تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802153149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2 ( دريچه )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 2 ( دريچه )
مديرعامل سازمان فردوسهاي مشهد تأكيد كرد ؛ لزوم برپايي موزه شهدا در بهشت رضا(ع)

خراسان امروز- ماهان صفائي: اولين جشنواره عكس با موضوع مراسم سوگواري، آيين هاي ما، معماري و طبيعت فردوسها، مراسم چراغ برات (نيمه شعبان) و شهادت تحت عنوان «پرده دوم» برگزار مي شود.
مديرعامل سازمان فرهنگي معنوي فردوسهاي شهرداري مشهد با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: اين جشنواره با هدف ايجاد زمينه براي رقابت سازنده در جهت ارتقاي سطح كيفي عكاسي موضوعي، فراهم آوردن بستر مناسب جهت ارايه توانمنديهاي عكاسان و كشف استعدادهاي جوان و ترغيب عكاسان فعال در اين حوزه و موارد مشابه و توجه جدي به سنتهايي كه فراموش گرديده، تشكيل شده است.
سيد حسن حسيني مهلت ارسال آثار را 14 شهريورماه سال جاري عنوان كرد و گفت: طبق برنامه ريزي انجام شده 28 شهريور ماه، آثار برگزيده در نگارخانه ميرك به نمايش گذاشته مي شود.
وي گفت: متقاضيان مي توانند فرم درخواست شركت در جشنواره و شرايط حضور را از دبيرخانه سازمان فرهنگي معنوي فردوسها تهيه نمايند.
حسيني در ادامه، از برگزاري مراسم ويژه فرهنگي از جمله برپايي نمايشنامه هاي عمومي و خياباني ميلاد و شهادت ائمه اطهار(ع) با همكاري معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري مشهد خبر داد و در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص قطعه هنرمندان گفت: دو نفر از فرهيختگان و هنرمندان مشهد تاكنون در قطعه هنرمندان به خاك سپرده شده اند و به دنبال تشكيل هيأت امنايي متشكل از مسؤولان فرهنگ و ارشاد اسلامي، تربيت بدني، شهرداري و مراكز آموزش عالي هستيم تا آيين نامه اي مدون درخصوص وضعيت تدفين فرهيختگان و هنرمندان تدوين شود.

وي افزود: در حال حاضر در صورت موافقت و تأييد مراجع ذي صلاح براي دفن هنرمندان و فرهيختگان، وجهي دريافت نمي شود.
مديرعامل سازمان فرهنگي معنوي فردوسها گفت: در حال حاضر از عموم شهروندان هزينه اي با عنوان خريد «جاقبر» دريافت نمي شود و تنها يك ميليون و 400 هزار ريال بابت حمل و نقل، غسل و كفن و هزينه ساخت قبر، سنگ قبر و نگهداري 33 ساله از بازماندگان متوفي دريافت مي شود.وي افزود: اگر بازماندگان درخواست دفن در مكان خاص را داشته باشند 7 ميليون و 500 هزار ريال به اين تعرفه اضافه مي شود.
حسيني در بخش ديگري با بيان اينكه كارگروه فرهنگي سازمان، برنامه ريزيهاي مختلفي را انجام داده، گفت: طبق دستورات استاندار خراسان رضوي، مقرر شده بود يادماني شامل موزه شهدا، محل برگزاري مراسمهاي مختلف و نمايش فيلم در بهشت رضا(ع) ساخته شود كه اين كار متأسفانه انجام نشده است.
وي افزود: در حال حاضر برنامه هاي فرهنگي مذهبي در فضاي باز و با مشكلات مختلف برگزار مي شود.

استاندار خراسان رضوي: خبرنگاران، سربازان خط مقدم پيام رساني و آگاهي بخشي هستند

خراسان امروز: محمد جواد محمدي زاده استاندار خراسان رضوي در آستانه روز خبرنگار در پيامي با تبريك اين روز به اصحاب رسانه ها و به ويژه دست اندركاران رسانه هاي مكتوب، ديداري و شنيداري در خراسان رضوي، آورده است: 17 مرداد هر سال فرصتي است تا نگاه تيزبين مردم معطوف واكاوي تلاش و كوشش جمعيت فعال متعهد پويا و تأثيرگذار خبرنگاران شود و تلاشها و خدمات ارزشمند سربازان خط مقدم پيام رساني و آگاهي بخشي را مورد تقدير قرار دهد.
بدون شك ارزيابي مديران نظام و مردان و زنان ايران اسلامي از رفتار رسانه اي فرزندان خود در رسانه هاي گروهي مثبت است و همت آنان را در تقابل با هجمه سنگين و جنگ رواني رسانه هاي سرسپرده استكبار كه با تحريف، جعل، كتمان حقيقت و شايعه سازي جامعه بشري را هدف قرار داده اند، مورد تجليل قرار مي دهد.
اعتقاد عمومي در ايران تأييد مي كند كه آنچه در سالهاي اخير به عنوان مقاومت ملت به ويژه در عرصه مطالبات هسته اي در صحنه بين المللي رخ داد، نقش حمايتگر خبرنگاران امري محسوس و افتخاراتي كه در جهان به نام ملت ايران مي درخشد، سهمي بسزا متعلق به صاحبان انديشه، قلم، تعهد و تحليل است.
در سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي قلم به ابزار هدايت و صاحبان آن به مديران كارآمد مهندسي افكار عمومي تبديل شده اند و اين نقش در دولت نهم كه در ميدان سخت استكبارزدايي فروزانتر از هميشه ظاهر شده است، پررنگ تر و مشهودتر است.
ترديدي نيست در شرايطي كه ايران اسلامي در پرتوي منويات رهبر معظم انقلاب در حال عبور از دامنه هاي سخت براي رسيدن به قله هاي شكوه و خودكفايي است، براي ايستادن بر بام آقايي دنيا، خبرنگاران همچنان همگامان بي ريا و پرتلاش و صديق ملت خواهند بود.
ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان گرانقدر حوزه پرقداست انديشه و قلم و تمامي عزيزاني كه در عرصه آگاهي بخشي و خبررساني مجاهدت و ايثار مي كنند، براي تمامي خبرنگاران عزيز كه دغدغه آرامش، رفاه، پويايي و سرافرازي روزافزون ايران اسلامي را دارند، بهروزي و حضور پردوام در عرصه فرهنگ كشور آرزو مي نمايم.

يادواره اميران و 5245 شهيد ارتش در خراسان

امير سرتيپ 2 شهيد سلطان مراد حسين پور
شهيد سلطان مراد حسين پور در اول فروردين ماه سال 1343 در بخش لطف آباد از توابع شهرستان درگز در خانواده اي مذهبي به دنيا آمد. سه ساله بود كه پدرش را از دست داد و در سايه عنايات حق تعالي و تلاش بي وقفه و شبانه روزي مادرش پرورش يافت.
در دوران تحصيل به علت انزجار از حكومت پهلوي و فعاليت بر عليه رژيم بارها توسط دژخيمان شاه دستگير و تا سرحد مرگ مورد شكنجه و آزار و اذيت قرار گرفته بود.
بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، جزء اولين كساني بود كه مجسمه شاه مخلوع را در شهرستان درگز پايين كشيده و تكه تكه نمودند. پس از اخذ مدرك ديپلم به دانشكده افسري رفت و بعد از اتمام دوره، به جمع غيورمردان لشكر 77 پيوست.سرانجام پس از دلاوريهاي فراوان در سحرگاه 23 مردادماه 1364 در اثر اصابت تركش خمپاره در جزيره مجنون به درجه رفيع شهادت نائل گشت. پيكر پاك شهيد در قطعه شهداي بخش لطف آباد به خاك سپرده شد.

فرازي از وصيت نامه شهيد
«...پيام من به جوانان و مردان اين است كه برويد به جبهه ها تا حق را در آن بيابيد و در دانشگاه امام حسين(ع) از كلاسهاي فشرده اي كه استاد آن آقا امام زمان(عج) مي باشد فيض ببريد و براي آيندگان به ارمغان بياوريد. اي كساني كه مأمور دفن من هستيد، وقتي كه مرا در قبر مي گذاريد مشتهايم را گره كنيد تا همه بدانند من با مشت گره كرده به سوي دشمن رفتم. دهانم را باز بگذاريد تا از خدا بي خبران آگاه شوند من با نداي ا... اكبر بر دشمن تاختم. چشمانم را باز نگه داريد تا همه بدانند من با چشم باز به اين راه رفتم و دشمن را به زبوني كشيدم تا سرانجام شهادت نصيبم شد.»

جانبازان؛ قهرمانان عرصه زندگي و جهاد

خراسان امروز: در آستانه سوم و چهارم شعبان بزرگداشت روزهاي پاسدار و جانباز اطلاعيه اي از سوي سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوي منتشر شد.
در اين اطلاعيه آمده است: سلام و درود بر ايثارگران، همانان كه در روز مصاف حق و باطل شرط مردانگي را به جاي آوردند و با خون سرخ خويش نهال پايداري و استقامت و پيروزي را امضا كردند و كساني كه امروز با همان صلابت و پايداري ديروز در عرصه هاي دفاع از ارزشها و فضيلتهاي انقلاب حضور دارند و تا خون عاشورايي در رگهاي اين عزيزان وجود دارد، خفاشان شب پرست همواره در هراس و بيم خواهند بود و امروز جانبازان ثابت كردند كه در دو ميدان علم و عمل پيشتازند و قادرند مرزهاي دست نيافتني را با همت و اراده عظيم خويش فتح كنند.
در روزهاي پرشور و شوق انگيز ولادت فرخنده حضرت سيدالشهدا(ع) قافله سالار نينوا و خجسته ميلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) كه به نام مواليان حقيقي آن دو بزرگوار به نام روزهاي پاسدار و جانباز نامگذاري شده است، ملت سلحشور ايران اسلامي خاطره رشادت و ايثارگريهاي شهداي به حق پيوسته و يادگاران عرصه هاي انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس را بيش از هر زمان ديگري گرامي داشته و مجاهدتهاي فراموش نشدني آنان را پاس مي دارند.
جامعه ايران و ايراني آرامش خود را مديون خون شهدا، ايثار و مقاومت جانبازان و آزادگان سرافراز مي داند و بجاست در روزي كه به نام اين قهرمانان خاموش نام گرفته، از آنان كه قهرمان واقعي عرصه زندگي و جهادند، قدرداني نمايند.
همچنين در خبري آمده است، همزمان با اعياد شعبانيه و گراميداشت مقام جانباز ويژه برنامه هاي متنوعي در مشهد و شهرستانهاي خراسان رضوي برگزار مي شود.
سردار علي مولوي حقيقي رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان از ديدار مديران دستگاههاي اجرايي از بيوت جانبازان، برگزاري جشن دانش ويژه دانش آموزان منطقه سه، جشن ميلاد با حضور پنج هزار نفر از جانبازان و خانواده هاي آنان و برنامه هاي ورزشي، تفريحي خبر داد.
وي افزود: همچنين در شهرستانها و بخشهاي خراسان رضوي برنامه هاي متنوعي همزمان با اعياد شعبانيه و گراميداشت مقام جانباز برگزار مي شود.

برگزاري اختتاميه مسابقات قرآني معلولان و روشندلان خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: اختتاميه بيست و هفتمين دوره مسابقات قرآني ويژه معلولان جسمي- حركتي و روشندلان بهزيستي خراسان شمالي برگزار شد.
مسؤول شوراي هماهنگي سازمان بهزيستي خراسان شمالي در اين اختتاميه گفت: اين مسابقات هر ساله و به شكل دوره اي، با دو هدف جذب مخاطبان جديد و ارائه آموزشهاي اصولي در سازمان بهزيستي برگزار مي شود.
محمد رضا عبدي افزود: تفاوت اساسي اين مسابقات در جنبه آموزشي و رقابت به منظور تشويق روشندلان و معلولان جسمي - حركتي است.
وي متذكر شد: سهم مخاطبان در مسابقات قرآني تا 8000 نفر پيگيري شد كه سهم استان خراسان شمالي بيش از 80 نفر است، اين مسابقات با هدف خدمت رساني و تيزبيني فرهنگي تحت عنوان نوآوري فرهنگي در سال جاري انجام شد.
گفتني است، اين مسابقات در 5 رشته قرائت، ترتيل، پيامهاي قرآني، حفظ و قرائت نماز برگزار و در پايان از هر رشته يك نفر به مسابقات كشوري اعزام مي شود.

درخشش دانش آموزان سبزواري در «گلواژه هاي آسمان» و كنكور 87

سبزوار - خبرنگار قدس: مسابقه كتابخواني «گلواژه هاي آسمان» توسط ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوي برگزار گرديد.
در اين دوره از مسابقات، آموزش و پرورش سبزوار از نظر تعداد شركت كنندگان و نفرات برتر رتبه اول استان خراسان رضوي را از آن خود كرد.
براساس نتيجه اين مسابقات توسط سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي، فاطمه مهرجو از آموزشگاه حكمت سبزوار موفق به دريافت ربع سكه بهار آزادي شد و 13 نفر ديگر از دانش آموزان سبزواري جوايزي از سازمان آموزش و پرورش دريافت نمودند.
گزارش ديگري حاكي است به گفته مدير آموزش و پرورش سبزوار، كارشناسي مشاوره متوسطه آموزش و پرورش اين شهرستان مقام نخست هفته مشاغل رضوي را كسب نمود.
عباس شجاعي زاده در گفتگو با خبرنگار ما افزود: اين انتخاب به خاطر تلاش بيشتر اين كارشناسي در آشنا نمودن دانش آموزان با مشاغل موجود در جامعه و كمك به انتخاب شغل اين دانش آموزان در آينده صورت گرفته است.
همچنين معاونت نظري و مهارتي مديريت آموزش و پرورش سبزوار از برگزاري اردوي تشويقي براي دانش آموزان برتر از نظر علمي و اخلاقي در نيمه دوم مرداد ماه سال جاري خبر داد و گفت: در اين اردوي 4 روزه، بيش از 80 نفر از طبيعت زيباي استانهاي گلستان و مازندران ديدن مي نمايند.
خبر ديگري حاكي است، 10 نفر از دانش آموزان سبزواري موفق به كسب رتبه 2 رقمي در كنكور سراسري سال جاري شدند.

با حضور در منزل يك كنكوري انجام شد ؛تقدير امام جمعه از نخبه جوان سبزواري

سبزوار - خبرنگار قدس: امام جمعه، نمايندگان و جمعي از مسؤولان شهرستان سبزوار با حضور در منزل دانش آموز حسن ابويساني دارنده رتبه 8 رشته رياضي فيزيك كنكور سراسري، ضمن تقدير از اين دانش آموز، تلاش در راه رسيدن به علم را، بهترين عمل عنوان كردند.
حجة الاسلام والمسلمين غلامحسين ابراهيمي امام جمعه سبزوار توجه بيشتر به دانش آموزان برخوردار از هوش و استعداد را لازمه پيشرفت جامعه دانست و افزود: اينكه بعضي تصور مي كنند اگر به برخي از دانش آموزان توجه بيشتري شود، تبعيض در حق ساير افراد است، يك تصور غلط است و ما بايد بهاي بيشتري به دانش آموزان پرتلاش بدهيم و شرايط لازم براي رشد و تعالي آنها را فراهم كنيم.
عباس شجاعي زاده مدير آموزش و پرورش سبزوار نيز ضمن بيان مطالبي در خصوص موفقيتهاي آموزش و پرورش اين شهرستان، به اين دانش آموز ساعي و خانواده وي و همچنين معلمان پر تلاش او تبريك گفت و افزود: اميد مي رود با تلاش هر چه بيشتر دبيران، هر ساله شاهد موفقيتهاي بيشتري توسط دانش آموزان سبزواري باشيم.

لغو مجوز 18 كانون آگهي و تبليغات

خراسان امروز: براساس رأي صادره از سوي كميته سازمانهاي آگهي و تبليغات استان خراسان رضوي مجوز 18 كانون آگهي و تبليغات در مشهد باطل شد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد با بيان اين مطلب اظهار داشت: عدم تمديد مجوز، تغيير مكانهاي مكرر، هماهنگي نكردن با مراجع ذي صلاح و غير فعال بودن، علت لغو پروانه اين كانونها بوده است.وي ارژنگ شرق خراسان، ثمين، و سايه را از جمله اين مراكز دانست و اضافه كرد: بهينه سازان خراسان، طوس نگرش فرد، كلك هنر، نقش جاويدان، هزار و يك، وراديد، ورا هنر، پيام رسان شرق، حماسه، سيماي صنعت، ويرگول، پرشين پارسيان پاژ، مهرگان، موج و همچنين گرافيك ويژه تبليغ از ديگر مراكز است.دبيري تعداد كانونهاي تبليغاتي مشهد را 163 مركز اعلام و تأكيد كرد: صاحبان اين كانونها موظفند با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد نسبت به تحويل كارت شناسايي و پروانه فعاليت اقدام نمايند.

بهره برداري از 22 طرح فرهنگي در خراسان رضوي

خراسان امروز: سرپرست اداره مشاركتهاي فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت: 22 طرح از طرحهاي تسهيلات كارگاه هاي زودبازده به بهره برداري رسيده است.
عباس برزو با بيان اين مطلب اظهار داشت: از ابتداي سال جاري متقاضيان تسهيلات كارگاه هاي زودبازده به اداره مراجعه كردند كه با توجه به نامه دبيرخانه كار گروه اشتغال و سرمايه گذاري استان مبني بر عدم ابلاغ سهميه استاني، تاكنون طرحي را پذيرش نكرده ايم.
وي در ادامه افزود: طي دو سال گذشته 127 طرح به دبيرخانه اشتغال و سرمايه گذاري استان ارجاع داده شده كه بيشترين طرح در سال 85 بوده است.
وي در ادامه تأكيد كرد: اشتغال پيش بيني شده براي طرحهاي مذكور يك هزار و 979 نفر و اعتبار تسهيلات 474 هزار و 912 ميليون ريال است.
برزو با اشاره به اين كه از بين 127 طرح موجود تنها 64 طرح تأييد بانكي گرفته اند، گفت: اعتبار در نظر گرفته شده براي طرحهاي مورد تأييد 23 ميليارد تومان بوده است.
وي با اشاره به اين كه از 64 طرح تأييد شده 59 طرح مرحله انعقاد قرارداد را پشت سر گذاشته است، گفت: 22 طرح از طرحهاي مذكور به بهره برداري رسيده كه 206 فرصت شغلي ايجاد كرده است.

اهداي عكسهاي مشاغل سنتي به موزه آستان قدس رضوي

خراسان امروز: توسط يك هنرمند خراساني، مجموعه اي ارزنده از عكسهاي مشاغل سنتي خراسان به موزه مردم شناسي آستان قدس رضوي اهدا شد. به گزارش روابط عمومي سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مراكز اسناد آستان قدس رضوي، مسؤول موزه مردم شناسي با بيان اين مطلب گفت: در اين مجموعه كه توسط هنرمند خوش ذوق خراساني حميد هاشمي پور به موزه مردم شناسي اهدا شده، عكسهاي ارزشمندي از مشاغل سنتي مانند سنگ تراشي، نخريسي، حصيربافي، لحافدوزي، پوستين دوزي، فيروزه تراشي، دلو سازي، الك سازي و كفاشي ديده مي شود كه بسيار جذاب و ديدني مي باشند.
مهر دوست خاطرنشان كرد: اين عكسها كه در شهرهاي خراسان نظير مشهد، نيشابور، قوچان، تربت حيدريه، شانديز، كلات و لائين گرفته شده در موزه مردم شناسي در معرض نمايش عموم قرار مي گيرد. در همين زمينه واقف اين مجموعه هنري انگيزه خود را از وقف اين آثار، عشق و ارادت به آستان ملكوتي حضرت رضا(ع) عنوان كرد و گفت: از آنجا كه برخي از مشاغل سنتي به دست فراموشي سپرده شده اين عكسها علاوه بر مستند سازي، جذابيت خاصي براي بازديد كنندگان دارند. هاشمي پور افزود: آنچه در اين موزه وجود دارد، يادگار طوايف و اقوام مختلف ايراني است كه علاوه بر ميراث ماندگار، از عشق و ارادت واقفان و اهدا كنندگان به بارگاه ملكوتي حضرت رضا(ع) حكايت دارد. گفتني است، موزه مردم شناسي آستان قدس رضوي علاوه بر نمايش گنجينه اشياي مردم شناسي، به عنوان بزرگترين حمام موزه ايران، مورد توجه بسياري از علاقه مندان به آثار تاريخي و فرهنگي قرار دارد.

ايجاد «باشگاه خبرنگاران محله» در مشهد مقدس

خراسان امروز: طرح «شهرنگار» در راستاي ارتقاي دانش فرهنگي شهروندان در زمينه رسانه و مطبوعات، تقويت هويت اعضاي نشريات تجربي محلات، حمايت از نوقلمان و نويسندگان جوان و افزايش مشاركت جويي خانواده ها در امور فرهنگي محلات در مساجد و مراكز فرهنگي برگزار مي شود.
اين طرح كه سال گذشته تحت عنوان خبرنگار محله در فرهنگسراي غدير برگزار شده بود در قالبهاي كارگاه خبرنويسي، مصاحبه، گزارش و وبلاگ نويسي با رويكرد نشريات تجربي براي سنين 17 تا 35 سال برگزار مي شود.
طرح «شهرنگار» با هدف استفاده از روشهاي رسانه اي در ترويج و توسعه زندگي شهري با مولفه هاي معنويت، اخلاق، بهداشت و امنيت ضمن برگزاري جلسات كارگاهي و تخصصي «باشگاه خبرنگاران محله» را به عنوان يكي از گروههاي فرهنگي و اجتماعي در سطح مناطق ايجاد خواهد كرد.

بيش از 3 هزار موقوفه در خراسان شمالي وجود دارد

بجنورد - خبرنگار قدس: مدير كل اداره اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي گفت: بيش از 500 درصد اعتبارات عمراني اداره كل اوقاف و امور خيريه استان نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.
محمود نجاتي مقدم به پروژه هاي عمراني در طي 2 سال گذشته اشاره كرده و افزود: پروژه خدماتي، تجاري و مسكوني موقوفه مرحوم كهنمويي و موقوفه مرحوم صادقيان در شهرستان اسفراين، مسجد امام صادق(ع) با زيربناي 1200 متر و 90 درصد پيشرفت فيزيكي، ساختمان دارالقرآن عترت در زميني به مساحت 1700 متر از جمله اين پروژه ها مي باشد.
وي ادامه داد: همچنين انجام امور عمراني و بازسازي امام زادگان سيد احمد و سيد حسين روستاي صادق آباد جاجرم، اعتبار بازسازي گنبد و احداث مسجد جامع روستاي اردكان از ديگر پروژه ها مي باشند.
وي به تعداد موقوفات استان خراسان شمالي اشاره كرده و اظهار داشت: از 100 هزار موقوفه كشور 3 هزار و 28 موقوفه در خراسان شمالي است كه در سال 86، 16 واقف و در 3 ماهه اول سال 87، 12 واقف به جمع واقفين خراسان شمالي اضافه شد.

نقد و بررسي «به همين سادگي» در مشهد

خراسان امروز- قاآني: جلسه نقد و بررسي فيلم «به همين سادگي» آخرين ساخته رضا ميركريمي با حضور هنگامه قاضياني بازيگر اين فيلم، امروز بعدازظهر در دانشكده فني و مهندسي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد برگزار مي شود. مسؤول انجمن سينمايي اين دانشگاه، ضمن اعلام اين خبر گفت: به بهانه حضور موفق فيلم «به همين سادگي» در جشنواره هاي داخلي و خارجي و تصوير سنجيده و متعالي كه فيلم از زن ايراني ارائه مي دهد، اين اثر را براي بررسي برگزيده ايم. محمدي افزود: در اين جلسه هنگامه قاضياني، بازيگر نقش اول فيلم به سوالهاي دانشجويان درخصوص اين فيلم پاسخ مي گويد و ميزگرد تخصصي با موضوعهايي چون «تصوير زن در سينماي ايران»، «نگاه روان شناسانه به روابط خانوادگي شخصيتهاي فيلم» و «بررسي ساختار ضد قصه فيلمنامه به همين سادگي» نيز برگزار مي شود. وي گفت: در اين جلسه ويژه برنامه هايي هم براي بزرگداشت زنده ياد «خسرو شكيبايي» در نظر گرفته ايم كه شامل نمايش نماهنگي از فيلمها و صحبتهاي اين بازيگر مي شود.
مسؤول انجمن «ساند» اظهار داشت: اين انجمن كه نامش برگرفته از عبارت «سينما از نگاه دانشگاه» است زير نظر انجمن اسلامي دانشكده فني مهندسي دانشگاه آزاد اسلامي فعاليت مي كند و با حضور «هنگامه قاضياني» برنده سيمرغ بهترين بازيگر زن در بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر افتتاح مي شود.

برپايي نمايشگاه هنرهاي تجسمي در خواف

خواف- خبرنگار قدس: همزمان با شروع ماه شعبان و در گراميداشت اعياد بزرگ اين ماه و همچنين در حاشيه گردهمايي مشترك علماي اهل تشيع و تسنن استان خراسان رضوي، نمايشگاهي از آثار هنرمندان تجسمي شهرستان مرزي خواف در محل مجتمع فرهنگي و هنري شهيد مدرس اين شهرستان برپا شد.
در اين نمايشگاه 30 تابلو هنري در رشته هاي مداد رنگي، رنگ روغن و گواش از خانمها حمامي، خوشبين، دليلي، سميعي و مهاجر از هنرمندان عضو انجمن هنرهاي تجسمي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خواف در منظر ديد عموم قرار گرفته است.
اين نمايشگاه تا 28 مرداد صبح و عصر براي بازديد علاقه مندان داير خواهد بود.

بازسازي بناي تاريخي «رباط جام»

تربت جام - خبرنگار قدس: عمليات مرمت و بازسازي بناي تاريخي «رباط جام» در شهرستان تربت جام براي دومين بار پس از 10 سال آغاز شد.
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تربت جام با اعلام اين مطلب، مرمت پي اضلاع شرقي و غربي بنا و جمع آوري لايه هاي فرسوده پشت بام، پاره چيني و آجر فرش به ميزان 500 متر مربع را از برنامه هاي بازسازي اين بناي تاريخي عنوان كرد.
عبدالرحيم تاج محمدي با بيان اين كه مرمت اين بنا با 940 ميليون ريال اعتبار اجرايي مي شود، عمليات سنگفرش محوطه ضلع شمالي و شمال غربي بنا را از ديگر برنامه هاي بازسازي ذكر كرد.
وي با بيان اين كه بناي تاريخي «رباط جام» در سال 75 يك بار مرمت و بازسازي شده و بخش اداري اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در آن استقرار يافته است، گفت: در اين مكان، موزه مردم شناسي نيز راه اندازي شده و علاوه بر آن كلاسهاي صنايع دستي شامل گليم بافي، سفالگري و معرق كاري به صورت رايگان براي علاقه مندان داير مي شود.
تاج محمدي اين بناي تاريخي را مربوط به دوره تيموريان و مساحت آن را يكهزار و 800 متر اعلام كرد و افزود: رباط جام در سمت جنوب خيابان كوثري تربت جام قرار دارد و به صورت بناي چهار ايواني است.

راه اندازي مركز آموزش عالي در جاجرم

بجنورد - خبرنگار قدس: رئيس دانشگاه علمي كاربردي واحد خراسان شمالي از راه اندازي مركز آموزش عالي غيردولتي علمي - كاربردي در شهرستان جاجرم خبر داد.
دكتر پيله ور با اعلام اين خبر گفت: اين مركز آموزش از مهرماه امسال در سه رشته فني، فناوري اطلاعات و ارتباطات، سخت افزار رايانه و مديريت كسب و كار، دانشجو مي پذيرد. وي همچنين با بيان اين كه در اين دوره پودماني، دانشجويان با شرط معدل جذب مي شوند، خاطرنشان كرد: تأسيس مركز آموزش عالي علمي- كاربردي شهرستان جاجرم در كميته تخصصي علمي- كاربردي شوراي گسترش آموزش عالي به تصويب رسيده است.

1100 روحاني و طلبه عضو بسيج خراسان شمالي هستند

بجنورد- خبرنگار قدس: بيش از 1100روحاني و طلبه حوزه هاي علميه استان در بسيج طلاب استان خراسان شمالي عضويت دارند.
جانشين فرمانده حوزه بسيج طلاب سپاه جوادالائمه(ع) با اشاره به اينكه 18 پايگاه بسيج طلاب در خراسان شمالي فعاليت دارند، اظهار داشت: اين پايگاهها در حوزه هاي علميه بجنورد، شيروان، مانه و سملقان، فاروج، جاجرم و اسفراين تأسيس شده است.حجة الاسلام صالحي با بيان اينكه هفت پايگاه مقاومت بسيج طلاب در بجنورد فعال است، خاطر نشان كرد: در حوزه هاي علميه خواهران نيز پنج پايگاه بسيج در حال فعاليت است.

يك مسؤول تأكيد كرد ؛ آموزش سواد در خانواده

بجنورد- خبرنگار قدس: معاون آموزشي نهضت سوادآموزي كشور گفت: بازماندگي از تحصيل يك پديده جهاني است و همه جوامع به نوعي با آن دست به گريبان هستند. ابراهيميان در جلسه ستاد پشتيباني سوادآموزي خراسان شمالي افزود: در كشور ما 11 استان وجود دارد كه جمعيت آن هر لحظه در حال تغيير است كه اين مسأله جا به جايي جمعيت، باعث ايجاد بحران براي ما شده است.
وي با اشاره به اينكه 4/5 ميليون نفر مخاطب در گروه سني زير 50 سال در اولويت آموزش قرار دارند، اظهار داشت: اگر كارها به همين منوال پيش رود 45 سال وقت لازم است اين افراد آموزش لازم را دريافت كنند، اما در صورتي كه همه بخشهاي مرتبط با اين امر مشاركت كنند، مي توان در زمان چهار سال كار را انجام داد. وي اذعان داشت: بايد آموزش سواد را از خانواده ها شروع كرد.

محفل انس با قرآن در سبزوار و گناباد

سبزوار- خبرنگار قدس: محفل انس با قرآن با حضور قاريان برجسته كشوري، شهرستاني و جمع كثيري از قاريان، حافظان قرآن وعلاقه مندان به محافل قرآني در محل حسينيه نجم سبزوار برگزار شد.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان سبزوار، نشر و ترويج علوم و معارف قرآني را يكي از اهداف برگزاري اين مراسم دانست و گفت: برگزاري مسابقات قرآني از وظايف اين اداره مي باشد.
خبر ديگري حاكي است نفرات برتر هفدهمين دوره مسابقات قرآني و اذان مرحله مقدماتي نيروي زميني سپاه در سبزوار مشخص و به مرحله نيمه نهايي كه در مشهد مقدس برگزار مي شود، معرفي شدند. بيش از 100 نفر از خانواده هاي كاركنان گروه 47 سلمان در هفدهمين دوره مسابقات قرآني و اذان مرحله مقدماتي كه در سبزوار برگزار شد، شركت كردند.برگزيدگان در مرحله نيمه نهايي كه در مشهد مقدس برگزار مي شود شركت مي كنند.
به گزارش خبرنگار ما از گناباد، همچنين محفل انس با قرآن كريم با حضور قاريان ممتاز استان و شهرستان در محل مسجد جامع و مصلاي اين شهر برگزار شد. در اين مراسم چند تن از قاريان قرآن كريم به تلاوت آياتي از كلام ا... مجيد پرداختند كه مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

يك مسوول: بايد مشكلات آموزش و پرورش را به حداقل برسانيم

اسفراين- خبرنگار قدس: رئيس سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي در جلسه معارفه مدير جديد آموزش و پرورش شهرستان اسفراين گفت: اگر گفته مي شود كه معلمي شغل انبياست، به اين دليل است كه تربيت نسلهاي فاخر و شايسته در دست معلمان است. باقرزاده گفت: تعليم و تربيت جزو مأموريتهاي اصلي و محوري همه انبياي الهي است كه براي معلمان وديعه گذاشته شده است.محمد جواد طيبي، فرماندار اسفراين نيز گفت: ركن اصلي در بين خانواده آموزش و پرورش است كه تك تك خانواده ها به نحوي با آموزش و پرورش مرتبط هستند.وي گفت: همه بايد دست بدست هم دهيم تا مشكلات آموزش و پرورش را به حداقل برسانيم. در اين مراسم نجفعلي شاكري به عنوان مدير جديد آموزش و پرورش اين شهرستان معرفي و از زحمات عبدالرحمن دلخواه قدرداني شد.

اجراي طرح «هجرت 3» در روستاي شوراب ششطراز

ششطراز - خبرنگار قدس: اجراي طرح هجرت سه در روستاي شوراب بخش ششطراز با حضور مسؤولان ادارات و نهادهاي شهرستان خليل آباد آغاز شد.
در اين مراسم، فرماندار خليل آباد بر اجراي دقيق وظايف توسط مسؤولان ادارات در اردوهاي جهادي طرح هجرت سه تأكيد كرد.مهندس مهدي هنرور هدف اصلي طرح هجرت را با محوريت سپاه پاسداران رفع محروميت و حمايت از اقشار آسيب پذير و كم درآمد روستاييان ذكر كرد.
مهدي گلچين سرپرست بخشداري ششطراز با بيان اينكه در اين طرح يك روزه 14 اداره و نهاد با محوريت سپاه مشاركت داشته اند، گفت: ويزيت رايگان پزشكي، برگزاري كلاسهاي آموزشي بهداشت و امداد و نجات، توزيع بسته هاي فرهنگي، سمپاشي اماكن دامي، كنترل شبكه روشنايي و مديريت مصرف برق، توزيع كالاهاي غيرنقدي بين مددجويان و محرومان، زيبا سازي مدارس و اهداي كالاهاي ورزشي، اجراي طرح آبياري نهال و توليد نهال گلداني، مرمت و بازسازي بناي امامزاده روستا از جمله خدماتي بوده كه توسط ادارات شهرستان ارائه شده است.

برگزاري آزمون طرح 442 در مؤسسه قرآني نور هدايت بيرجند

بيرجند - خبرنگار قدس: مدير مؤسسه قرآني نور هدايت از برگزاري آزمون طرح 1442 در اين مؤسسه خبرداد.
زهرا موسوي در گفتگو با خبرنگار ما افزود: اين طرح به منظور ايجاد شور و نشاط قرآني در بين مردم به ويژه جوانان اجرا مي شود.به گفته وي، آزمون طرح كشوري 1442 هشتم مردادماه سال جاري با حضور 50 نفر از خواهران در رشته ترجمه و تفسير، 50 نفر در رشته روخواني و 20 نفر در رشته حفظ سوره يوسف برگزار شده است.مدير مؤسسه قرآني نور هدايت خراسان جنوبي هم چنين متذكر شد: تاكنون دوره هاي حفظ بلند مدت و كوتاه مدت، تفسير، روخواني و روانخواني قرآن كريم نيز توسط اين مؤسسه برگزار شده است.
موسوي، استقبال جوانان و نوجوانان از دوره هاي حفظ، قرائت و تفسير قرآن كريم را مثبت ارزيابي كرد.

كسب رتبه اول جشنواره روشهاي تدريس برتر توسط دبير بيرجندي

بيرجند- خبرنگار قدس: يك دبير شيمي دربيرجند رتبه اول جشنواره روشهاي تدريس برتر را به خود اختصاص داد.
فرشته احمدي درميان دبيران شهرستان بيرجند در ششمين جشنواره روشهاي تدريس برتر مقطع متوسطه حائز رتبه اول كشوري طراحي آموزشي در درس شيمي گرديد.
گفتني است، مرحله كشوري اين جشنواره در استان اردبيل بين 32 دبير منتخب از سراسر كشور برگزار گرديد.
 سه شنبه 15 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 615]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن