تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814800325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده سپاه از ساخت موشك جديد دريايي خبر داد؛ شگفتي محافل خبري جهان از سلاح فوق مدرن ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: فرمانده سپاه از ساخت موشك جديد دريايي خبر داد؛ شگفتي محافل خبري جهان از سلاح فوق مدرن ايراني
اظهارات سردار سرلشگر محمد علي جعفري، فرمانده سپاه پاسداران درباره ساخت سلاح دريايي فوق مدرن علاوه بر تلكسهاي

خبري، در روزنامه ها و رسانه هاي جهان بخصوص روزنامه هاي صهيونيستي بازتاب گسترده اي داشت. به گزارش فارس، روزنامه ها و پايگاه هاي خبري صهيونيستي نخستين رسانه هايي بودند كه به بازتاب سخنان سردار جعفري پرداختند.فرمانده كل سپاه از ساخت يك سلاح فوق مدرن دريايي خبر داد كه براي اولين بار در جهان، اين فناوري مورد استفاده قرار مي گيرد.فرمانده كل سپاه كه صبح ديروز دوشنبه به مناسبت «روز پاسدار» در نشستي خبري سخن مي گفت، اعلام كرد: به تازگي سپاه يك سلاح دريايي را آزمايش كرده كه در شعاع بيش از 300 كيلومتري اطراف مرزهاي ايران هيچ شناور و ناو دشمن از آن در امان نبوده و بي ترديد به قعر آبها فرستاده مي شود.وي تأكيد كرد: تكنولوژي اين سلاح بومي است و اين فناوري كاملاً مدرن تاكنون توسط هيچ كشوري به كار گرفته نشده است.روزنامه «جروزالم پست» در اين باره با اشاره به اعلام ايران كه سلاح جديد دريايي آزمايش كرده، نوشت برد اعلام شده نشان دهنده اين است كه اين سلاح از نوع اژدر است.
اين روزنامه در ادامه تلاش كرد اين خبر را با آنچه كه پايان مهلت پاسخ ايران به پيشنهادات گروه 1+5 بيان كرد مرتبط كند و افزايش توان دفاعي ايران را يك تهديد جهاني جلوه دهد.هاآرتص نيز از ديگر روزنامه هاي صهيونيستي بود كه با انعكاس خبر خبرگزاري فارس، اين سلاح را يك اژدر دريايي با برد 300 كيلومتر نام برد.اين روزنامه نيز در تلاش براي مرتبط كردن تقويت توان دفاعي ايران با برنامه هسته اي، مدعي شد: اظهارات فرمانده سپاه احتمالاً تنشها درباره برنامه هسته اي ايران را تشديد مي كند.پايگاه خبري صهيونيستي «واي نت نيوز» نيز با انعكاس اين خبر به نقل از خبرگزاري فارس و با اشاره به برد 300 كيلومتري اين سلاح و تهديد ايران براي پايگاه هاي آمريكا در منطقه نوشت: سپاه اعلام كرد، سلاح ساخت ايران را آزمايش كرده كه مي تواند هر شناوري را در برد 300 كيلومتري هدف قرار دهد.خبرگزاريهاي آسوشيتدپرس و رويترز نيز در تلكسهاي خبري خود، به بازتاب دستاورد سپاه پرداختند كه از سوي بسياري از روزنامه ها و رسانه هاي غربي به اخبار اين دو خبرگزاري استناد شده است.شبكه خبري العربيه نيز با اعلام اين خبر نوشت: برد سلاح جديد، كشتيهاي آمريكا در منطقه را در معرض خطر قرار مي دهد.روزنامه «يو اس ديلي»، روزنامه كانادايي «نشنال پست»، پايگاه خبري اماراتي «گلف نيوز» و خبرگزاري «پرس تراست» هند نيز به بازتاب اين خبر در همان ساعات اوليه انتشار آن پرداختند.

فرمانده كل سپاه پاسداران از آزمايش موشك جديدي براي انهدام ناو و شناورهاي دشمن در آبهاي خليج فارس تا شعاع 300 كيلومتري خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، سرلشگر پاسدار محمدعلي جعفري فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به توان موشكي سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي امروز اين توان را دارد تا در نخستين دقايق حمله احتمالي دشمن بيشترين حجم موشكي را به سوي آنها شليك و اهداف آنان را مورد هدف و انهدام قرار دهد.
* جنگ موشكي
وي افزود: اگر تهديدي رخ دهد و آن تهديد موشكي باشد ما معتقديم، زمان جنگ محدود خواهد بود و دشمن به دنبال آن خواهد بود كه در كوتاهترين محدوده زماني به خاك ما حمله كند اما ما به دنبال طولاني تر كردن زمان جنگ احتمالي خواهيم رفت تا از توان موشكي و غيرموشكي مان براي نابودي اهداف دشمن استفاده كنيم اما با اين حال بنده در همين جا اعلام مي كنم كه توان موشكي سپاه آنقدري هست كه در دقايق اوليه جنگ حجم گسترده اي از موشكهاي خود را به سمت اهداف دشمن شليك كند.
سرلشگر جعفري تأكيد كرد: همه تلاش ما اين است در همان محدوده كوتاه بيشترين استفاده را از توان موشكي و غيرموشكي خود كنيم چرا كه توان موشكي ما محدود نيست و اين سخناني را كه برخي از رسانه هاي غربي مي زنند جنگ رواني است.
فرمانده سپاه در ادامه يادآور شد: امروز زمان زيادي است كه در توليد موشكي و بقيه سلاح ها متكي به خودمان هستيم و اين با توجه به ذخاير عظيمي است كه ملت ايران در اختيار دارد از جمله نيروهاي انساني كه خود همين موضوع يك امر مهم در مقابله با دشمن است.
* بستن تنگه هرمز
وي در پاسخ به اين پرسش كه اگر جنگي رخ دهد ايران از بستن تنگه هرمز استفاده مي كند يا خير؟ گفت: تنگه هرمز يك تنگه بسيار مهم و استراتژيك است به طوري كه طول ساحلي كه ما در اين تنگه داريم بسيار مهم است و از سوي ديگر وضعيت خاص آن و ارتفاعاتي كه در طول ساحل وجود دارد همگي امكانات طبيعي و خدادادي است كه در اختيار ماست و به طور نامحدود و راحت و با توجه به فاصله آبراه تنگه هرمز تا ساحل اين تنگه در اختيار سلاح هاي ماست و از نظر ما محدوديتي براي بستن تنگه وجود ندارد.
* تهديدهاي داخلي
سرلشگر جعفري درباره تهديدهاي داخلي كه پرسش خبرنگار ديگري بود، گفت: همانطور كه حضرت امام(ره) فرمودند دغدغه انقلاب ما از ناحيه تهديدات داخلي است هر چند امروز در وضعيت تهديد خارجي نيز قرار داريم اما اينكه دشمن جرأت حمله دارد يا خير اين جاي سؤال است و آنها به خوبي مي دانند اگر به سمت جمهوري اسلامي ايران حمله كنند هيچ بعيد نيست كه نتيجه آن بالعكس شود همچون جنگ تحميلي اما دغدغه امام(ره) از ناحيه تهديدهاي داخلي بود و ما ديديم كه در دهه گذشته تهديدهاي عليه انقلاب در حدي شد كه مخالفين توقف انقلاب را صادر كردند اما با درايت امام (ره) و رهبري دشمنان ما به اهدافشان نرسيدند.
وي ادامه داد: انقلاب اسلامي ما امروز هر چند كه جهاني شده و هيچ كس نمي تواند جلودار آن باشد اما با اين حال بايد گفت تهديدهايي كه وجود دارد مي تواند از داخل هم باشد تهديدهايي كه بالقوه است نه بالفعل.
* مانور مشترك ايران- ونزوئلا
فرمانده كل سپاه در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا يگان موشكي كشور با ونزوئلا مانور مشتركي برگزار كرده و يا برگزار مي كند گفت: چنين خبري صحت ندارد و هيچ رزمايش مشتركي قرار نيست بين دو كشور صورت بگيرد.
* تحولات ساختاري
سرلشگر جعفري درخصوص تحولات ساختاري سپاه گفت: تحولات ساختاري در سپاه براساس شرايط است چرا كه سپاه يك سازمان گسترده و بزرگ است و از آنجايي كه ساختار سازماني يك ابزار براي رسيدن به اهداف سازماني است اين ابزار بايد متناسب با زمان و تهديدها تغيير كند به ويژه براي سپاه كه از مأموريتهاي متعددي برخوردار است.
وي در ادامه گفت: اين تحولات به پويايي سازماني سپاه منجر مي شود كه اين امر در درون سپاه ضروري است و ديديم كه تغييرات ساختاري در نيروي مقاومت و نيروي زميني سپاه براي رسيدن به يك وحدت تشكيلاتي آن هم در سطح استانها بوجود آمد تا اين دو نيرو از قوت بيشتري برخوردار باشند.
* تحركات اطلاعاتي دشمن
عضو شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ادامه درخصوص تحركات اسرائيل و آمريكا و جمع آوري اطلاعات از جمهوري اسلامي گفت: طبيعي است كه دشمنان كشورمان براي كسب اطلاعات وضعيت داخل اقداماتي را انجام دهند ما هم در اين زمينه فعال هستيم يكي از وظايف مهم سپاه در ابعاد نظام اشراف داشتن كامل اطلاعاتي به مواضع دشمن است.
* تصويربرداري نامناسب
فرمانده كل سپاه در پاسخ به اين سؤال كه گفته مي شود آزمايش موشكي سپاه موفقيت آميز نبوده، گفت: تعداد موشكهايي كه قرار بود همزمان شليك شود با هم شليك شد و با موفقيت اين آزمايش صورت گرفت اما به دليل تصويربرداري بد اين اتفاق افتاده بود كه دشمنان چنين ادعايي را بكنند.
سرلشگر جعفري تأكيد كرد: بنده به صراحت اعلام مي كنم كه اين آزمايش به صورت موفقيت آميز انجام شد و آزمايشي كه در شب انجام شد نيز با موفقيت كامل انجام شد.
* ايجاد تغييرات در موشك شهاب
فرمانده كل سپاه درباره آخرين وضعيت توان موشكي اين نيرو گفت: امروز يگان موشكي سپاه از آمادگي بالايي برخوردار است به طوري كه تغييراتي در موشك شهاب 3 انجام داده ايم كه دقت اين موشك را بالاتر برده است.
سرلشگر جعفري تأكيد كرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بالاي 90 درصد در يگان موشكي خود آمادگي دارد تا با هر تهديدي مقابله كند.
عضو شوراي عالي امنيت ملي درباره تهديدهاي اخير اسرائيل مبني بر استفاده از آسمان عراق براي حمله به ايران گفت: اسرائيل به دنبال ضربه زدن به ما است چرا كه موجوديت خود را با انقلاب در خطر مي بيند آنان مترصد فرصتي هستند تا به ما ضربه بزنند به همين دليل بحث استفاده از فضاي عراق را مطرح كرده اند.
وي يادآور شد: اگر اسرائيل اين كار را انجام دهد به منزله همكاري آمريكا با اوست اما به اعتقاد ما بعيد است كه آمريكا چنين كاري را در شرايط فعلي انجام دهد چرا كه آمريكا اگر چنين كاري را انجام دهد در اصل نيروهاي خود را دچار ناامني كرده است بر همين اساس ما فكر مي كنيم كه آمريكا اين اجازه را به رژيم صهيونيستي ندهد.
* آينده سپاه
فرمانده سپاه در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه تعريف شما از سپاه آينده چيست گفت: سپاه امروز عمر خدمتي 30 ساله دارد اما به دليل آنكه مراقبتهايي كه سپاه از خودش كرده است تلاش شده تا در سازمان خود تغييراتي را انجام دهد امروز ما شاهد آنيم كه نيروهاي قديمي سپاه در حال خروج از اين نيرو هستند و نيروهاي جوان با داشتن اختيارات گذشته وارد سپاه مي شوند كه اين امر باعث پيشرفت در سپاه خواهد شد.
سرلشگر جعفري گفت: طرح و تحول عالي در سپاه نگاهش به آينده است و با تأكيد بر اينكه نيروهايي كه مي خواهند وارد شوند وارد بستري شوند كه آينده سپاه بهتر از گذشته باشد.
* تغييرات جديد
وي همچنين درخصوص تغيير و تحول در نيروهاي دريايي و هوايي سپاه پاسداران گفت: در حال حاضر هيچ تغيير ديگري قرار نيست صورت بگيرد اما طرح جامعي كه در حال نهايي شدن است تغييراتي را نيز در نيروي هوايي و دريايي سپاه شاهد خواهيم بود اين تغييرات در حالي خواهد بود كه طرح به تصويب ستاد كل نيروهاي مسلح برسد ولي با اين حال بايد بگويم كه تغييرات به اندازه نيروي مقاومت و زميني نيست.
* جنگ الكترونيكي سپاه
فرمانده سپاه همچنين در رابطه با توان جنگ الكترونيكي سپاه گفت: بايد بگويم كه ما هم در گذشته و هم حال داراي نيروهاي خوبي در اين زمينه بوده ايم البته بايد گفت كه توان ما از نظر سطح فناوري با دشمن برابري نمي كند اما ما متكي به نوع بكارگيري تجهيزات هستيم كه همين امر جواب كمبودهاي ما را در اين زمينه مي دهد.
 سه شنبه 15 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن