تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813232332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راهي جز پايان بحران بين حماس و فتح نيست


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: راهي جز پايان بحران بين حماس و فتح نيست


خاورميانه- همشهري آنلاين:
رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در خصوص بحران موجود بين فتح و حماس گفت گزينه‌اي جز پايان دادن به اين بحران وجود ندارد.

به گزارش ايسنا، به نوشته‌ روزنامه الحيات الجديده، چاپ فلسطين، محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين پس از ديدار با ملك‌عبدالله دوم، پادشاه اردن در يك كنفرانس خبري اظهار داشت: تحولات مهمي در روند مذاكرات فلسطين و اسرائيل روي داده كه ما هم‌چنان آنها را پيگيري خواهيم كرد.

وي افزود: به رغم آنكه ايهود المرت، كناره‌گيري‌اش از پست نخست‌وزيري را اعلام كرده است ما هم‌چنان به ديدارهايمان با او ادامه مي‌دهيم زيرا مساله كناره‌گيري المرت يك موضوع داخلي است.

محمود عباس با اشاره به اوضاع بحراني در غزه عنوان داشت: مذاكرات امري ضروري است و اين همان چيزي است كه ما بارها مطرح كرده‌ايم و برادرانمان در مصر نيز ضمن موافقت با اين درخواست از تمامي گروه‌هاي فلسطيني براي حضور در قاهره و انجام اين مذاكرات دعوت كردند.

وي در خصوص ميزان خوش‌بيني‌اش نسبت به نتيجه بخش بودن مذاكرات ملي فلسطين گفت: نبايد نااميد شد هر چند كه ما اختلافات زيادي داريم و همين اختلافات اوضاع را به شرايطي كشانده است كه در غزه شاهد آن هستيم، اما با وجود اين بايد براي حل بحران تلاش كنيم زيرا گزينه‌اي جز پايان دادن به بحران بين ما و جنبش حماس وجود ندارد.

رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين هم‌چنين تاكيد كرد: از جنبش حماس مي‌خواهيم به منطق، تدبر و قانون روي آورد.

وي هم‌چنين خاطرنشان كرد: موضع‌گيري كشورهاي عربي در قبال مساله‌ فلسطين همواره مطلوب بوده و ما از حمايت اعراب برخورداريم، اما هنوز از اين حمايت‌ها بي‌نياز نيستيم، زيرا با مسائل و مشكلات بزرگي روبه‌رو هستيم.

محمود عباس ضمن تقدير از حمايت‌هاي بي‌شائبه‌ پادشاه اردن از مساله‌ فلسطين عنوان داشت كه در ديدار با ملك عبدالله دوم او را در جريان آخرين تحولات فلسطين و رايزني‌ها جهت انجام مذاكرات ملي و هم‌چنين تحولات مربوط به مذاكرات با اسرائيل قرار داده است.

وي افزود: ما همچنين نتايج مذاكرات اخير هيات فلسطيني با كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه‌ آمريكا و هيئت اسرائيلي در واشنگتن را به پادشاه اردن ابلاغ كرديم و در خصوص اوضاع عمومي جهان عرب و راهكارهاي موجود جهت تحكيم و گسترش همكاري‌ها بحث و تبادل نظر كرديم.

از سوي ديگر پادشاه اردن نيز نسبت به تداوم درگيري‌ها بين جنبش‌هاي فتح و حماس هشدار داده و تاكيد كرد: اين درگيري‌ها تهديدي براي تحقق آرمان فلسطينيان مبني بر تشكيل كشور مستقل فلسطين محسوب مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: تداوم درگيري‌ها بين گروه‌هاي فلسطيني مسلما مساله‌ فلسطين را متضرر خواهد ساخت. پادشاه اردن ضمن ابراز نگراني شديد نسبت به بحران‌هاي اخير در اراضي فلسطيني تاكيد كرد: فلسطينيان براي حل اختلافات‌شان بايد به گزينه‌ي مذاكره روي آورند.

ملك عبدالله دوم هم‌چنين حفظ وحدت فلسطينيان جهت رويارويي با تهديدهاي موجود را ضروري دانست. وي عنوان داشت كه به تلاش‌هايش جهت حمايت از روند صلح و تشكيل كشور مستقل فلسطين در خاك فلسطين ادامه خواهد داد.

پادشاه اردن هم‌چنين هشدار داد: شكست در مذاكرات صلح و عدم تحقق پيشرفتي محسوس در روند صلح موجب افزايش بي‌ثباتي و خشونت در خاورميانه شده است.

وي بار ديگر تاكيد كرد: اردن به تلاش‌ها و همكاري‌هايش با جامعه‌ي بين‌المللي جهت حمايت از تشكيلات خودگردان فلسطين و همچنين ارائه‌ي كمك‌هاي اقتصادي و مالي به اين تشكيلات جهت بهبود وضعيت معيشتي ملت فلسطين ادامه خواهد داد.

تاريخ درج: 14 مرداد 1387 ساعت 18:16 تاريخ تاييد: 14 مرداد 1387 ساعت 22:55 تاريخ به روز رساني: 14 مرداد 1387 ساعت 22:54
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن