تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815577429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: اخبار كوتاه
بررسي استيضاح وزير نيرو در پي افزايش خاموشيها
يك عضو كميسيون انرژي مجلس از بررسي موضوع استيضاح وزير نيرو به دليل عدم مديريت صحيح در زمينه توليد و توزيع برق و خاموشيهاي گسترده خبر داد.يك عضو كميسيون انرژي مجلس در گفت وگو با فارس از احتمال استيضاح پرويز فتاح وزير نيرو خبر داد و گفت: در مراجعات مردمي در دو ماه گذشته بيشترين اعتراض توسط قشرهاي مختلف جامعه اعم از توليدكنندگان و مشتركين خانگي به مجلس صورت گرفته است و مجلس نيز با پيگيري در اين زمينه به دلايلي به جز خشكسالي درباره كمبود برق دست يافته است. وي تصريح كرد: با بررسي هايي كه مركز پژوهش هاي مجلس انجام داده مشخص شده كه دولت طي دو سال گذشته حداقل سرمايه گذاري را در حوزه توليد برق و توسعه نيروگاه ها انجام داده است. اين عضو كميسيون انرژي گفت: در حال حاضر 10 هزار مگاوات كمبود برق در كشور وجود دارد و عملا نيروگاه ها به دليل تعمير و عدم تجهيز توان توليد برق را ندارند. وي افزود: با استمرار اين وضعيت به احتمال زياد در زمستان نيز با خاموشي مواجه خواهيم شد. اين عضو كميسيون انرژي تاكيد كرد: مجلس با بررسي بيشتر در اين زمينه در پي استيضاح وزير نيرو خواهد بود و رايزني هايي را آغاز كرده است.

قيمت نفت در بازارهاي جهاني كاهش يافت
پس از افزايش 77 سنتي، قيمت نفت در بازارهاي جهاني اندكي كاهش يافت و به كمتر از 125 دلار در هر بشكه رسيد.به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، قيمت جهاني نفت با كاهش نسبت به روز يكشنبه به كمتر از 125 دلار در هر بشكه رسيد. هر بشكه نفت سبك امريكا در روز دوشنبه با 16 سنت كاهش به 124/94 دلار در هر بشكه رسيد. تقويت نسبي ارزش دلار علت كاهش قيمت نفت در اين روز عنوان شده است. پيش از آن در اثر نزديك شدن يك توفان سهمگين به خليج مكزيك و احتمال كاهش توليد نفت آمريكا قيمت هر بشكه نفت سبك آمريكا در بازار نيويورك براي تحويل در ماه سپتامبر با 77 سنت افزايش به بيش از 125/87 دلار رسيده بود. كارشناسان با توجه به در راه بودن طوفان ادوارد به همراه تشديد ناآرامي ها در نيجريه و احتمال تشديد تنش ها در مورد فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران پيش بيني مي كنند قيمت نفت طي روز هاي آينده بيش از پيش افزايش يابد. جرارد برگ كارشناس ارشد انرژي بانك ملي استراليا در اين باره گفت: طي دو هفته گذشته نگراني در مورد كاهش تقاضا موجب كاهش قيمت نفت شد ولي در روزهاي آينده نگراني از كاهش عرضه موجب رشد قيمت نفت خواهد شد.

قيمت سي ان جي 40 درصد گران مي شود
با پيشنهاد وزارت نفت و موافقت ستاد مديريت حمل و نقل سوخت بر اي افزايش انگيزه جايگاه داران گاز قيمت CNG 40درصد گران مي شود. به گزارش ايلنا، محمد رضا نعمت زاده مدير عامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران با بيان اينكه پيشنهاد اوليه وزات نفت افزايش50 درصدي قيمت CNG درمقايسه يارانه بنزين بود اين ستاد تنها با افزايش40 درصدي قيمت CNG موافقت كرد.وي با اشاره به اجراي طرح ملي سهميه بندي بنزين در كشور تصريح كرد:در صورتي كه طرح سهميه بندي اجرا نمي شد بايد درسال جاري روزانه حدود 45 ميليون ليتر در توليد داخل بنزين وارد مي كرديم.معاون وزير نفت به واردات روزانه 16 ميليون ليتري بنزين در سال 86 اشاره كرد و اظهار داشت: تا قبل از اجراي طرح سهميه بندي بنزين در كشور از رشدي حدود 10 درصد برخوردار بود كه اگر اين طرح به طوركامل اجرا نمي شد بايد ميلياردها دلار صرف واردات بنزين مي كرديم. نعمت زاده يكي از مشكلات پيش روي توسعه صنايع CNG در كشور را مشخص نمودن يك شركت و مجموعه مستقل برا ي نظارت و كنترل فني نحوه تبديل خودروهاي دوگانه سوز اعلام كرد و گفت: شركت ملي نفت به علت ماهيت فعاليت هاي خود نمي تواند در اين رابطه مسايل فني خودرو ها را بازبيني كند و بايد شركت هاي خودروساز به اين موضوع توجه جدي تري داشته باشد.وي در كنفرانس CNG خاطر نشان كرد: يكي ازموضوعات مصرف در راهبري و مديريت جايگاه هاي دو منظوره CNG وجود كارشناسان بوده است كه شركت ملي پالايش پخش براي آموزش و پرداخت هزينه هاي يك سال اين كارشناسان اعلام آمادگي مي كند.

كاهش رشد مصرف برق در تهران
با همكاري شهروندان تهراني و تلاش كاركنان شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ در مديريت مصرف برق مصرف برق در تهران كاهش يافت.به گزارش روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ، با وجود افزايش 5 درصدي به تعداد مشتركان برق درتهران با اجراي برنامه هاي مديريت مصرف و صرفه جويي هوشمندانه مصرف برق در تهران كاهش چشمگيري داشته است.شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ با توجه به خشكسالي اخير وكمبود توليد برق در نيروگاههاي برق آبي براي مديريت مصرف برق اقدام به خاموش كردن 50 درصد روشنايي معابر اصلي شهر، توزيع بيش از 350 هزار شعله لامپ كم مصرف به شهروندان، اجراي طرح ضربتي جمع آوري لامپ هاي پر مصرف بخش تجاري در بازار بزرگ تهران كرده است.

قيمت واقعي توليد آب معلوم نيست
دولت ابتدا بايد قيمت واقعي آب را با اعمال مديريت مناسب محاسبه كند و به يك قيمت منطقي برسد تا يارانه آن نيز به شكل واقعي درآيد و سپس خود اين يارانه را به جاي مردم پرداخت كند. "مجيد نامجو"مدير عامل شركت آب و فاضلاب كشوردر گفت و گو با برنا اظهار داشت:از يارانه كل 350ميليارد توماني 200ميليارد تومان آن به بخش آب شهري و 150ميليارد تومان آن در بخش آب روستايي پرداخت مي شود. وي قيمت تمام شده آب را 350تومان ذكر كرد و گفت:قيمتي كه در دفاتر ثبت مي شود 140تومان است كه با نرخ 80تومان به مشتركان فروخته مي شود. مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشور با بيان اين كه آب در هدفمند كردن يارانه ها وجود ندارد و اجراي اين امر به سياستهاي دولت بازمي گردد،بر اجراي دو اقدام مهم در راستاي هدفمند كردن آب تاكيد كرد. نامجو گفت:دولت ابتدا بايد قيمت واقعي آب را با اعمال مديريت مناسب محاسبه كند و به يك قيمت منطقي برسد تا يارانه آن نيز به شكل واقعي درآيد و سپس خود اين يارانه را به جاي مردم پرداخت كند. وي پيشنهاد كرد كه دولت بند "ج"تبصره 39 را كه براساس آن بايد آب را به قيمت تكليفي به مردم بفروشد،اين قيمت يك نرخ واقعي و درست محاسبه شده باشد. نامجو در ادامه اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها را مستلزم اجرايي شدن اصل 44قانون اساسي دانست و گفت:ابتدا بايد مشكل زيان ده بودن شركتها بويژه در بخش آب حل شود و پس از آن ساير اقدامات صورت گيرد.

ميزان توليد برق در مهر ماه به كمترين مقدار مي رسد
روند كاهش توليد نيروگاههاي برقآبي كشور نشان مي دهد كه انحراف انرژي اين نيروگاهها تا پايان مرداد ماه به منفي 73/6 درصد خواهد رسيد كه با اين آمار بالاترين انحراف انرژي اين نيروگاهها رقم خواهد خورد. به گزارش برنا،براساس پيش بيني صورت گرفته با توجه به توليد 4ماهه نخست امسال،نيروگاه هاي برق آبي با قابليت توان توليدي 3300 مگابايت تنها قادر به توليد 440 گيگاوات ساعت در مهر ماه هستند كه انحراف انرژي آن به منفي 73/6 درصدي مي رسد. اين در حالي است كه ميزان توليد در مشابه سال گذشته يك هزار و 65 گيگاوات ساعت بوده است.براساس پيش بيني صورت گرفته در شهريور ماه انحراف انرژي نيروگاه هاي برق آبي از مرز منفي 74 درصد خواهد گذشت.اين نيروگاه ها با توان توليدي 2800 مگابايت در ماه آينده تنها 387 گيگاوات ساعت توليد انرژي خواهد كرد كه اين رقم در شهريور سال گذشته يك هزار و 486 گيگاوات ساعت بوده است. انحراف توليد در اين ماه منفي 74 درصد است كه نسبت به سال ماقبل آن انحراف منفي 78 درصد و در مقايسه با سال هاي 84 و 83 به منفي 67 و 53 درصد خواهد رسيد.
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن