تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821204630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاخيرحركت قطارها خطوط 1و 2 در تهران كاهش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تاخيرحركت قطارها خطوط 1و 2 در تهران كاهش يافت
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران اعلام كرد: تاخيرحركت قطار درخطوط يك و دو، طي سه ماهه اول سال جاري از 8 ثانيه به 5 ثانيه كاهش يافته است .


جعفر ربيعي روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران گفت : اين در حالي است كه از باتداي سال جاري تاخير حركت قطار در مسير تهران – كرج نيز با افزايش 10 ثاينه اي مواجه بوده است .
وي اظهارداشت: تاخير حركت قطار در مسير تهران _كرج روزانه 20 ثاينه بود كه از ابتداي سال جاري به 30 ثاينه افزايش يافته است .
ربيعي علت افزايش تاخير حركت درخط 5 مترو يعني مسير تهران –كرج را استفاده دائمي و بي وقفه از قطارهاي فعال دراين خط اعلام كرد.
اين مسوول اضافه كرد: به دليل كمبود قطار در خطوط قادر به تعميرات دوره اي اين قطارهاي خط مذكور نيستيم به همين دليل اين قطارها مرتبا با نقص فني و مشكلات تجهيزاتي مواجه شده و سبب تاخير حركت درخطوط مي گردند.
ربيعي گفت : 40 درصد علت تاخير حركت قطار درتمامي خطوط مترو، ناشي از ازدحام و بسته نشدن درب قطارها و20 درصد بعلت نقص فني ناشي از تجهيزات و 40 درصد ديگر نقوص فني ناشي از شلوغي و ازدحام بيش ازحد مسافران و جابه جايي خارج از سازمان مسافران است.
وي گفت : اكنون فاصله حركت قطارها در خط يك مترو 4 دقيقه است كه اخيرا به دليل توسعه خط يك اين امر به 5 دقيقه ارتقا يافته است .
ربيعي تاكيد كرد: زمان فاصله حركت قطارها در خط يك مترو با آغاز ماه مهر به زمان قبلي خود يعني 4 دقيقه باز مي گردد.
وي فاصله حركت قطارها در خط دو را5/ 3 دقيقه و خط پنج مترورا درساعات شلوغ تردد 10 دقيقه اعلام كرد.
ربيعي در ادامه بااشاره به ورود قطارهاي جديد به ناوگان مترو طي شش ماه آينده گفت: با تامين قطارهاي جديد و برنامه ريزي هاي انجام گرفته فاصله حركت قطارها در خطوط يك و دو 2 دقيقه ومسير تهران كرج در خط پنج نيز به 7 دقيقه كاهش خواهد يافت .
وي اضافه كرد: همچنين با ورود قطاهاي جديد درناوگان به تعداد واگن هاي خط 5 مترو يعني مسير تهران _ كرج افزوده شده وتعداد آنها از8 واگن به 10 واگن خواهد رسيد.
وي همچنين بااشاره به بليت هاي تك سفره و مقايسه نرخ آن با بليت هاي اعتباري گفت : نرخ بليت هاي اعتباري 5 /1 تا 5 / 2 برابر ارزان تر از بليت هاي تك سفره در تهران است .
ربيعي گفت: نرخ بليت هاي تك سفره در مقايسه با بليت هاي اعتباري بايد تا 5 برابر افزايش يابد تا مسافران ملزم به استفاده از بليتهاي اعتباري شوند.
به اعتقاد وي ، بايد شرايط سخت گيرانه در نظرگرفت تا تنها عده اي از افراد بويزه گردشگران مجبور به استفاده ازبليت هاي تك سفره در پايتخت شوند.
مديرعامل شركت بهره برداري مترو گفت: اكنون سه ميليون و 300 هزار بيلت اعتباري معتبر ميان مسافران توزيع شده و روزانه دو هزارو 500 بليت جديد به اين آمار اضافه مي شود.
ربيعي در بخش ديگر از سخنانش بااشاره به استقرار پليس مترو درتمامي ايستگاههاي مترو گفت: هم اكنون چهار پايگاه دائمي استقرار پليس مترو درايستگاههاي پرازدحام همچون امام خميني ، شهرري ، دانشگاه علم و صنعت و نيز صادقيه در دست احداث است كه بزودي به بهره برداري مي رسد .
وي با اشاره به حضور پليس در ايستگاههاي مترو تاكيد كرد: با حضور پررنگ پليس در مترو آمار تخلفات در مترو كاهش يافته است .
ربيعي با ابراز تاسف از حضور دستفروشان درمترو ازمسافران خواست: با مشاهده اين متكديان در قطارها و ايستگاهها موارد را به پليس مترو گزارش دهند تا هم از شلوغي بيش ازحد وهم از اختلال درمترو جلوگيري شود.
مديرعامل شركت بهره برداري مترو افزود:حل ريشه اي اين معضل يعني برخورد با متكديان در مترو وظيفه مترو نيست اما همچنان سعي داريم تا از حضور اين افراد درمترو جلوگيري كنيم.
وي همچنين با اشاره به آسانسورهاي ايستگاههاي مترو گفت : اكنون در 15 ايستگاه پر ازدحام مترو 45 دستگاه آسانسور جهت رفاه مسافران و بويژه معلولان نصب شده كه اين تعداد تا پايان سال جاري به 74 دستگاه خواهد رسيد .
ربيعي با اشاره به نظرسنجي هاي انجام شده ازمسافران مترو طي سال گذشته گفت : 30 درصد مسافران مترو را افراد تحصيلكرده ليسانس به بالا را تشكيل ميدهند و مابقي مسافران شامل افراد زير ديپلم ، ديپلم و فوق ديپلم مي شوند.
وي ادامه داد : 30 درصد مسافران مترو دانشجويان و دانشن آموزان هستند و مابقي كارمند، كسبه ، كارگر هستند.
ربيعي گفت : نتايج اين نظر سنجي ها نشان ميدهد كه 60 درصد سفرهاي مترو با هدف شغلي بوده و 55 درصد مسافران بطور روزانه از مترو استفاده مي كنند.
وي خاطرنشان كرد: نتايج بدست آمده از اين نظرسنجي ها نشان ميدهد كه سفر با مترو موجب صرفه جويي 20 تا 27 دقيقه در وقت مردم شده است .
ربيعي در ادامه درخصوص هزينه تما شده بليت مترو گفت : هزينه تمام شده بليت مترو سه هزارو 600 ريال است كه با يارانه پرداخت شده به مترو مسافران بطور متوسط تنها 800 ريال پرداخت مي كنند.
اين مسوول درآمدهاي غير بليتي مترو را5 / 2ميليارد تومان اعلام كرد و گفت : اين مبلغ تنها5 / 2درصد هزينه هاي سال مترو را شامل مي شود.
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن