تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817613057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

9 كشته در شديدترين درگيرى فتح و حماسشنبه خونين در غزه


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: 9 كشته در شديدترين درگيرى فتح و حماسشنبه خونين در غزه
نيروهاى حماس با خمپاره و مسلسل در يك محله شلوغ نوار غزه با اعضاى جنبش فتح درگير شده و در اين درگيرى حداقل 9 تن كشته شدند. به گزارش خبرگزارى آسوشيتدپرس، به گفته مقامات بيمارستانى حدود 88 تن زخمى شده‌اند كه 12 تن از آنها كودك هستند. اين بدترين درگيرى داخلى در فلسطين طى 9 ماه اخير اعلام شده است. صداى انفجارها و شليك تفنگ در كل روز در محله شجاعيه در شهر غزه كه پايگاه قبيله «حلس» از طرفداران جنبش فتح به رهبرى محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين محسوب مى‌شود، قابل شنيدن بود. حماس اين قبيله را به مخفى كردن مظنونان بمب‌گذارى در يك ماشين متهم كرده كه پنج فعال جنبش مقاومت اسلامى فلسطين (حماس) و يك دختر شش ساله كشته شدند. پس از اين بمب‌گذارى بود كه موج دستگيرى و سركوب طرفداران هر دو جنبش در نوار غزه و در كرانه باخترى آغاز شد. نيروهاى محمود عباس تجمعات عمومى را ممنوع كرده و اعضاى بيش‌ترى را از حماس دستگير كردند. درگيرى‌هاى غزه هنگامى شروع شد كه حماس در مه غليظ صبحگاهى به محله شجاعيه حمله كرد. به گفته مقامات بيمارستاني، سه افسر پليس حماس و يك عضو قبيله حلس در اين درگيرى‌ها كشته شدند. احمد حلس، رهبر قبيله و يك مقام فتح اعلام كرد: پليس حماس به هنگام حمله، برق را قطع كرد. وى دليل مقاومت قبيله خود را اين گونه توضيح داد: شما بايد تصميم بگيريد، يا زير پاى كفش‌هاى حماس له شويد يا با كرامت ايستادگى كنيد! پليس حماس تا پيش از بعد از ظهر كنترل شجاعيه را كه در آن حدود 100 هزار تن زندگى مى‌كنند، به دست گرفت. آنها صدها پليس را مستقر كردند و گشت خانه به خانه را براى پيدا كردن مظنونان و تسليحات آغاز كردند. در كل بيش از 50 تن از جمله تعدادى از افرادى كه سعى كرده بودند با لباس زنانه فرار كنند، دستگير شده‌اند.

سعيد سيام، يك مقام ارشد حماس عنوان كرد: دستگير شدگان شامل افرادى هستند كه گفته مى‌شود در حمله هفته گذشته دست داشتند. سيام در يك كنفرانس خبرى در غزه اظهار كرد: نيروهاى حماس مواد منفجره‌اى مانند آن موادى كه از آنها استفاده شده بود، همراه با مسلسل و ديگر تسليحات پيدا كردند. سيام گفت: پيامى كه ما مى‌فرستيم اين است كه هيچ‌ كس قدرتى بيش‌تر از قانون ندارد و اينكه هيچ خانواده‌اى قدرتى بيشتر از قانون ندارد. غزه از صلح و امنيت برخوردار خواهد شد.

هواداران فتح در اسرائيل

مقام‌هاى اسرائيل مى‌گويند: در پى وقوع درگيرى‌هاى شديد ميان دو جناح فتح و حماس در غزه، حدود دويست تن از اعضاى يك طايفه حامى جناح فتح اجازه يافته‌اند از غزه وارد اسرائيل شوند. يكى از سخنگويان ارتش اسرائيل گفت: تعدادى از اين افراد با نزديك شدن به گذرگاه غزه، سلاح‌هاى خود را تسليم كردند و مجروحان نيز به بيمارستان‌هاى اسرائيل منتقل شدند.

بازگشت فرارى‌ها

در همين حال، يك مقام حماس از بازگردانده شدن 30 فلسطينى طرفدار فتح از اراضى اشغالى به غزه و بازداشت سريع آنها توسط نيروهاى امنيتى حماس خبر داد. به گزارش خبرگزارى رويتر، اين 30 تن در ميان 180 فلسطينى طرفدار جنبش فتح به رهبرى محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين بودند كه پس از كشته شدن 9 تن و زخمى شدن 95 تن ديگر در حمله حماس به محله شجاعيه، اسرائيل به آنها در اراضى اشغالى پناه داد. سامى ابوزهرى سخنگوى حماس، گفت: پس از اينكه اشغالگران اسرائيلى از پذيرفتن بيش‌تر آنهايى كه از غزه فرار كرده بودند سر باز زدند، چندين تن بازگشته و پليس فلسطين‌ آنها را بازداشت كرده است.

توضيحات وزير داخلى هنيه

در تحولى ديگر، سعيد صيام، وزير داخلى (كشور) دولت منتخب فلسطين به نخست وزيرى اسماعيل هنيه اعلام كرد تدابير امنيتى صبح روز شنبه پليس فلسطين در غزه كه هدف از آن بازداشت متهمان و عاملان درگيرى‌ها در محله الشجاعيه بود، با سيطره پليس بر پايگاه‌هاى قانون شكنان و آشوب طلبان پايان يافت. وزير كشور دولت هنيه طى يك مصاحبه مطبوعاتى خاطرنشان كرد كه تدابير امنيتى در محله الشجاعيه در شرق غزه با سيطره پليس بر مربع امنيتى تحت كنترل قبيله حلس پايان يافت و ده‌ها نفر از عاملان اين درگيرى‌ها بازداشت شده و تعدادى ديگر نيز مجبور به فرار از اين منطقه شدند. وى افزود كه پليس در جريان جست‌وجوى اين منطقه چندين كارگاه ساخت مواد منفجره و انبار سلاح‌هاى سبك و سنگين متعلق به قبيله حلس را كشف و مواد منفجره موجود در آنها را كه شباهت زيادى به مواد منفجره مورد استفاده در انفجارهاى اخير ساحل غزه داشت، توقيف كرد. به گزارش مركز اطلاع رسانى فلسطين، صيام در ادامه اظهارات خود ضمن تقدير از عملكرد پليس و سرويس‌هاى امنيتى وزرات كشور در زمينه كنترل و پايان دادن به درگيرى‌هاى محله الشجاعيه، تاكيد كرد كه سرويس‌هاى امنيتى وزارت كشور توانستند تعدادى از مجرمان و متهمان را بازداشت كنند كه اين افراد خود نيز به ارتكاب چندين مورد جنايت و از سوى ديگر ارتباط با قبيله حلس اعتراف كرده‌اند. وى افزود كه پليس و سرويس‌هاى امنيتى 4 تن از متهمان را به جرم دست داشتن در چندين مورد جنايت و انفجار بازداشت كرده‌اند كه از جمله آنها مى‌توان به زكى السكنى اشاره كرد كه در چندين مورد انفجار؛ از جمله انفجار اخير ساحل غزه دست داشت. وزير كشور فلسطين در تشريح دلايل حمله امنيتى پليس به محله الشجاعيه اعلام كرد كه شورشيان بارها در عمليات كشتار و حمله به شهروندان فلسطينى طى ساليان گذشته شركت داشته‌اند و در جريان حملات دشمن صهيونيستى به شهروندان فلسطينى سعى مى‌كردند از پشت به مبارزان فلسطينى ضربه بزنند و در همين راستا، اقدام به سرقت بمب و قطع سيم‌ بمب‌ها مى‌كردند تا بدين ترتيب آنها را خنثى كرده و مانع از انفجار آنها در دستگاه‌هاى صهيونيستى شوند. اين افراد همچنين بارها به افراد پليس فلسطين و سرويس‌هاى امنيتى وزارت كشور حمله كرده و قبيله حلس نيز تعداد زيادى از قانون شكنان و جنايتكاران را در منازل خود پناه داده بود. قبيله مذكور همچنين با راه اندازى مراكز آموزش شورشيان سعى در ايجاد مشكلات داخلى و باجگيرى از شهروندان فلسطينى داشتند و در همين راستا با ايجاد پست‌هاى بازرسى از شهروندان، به آنها حمله كرده و دارايى آنها را به سرقت مى‌بردند.

سعيد صيام خاطرنشان كرد كه وزارت كشور دولت منتخب فلسطين به هيچ قبيله‌اى اجازه تخطى از قانون و عربده كشى عليه قبايل ديگر را نخواهد داد و قانون را براى همگان اجرا خواهد كرد. وى تاكيد كرد كه گروهى از قبيله حلس ـ و نه همه آنها ـ با حمايت از مجرمان، آنها را پناه مى‌دادند و تعدادى از افراد اين قبيله در جريان فعاليت‌هاى مخل نظم و امنيت عمومى مشاركت داشتند كه اين مسئله ما را بر آن داشت تا با بازداشت و بازجويى از آنها، اجازه قانون گريزى و قانون شكنى را به آنها ندهيم. وى در عين حال از شهروندان فلسطينى خواست كه به شايعات تلويزيون فلسطين مبنى بر نقش داشتن پليس فلسطين در درگيرى‌هاى محله الشجاعيه توجه نكنند؛ چرا كه اين مسئله به يكى از برنامه‌هاى هميشگى اين تلويزيون طى سال‌هاى گذشته تبديل شده است. وزير كشور دولت منتخب فلسطين همچنين از اعتراف تعدادى از افراد برجسته قبيله حلس به اشتباه خود در حمايت از متهمان و قانون شكنان اعتراف كرده و قول دادند كه متهمان حوادث اخير را به قانون تحويل دهند. وى افزود كه شورشيان به جاى تسليم خود به سرويس‌هاى امنيتى به نيروهاى امنيتى وزارت كشور حمله كردند. وزارت كشور فلسطين قبلا نيز اعلام كرده بود كه اين وزارتخانه از تمامى راه‌هاى مسالمت‌آميز و ميانجيگرى افراد برجسته و معروف براى به تسليم واداشتن شورشيان و پايان دادن به حمايت‌هاى قبيله حلس از اين افراد استفاده كرده، اما قبيله حلس با تداوم حمايت خود از اين افراد، مانع از تسليم شدن آنها شده است. از همين رو وزارت كشور پس از اتمام فرصت تعيين شده براى ميانجيگرى افراد سرشناس به منظور وادار كردن شورشيان تحت حمايت قبيله حلس به تسليم و بازجويى از سوى سرويس‌هاى امنيتي، نيروهاى امنيتى خود را وارد عمل كرد تا به اين ناامنى‌ها پايان دهد.
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن