تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803693779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وام ازدواج تا سقف 2 ميليون تومان از اول بهمن


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج به دليل جذب منابع بيشتر از ابتداي بهمن‌ماه آغاز خواهد شد.

غلامرضا مصطفي‌پور- مديرعامل بانك قرض‌الحسنه مهر ايران- در گفت‌وگو با ايسنا ، با بيان اينكه برنامه اين بانك در ماه اول برقراري ارتباط با مشتريان و جذب حساب قرض‌الحسنه بوده است، اضافه كرد: نسبت به جوان بودن بانك و با توجه به اينكه شناخت كافي در جامعه در مقايسه با ساير بانك‌ها ايجاد نشده، استقبال خوب و رضايت‌بخش بوده است.

به گفته وي اميد است بانك قدرت بيشتري در ارائه خدمات به مردم به دست آورد، چراكه منابع بانك براي اعطاي تسهيلات، حفظ قرض‌الحسنه است.

آغاز پرداخت تسهيلات از ابتداي بهمن‌ماه‏

وي با بيان اينكه پرداخت تسهيلات كه در مرحله اول مختص ازدواج است، از ابتداي بهمن‌ماه آغاز مي‌شود، خاطرنشان كرد: اين تسهيلات شامل كمك هزينه ازدواج و خريد جهيزيه تا سقف 20 ميليون ريال و باز پرداخت 36 ماهه است.


به گفته وي بانك‌ها به موجب قانون تجارت مكلف هستند قبل از تاسيس و ثبت بانك، 35 درصد تعهدات و سرمايه را واريز كنند، اين 35 درصد در حال حاضر واريز شده است و مابقي نيز تلاش مي‌شود با همكاري بانك‌ها محقق شود تا بانك بتواند پاسخگوي تعهدات خود باشد.


مديرعامل بانك قرض‌الحسنه مهر ايران ادامه داد: بانك قرض الحسنه داراي 2000 شعبه است كه عائله بسيار سنگيني است بدين ترتيب اين شعبه‌ها داراي هزينه سنگيني است.


به گفته او اولين اميد بانك قرض الحسنه مردم هستند كه منابع قرض‌الحسنه را تامين مي‌كنند و از سويي اميد است سهام‌داران سرمايه خود را تامين كنند و در نهايت حساب‌هاي عمومي و بزرگ به بانك منتقل شود تا قدرت كافي را براي پاسخگويي به متقاضيان را داشته باشد.

مصطفي‌پور در پاسخ به اين سوال كه بانك‌ها تا چه زماني فرصت دارد 65 درصد مابقي سرمايه بانك قرض‌الحسنه را تامين كنند؟ اضافه كرد: مبناي كار مهلت قانوني است.


وي اظهار اميدواري كرد كه قبل از گذشت شش ماه از فعاليت بانك، بانك‌ها سرمايه خود را تامين كنند.

وي درپاسخ به اين سوال كه آيا پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه براساس افتتاح حساب از قبل است يا نياز اشخاص؟ گفت: بانك مهر ايران، قرض‌الحسنه و مبتني بر فلسفه قرض است بدين تربيت از ديد شرعي به بحث قرض و قرض‌الحسنه نگاه مي‌شود كه فعاليتي مستحب است.

مصطفي‌پور ادامه داد: هدف از تاسيس اين بانك گسترش فعاليت‌هاي مشروع است از طرف ديگر قرض گرفتن مكروه است، يعني اگر شخصي نيازي نداشته باشد اما قرض بگيرد و به عنوان فعاليت بي‌ارزش شمرده مي‌شود اما هرچه اين نياز افزايش يابد، كراهت كاهش مي‌يابد تا جايي كه به مباح مي‌رسد، اگر فرد در اثر نگرفتن قرض به گناه بيافتد، ممكن است واجب باشد.
وي با بيان اينكه پرداخت قرض‌الحسنه براساس نياز افراد صورت مي‌گيرد، اضافه كرد: سپرده گذاري و افتتاح حساب در اين بانك به منظور شناسايي مشتري و احراز هويت آن است، لذا چه بسا سپرده‌گذاران افرادي جداي از دريافت كنندگان تسهيلات باشند و نياز نداشته باشند.


مصطفي‌پور با اشاره اينكه بانك پس از بررسي و حصول اطمينان از نياز، تسهيلات را پرداخت مي‌كند، اضافه كرد: چون بانك جوان است و آمار دقيقي از استقبال وجود ندارد و قصد ايجاد نارضايتي در مردم نيز وجود ندارد در مرحله اول فقط قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت مي‌شود.


وي با بيان اينكه در مراحل بعدي پرداخت تسهيلات درمان، تحصيلات دانشگاهي، ‌تعمير و تامين مسكن و اشتغال و ساير حوائج ضروري در دستور كار قرار مي‌گيرد، اضافه كرد: اساسنامه اين بانك به تصويب رسيده است و از بانك‌هاي صادرات، ملت و مسكن نمايندگاني در هيات مديره به عنوان اعضا حضور دارند.


مديرعامل بانك قرض‌الحسنه مهر ايران خاطرنشان كرد: مكانيزاسيون بانك و ايجاد بانكداري يكپارچه در دستور كار بانك قرار دارد، اين كار بسيار حجيم و سنگين است.


وي بانك قرض‌الحسنه رابا ايجاد دو هزار شعبه در دنيا ركورددار دانست و افزود: ‌در شرايط فعلي نيروي انساني از ساير بانك‌ها مامور شده‌اند اما قصد است در شرايط بعدي نيروي انساني جديد استخدام شوند.

به گفته وي در حال حاضر سيستم بانك قرض الحسنه به صورت offline عمل مي‌كند اما در آينده به صورت online خواهد بود، تمام قابليت‌هاي سيستم بانكي كشور در مهر ايران نيز وجود خواهد داشت از طرحي تسهيلاتي غير از قرض الحسنه نخواهد داشت.

وي ادامه داد: پرداخت تسهيلات از اول بهمن‌ماه به دليل جمع‌آوري منابع تا آن زمان است.

مصطفي‌پور ادامه داد: آمارهاي تلفيقي حاكي از منابع جمع‌آوري شده قابل قبولي است و رضايت بخش است.

به گفته مديرعامل بانك قرض‌الحسنه مهر ايران فرآيند پرداخت تسهيلات بسيار كوتاه مدت است و از زمان ارائه مدارك تا پرداخت تسهيلات زماني مصروف نخواهد شد.

وي ادامه داد: براي پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج از صندوق مهر امام رضا (ع) اطلاعات لازم زوجين دريافت مي‌شود تا دو دفعه به زوجين تسهيلات پرداخت نشود.

به گفته وي ضامن اين اشخاص نيست طبق پروسه تعيين شده دريافت مي‌شود به نحوي كه بانك از بازپرداخت اقساط حصول اطمينان كند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن