تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820953961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حوزه های علمیه به بررسی مسائل اعتقادی سلول های بنیادی بپردازند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: به گزارش خبرنگار مهر در قم، دکتر صفدر زارع صبح دوشنبه در جمع مدیران مدارس علمیه خواهران کشور، در سخنانی با بیان اینکه نانوتکنولوژی و علم سلول های بنیادی به سرعت در حال گسترش است و کشورهای پیشرفته سرمایه گذاری تحقیقاتی کلانی در مورد آن انجام داده اند، اظهار داشت: اگر حوزه های علمیه به شناسایی و پاسخگویی در مورد مسائل اعتقادی نانوتکنولوژی و سلول های بنیادی نپردازند، به زودی سیلی از شبهات و پرسش های بی پاسخ در میان مردم شکل خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه فناوری نانو از حدود ۱۰ سال قبل در ایران شکل گرفته است، تصریح کرد: نگاه فقه به این موضوع بسیار محل اندیشه است.
رئیس انجمن استعدادهای برتر ایران با بیان اینکه رشد ایران در زمینه فناوری های نوین بسیار مناسب بوده است، اظهار داشت: در این زمینه فعالیت های مناسبی صورت گرفته است و امروز ایران در جمع ۲۰ کشور اول جهان در این عرصه است.
نانوتکنولوژی مسیری برای اثبات هویت ملی است
وی با اشاره به توسعه چشمگیر فناوری های نوین خاطرنشان کرد: پیشرفت تکنولوژی در کشور اسلامی ایران نیز مستلزم فراگیری این علوم و به کار بستن آنها در صنایع مختلف است.
رئیس انجمن استعدادهای برتر ایران با بیان اینکه نانوفناوری موجب تحول در تولید کالاها و ابزار می شود، ادامه داد: این کار موجب ذخیره انرژی های فصیلی و ... و انقلابی در علم مواد و صنایع می شود.
وی نانوتکنولوژی را مسیری برای اثبات هویت ملی دانست و اضافه کرد: اگر قرار باشد تنها در دانشگاه ها به این موضوع پرداخته شود، در سایر حوزه ها سئوالات بی پاسخ بسیاری در مورد آن به وجود می آید.
زارع خاطرنشان کرد: اگر دنیا محصولات جدید را با تکنولوژی نانو تولید کند، صنعت امروز بی فایده، ناکارآمد و بی اثر خواهد شد.
وی با اشاره به برخی کاربردهای فناوری نانو در تولید رایانه ها، مواد، نساجی، وسایل منزل، پزشکی، انرژی و محیط زیست، حمل و نقل و امنیت ملی و صنایع فضایی، ادامه داد: اگر کشوری نتواند سهمی از دنیای نانو داشته باشد، در آینده دیگر نیازی به جنگ برای تصرف و تسلط بر آن نخواهد بود.
رئیس انجمن استعدادهای برتر ایران تصریح کرد: امروز هزار و ۵۴۰ شرکت تحقیقاتی و تجاری در سراسر جهان و ۵۹۰ دانشگاه در ژاپن، اروپا و آمریکا در این زمینه تحقیق می کنند.
وی با بیان اینکه در کشور ما نیز فعالیت های قابل توجهی در زمینه فناوری نانو انجام پذیرفته است، اظهار داشت: با استفاده از فناوری نانو می توان لاستیک هایی تولید کرد که ۳۰ سال عمر کند و عمر انسان ها را به چندصد سال رساند.
زارع گفت: نانو روبات ها در آینده تحول بزرگی در تشخیص و درمان بیماری ها خواهند داشت.
وی افزود: دانشمندان پیش بینی کرده اند در پایان هزاره سوم انسان ها در بدن خود انواع لوازم مصنوعی و دیجیتالی داشته باشند.
بهترین عملیات ترمیم نخاع در ایران انجام می شود
رئیس انجمن استعدادهای برتر ایران با بیان اینکه توسعه فناوری نانو شکل دهنده برخی بیم ها نیز هست، گفت: باید از این فناوری مطلع و از قابلیت های مثبت آن بهره مند شویم.
وی در قسمت دیگری از سخنان خود در ارتباط با علم سلول های بنیادی گفت: سلول های بنیادی در زمینه تولید عضو و درمان بیماری ها تاثیر بسزایی دارند.
زارع با بیان اینکه پژوهشکده رویان اقدام به راه اندازی بانک سلول های بنیادی کرده است، گفت: با انجام این کار سلول های بند ناف اطفال هنگام تولد ذخیره می شود و در آینده در زمان نیاز اعضای بدن او تولید و کشت می شوند.
زارع پیشرفت ایران در زمینه سلول های بنیادی را چشمگیر خواند و افزود: امروز بهترین عملیات ترمیم نخاع در کشور ایران انجام می شود و حتی کیفیت این کار در ایران از عمل در آمریکا هم بالاتر است.
رئیس انجمن استعدادهای برتر ایران از آمادگی انجمن استعدادهای برتر ایران برای برگزاری نشست های مشابه در حوزه های علمیه برای آگاهی بخشی در زمینه فناوری نانو و سلول های بنیادی خبر داد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 999]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن