تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815669573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كلاهبرداران، ماشين‌هاي خيالي مي‌فروختند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: داخلی- گروه حوادث: خريداران خودروهاي مدل بالا خبر نداشتند پولي كه به فروشندگان پرداخت مي‌كنند بابت خودروهايي است كه وجود خارجي ندارند.

اواخر سال گذشته ماموران پليس در جريان كلاهبرداري عجيبي قرار گرفتند كه 2 مرد جوان آن را رقم زده بودند. اين كلاهبرداري آنقدر راحت و آسان صورت گرفته بود كه شاكي باورش نمي‌شد به اين سادگي فريب خورده باشد. او كه براي طرح شكايت به كلانتري 108 تهران رفته بود، در تشريح ماجراي كلاهبرداري گفت: قصد خريد ماشين داشتم كه در يكي از روزنامه‌ها چشمم به آگهي فروش ماشين‌هاي وارداتي افتاد.
شرايطي كه در آگهي نوشته شده بود كاملا مناسب به‌نظر مي‌رسيد. براي همين با شماره تلفني كه در آن درج شده بود تماس گرفتم و راهي دفتر شركت فروش خودرو در خيابان جيحو‌ن شدم.
شاكي ادامه داد: روي در و ديوار دفتر شركت پر بود از عكس ماشين‌هاي خارجي و كاتالوگ‌هاي مربوط به فروش اين ماشين‌ها روي ميز به چشم مي‌خورد. در آنجا با 2 مرد جوان آشنا شدم كه ادعا مي‌كردند در كار فروش ماشين‌‌هاي وارداتي هستند.
آنها مدعي بودند ماشين‌هايي كه وارد كشور كرده‌اند، در حال حاضر در گمرك هستند و چون به مشكل مالي برخورد كرده‌اند، قصد دارند هر چه زودتر آنها را بفروشند. وقتي مسئولان شركت گفتند بايد كمتر از نيمي از قيمت ماشين‌ها را نقدا و بقيه مبلغ را قسطي پرداخت كنم، وسوسه شدم و تصميم گرفتم براي خريد ماشين مورد نظرم با آنها وارد معامله شوم.
مرد جوان افزود: ماشيني كه انتخاب كرده بودم،
45 ميليون تومان قيمت داشت. بعد از امضاي قرارداد خريد، 20 ميليون تومان چك روز به يكي از مردان جوان دادم و او به بهانه نقدكردن چك از دفتر خارج شد. سپس مشغول نوشتن چك‌هايي شدم كه قرار بود به‌عنوان اقساط به آنها پرداخت كنم كه در همين هنگام جوان ديگر به بهانه كشيدن سيگار از دفتر بيرون رفت.
بعد از خروج اين دو مرد، هر چه صبر كردم خبري از آنها نشد. رفته‌رفته به ماجرا مشكوك شدم و از صاحب آپارتمان درباره مردان جوان پرسيدم. وقتي او گفت كه اين افراد، يكي از اتاق‌هاي آپارتمان را براي مدت يك هفته كرايه كرده بودند، فهميدم كه فريب 2 كلاهبردار حرفه‌اي را خورده‌ام. براي همين راهي بانك شدم اما آنها چك 20 ميليون توماني را نقد كرده و پا به فرار گذاشته بودند.
شروع تحقيقات
بعد از شكايت مالباخته، پرونده در اختيار پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران قرار گرفت و تحقيقات براي شناسايي و دستگيري مردان كلاهبردار شروع شد. ماموران در نخستين اقدام راهي بانكي شدند كه متهمان، چك 20 ميليوني را در آنجا نقد كرده بودند.
بررسي‌ مدارك نقد‌كننده چك، ماموران را به يك پيك موتوري رساند. اين مرد مدعي بود كه روز حادثه 2 نفر با پرداخت مبلغي از وي خواسته‌اند يك چك بانكي را برايشان نقد كند و او هم بدون اطلاع از مسروقه بودن چك اين كار را انجام داده است.ماموران كه خود را در برابر 2مجرم حرفه‌اي مي‌ديدند براي به دام انداختن آنها دست به ابتكار تازه‌اي زدند.
نقشه تكراري
پليس كه حدس مي‌‌زد مردان كلاهبردار به فريب طعمه‌هايشان با اين شگرد ادامه دهند، به بررسي‌ آگهي روزنامه‌ها پرداخت و در اين بين به آگهي مشابهي كه در يكي از روزنامه‌ها چاپ شده بود، مشكوك شد. اين آگهي درست شبيه همان آگهي‌اي بود كه مالباخته را به دام كلاهبرداران كشانده بود.
با اين اطلاعات ماموران راهي آدرسي شدند كه در آگهي درج شده بود. آنها با زيرنظر گرفتن اين شركت متوجه شدند مسئولان آنجا همان مردان كلاهبرداري هستند كه قصد دارند با نقشه تكراري، فرد ديگري را فريب دهند.
با اين اطلاعات، هر دو متهم دستگير شدند و بعد از انتقال به اداره آگاهي، به كلاهبرداري با وعده فروش ماشين‌هاي خارجي اعتراف كردند. آنها گفتند: با اجاره اتاقي در يك واحد تجاري، آن‌هم به‌مدت چند روز، شروع به چاپ آگهي فروش خودروهاي خارجي مي‌كرديم و از اين طريق طعمه‌هايمان را شناسايي و از آنها كلاهبرداري مي‌كرديم.
سرهنگ كارآگاه حسين خان‌بابايي، رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران، با اشاره به اينكه تا‌كنون تعدادي از كساني كه از سوي اين دو متهم هدف كلاهبرداري قرار گرفته‌اند، از آنها شكايت كرده‌اند، گفت: بازپرس پرونده با صدور مجوز چاپ عكس بدون پوشش متهمان در روزنامه‌ها از شاكيان احتمالي خواسته است براي طرح شكايت به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران يا شعبه 5 بازپرسي در دادسراي ناحيه 10 مراجعه كنند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن