تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806913187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/جهاد دانشگاهي، مولود انقلاب/ معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي صنعتي شريف: جهاد دانشگاهي بايد در فعاليتهاي فرهنگي جريان ساز باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /جهاد دانشگاهي، مولود انقلاب/ معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي صنعتي شريف: جهاد دانشگاهي بايد در فعاليتهاي فرهنگي جريان ساز باشد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آموزشي

معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي صنعتي شريف با بيان اينكه اين نهاد انقلابي براي ماندگار شدن در فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاهها بايد از متولي بودن به سمت جريان ساز بودن حركت كند، ‌گفت: جهاد دانشگاهي براي جريان سازي نيازمند اين است كه بر اساس نياز دانشگاهها عمل كند.

مهندس مهدي فيض، معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي صنعتي شريف در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه جهاد دانشگاهي بايد مولد ايده‌هاي جديد در دانشگاهها باشد،‌ عنوان كرد: حدود 80 درصد ايده‌هاي جلسات شوراي فرهنگي دانشگاه صنعتي شريف توسط جهاد دانشگاهي ارائه شده است كه 80 درصد از آنها نيز جزو ايده‌هاي مصوب بوده است.

وي با اشاره به راه اندازي كتابخانه فرهنگي دانشگاه در سال آينده، ‌عنوان كرد: اين مجموعه از طريق تعامل با كتابخانه مركزي دانشگاه ايجاد مي شود كه در قالب اين طرح كتابخانه‌هاي فرهنگي دانشگاه تجميع و يك پايگاه فرهنگي در دانشگاه ايجاد مي شود.

وي افزود: بسياري از دانشجويان فني مهندسي دانشگاه به حوزه‌هاي علوم انساني و فرهنگي علاقمند هستند و ايجاد اين كتابخانه مي تواند نقش موثري براي آنها داشته باشد.

فيض با اشاره به راه‌اندازي خانه پژوهش در يكي از خوابگاه‌هاي دانشگاه صنعتي شريف، اظهار كرد: اين طرح در نتيجه تعامل معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي و معاونت پژوهشي دانشگاه صنعتي شريف اجرايي مي شود كه از طريق آن فضاي مناسبي براي گذران اوقات فراغت دانشجويان ايجاد مي شود تا بتوانند با استفاده از امكانات موجود، ايده‌هاي فني و تخصصي خود را عملياتي كنند.

وي افزود: فضاي كارگاهي و آزمايشگاهي اين خانه پژوهش مي‌تواند نيازهاي پايه و اوليه رشته‌هاي مختلف را تامين كند، چراكه ايده‌هاي دانشجويي مي توانند در اين فضا تكميل و به ايده‌هاي قابل ارائه به صنعت تبديل شوند.

به گفته وي،‌ اين طرح درصورت موفقيت، براي اجرايي شدن در سطح ساير خوابگاههاي دانشجويي به دانشگاه واگذار مي‌شود.

راه اندازي مركز آموزشي و پژوهشي "انديشگاه روح‌الله"

آغاز به كار دفتر فرهنگ پژوهي دانشگاه از مهر ماه

معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي صنعتي شريف با اشاره به طرح ايجاد مركز آموزشي و پژوهشي با عنوان "انديشگاه روح‌الله"، گفت: اين مركز در راستاي پژوهش در زمينه انديشه‌هاي حضرت امام و انجام فعاليتهاي ترويجي پيرامون ديدگاه‌هاي حضرت امام(ره) در مجاورت دانشگاه ايجاد خواهد شد.

به گفته وي، اين مركز ويژه دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف است البته دانشجويان ساير دانشگاه‌ها نيز مي‌توانند از امكانات آن بهره‌مند شوند.

وي با بيان اينكه دفتر فرهنگ پژوهي در شوراي فرهنگي دانشگاه صنعتي شريف تصويب گرديد و از مهر ماه آغاز به كار مي كند،‌ عنوان كرد: اين دفتر با هدف رصد و پايش وضعيت فرهنگي دانشگاه داير مي‌شود.

فيض با بيان اينكه اين دفتر باهدف شناسايي وضعيت فرهنگي دانشگاه ايجاد و از جهاد دانشگاهي هم به عنوان يكي از اركان اين دفتر براي همكاري دعوت شده است،‌ گفت: ايجاد اين دفتر در ساير دانشگاه‌ها سابقه‌اي ندارد و براي اولين بار در دانشگاه صنعتي شريف تاسيس مي‌شود كه اميد است به الگوي مناسبي براي ساير دانشگاه‌ها بدل شود.

وي با بيان اينكه دفتر فرهنگ پژوهي مسئوليت اجرايي نخواهد داشت و معاونت فرهنگي – دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف متولي آن است گفت: در شورايي كه با عنوان شوراي سياستگذاري اين دفتر تشكيل شده است، وضعيت فرهنگي شناسايي و براي حل مشكلات، پيشنهاداتي جهت ارائه به شوراي فرهنگي تكوين مي شود.

طراحي سلسله جلسات آيين دانشجويي براي آماده سازي دانشجويان سال اولي با مسائل جديد محيطي

فيض با اشاره به اجراي طرح سلسله جلسات آيين دانشجويي يا "طرح سجاد" در دانشگاه، ‌گفت: اين طرح در راستاي آماده سازي دانشجويان سال اولي در مواجهه با مسائل جديد محيطي طراحي شده است.

وي افزود: اين طرح در سال گذشته در قالب 12 جلسه برگزار شد كه امسال اداره اين جلسات به دانشگاه سپرده شده است و جهاد دانشگاهي فقط به عنوان مشاور در كنار دانشگاه حضور دارد.

به گفته وي، پيشبرد اين برنامه‌ها برعهده دانشجوهاي ترم بالايي است و مخاطب آنها دانشجويان ترم يك هستند.

معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي صنعتي شريف در ادامه با بيان اينكه اين طرح بيشتر جنبه فرهنگي تبليغي دارد، گفت: اين طرح براي آماده سازي حضور دانشجويان در فضاي دانشگاه و شفاف سازي فرهنگ دانشجويي طراحي شده تا تصور اشتباهي كه دانشگاه را يك فضاي آزاد تلقي مي كند اصلاح كند و فرهنگ مطلوب دانشجو بودن را ترويج نمايد.

وي در ادامه با اشاره به تنوع طرح‌هاي جهاد، اظهار كرد: در اين راستا مي توان به طرحي اشاره كرد كه از طريق كانون ايرانگردي و جهانگردي و از طريق مديريت امور فرهنگي و فوق برنامه دانشگاه در وزارت علوم به تصويب رسيده است و بر اساس آن كل كشور براي برگزاري اردوهاي چهار ساله ايرانگردي در چهار مسير بزرگ تقسيم و مسيرهايي از تهران به سمت شمال غرب، شمال شرق، جنوب غرب و جنوب شرق مشخص شده است كه در اين چهار اردو دانشجويان از مراكز صنعتي و پروژه‌هاي ملي در حال اجرا يا راه اندازي شده بويژه پروژه‌هاي بعد از انقلاب اسلامي بازديد مي‌ كنند.

فيض با بيان اينكه اين طرح باعث افزايش آشنايي با توانايي هاي متخصصان كشور و ايجاد حس خودباوري و اعتماد به نفس در دانشجويان مي شود،‌ عنوان كرد: دانشجويان دانشگاه صنغتي شريف دانشجوياني فني هستند و در نتيجه هرچه بيشتر بتوانند از نزديك با محيط‌ هاي صنعتي آشنا شوند، بهتر است.

وي افزود: اين طرح چهار ساله است و به صورت هرساله يك هفته در فصل تابستان در نظر گرفته شده است كه طبيعتا دانشجويي كه چهار سال در دانشگاه است مي تواند از طريق اين اردو ها طي چهار تابستان كل ايران را سير كرده و به نگرش جامعي نسبت به مسائل صنعتي كل كشور دست يابد.

فيض در ادامه به برگزاري جلسات «يك كتاب، يك انديشه» اشاره كرد و گفت: اين جلسات به صورت هفتگي برگزار مي‌شود و در قالب آن هر هفته يك كتاب به دانشجويان داده مي‌شود و در هفته بعد از آن جلسه نقد كتاب بعضا با حضور مولف كتاب برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به برگزاري طرح جلسات تدبر در قرآن، ‌خاطرنشان كرد: اين طرح با هدف توانمند كردن دانشجويان و اعضاي جهاددانشگاهي صنعتي شريف و بهره گيري مستقيم آنها از قرآن با حفظ اصول و قواعد برگزار مي‌شود كه در نتيجه آن افراد مي توانند با تلاوت قرآن به توانايي تدبر در آن نيز دست يابند.

معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي صنعتي شريف با بيان اينكه سياست ما در قبال مسائل مهمي مانند استفاده از قرآن، مهدويت، عاشورا، مقابله با بدعتها و...،‌ عنوان كرد: اين فرهنگ هاي پالايش شده بايد از دانشگاه شروع شود و اگر بتوان شرايطي ايجاد كرد تا دانشجو، براي مثال عاشوراي پالايش شده را درك كرده و بپذيرد، از طريق وي، مي توان اين فرهنگ را در مساجد،‌ هياتها، خانواده‌ها وساير مراكز نيز گسترش داد.

وي با بيان اينكه اين سياستها مي‌تواند راه را روشن كند، ‌اظهار كرد: به عنوان مثال اعتقاد ما بر اين است كه قرآن براي همه اجازه و امكان تدبر در قرآن را فراهم كرده است و ما بايد اين اعتقاد را به عنوان چارچوب اصلي رابطه با قرآن در دانشجويان نهادينه كنيم و اين درحاليست كه در مواردي در مسابقات قرآن تنها بر بر قرائت و حفظ تاكيد مي شود .

فيض در خاتمه با بيان اينكه در حال حاضر با مشكل فقر نيروي انساني براي انجام برخي فعاليتها مواجه هستيم، ‌گفت: كسي كه مي‌خواهد براي يك دانشگاه، كار فرهنگي انجام دهد بايد دانش آموخته آن دانشگاه بوده و به فرهنگ آن خو گرفته باشد، چراكه بايد بداند آرمانها و اهداف آن دانشگاه چيست و سلايق مسوولين و دانشجويان دانشگاه چگونه است.

انتهاي پيام
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن