تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819867883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير نفت: نفت و گاز كشور بايد به دارايي هاي ماندگار تبديل شود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: معاون وزير نفت: نفت و گاز كشور بايد به دارايي هاي ماندگار تبديل شود
تهران/ واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/05/14
مدير عامل شركت ملي نفت ايران اعلام كرد : مجموع كل ذخاير هيدروكربوري (نفت و گاز) كشف شده كشور درپايان سال گذشته به 316 ميليارد بشكه معادل نفت خام رسيد است كه 56 درصد آن را ذخاير گازي و 44 درصد را ذخاير نفتي تشكيل
مي دهد.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر ، سيف الله جشن ساز معاون وزير نفت امروز در نخستين همايش نظام حقوقي و قراردادهاي صنعت نفت، گفت: نفت و گاز ثروتي خدادادي و متعلق به ملت ايران و نسل هاي آينده اين سرزمين است و بايد بهره گيري از اين ثروت تمام شدني با رويكرد ايجاد دارايي هايي ماندگار انجام شود.
وي افزود: در حال حاضر 85 درصد از درآمد ارزي و 70 درصد از درآمد ريالي كشور با نفت و گاز تامين مي شود و اين دو حامل انرژي تاكنون تامين كننده بيش از 95 درصد از سبد انرژي كشور بوده است.
جشن ساز گفت: مجموع ذخاير هيدروكربوري قابل استحصال كشور در سالهاي اخير به ميزان قابل ملاحظه اي افزايش يافته به طوري كه در ابتداي سال 1386، ذخاير نفت قابل استحصال به 138،22 ميليارد بشكه و ذخاير گاز طبيعي به 28،13 تريليون مترمكعب رسيده است.
وي گفت : با توجه به اينكه ايران يكي از بزرگترين صاحبان منابع هيدروكربوري جهان به شمار مي رود ، توجه ويژه به صنعت نفت و گاز و حداكثرسازي منافع ملي و بين المللي از طريق بهره گيري مناسب از اين منابع، رسالتي است كه بايستي همواره مدنظر سياست گذاران كلان كشور قرار داشته باشد.
جش ساز بر ضرورت ايجاد درك جامع و صحيح از سياست هاي كلان كشور در بخش انرژي به خصوص صنعت نفت تاكيد كرد و گفت: اين موضوع مي تواند نقش موثر و تعيين كننده اي در حفظ منافع و رفاه ملي و دستيابي به اهداف برنامه اي تدوين شده در همه بخش هاي اقتصادي داشته باشد.
معاون وزير نفت افزود : صنعت نفت نقش موثري در روند انتقال دانش فني، ايجاد مهارت هاي تخصصي، ايجاد اشتغال و درآمد و در نهايت افزايش رشد و توسعه اقتصادي كشور دارد و نفت و گاز به عنوان منبع انرژي سهل الوصول و مستمر، تامين كننده هزينه طرح هاي زيربنايي، تامين كننده اصلي خوراك مورد نياز صنايع پايين دستي به ويژه در بخش هاي پالايشگاهي و پتروشيمي و بالاخره به عنوان يك قدرت ملي، سهم موثر و تعيين كننده اي در عملياتي شدن طرح ها و برنامه هاي كلان توسعه اي دارد.
جشن ساز گفت: نفت و گاز به عنوان تامين كننده بخشي از تقاضاي بازار جهاني و در نتيجه به عنوان ابزاري اقتصادي و سياسي مي تواند قدرت بين المللي جمهوري اسلامي ايران را در جهان ارتقا بخشد.
مدير عامل شركت ملي نفت ايران تاكيد كرد : اين امر ضمن تاثيرگذاري بر تعاملات منطقه اي و بين المللي كشور، تسهيل كننده روند سرمايه گذاري خارجي در بخش هاي مختلف اقتصاد كشور به ويژه در بخش انرژي خواهد بود.
وي گفت: بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد باتوجه به رشد اقتصاد جهاني در دهه هاي آينده، سهم تقاضاي نفت و گاز در سبد مصرف انرژي جهان در سال 2020 به ترتيب به حدود 35 درصد و 25 درصد خواهد رسيد.
جشن ساز افزود : تقاضاي نفت خام جهان در دوره 2030 - 2005 با ميانگين رشد سالانه به ميزان 1،3 درصد و با افزايشي به ميزان 11 ميليارد بشكه در سال 2030 به 41 ميليارد بشكه خواهد رسيد و تقاضاي گاز طبيعي با رشد بالا در مقايسه با ساير انرژي هاي متعارف مصرفي در سال 2030 به 4800 ميليارد مترمكعب خواهد رسيد كه 60 درصد بيش از مصرف گاز سال 2005 جهان است.
ادامه دارد
تصويردارد
كد0001/10103
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن