تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816374902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهل سال پيش...


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: چهل سال پيش...
زلزله در مانيل

در زلزله اخير فيليپين با فروريختن يك آپارتمان 5طبقه بيش از يكهزار نفر زير آوار مدفون گرديدند. از اين عده صدها نفر كشته و بقيه بسختي مجروح شدند و تا چند روز صداي ناله كساني كه زير آوار مانده بودند بگوش ميرسيد بطوري كه رئيس جمهوري فيليپين گفت او شبها نمي‌تواند آرام بخوابد زيرا صداي ناله زير آوار ماندگان خواب را بر او حرام ميكنند. اين عكس پس از فروريختن ساختمان مزبور گرفته شده و افراد گروههاي نجات را در حال جستجوي قربانيان حادثه نشان ميدهد.

جنگ شديد زميني و هوائي اسرائيل و اردن

عمان ـ 4 اوت ـ خبرگزاري فرانسه ـ رويتر ـ نيروهاي زميني و هوائي اردن و اسرائيل به پيكاري خونين كه سه ساعت طول كشيد دست زدند و دو كشور تقاضا كردند فوراً شوراي امنيت تشكيل شود. اين شديدترين جنگ بين نيروهاي دو كشور طي ماههاي اخير بود. در اين نبرد هواپيماها، تانكهاي سنگين و توپخانه دو كشور در جبهه‌اي بطول چهل كيلومتر و بين الثالث و جريكو مواضع يكديگر را مورد حمله قرار دادند. نبرد نزديك پل «النبي» و عبدالله شديدتر از ساير نقاط بود.

سخنگوي ارتش اردن اعلام كرد در اين جنگ 28 تن اردني كه 23 نفر آنها غيرنظامي بودند كشته و 82تن از جمله 76 تن غيرنظامي مجروح شدند و يك هواپيماي اسرائيلي توسط توپخانه اردن سرنگون شد. نبرد چندين بار قطع و مجدداً اغاز گرديد و مجموعاً نيروهاي طرفين بيش از سه ساعت مواضع يكديگر را مورد حمله قرار دادند.

يك انگليسي، انگلستان را بهم ريخت تا حقش را گرفت

«جان ويكنسون» هفت سال قبل اتومبيل فولكس واگن خود را به شخصي به نام جلينگ ميفروشد ليكن خريدار پرداخت وجه را به دريافت سپرده‌اي كه ادعا ميكرد نزد بانك است موكول مي‌نمايد.

مدتي ميگذرد و ويكنسون با تعجب درمي‌يابد كه خريدار غيبش زده است. اما وي ول‌كن معامله نميشود و نامه‌هائي به ملكه انگلستان ـ دوك ادينبورگ ـ ويلسون نخست‌ وزير ـ كمپاني فولكس‌واگن و كانون وكلا مينويسد و ماحصل اينقدر اين در آن درميزند تا هفته قبل حكم 650 پاوند قيمت اتومبيل و بهره مدت هفت سال تأخير را دريافت ميدارد!

بستني، 30 نفر را مسموم كرد

پريشب حدود سي نفر از اهالي مهاباد بعلت خوردن بستني فاسد دچار مسموميت شدند و براي معالجه به بيمارستان امدادي شير و خورشيد سرخ مهاباد انتقال يافتند.

بنا بگزارش خبرنگار ما در مهاباد: اين عده در يكي از بستني‌‌فروشي‌هاي شهر اقدام بخريد و مصرف بستني نموده بودند اما بعلت غيربهداشتي بودن مواد اوليه بستني، دچار مسموميت گرديدند و در بيمارستان شهر تحت معالجه قرار گرفتند.

در جستجوي دهشاهي!

در سه چهار روز اخير، اهالي كرمان با مشكل تازه‌اي روبرو گرديده‌اند و آن كمبود سكه‌هاي پنجاه ديناري در بازار است!

در حقيقت براي اولين بار خريد و فروش «دهشاهي» در بازار كرمان مد شده و برخي بتصور اينكه در جمع‌آوري سكه‌هاي پنجاه ديناري حكمتي است، با علاقه وافر شروع بخريد اين دهشاهي‌هاي كم قابليت آنهم بچند برابر قيمت اصلي نموده‌اند!

از قرار معلوم عده‌اي سودجو در هفته گذشته با جمع‌آوري سكه‌ها در كرمان، موجب كمبود دهشاهي و ايجاد بازار سياه براي خريد و فروش آن گرديده‌اند واز اين رهگذر، چند روزي است اندوخته‌اي براي خود فراهم مي‌آورند!

ـ چه بهتر از اين. دهشاهي را به بهاي دهشاهي ميخرند و به دو تا سه ريال ميفروشند!!

كردهاي عراق وزيران بيشتري ميخواهند

بغداد ـ فرماندهي انقلاب عراق تصميم گرفت يك آكادمي فرهنگ كرد در دانشگاه سليمانيه در شمال عراق تأسيس كند و به كردهاي عراق جهت تحصيل در خارجه بورسهاي تحصيلي بدهد شوراي فرماندهي انقلاب به نخست وزير عراق ماموريت داد اين طرح را اجرا كند و تصريح كرد اين جزئي از وعده‌هائي بود كه در سال 1966 به كردها داده شده است. با اجراي اين برنامه تمام مخاصمات در شمال عراق پايان خواهد يافت.

همزمان با اين روزنامه التاخي كه بزبان كردي در بغداد منتشر ميشود خواستار آن شد كه تعداد وزيران كرد در كابينه عراق به نسبت جمعيت آنان افزايش يابد. در حال حاضر دو وزير كرد در كابينه عراق عضويت دارند.




 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 261]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن