تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821172343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در يك بسته خبري تحويلي به خبرگزاري فارس آموزش و پرورش اقدامات صورت گرفته براي دانش‌آموزان درودزني را تشريح كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در يك بسته خبري تحويلي به خبرگزاري فارس آموزش و پرورش اقدامات صورت گرفته براي دانش‌آموزان درودزني را تشريح كرد
خبرگزاري فارس: در پاسخ به پيگيري‌هاي خبرنگار فارس در خصوص اقدامات انجام شده براي كودكان حادثه‌ديده درودزني، آموزش و پرورش استان فارس پس از دو هفته يك بسته خبري را بدون توضيحي در اختيار اين خبرگزاري قرار داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز در اين بسته خبري كه در 33 صفحه تنظيم و طي نامه‌اي به مدير كل امور اجتماعي استانداري فارس نيز ارائه شده است، مجموعه‌اي از مكاتبات اداري، فرم‌هاي ارزيابي ميزان رشد تحصيلي، صورتجلسات هماهنگي رسيدگي به مشكلات اين حادثه ديدگان از ابتداي سال گذشته تا كنون، عكس‌هايي از دانش‌آموزان در حالات مختلف و نامه‌هاي ارسالي جهت رئيس‌جمهوري حاوي توضيحاتي در مورد اقدامات انجام شده، گنجانده شده است.
در صفحه اول اين گزارش نامه آموزش و پرورش در پاسخ به نامه مديركل امور اجتماعي استانداري كه در تاريخ 29 فروردين ماه سال گذشته نوشته و ارسال شده بود، آمده است: امور بيمه‌اي دانش‌آموزان به وزارت تعاون و رفاه و سازمان تامين اجتماعي، امور آموزشي به سازمان آموزش و پرورش و پيگيري اموري كه نيازمند پيگيري در مركز دارد به اداره كل رسيدگي به شكايات نهاد رياست جمهوري واگذار شده است.
اين گزارش در توضيح اقدامات آموزشي و پرورشي ارائه شده به دانش‌آموزان مزبور آورده است: برگزاري كلاس‌هاي جبراني در تابستان سال 86 و به مدت 2 سال و 6 ماه، به منظور تقويت برنامه‌هاي آموزشي و پرورشي پايه كلاس دوم دبستان، اختصاص يك كلاس ويژه به دانش‌آموزان، اختصاص مادريار جهت انجام امور شخصي دانش‌آموزان در آموزشگاه، اختصاص سرويس رفت و آمد از در منزل تا دبستان، اختصاص امكانات ويژه در كلاس درس، انتخاب و انتصاب آموزگار مجرب و دلسوز جهت تدريس، اختصاص كيت‌هاي آموزش علوم و رياضي و كمد آزمايشگاه در كلاس، راه‌اندازي كتابخانه كلاسي، عضويت مجله تيك تاك به صورت رايگان، برگزاري كلاس‌هاي تقويتي انفرادي به طور متوسط براي هر يك از دانش‌آموزان سه بار در سال تحصيلي گذشته، ارزشيابي مستمر توسط مدير و آموزگار، برگزاري كلاس‌هاي فوق‌العاده به مدت دو ساعت در روز براي 8 نفر، برگزاري اردو، كوهنوردي، مسابقات هنري، تشويق براي ساخت وسايل كمك‌آموزشي دست‌ساز، برگزاري مسابقات ورزشي، شركت در مسابقات قرآن، نقاشي، تئاتر، نماز و..، تجهيز كلاس به رايانه و بازديد توسط سازمان آموزش استثنايي از جمله اين اقدامات اعلام شده است.
انجام برنامه‌هاي تربيتي، مسابقات مختلف، اجراي نمايش و مسابقه قرآن، برگزاري اردوهاي دانش‌آموزي، حضور دو روان‌شناس و پيگيري آموزش‌هاي لازم به دانش‌آموزان و والدين آنها، ارائه خدمات مشاوره‌اي به صورت گروهي و فردي، پيگيري تكميل تجهيز خانه كودك درودزن، پيش‌بيني اردوهاي دانش‌آموزي براي، ادامه حمايت‌[اي رواني از والدين با هدف ايجاد آرامش و كاهش احساس درماندگي و كمبود و احساس تنهايي، تقويت نقش حمايتي خانواده‌‌ها از دانش‌آموزان و پيشگيري از طرد شدن آنها از خانواده، آموزش شيوه‌هاي كنار آمدن با كودكان به والدين آنان و تداوم آموزش مهارت‌هاي لازم به كودكان، از جمله خدمات مشاوره‌اي ارائه شده به اين كودكان بوده است.
اين گزارش در ادامه با يادآوري اينكه تلاش در جهت افزايش عزت نفس دانش‌آموزان در راستاي تقويت مهارت‌هاي مقابله‌اي در برابر محرك‌هاي محيطي مانند همسالان، همسايه‌ها، مردم و ...، تاكيد برمهارت‌هاي ارتباطي مانند دوست‌يابي و ساير مهارت‌ها و ارائه الگويي كارآمد و بومي در رابطه با اختلال پس از ضربه براي استفاده در ديگر نقاط كشور از ديگر اقدامات مشاوره‌اي بوده است.
بسته خبري آموزش و پرورش خاطرنشان كرده است: بخش مهمي از اهداف مورد نظر با آموزش‌‌هاي كيد سكيلس كه نوع خاصي از آموزش مهارت‌هاي زندگي است،‌ محقق خواهد شد كه اين امر به صورت كاملا متفاوت، بي‌نظير، خلاقانه و بديع توسط هوشمند ابراهيمي يكي از مشاوران توانمند سازمان آموزش و پرورش فارس در حال انجام است.
گزارش مزبور با ابراز اميدواري در خصوص تكميل خانه كودك درودزن تا ابتداي مهر ماه امسال، يادآور شده است: با تكميل اين محل، بازي درماني و توسعه خدمات تربيتي براي دانش‌آموزان و آموزش‌هاي ويژه براي والدين در نظر گرفته شده است.
در اين بسته خبري آمده است: سازمان آموزش و پرورش فارس براي تسهيل در انجام امور درماني نسبت به تأمين محل اسكان براي خانواده‌هاي دانش‌آموزان در محل باشگاه فرهنگيان شيراز اقدام و تاكنون بالغ بر 384 ميليون و 400 هزار ريال در اين رابطه هزينه كرده است.
به گزارش فارس در اين بسته كه فاقد صفحات چهار تا هشت است، اعزام دانش‌آموزان به كرمان جهت تهيه و نصب ماسك و پرداخت هزينه‌ها و وجوه نقدي به خانواده‌هاي دانش‌آموزان، شامل پرداخت تمامي هزينه‌هاي بيمارستاني، دارويي و جانبي و محل اسكان به ميزان 384 ميليون و 400 هزار ريال را از ديگر اقدامات انجام شده دانسته و آورده است: با توجه به اينكه همه دانش‌آموزان تحت پوشش بيمه حوادث از سوي وزارت متبوع و سازمان آموزش و پرورش استان فارس، با بيمه ايران جهت استيفاي حقوق بيمه‌اي آنان اقدام و در نهايت مبلغ 33 ميليون و 50 هزار ريال از سوي اين سازمان بيمه‌اي و مبلغ 15 ميليون ريال از سوي اداره كل تعاون و امور رفاهي وزارت آموزش و پرورش و مبلغ 15 ميليون ريال نيز از سوي آموزش و پرورش به هز يك از خانواده‌ها پرداخت شده است.
در اين بسته همچنين اقدامات آموزشي را شامل صدور حكم ماموريت از سوي ناحيه يك آموزش و پرورش شيراز براي يكي از آموزگاران خبره كه در اجراي شيوه‌هاي آموزشي توانمند و در برقراري ارتباط با دانش‌آموز از ويژگي خاصي برخوردار است، برشمرده است.
امور مشاوره‌اي و روان‌شناسي، با هدف تمديد و تجديد روحيه دانش‌آموزان و با تشكيل تيم مشاوره‌اي به سرپرستي خانم سعادت متخصص روان‌شناسي و تشكيل جلسه‌ مشاوره گروهي با والدين دانش‌آموزان ديگر اقدامي است كه در اين بسته به آن اشاره شده است.
به گزارش فارس در بند ج اين بسته آموزش و پرورش استان فارس از ارائه پيشنهادات مبسوطي براي برخورداري دانش‌آموزان از آموزش ويژه در مقاطع مختلف تحصيلي و در راستاي جبران لطمات شديد روحي، جسمي و اموزشي آنان به پيوست اين بسته خبر داده است اما اين پيشنهادات در بسته ارسال شده براي اين خبرگزاري وجود نداشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، صورتجلسه اولين و تنها جلسه هماهنگي رسيدگي به مسائل و مشكلات دانش‌آموزان آسيب‌ديده درودزني در تاريخ بيست و هشتم فروردين ماه سال گذشته كه در پي ديدار اين دانش‌آموزان با رئيس‌جمهوري و تاكيد محمود احمدي‌نژاد و استاندار فارس در خصوص پيگيري وضعيت اين كودكان و اعلام موارد به شخص رئيس دولت، تشكيل شده بود نيز از ديگر موارد موجود در اين بسته خبري است.
در اين صورتجلسه با اشاره به توضيحات صفار قائم مقام مركز رسيدگي به شكايات در خصوص وضعيت ناراحت كننده دانش‌آموزان در زمان ديدار با رئيس‌جمهوري، توضيحات محمدي رئيس بيمارستان سوانح و سوختگي قطب‌الدين و روزي‌طلب، رئيس سازمان آموزش و پرورش فارس در مورد اقدامات مختلفي كه در مورد اين حادثه‌ديدگان انجام شده، شش تصميم گرفته شده در اين جلسه را يادآور شده است.
ارسال پرونده دانش‌آموزان به كميسيون پزشكي در تاريخ سي‌ام فروردين 86 براي بررسي آخرين وضعيت آنان و درج موارد در پرورنده و مشخص شدن اقداماتي كه نياز است، انجام شود، ارسال پرونده آنان به سازمان تامين اجتماعي حداكثر تا تاريخ 30 فرودين 86 و بررسي وضعيت بيمه‌اي آنان از سوي آن سازمان براي رفع موانع و انجام پوشش كامل بيمه‌اي و دريافت مستمري بااستفاده از تمام راه‌هاي كارشناسي و ظرفيت‌هاي موجود، ارسال گزارشي از وضعيت آموزشي اين دانش‌اموزان به استانداري فارس تا تاريخ 29 فروردين ماه 86، انجام اقدامات لازم براي جبران كامل عقب‌ماندگي تحصيلي دانش‌آموزان از سوي آموزش و پرورش، موظف شدن دانشگاه علوم پزشكي براي پيگيري تمام امور درماني اين حادثه‌ديدگان در سطح استان و پيگيري موارد مربوط به مركز با هماهنگي استانداري فارس از طريق نهاد رياست جمهوري و انجام تمام رسيدگي‌ها در تهران از طريق اداره كل رسيدگي به شكايات نهاد رياست جمهوري،‌ شش تصميم اخذ شده در آن جلسه بوده است.
به گزارش فارس در ادامه اين بسته خبري برگه‌هاي جداگانه‌اي حاوي گزارش پيشرفت تحصيلي دانش‌اموزان به تفكيك گنجانده شده است كه در تمام موارد و با توجه به تست‌هاي انجام شده، اين دانش‌اموزان در حد انتظار ( بالاترين سطح ممكن) عمل كرده‌اند.
اين گزارش كه به عنوان كارنامه دوره ابتدايي كاربرد دارد، نشان دهنده پيشرفت كامل دانش‌اموزان در زمينه آموزشي و در هر هشت مورد شامل بخوانيم و بنويسيم، قرآن، اجتماعي، علوم، رياضي، تربيت‌بدني، هديه‌هاي آسماني و هنر، است!
به گزارش فارس، در اين گزارش كه تحت عنوان بسته خبري و بعد از طي دو هفته از آغاز پيگيري‌هاي خبرنگار فارس به اين خبرگزاري ارسال شده است،‌ مطالب عموما تكراري و شامل مواردي است كه سال گذشته نيز از سوي مسئولان اعلام شد.
در مباحث مختلف و اعم از آموزشي، مشاوره‌اي و ... همه عناوين مانند، برگزاري اردو، مسابقه، تيم روانشاسي، خانه كودك و اقدامات آموزشي، تكرار شده است.
در خصوص تصميمات شش‌گانه‌اي كه اولين و‌ آخرين جلسه پيگيري با حضور مسئولان و نمايندگاني از تمامي ارگان‌ها،‌ سازمان‌ها و نهادهاي مسئول و متولي، اخذ شده، با وجود ضرب‌العجل تعيين شده و بر اساس اعلام اولياي دانش‌آموزان، مواردي مانند بيمه و تعيين مستمري هنوز به جايي نرسيده است.
آنچه كه سازمان آموزش و پرورش در قالب هزينه‌هاي مختلف يك بار تحت عنوان هزينه اسكان و در مورد ديگري تحت عنوان هزينه‌هاي درماني و دارويي و اسكان اعلام كرده است، شامل تمام ارقام پرداختي به خانواده‌هاي دانش‌آموزان نيست.
بي‌ترديد برگزاري مسابقه بين هشت دانش‌آموز آسيب‌ديده، برگزاري اردو با شركت هشت دانش‌آموز آسيب‌ديده و ديگر اقداماتي كه منجر به تفكيك و انزواي كامل اين دانش‌آموزان شده است شايد چندان با برنامه‌ها و متدهاي رايج روانشناسي روز دنيا منطبق نباشد.
از سويي برگزاري يك كلاس يكي دو ساعته مشاوره حتي اگر مدرس آن عالي‌ترين متخصصان روانشناس جهان باشد، علي‌الخصوص زمانيكه مخاطب مربي افرادي عامي باشد، نمي‌تواند تاثير چنداني در دراز مدت بر روند مواجهه خانواده‌ها با مشكلات رفتاري و ديگر مشكلات روحي اين دانش‌آموزان داشته باشد.
نكته حائز اهميت ديگري كه در اين گزارش وجود دارد، عدم اشاره به نتايج كميسيون پزشكي، پاسخ سازمان تامين اجتماعي و وزارت رفاه در خصوص بيمه و ديگر تعهداتي كه برعهده تمام سازمان‌هاي مربوطه گذاشته شده بود، است.
نكته مهم ديگر اين گزارش، نتايج اعلام و درج شده در گزارش‌هاي پيشرفت تحصيلي اين دانش‌آموزان است، در جايي كه با زدن علامت‌هايي در خانه "در حد انتظار است"، گويا تدوين كننده گزارش سعي در نتيجه‌بخش نشان دادن اقدامات آموزشي داشته است.
اگر به وضعيت تعدادي از اين دانش‌آموزان كه از نظر ضايعات وارده، در حد بالايي تعيين سطح شده و به گفته دكتر محمدي، رئيس بيمارستان سوانح و سوختگي قطب‌الدين، از كارافتاده محسوب مي‌شوند، نظري بيندازيم، متوجه خواهيم شد كه بعضا اين كودكان معصوم قادر به گرفتن مداد براي نوشتن هم نيستند، در اداي كلمات مشكل به هم زده‌اند و ...
بر اساس ادعاهاي والدين و معلم اين دانش‌آموزان،‌ آنان قبل از مواجه شده با اين حادثه، از نظر تحصيلي در سطح بالايي قرار داشته‌اند اما اكنون بسياري از آنان با مشكلاتي در خواندن و نوشتن و انتقال مطالب مواجه هستند، اما گزارش پيشرفت تحصيلي آنان در حد انتظار يعني بالاترين حد ممكن است.
به گزارش فارس، شش دختر معصومي كه سال گذشته جشن تكليفشان برگزار شده است، روز‌به‌روز رشد كرده و بارها در مقابل آينه خود را به واسطه شرايط سني، نگاه مي‌كنند، هر روز از خود مي‌پرسند، چرا ما؟
هرچه ما به آنان اميدواري بدهيم، بدون اينكه آينده را براي آنان به درستي و درعمل ساخته باشيم، هيچ مشكلي از آنان رفع نكرده‌ايم چرا كه موضوع اصلي بعد رواني زندگي اين دانش‌آموزان است كه هر روز در هنگام رفتن و بازگشتن به مدرسه و خانه، هدف انگشت نشانه صدها كودك و بزرگ در روستاي محل اقامتشان هستند.
بي‌ترديد اقدامات انجام شده از سوي آموزش و پرورش استان فارس و تمام ادارات و ارگان‌هاي ذيربط، اقداماتي مناسب و در سطح خود اثرگذار به‌‌شمار مي‌رود، اما تداوم اين اقدامات،‌ تحقق وعده‌ها و جامه عمل پوشاندن بر آنچه هر سازمان و نه تنها آموزش و پرورش، موظف به انجام آن شده است، گامي است براي جبران خطايي كه بي‌ترديد كمترين سهم را آسيب‌ديدگان آن بر گردن دارند.
انتهاي پيام/ف
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن