تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816528867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت‌وگوباسرپرست دادسراي جرايم پزشكي: با تبليغات كاذب برخورد شود جراحي‌ زيبايي بيشترين تخلف پزشكي است وزارت بهداشت موضوع ژل‌هاي تزريقي راپيگيري كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: گفت‌وگوباسرپرست دادسراي جرايم پزشكي: با تبليغات كاذب برخورد شود جراحي‌ زيبايي بيشترين تخلف پزشكي است وزارت بهداشت موضوع ژل‌هاي تزريقي راپيگيري كند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعي

سرپرست دادسراي ويژه جرايم پزشكي، بيشترين تخلفات پزشكي را مربوط به جراحي‌هاي زيبايي در بيني، ‌گونه، سينه و تنظيم اندازه قد عنوان كرد و هشدار داد: ژل‌هاي تزريقي حالت دهنده به لب در اكثر مواقع مشكل‌ساز است كه ‌وزارت بهداشت وظيفه پيگيري اين موارد را بر عهده دارد.

محمدرضا الهي‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا اظهار كرد: اخيرا ژل‌هاي تزريقي حالت‌دهنده به لب وارد بازار شده كه عوارض پزشكي زيادي دارد كه از وزارت بهداشت و درمان مي‌خواهيم اين موضوع را بررسي و پيگيري كند تا پيشگيري از وقوع جرم و تخلف شود.

وي گفت: كساني كه تجربه لازم براي تزريق اين ژل نداشتند، اقدام به اين كار كردند كه همين موضوع عوارضي را براي افراد پيش آورده است.

الهي‌منش، حوادث ناشي از كار را از جمله بيشترين تخلفات مورد رسيدگي خواند و افزود: متاسفانه به كارگيري اتباع بيگانه در كارگاه‌ها و ساختمان‌سازي زياد شده و جا دارد وزارت كشور و وزارت كار در اين‌باره برخورد بيشتري كنند زيرا به كارگيري آنها جرم‌هاي ديگر از جمله مهاجرت‌هاي غيرقانوني، پرونده‌هاي قتل يا درگيري مسلحانه و غيرمسلحانه و... را در پي خواهد داشت.

عدم رعايت ايمني، بيشترين تخلفات در حوادث ناشي از كار

وي همچنين گفت:‌ بيشترين تخلفات در حوادث ناشي از كار، از عدم رعايت ايمني در كار نشات مي‌گيرد كه در اكثر موارد منجر به فوت يا صدمه بدني مي‌شود كه به كارفرمايان و پيمان‌كاران انجام نظارت و دقت بيشتر را هشدار مي‌دهيم.

درگيري‌ در استاديوم آزادي، بيشترين تخلفات ورزشي

وي با بيان اينكه بيشترين تخلفات ورزشي مربوط به درگيري‌ها در استاديوم آزادي ناشي از خريد و فروش بليت تقلبي، درگيري‌ها، ورود اجناس غيرمجاز، مواد محترقه، مواد مخدر و روان‌گردان است، گفت: ‌طرح شكايت فدراسيون عليه افراد و برعكس، ‌تخلفات باشگاه‌هاي ورزشي و استخرها از جمله تخلفات ورزشي ديگر است.

پلمپ تعدادي از استخرها

الهي‌منش با اشاره به پلمپ تعدادي از استخرها افزود: اين استخرها به علت آلودگي آب پلمپ شده است.

سرپرست دادسراي ناحيه 19 درباره چگونگي نظارت بر واحدهاي صنعتي، كارخانجات توليدي، توزيع مواد پروتئيني، مواد غذايي ، بهداشتي و دارويي گفت: نظارت و بازرسي وظيفه ما نيست و ماموران دامپزشكي و شبكه بهداشت و درمان و محيط زيست بر كارگاه‌هاي توليدي، توزيع‌كنندگان مواد پروتيني و فروشندگان لوازم آرايشي و... نظارت و بازرسي مي‌كنند كه در صورت عدم رعايت بهداشت و انجام تخلفات بهداشتي مراتب در قالب شكايت به اين دادسرا ارسال و برخوردهاي قانوني انجام مي‌شود.

به گفته وي، در حال حاضر با وجود نداشتن گشت بازرسي در دادسراي جرايم پزشكي، پرونده‌ها از طريق شكايت دامپزشكي، شبكه بهداشت يا شاكي خصوصي تشكيل و رسيدگي مي‌شود.

وي درباره‌ي صلاحيت‌هاي كاري دادسراي ناحيه 19(جرايم پزشكي) گفت: پرونده‌هاي مربوط به پزشكي، دارو،‌ مواد روان‌گردان، بهداشت كار و حوادث ناشي از كار، حوادث ورزشي، محيط زيست، دامپزشكي، ‌ايرانگردي و جهانگردي، استاندارد، علايم تجاري، ‌مالكيت معنوي و اختراعات از جمله موارد در صلاحيت رسيدگي اين دادسراست.

برخورد با تبليغات كاذب را به وزيرفرهنگ اطلاع داده‌ايم

الهي‌منش، تبليغات در برخي روزنامه‌ها را از علل افزايش تخلفات پزشكي در بخش جراحي‌هاي زيباي خواند و افزود: اشخاص آگهي در روزنامه را مجوزي بر صحت كار دانسته و به آدرس مندرج در روزنامه مراجعه و با اعتماد به آن، اقدام به جراحي خاص مي‌كنند كه موضوع برخورد با تبليغات كاذب را به وزيرفرهنگ و ارشاد اطلاع داده‌ايم اما تاكنون ثمره‌ي نداشته است.

وي، سودآور بودن جراحي‌هاي زيبايي را يكي از دلايل افزايش اين دسته جرايم خواند و ‌گفت:‌ تبليغات افزايش يا كاهش قد، لاغري و چاقي در يك روز از جمله تبليغات كاذب است كه توجه بيشتر وزارت بهداشت، دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و سازمان نظام پزشكي را نيازمند است.

سرپرست دادسراي جرايم پزشكي با تاكيد بر اين‌كه اگر دانشگاه علوم پزشكي، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكي بازرسي‌هاي لازم را انجام دهند، 80 درصد اين تخلفات كاهش پيدا مي‌كند،‌ افزود: طرح بازرسي از محل‌هاي فروش مواد غذايي، لبنياتي، تفرجگاه‌ها و گردشگاه‌ها توسط اداره كل سلامت وزارت بهداشت و درمان و شبكه‌هاي بهداشت در حال انجام است.

وي، زمان رسيدگي به پرونده‌ها را در اين دادسرا حدود دو ماه خواند و ‌گفت: تقويت كميسيون پزشكي، افزايش نيروي انساني، تسريع در پاسخ كميسيون پزشكي توسط پزشكي قانوني، تقويت شعب رسيدگي‌كننده از جمله اقدامات صورت گرفته براي جلوگيري از اطاله دادرسي به ويژه در پرونده‌هاي مطروحه در كميسيون پزشكي است.

الهي‌منش با تاكيد بر اين‌كه اعتراض‌هاي مكرر به نظريه كميسيون پزشكي سبب طولاني‌تر شدن رسيدگي‌ها مي‌شود، افزود: به‌منظور تسريع در رسيدگي به پرونده‌هاي مطروحه در كميسيون پزشكي، پزشكان متخصص و فوق تخصص در اين كميسيون جذب شدند و در جهت كاهش وقت رسيدگي كادر نيروي انساني افزوده شده و شعب جهت رفع اطاله دادرسي تقويت و تجهيزشده است.

وي درباره اقدامات صورت گرفته جهت رسيدگي سريع و مختومه شدن پرونده‌هاي مسن، گفت: تعدادي پرونده از سال 84 و 85 مانده است كه با رسيدگي سريع توسط همكاران به‌زودي به اتمام مي‌رسد اما اعتراضات مكرر به نظريه كميسيون‌ها و نظريه‌ي كارشناسي در پرونده‌هاي حوادث ناشي از كار، ورزشي ، پزشكي و علايم تجاري، اختراعات و... منجر به طولاني‌تر شدن رسيدگي مي‌شود.

ورود 14 هزار پرونده به دادسرا

سرپرست دادسراي جرايم پزشكي درباره تعداد پرونده‌هاي وارده و مختومه‌ي سال گذشته اين دادسرا، عنوان كرد: در سال گذشته حدود 14 هزار پرونده به داسرا وارد شد كه از اين تعداد حدود 13 هزار 500 فقره پرونده مختومه شده است.

انتهاي پيام
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن