تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815570552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نامة بالمر خطاب به كارمندان مايكروسافت اين نامه در تاريخ بيست و سوم ماه جاري (ژوئيه) با هدف توضيح راهبردهاي مايكروسافت براي كارمندان آن فرستاده شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نامة بالمر خطاب به كارمندان مايكروسافت اين نامه در تاريخ بيست و سوم ماه جاري (ژوئيه) با هدف توضيح راهبردهاي مايكروسافت براي كارمندان آن فرستاده شده است


از: استيو بالمر
تاريخ: چهارشنبه بيست و سوم ژوئيه 2008
به: تمام كارمندان مايكروسافت
موضوع: راهبردهاي سال 2009
٭٭٭
حالا كه پرونده راهبردهاي سال 2008 بسته شده دوست دارم اولويت‌هاي مورد نظرم براي سال آينده را بيان و ديدگاه‌هايم را درباره موضوع‌هاي راهبردي با شما به اشتراك بگذارم. از جمله مواردي كه مي‌دانم در ذهن همه شما وجود دارند و به آنها خواهم پرداخت مسئله ويندوز و رقابت آن با اپل و گوگل، راهبردمان در زمينه نرم‌افزار به‌اضافه خدمات، و ياهو است.
خبري هم در مورد يك تحول سازماني و يك تغيير در تيم مديريت ارشد شركت‌مان دارم.

پيش از هر چيز دوست دارم به خاطر سخت‌كوشي و جديتي كه در دوازده ماه گذشته نشان داده‌ايد از همه شما تشكر كنم. سال 2008 سال بسيار مهمي بود. در اين سال درآمدمان 9.3 ميليارد دلار افزايش يافت و به بيش از 60 ميليارد دلار رسيد. درآمد عملياتي ما در اين مدت با 21 درصد افزايش از 22.5 ميليارد دلار فراتر رفت.
اين نتايج شايان توجه نتيجه مستقيم تلاش‌هاي شما در جهت تحقق اولويت‌هايي است كه در ژوئيه سال گذشته تعيين كردم. از ‌آن زمان تاكنون پيشامدهاي زيادي رخ داده است ولي اساسي‌ترين نقاط قوت، چالش‌ها و فرصت‌هايمان تقريباً مانند سال گذشته هستند. بنابراين اولويت‌هاي مورد نظر من براي سال 2009 در ادامه اولويت‌هاي سال گذشته هستند. در سال 2009 بايد به كارهاي زير ادامه بدهيم:
• روي موقعيت‌هاي مناسب سرمايه‌گذاري كنيم.
• حضورمان در زمينه ويندوز، آفيس، و در ميان برنامه‌نويسان را گسترش بدهيم.
• علاقه و اشتياق كاربران نهايي به محصولاتمان را بيشتر كنيم.
• مدل نرم‌افزار + خدمات را كاملاً در كارهايمان وارد كنيم.
• وضعيت كارمندان شركت را بهبود ببخشيم.
با تمركز روي اين پنج مورد، مي‌توانيم روند رشد درآمدمان را حفظ، سود را بيشتر، و سهم‌مان از بازار را گسترش بدهيم. اين اولويت‌ها همچنين براي حركت در جهت حل مشكلاتي كه در سال آينده با ‌آنها مواجه خواهيم شد حياتي هستند:
ويندوز
موفقيت ويندوز اولين وظيفه همه ما است. با عرضه سرويس‌پك1 براي ويستا، همكاري با سازندگان رايانه، و اكوسيستم نرم‌افزاري خودمان، مي‌توان گفت كه مشكل ناسازگاري نرم‌افزاري در ويستا را حل كرده‌ايم. حالا وقتش است كه اين مسئله را به ديگران بقبولانيم و ويستا را به فروش برسانيم.
در چند هفته آينده يك پروژه تبليغاتي بزرگ را براي از بين بردن هر ترديدي كه ممكن است مصرف‌كنندگان در مورد ويستا داشته باشند، شروع خواهيم كرد. در ادامه نيز شاهد تلاش‌هاي بزرگ‌تر ما در زمينه بازتعريف ارزش و مفهوم ويندوز براي كاربرانمان خواهيد بود.
ما همچنين بايد برنامه‌نويسان را به ساختن برنامه‌هاي كاربردي غني براي ويندوز تشويق كنيم. با اينترنت اكسپلورر و سيلورلايت ابزارهاي لازم براي ساختن برنامه‌هاي كاربردي‌اي كه در همه جا كار مي‌كنند را خواهيم داشت. اما همچنين بايد اطمينان حاصل كنيم كه برنامه‌نويسان از توانايي كافي براي ساختن برنامه‌هاي منحصربه‌فرد براي ويندوز با استفاده از .Net و WPF (Windows Presentation Foundation) برخوردار هستند.
ما براي زنده و شاداب نگه داشتن محيط برنامه‌هاي كاربردي ويندوز به هر دو (برنامه‌هاي كه در همه سيستم‌عامل‌ها اجرا مي‌شوند و برنامه‌هاي انحصاري براي ويندوز) نياز داريم.
اپل
در رقابت ميان پي‌سي و مك، ما به نسبت 30 به 1 از مك پيش هستيم. ولي هيچ شكي نيست كه اپل در حال رشد است؛ چرا؟ چون آنها به‌خوبي تجربه‌اي را براي كاربرانشان ايجاد مي‌كنند كه محدود ولي كامل است.
اگرچه تعهد ما به بيشينه كردن انتخاب براي كاربران در مواردي باعث مصالحه در تجربه كاربر نهايي شده است، اما امروز ما در حال تغيير شيوه كارمان با فروشنده‌هاي سخت‌افزار هستيم تا مطمئن شويم كه مي‌توانيم تجربه كاملي را براي كاربران فراهم كنيم بدون اينكه هيچ مصالحه‌اي در سازگاري صورت بگيرد. همين كار را در مورد تلفن‌هاي موبايل نيز انجام مي‌دهيم تا بهترين تجربه براي كاربران نهايي حاصل شود.
شركت‌ها و سازمان‌ها
كسب‌وكار شركتي و سازماني ما هرگز اين‌قدر قوي نبوده است. امروزه ما در آستانه تبديل شدن به برترين شركت در زمينه نرم‌افزارهاي سازماني هستيم. ما بايد در همه زمينه‌ها –ايميل با اكسچنج، هوش سازماني، PerformancePoint، مجازي‌سازي، بانك‌هاي داده، و SQL Server- پيشرفت كنيم. بايد ظرفيت خود در زمينه جست‌وجو، راه‌حل‌هاي جامع ارتباطي، و فناوري‌هاي مربوط به همكاري (Collaboration) را نيز بهبود ببخشيم. ما بايد به رقابت با لينوكس در زمينه سرورهاي وب، و محاسبات سنگين نيز ادامه بدهيم.
نرم‌افزار + خدمات
بعضي از افراد فكر مي‌كنند كه نرم‌افزار + خدمات فقط به جست‌وجو محدود مي‌شود. ولي در حقيقت منظور از اين عبارت تغيير دادن نحوه نوشتن و پياده‌سازي برنامه‌هاي كاربردي است. آينده يعني داشتن يك پلتفرم در ابر محاسباتي و ارائه برنامه‌هاي كاربردي به رايانه‌ها، تلفن‌هاي همراه، تلويزيون‌ها، و وسايل ديگر در خانه و در محل كار. منظور از اين عبارت همچنين ايجاد تحول در مدل كسب‌وكار از طريق فروش تبليغات، اشتراك، و تراكنش‌هاي ديگر است.
نرم‌افزار + خدمات فرصتي بسيار مهم براي ما است تا ارزش بيشتري از محصولات دسك‌تاپ و سرور خودمان استخراج كنيم. در كنفرانس PDC‌ امسال خبرهاي بيشتري از تلاش‌هاي ما در زمينه پلتفرم محاسبات در ابر و نسخه جديد Live خواهيد شنيد.
گوگل
ما همچنان به رقابت با گوگل در دو زمينه ادامه مي‌دهيم. اول در كسب‌وكار مربوط به شركت‌ها و سازمان‌ها كه پيش هستيم و دوم در زمينه جست‌وجو كه در پشت سر گوگل قرار داريم. در زمينه جست‌وجو فناوري ما در زماني كوتاه راه بسيار درازي را طي كرده است و همچنان به سرمايه‌گذاري در اين زمينه ادامه ‌مي‌دهيم تا در آن زمينه نيز در صدر قرار بگيريم؛ چرا؟ چون جست‌وجو كليد دست‌يابي به موقعيت‌هاي بسيار زياد در بازار تبليغات است و براي نوآوري بهترين جاي ممكن به حساب مي‌آيد.
در سال‌هاي آتي اول از طريق پيشي گرفتن در تحقيق و توسعه –هم نوآوري دروني و هم خريد شركت‌هاي ديگر- بر گوگل برتري خواهيم يافت. سپس از طريق نوآوري و ابتكار در زمينه‌هاي ديگر به رقابت خواهيم پرداخت. همين حالا هم در سرويس Maps و جست‌وجو نتايج اين رويكرد را مي‌‌بينيد.
اما در وهله بعد مفهوم جست‌وجو را از طريق تجربه كاربري و نوآوري در مدل كسب‌وكار متحول خواهيم كرد. ما رويكردهاي جديدي را معرفي خواهيم كرد كه بسيار فراتر از يك صفحه سفيد با 10 پيوند هستند و تجربه كاربران را متحول خواهند كرد. اين يك مبارزه طولاني‌مدت براي شركت ما است و ما با پايداري آن را ادامه خواهيم داد.
ياهو
مذاكرات ما با ياهو به راهبردهايمان در زمينه جست‌وجو و رقابت با گوگل مربوط هستند. مي‌خواهم در اينجا روي نكته‌اي كه هميشه رويش پافشاري مي‌كردم باز هم تأكيد كنم. ياهو يك تاكتيك بود نه يك راهبرد. ما مي‌خواهيم سهم‌مان از بازار جست‌وجو را بيشتر كنيم و مشتري‌هاي بيشتري نيز براي تبليغات‌مان به دست آوريم. ياهو به ما كمك مي‌كرد كه سريع‌تر به اين هدف برسيم. ولي ما با يا بدون ياهو به اين هدف خواهيم رسيد.
ما افراد شايسته‌اي در اختيار داريم و در فناوري پيشرفت‌هاي باورنكردني‌اي داشته‌ايم. ما به ادامه سرمايه‌گذاري براي دستيابي به يك كسب‌وكار پيش‌رو ادامه خواهيم داد.
همان‌طور كه در ابتداي نامه گفتم، خبرهاي سازماني مهمي هم دارم. واحد پلتفرم‌ها و خدمات ما به دو واحد جداگانه تقسيم خواهد شد. واحد Windows/Windows live و واحد خدمات آنلاين. همچنين در همين جا اعلام مي‌كنم كه كوين جانسون مايكروسافت را ترك خواهد كرد. البته او مدتي ديگر به همكاري ادامه خواهد داد تا مطمئن شويم كه انتقال مديريت بدون مشكل انجام خواهد شد.
كوين از سال 1992 تاكنون يكي از مهم‌ترين افراد در بسياري از دست‌آوردهاي بزرگ مايكروسافت بوده است. او به‌عنوان مدير واحد پلتفرم‌ها و خدمات، يك تركيب سازماني بسيار مستعد و قوي ايجاد كرد كه بدون شك به موفقيت بيشتر ويندوز و كسب‌‌وكار خدمات آنلاين ما منجر خواهد شد.
كوين در طول 16 سال در هر كاري –از رياست واحد فروش جهاني گرفته تا بازاريابي و خدمات- نقشي بسيار حياتي در موفقيت مايكروسافت داشته است و هيچ شكي نيست كه جاي خالي عشق او به كار و تعهدش حس خواهد شد.
از همين لحظه استيون سينوفسكي، جان دوان، و بيل وگت مستقيماً به خود من گزارش خواهند داد و واحد Windows/Windows Live را مديريت خواهند كرد. در واحد خدمات آنلاين يك تيم مديريتي جديد خواهيم ساخت و براي پيدا كردن رهبر آن به داخل و خارج از شركت نگاه خواهيم كرد. در اين مدت ساتيا نادلا واحد جست‌وجو، پلتفرم تبليغات، و مهندسي MSN‌ را مديريت خواهد كرد و بيل مك‌انروز همچنان به مديريت گروه تبليغ‌كنندگان و ناشران ادامه خواهد داد. هر دو واحد را مديراني هدايت مي‌كنند كه مهارت فني و و تجاري لازم براي مديريت چالش‌ها را دارند و موفقيت ما را در آينده تضمين مي‌كنند.
وقتي به آينده نگاه مي‌كنم آينده بسيار روشني را براي شركت‌مان مي‌بينم. همان‌طور كه در روز مراسم خداحافظي بيل گيتس گفتم ما در كار ساخت نرم‌افزار بهترين هستيم و هيچ‌كس نبايد در اين مورد شك داشته باشد. اين گفته به معني اين نيست كه ما جا براي بهتر شدن نداريم، ولي هيچ‌كس بهتر از ما نيست. هيچ‌كس سخت‌تر از ما كار نمي‌كند، هيچ‌كس سرسخت‌تر از ما نيست. ما از هر كس ديگري بيشتر و بهتر سرمايه‌گذاري مي‌كنيم. فرصت‌هاي ما براي تغيير دنيا هيچ‌گاه بهتر از اين نبوده است.
من با اشتياق در انتظار همكاري با همه شما براي تحقق اولويت‌هاي سال 2009 هستم.
استيو
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 318]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن