تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820766260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابلاغ دستورالعمل اجرايي ستاد مهر رمضان به حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيك


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ابلاغ دستورالعمل اجرايي ستاد مهر رمضان به حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيك
تهران / واحد مركزي خبر / مكتوب 1387/05/13
دستورالعمل اجرايي ستاد مهر رمضان در دومين جلسه اين ستاد به زير مجموعه هاي حوزه معاونت حمل ونقل و ترافيك ابلاغ شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شهرداري تهران، اعضاي ستاد مركزي بازگشايي مدارس و مراكز آموزشي (مهر رمضان) موظف هستند بر اجراي دستور العمل هاي ستاد نظارت كنند و همچنين بر عملكرد معاونان حمل ونقل و ترافيك مناطق، سازمان ها و شركت هاي تابعه و ايمن سازي مسير تردد دانش آموزان و نصب تجهيزات مورد نياز معابر نظارت كامل داشته باشند.
بر اساس اين دستورالعمل اعضاي ستاد معين مناطق نيز بايد با شناسايي نقاط بحراني و گره هاي ترافيكي در سطح منطقه و پيش بيني مسيرهاي جايگزين از صدور مجوزهاي حفاري از تاريخ 15 شهريور تا 14 مهر جلوگيري كنند و براي لكه گيري و ترميم صحيح و كامل محل هاي حفاري شده حداكثر تا 20 شهريور اقدام كنند تا تردد شهروندان با مشكل مواجه نشود.
همچنين اجراي عمليات بهسازي علائم و تجهيزات ترافيكي، شناسايي چراغ هاي راهنمايي معيوب و تعمير و بازسازي آنها قبل از 26 شهريور، شناسايي مدارس واقع شده در محورهاي اصلي و اتخاذ راهكارهاي مناسب به منظور جلوگيري از تراكم ترافيك در آن محدوده، بازديدهاي ادواري و برنامه ريزي شده از سطح شبكه معابر در خصوص حل مشكلات مربوط به سد معبر، كنترل پاركينگ هاي حاشيه اي و اعمال مقررات به منظور رواني ترافيك عبوري معبر و هماهنگي كامل با عوامل راهنمايي و رانندگي در خصوص حضور موثر در نقاط بحراني سطح شبكه و اعمال قانون از ديگر وظايف ستادهاي معين در مناطق محسوب مي شود.
سازمان تاكسيراني نيز با هدف خدمت رساني بهتر موظف شده است از طريق بازرسان و استقرار آنها از ساعت 6:30 دقيقه در مراكز و محل هاي تجمع مسافران بر عملكرد تاكسي ها نظارت دقيق داشته باشد.
موظف كردن تاكسي ها به جابه جايي مسافران با حداكثر ظرفيت، كنترل كرايه هاي مصوب و جلوگيري از افزايش قيمت ها، اعزام تاكسي به مراكز تجمع مسافران، هماهنگي سازمان تاكسيراني با مديران مستقر در مناطق شهرداري و پيگيري در خصوص ارائه خدمات سرويس مدارس از ديگر وظايف سازمان تاكسيراني شهر تهران همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد است.
همچنين آمادگي كامل براي اعزام اتوبوس به مكان هاي پر ازدحام، حركت نكردن اتوبوس ها با حداكثر ظرفيت از مبدا و در نظر گرفتن حداقل 40 درصد ظرفيت براي مسافران بين راهي، مطالعه مسيرهاي اتوبوسراني و برطرف كردن كمبودها و هماهنگي در اين خصوص با كميته حمل ونقل عمومي قبل از بازگشايي مدارس، تعمير و تجهيز اتوبوس هاي داراي نقص فني قبل از بازگشايي مدارس، حضور گشت هاي شركت واحد در ايستگاه هاي پر ازدحام، نظارت دقيق بر عملكرد ميني بوس ها و جلوگيري از خروج آنها در ساعت اوج ترافيك از مسيرهاي اصلي و پيش بيني افزايش ناوگان حمل ونقل همگاني از جمله وظايف محول شده به شركت واحد اتوبوسراني در ستاد مهر رمضان است. شركت مترو تهران نيز موظف شده است زمان حركت قطارها از ايستگاه مبدا را به حداقل برساند و جابه جايي مسافران نيز با حداكثر توان صورت گيرد كه در اين راستا بر افزايش ساعات كاري مترو تاكيد شده است.
بر اساس اين گزارش از نمايندگان راهنمايي و رانندگي، آموزش و پرورش، آتش نشاني، اوژانس، فرمانداري، استانداري، شركت برق، شركت گاز و سازمان آب دعوت شده است در كنار مسئولان حوزه حمل ونقل و ترافيك و مناطق 22 گانه شهرداري تهران در ستاد مهرر مضان حضور يابند تا درخصوص مديريت واحد و يكپارچه ترافيك همزمان با آغاز مهر اقدام شود.
محل استقرار ستاد مركزي مهر رمضان، مركز كنترل ترافيك شهرداري تهران است كه با توجه به نقش محوري اين مركز اجراي مديريت يكپارچه ترافيك شهري علاوه بر وظيفه شناسايي وقايع و حوادث مؤثر بر ترافيك، مسئوليت انجام هماهنگي‌هاي لحظه‌اي با دستگاه‌هاي مرتبط، اطلاع‌رساني به شهروندان و مديريت به هنگام اين گونه اتفاقات را بر عهده دارد.
‌ستاد مهر رمضان با هدف كاهش زمان تاخير و جلوگيري از تراكم ترافيكي در نقاط بحراني و روان سازي تردد در سطح شبكه معابر تشكيل شده است و شامل ستاد مركزي مستقر در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيك و ستاد معين است كه در مناطق شهرداري مستقر خواهند شد.
كد 95/
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن