تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805368176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*دعوت اسد از احمدي‌نژاد براي سفر به سوريه* *احمدي نژاد: درگفت‌وگو جدي هستيم *اسد: اميدوارم بتوانم ديدگاه‌هاي ايران را به خوبي منتقل كنم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *دعوت اسد از احمدي‌نژاد براي سفر به سوريه* *احمدي نژاد: درگفت‌وگو جدي هستيم *اسد: اميدوارم بتوانم ديدگاه‌هاي ايران را به خوبي منتقل كنم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

بشار اسد، رييس‌جمهور سوريه در جريان سفر خود به تهران از دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور كشورمان جهت سفر به سوريه دعوت كرد. رييس‌جمهور سوريه صبح يكشنبه بعد از انجام دور آخر مذاكرات با مقامات كشورمان همراه با دكتر محمود احمدي‌نژاد در يك كنفرانس خبري مشترك حضور پيدا كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي ـ خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بشار اسد، در اين مصاحبه‌ي مطبوعاتي در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه بعد از سفر شما به جمهوري اسلامي، رسانه‌هاي غربي مدعي شدند كه شما حامل پيامي براي جمهوري اسلامي هستيد و قصد داريد بين ايران و 1+5 ميانجيگري كنيد، گفت: من بعد از انجام اين سفر از سوي وسايل ارتباط جمعي غربي اين مساله را ناظر بودم كه سفرم به تهران را در چارچوب ميانجيگري در مورد موضوع هسته‌يي ايران مطرح كردند؛ در حالي كه من به عنوان يك ميانجي و يك فرستاده به جمهوري اسلامي سفر نكردم و حامل هيچ گونه پيامي از سوي مقامات غربي براي جمهوري اسلامي نبودم.

او با بيان اين كه سفرش به تهران در چارچوب برنامه هسته‌يي ايران نبوده است، اظهار كرد: ولي ما در بخشي از مذاكرات خود در ارتباط با موضوع هسته‌يي ايران صحبت كرديم و اين يك روال معمول است و در ديدارهاي قبلي نيز كه مقامات دو كشور با يكديگر انجام مي‌دادند، در بخشي از مذاكرات به مساله موضوع هسته‌يي ايران مي‌پرداختند.

اسد در ادامه گفت: سفر كنوني كه به جمهوري اسلامي داشتيم از قبل برنامه‌ريزي شده بود و در حقيقت برنامه اين سفر از قبل از ديدار اخيرم از فرانسه برنامه‌ريزي شده بود و بنابراين به اين سفر در ارتباط با موضوع خاص هسته‌يي ايران نيامده‌ام بلكه اين سفر در راستاي ديدارهاي گذشته از جمهوري اسلامي صورت گرفته و در اين سفر به مانند گذشته در ارتباط با شرايط و تحولات جديد در منطقه مثل لبنان، فلسطين و عراق صحبت كرديم.

وي ادامه داد: زماني كه در فرانسه بودم در خواستي به عنوان اين كه ما ميانجيگري كنيم ارايه نشد، ولي با توجه به روابط خوبي كه بين جمهوري اسلامي ايران و سوريه وجود دارد از ما خواستند كه به عنوان دوست جمهوري اسلامي نقشي را در اين ارتباط ايفا كنيم. نقشي كه صلاحيت آن را در ابعاد مختلف داريم.

بشار اسد ادامه داد: زماني كه در فرانسه بوديم به فرانسوي‌ها موضع كامل سوريه و مستقيم كشورمان را در ارتباط با موضوع هسته‌يي جمهوري اسلامي اعلام كرديم. به فرانسوي‌ها اعلام كرديم و گفتيم كه موضع سوريه در ارتباط با موضوع هسته‌يي جمهوري اسلامي مستند بر موافقت‌نامه‌ها و معاهدات بين‌المللي است و تاكيد بر آن داشتيم كه مساله گفت‌وگو و گفتمان تنها راهي است براي حل اين مشكل.

رييس‌جمهور سوريه با بيان اين كه در گذشته از جزييات برنامه هسته‌يي ايران اطلاع كاملي نداشته است، افزود: اكنون و در اين سفر از جزييات موضوع هسته‌يي آگاه شديم و اكنون در جريان هستيم و اگر در آينده از ما در مورد جزييات موضوع هسته‌يي ايران سوال شود مي‌توانيم بگوييم كه به جزييات آگاه هستيم.

وي با بيان اين كه "مساله هسته‌يي از ايران آغاز مي‌شود؛ نه فرانسه" گفت: ما ديدگاه‌هاي جمهوري اسلامي را جويا شديم و حال با توجه به اين مي‌توانيم تصميم بگيريم كه آيا ايفاي نقشي در اين ارتباط مي‌توانيم داشته باشيم يا نه؟ و اميدواريم كه بتوانيم درصورتي كه از ما سوال شد ، ديدگاه‌هاي جمهوري اسلامي را به خوبي منتقل كنيم.

او ادامه داد: زود است كه ما در اين ارتباط دست به كار شويم قبل از اين كه ديدگاه‌هاي جهاني را بشنويم.

دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح امروز بعد از انجام دور نهايي مذاكرات مشترك بين مقامات ايراني و سوري، به همراه همتاي سوري خود، بشار اسد در يك مصاحبه‌ي مطبوعاتي مشترك حضور پيدا كرد و به تشريح نتايج اين سفر و هم‌چنين ديدگاه‌هاي دو كشور در مورد مسايل منطقه پرداخت.

به گزارش ايـسنا، رييس‌جمهور كشورمان در ابتداي سخنان خود گفت: از دوست خوبم آقاي بشار اسد به خاطر صحبت‌ها و مطالب خوبي كه مطرح كردند تشكر مي‌كنم.

وي با بيان اين‌كه روابط دو كشور ايران و سوريه مستحكم و قوي است، اظهار داشت: ما دائما در مورد مسايل گوناگون منطقه و دوجانبه مشورت مي‌كنيم و بر اساس اين مشورت‌ها تصميمات لازم را مي‌گيريم و به صورت دائم مسوولان دو كشور به دو كشور دوست سفر مي‌كنند و در جريان آخرين ديدگاه‌ها و نظرات قرار مي‌گيرند.

رييس‌جمهور گفت: در طول اين سفر، ما در ارتباط با مسايل دوجانبه‌ي دو كشور و منطقه به صورت مفصل بحث و گفت‌وگو كرديم، از جمله در مورد مساله‌ي لبنان، فلسطين، عراق و ديگر مسايل منطقه‌اي بحث‌هاي خوبي داشتيم و اشتراك نظر در مورد همه‌ي مسايل وجود داشت. ما مدت طولاني است كه در مورد مسايل منطقه‌اي و بين‌المللي به صورت هماهنگ عمل مي‌كنيم و از اين به بعد نيز اين‌گونه عمل خواهيم كرد.

احمدي‌نژاد با اشاره به وضعيت كنوني منطقه و ضرورت بررسي اين شرايط و اتخاذ تصميم مناسب در اين ارتباط گفت: هيمنه و سلطه‌ي دولت آمريكا و رژيم صهيونيستي به سرعت در حال اضمحلال است و خود اين موجب اتفاقات بزرگي در منطقه خواهد شد و ما براي برخورد هماهنگ با اين اتفاقات بايد خود را آماده كنيم.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود گفت: خوشبختانه بحث‌هاي خوبي داشتيم و تصميمات خوبي گرفتيم.

رييس‌جمهور گفت: در موضوع هسته‌يي ايران نيز، دولت آقاي بشار اسد بر اصل قانون، عدالت و حق مسلم ايران تاكيد كردند.

احمدي‌نژاد گفت: خوشبختانه شرايط، شرايط خوبي است و فكر مي‌كنيم كساني كه در مقابل ملت ايران بودند به اين نتيجه‌ي قطعي رسيده‌اند كه راهي جز گفت‌وگو و تبعيت از قانون وجود ندارد و ما از اين استقبال مي‌كنيم و البته جمهوري اسلامي ايران از گذشته آماده‌ي گفت‌وگو بود. البته موضوعاتي كه بايد مورد گفت‌وگو قرار بگيرد فراوان و متنوع است.

وي با بيان اين‌كه ما بسته‌اي را ارايه داديم و طرف مقابل نيز بسته‌اي را ارايه داد و ما از طرف ديگر يك برنامه‌ي كاري براي گفت‌وگو پيشنهاد داديم و آنها نيز يك برنامه‌ي كاري پيشنهاد دادند، گفت: ما در گفت‌وگو جدي هستيم و علاقه‌مند هستيم كه گفت‌وگو بر اساس اصول ثابت و قانوني انجام شود و منتج به نتايج عملي و عيني شود.

رييس‌جمهور گفت: اميدواريم ديگران هم جدي باشند و آماده باشند كه در مورد مسايل مختلف بحث و گفت‌وگو كنيم و در راستاي صلح و امنيت حركت كنيم.

احمدي‌نژاد بار ديگر تاكيد كرد كه مواضع دولت و ملت ايران كاملا مشخص است. مواضع ما كاملا قانوني و عادلانه است. ما شرايط را مثبت مي‌بينيم و فكر مي‌كنيم شرايط به نفع ملت‌هاي ايران و سوريه رقم مي‌خورد، همين‌طور ملت‌هاي منطقه. همه‌ي تلاش مشترك ما در جهت مصالح ملت‌هاي منطقه، حفظ استقلال، عزت و پيشرفت كشورهاي منطقه است.

قبل از انجام مصاحبه‌ي مطبوعاتي مشترك، بيانيه‌ي مشتركي كه به مناسبت سفر بشار اسد به جمهوري اسلامي ايران تدوين شده بود قرائت شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، متن كامل اين بيانيه به شرح زير است: «در چارچوب تلاش در جهت تحكيم وگسترش روابط برادرانه بين دو كشور جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عربي سوريه و در پاسخ به دعوت محمود احمدي نژاد رياست جمهوري اسلامي ايران، بشار اسد، رياست جمهوري عربي سوريه در راس هياتي بلندپايه در تاريخ 12- 13 مرداد 1387 برابر با 2- 3 آگوست 2008 به صورت رسمي از جمهوري اسلامي ايران ديدار نمودند.

در جريان اين ديدار طرفين در خصوص روابط دوجانبه مذاكره نموده و تحولات منطقه‌يي را بر مبناي ديدگاه‌هاي مشترك دو كشور مورد بحث و بررسي قرار دادند. طرفين در فضايي سرشار از دوستي، مودت و همكاري تبادل نظر نموده و بر تحكيم روابط فيمابين در تمامي زمينه‌ها تاكيد نمودند.

- در خصوص مساله خاورميانه، طرفين استمرار سياست‌هاي اشغالگري و شهرك سازي و تهاجم رژيم صهيونيستي عليه مردم بي‌پناه فلسطين در سرزمين هاي اشغالي را محكوم نمودند.

- در جريان اين ديدار جمهوري اسلامي ايران دفاع از حقوق ملت سوريه را در بازپس‌گيري سرزمين اشغالي جولان به طور كامل، مورد تاكيد قرار داد.

- همچنين طرفين وضعيت صحنه فلسطين را مورد بحث قرار دادند و بر ادامه تلاش‌ها جهت تحقق آشتي ملي فلسطيني به عنوان تضمين كننده حقوق ملت فلسطين در امر بازگشت و تشكيل دولت مستقل فلسطيني بر سرزمين فلسطين به پايتختي قدس تاكيد نمودند.

- طرفين بر اهميت تحقق امنيت، ثبات و حمايت از اقدامات سياسي به منظور تحقق آشتي ملي ميان اقشار مختلف مردم عراق و خروج نيروهاي بيگانه از عراق به منظور تضمين وحدت ملي، سرزميني، حاكميت و استقلال اين كشور تاكيد نمودند.

- در خصوص لبنان طرفين خرسندي خود را از تحولات مثبتي كه لبنان از زمان توافق دوحه شاهد آن است ابراز نموده و بر حمايت خود از روند توافق ملي لبنان و حق مردم لبنان در مقاومت عليه تجاوزهاي مكرر رژيم صهيونيستي عليه حاكميت لبنان و بازگرداندن بخش هاي باقي مانده اراضي اشغالي تاكيد نموده و از جامعه بين المللي درخواست نمودند و اقداماتي را در جهت ممانعت از ارتكاب اين تجاوزات به عمل آورد.

- طرفين در اين ديدار پرونده هسته‌يي ايران را مورد بحث قرار داده و اعتقاد راسخ خويش را نسبت به اين امر كه براساس گزارش اخير مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي و تاكيد ايشان بر مسالمت آميز بودن برنامه هسته‌يي ايران اين پرونده بايد در آژانس بين المللي انرژي اتمي پيگيري گردد ابراز نمودند. طرفين هم چنين بر ضرورت يافتن راه حل سياسي از طريق گفت و گو در جهت حفظ حقوق ثابت جمهوري اسلامي ايران به عنوان عضو معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته‌يي و استفاده مسالمت آميز انرژي هسته‌يي تاكيد نموده و ضرورت محترم شمردن تصميمات و سياست‌هاي كشورهاي عضو معاهده از جمله حق جمهوري اسلامي ايران در برخورداري از چرخه توليد سوخت هسته‌يي را خاطرنشان نمودند.

طرفين هم چنين بر اعتقاد راسخ خويش مبني بر ضرورت قرار دادن منطقه خاورميانه به عنوان منطقه عاري از سلاح هاي كشتار جمعي و به ويژه سلاح هسته‌يي تاكيد نموده و نظر جامعه بين المللي را نسبت به سلاح هسته‌يي رژيم صهيونيستي كه موجب تهديد صلح و امنيت بين المللي است جلب نموده و بر ضرورت اقدام نهادهاي مسوول بين المللي در جهت برداشتن گام هاي سريع به منظور رويارويي با اين تهديد تاكيد مي نمايد.

در خاتمه بشار اسد از دعوت و پذيرايي گرم احمدي نژاد و ملت ايران نسبت به ايشان و هيات همراه تشكر و قدرداني نموده و از احمدي نژاد براي ديدار از جمهوري عربي سوريه دعوت به عمل آورد كه احمدي نژاد دعوت را پذيرفته و مقرر گرديد در زمان مناسب اين ديدار انجام شود. »

در اين مراسم، پرويز داوودي، معاون اول رييس‌جمهور و منوچهر متكي، وزير خارجه و موسوي، سفير ايران در سوريه و تعدادي ديگر از مقامات جمهوري اسلامي حضور داشتند. از طرفي ديگر فاروق‌الشرع، معاون رييس جمهور سوريه و وليد معلم، وزير امور خارجه‌ي سوريه و تعدادي ديگر از مقامات بلندپايه‌ي سوري نيز حضور داشتند.
نتهاي پيام
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن