تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816409232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شير براي همه خوب است ،براي دختران خوبتر


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: شير براي همه خوب است ،براي دختران خوبتر


اهواز-خبرگزاري ايسكانيوز: شير در دوره نوجواني در رشد و تكامل استخوان بسيار مهم است ، زيرا نيمي از توده استخوان افراد بالغ در اين زمان شكل مي گيرد.

به گزارش روز يكشنبه گروه علمي پژوهشي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" كارشناس گسترش شبكه مركز بهداشت شرق اهواز گفت : شير عمده ترين منبع تامين كلسيم بدن است چون فقط تعداد اندكي از افراد در طول روز به ميزان كافي مواد كلسيم دار و غير لبني مانند برگ كلم براكلي مصرف مي كنند براي كمبود مصرف شير دلايل متفاوتي بيان مي شود.
فريده رستمي نژاد اهوازي افزود: مصرف شير در بعضي از افراد باعث نفخ يا اسهال مي شود بخصوص در حالتي كه معده خالي باشد ، توصيه كارشناسان به اين گونه افراد اين است كه شير را همراه با خوراكي هاي ديگر ميل نمايند . مصرف شير را با مقداركم شروع كنند و مصرف آن را به طور تدريجي افزايش دهند در اين صورت به مصرف شير عادت مي كنند و مشكلي نخواهد داشت .
وي با بيان اينكه توجه به تامين كلسيم مورد نيازكودكان به دليل نقش اين عنصر در سلامت استخوان ها بسيار ضروري است گفت :‌
كودكان 4 تا8 ساله روزانه به 800 ميلي گرم كلسيم نياز دارند كه اين نياز در نوجوانان 13 تا18 ساله 1300 ميلي گرم و در افراد 19 تا50ساله روزانه 1000ميلي گرم است و افراد بالاي 51 سال نيز روزانه به 13000 ميلي گرم نياز دارند.
اين داده ها اهميت مصرف مقدار كافي مواد غذايي كلسيم دار بخصوص شير و سايرفرآورده هاي لبني مثل ماست و پنير را بخوبي آشكار مي كند ، كارشناسان توصيه مي كنند به جاي مصرف نوشابه هاي گاز دار شير و دوغ جايگزين آن شود . كارشناس گسترش شبكه مركز بهداشت شرق اهوازبا اشاره به تحقيقات انجام شده در خصوص ميزان مصرف شير و تاثير آن در بدن گفت :
زنان مسني كه در دوران كودكي روزانه كمتر از يك ليوان شير مصرف مي كردند استخوان هاي سست و شكنده تري داشته اند و احتمال شكستگي استخوان در آنها دو برابر زناني بوده است كه در دوران كودكي روزانه يك ليوان شير مصرف كرده اند.
در دختران 95 درصد مجموع بافت استخواني تاسن 17سالگي ساخته و ذخيره مي شود ، بنابراين دختري كه در دوره كودكي و نوجواني كلسيم كافي دريافت نكرده است هنگامي كه وارد ميانسالي مي شود فقط استخوان هاي قوي و سالم است و با عوارض گوناگوني مانند شكستگي استخوان ها روبه رو است ، يك وعده غذايي غني از كلسيم مثل شير و ماست دست كم حاوي 300 ميلي گرم كلسيم است .
رستمي نژاد اهوازي افزود : برخلاف بسياري از مواد غذايي شير حاوي ويتامين D است و وجود اين ويتامين براي جذب كلسيم ضروري است .
همچنين قندهاي طبيعي موجود در شير به جذب كلسيم كمك مي كند ، تحقيقات اخير بر تاثير مثبت كلسيم موجود در شير بر سلامت قلب دلالت دارد كلسيم در كاهش خون افراد مبتلا به بيماري هاي فشارخون نيز موثر است .
كارشناس گسترش شبكه مركز بهداشت شرق اهواز تصريح كرد : زنان مبتلا به فشار خون كه علاوه بر درمان دارويي روزانه 1500 ميلي گرم كلسيم به مدت 4 سال دريافت داشته اند فشار خونشان به طور قابل ملاحظه اي كاهش يافته است ، اما بيماراني كه فقط دارو مصرف كرده اند بعد از اين مدت به طور كلي شاهد افزايش فشار خون بوده اند.
كلسيم مقدار كلسترول خون (HDL )را نيز افزايش مي دهد و كلسترول مضر (LDL ) را هم كاهش مي دهد و تغيري كه باعث كاهش مشكلات قلبي و عروقي به ميزان 20 تا 30 درصد مي شود.وي با بيان اينكه نقش كلسيم در كاهش و مهار سرطان هنوز در مرحله تحقيق است تاكيد كرد : جديدترين تحقيقات نشان مي دهد كساني كه روزانه 1250 ميلي گرم كلسيم دريافت كرده اند احتمال پيشرفت سرطان كولون در آنها 30درصد كاهش مي يابد ./50/120
عليدوستي
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن