تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813019093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با مازيار زارع، خريد جديد پرسپوليس به خاطر پول به پرسپوليس نيامدم‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: با مازيار زارع، خريد جديد پرسپوليس به خاطر پول به پرسپوليس نيامدم‌
جام جم آنلاين: شماره 9 ملوان سرانجام راهي پرسپوليس شد تا تيم محبوب مردم انزلي، زندگي در ليگ هشتم را بدون بهترين بازيكن چند فصل اخيرش تجربه كند.مازيار زارع كه از زمان درخشش در ملوان همواره زير ذره‌بين قرمز و آبي قرار داشت و اين اواخر مشتري ديگري به نام سپاهان پيدا كرده بود، با قلاب پرسپوليس از درياي پرتلاطم و طوفاني نقل و انتقالات بيرون آمد تا به اين ترتيب بزرگترين صيد سرخ‌هاي پايتخت در فصل جابه‌جايي لقب بگيرد.


زارع با ملوان خداحافظي كرده است، اما اعتقاد دارد مردمي كه ياد قايقران را سال‌هاست زنده نگه داشته‌اند، نه فراموش مي‌شوند و نه فراموش مي‌كنند. همين باعث مي‌شود بازيكن امروز پرسپوليس با اطمينان بگويد كه روزي به ملوان برمي‌گردد. او پرسپوليس را پلي براي رسيدن به آرزوهايش مي‌داند.

جهشي در فوتبال كه شايد بتواند روياي دوران كودكي‌اش را تحقق ببخشد. مازيار زارع براي رسيدن به آرزويي كه پوشيدن پيراهن بارسلوناست، از هيچ چيز هراس ندارد.

جنگيدن براي بهترين بودن در خط هافبك پرسپوليس، رقابت با ستاره‌هايي كه هر يك براي خود مدعي هستند و قرار گرفتن در كنار نام بزرگي مثل كريم باقري. كسي كه قهرماني پرسپوليس در آسيا را دست يافتني مي‌داند و اهداف بزرگي را در سر مي‌پروراند.

از ميان پرسپوليس، استقلال و سپاهان چه شد كه پرسپوليس را انتخاب كردي؟

به عنوان بازيكن آزاد حق انتخاب داشتم؛ سپاهاني‌ها به صورت جدي پيگير قضيه بودند تا اين كه از پرسپوليس با من تماس گرفتند. مذاكرات خوبي با آقاي مصطفوي داشتم و در نهايت احساس كردم امكان پيشرفتم فراهم‌تر است. البته هر سه تيم تيم‌هاي بزرگي هستند كه بازي در آنها براي هر بازيكني افتخار است؛ اما همان طور كه گفتم، فكر مي‌كنم در پرسپوليس بتوانم موفق‌تر باشم.

و به اين ترتيب از ملوان جدا شدي.

براي من سخت‌ترين تصميم جدايي از ملوان بود. همه مي‌دانند چقدر به اين تيم و هوادارانش علاقه دارم و با تعصب تمام براي اين تيم بازي كردم. براي پيشرفت در فوتبال ناچار بودم از اين تيم جدا شوم، اميدوارم مردم انزلي شرايط مرا درك كنند و بدانند هرگز ملوان و طرفدارانش را فراموش نمي‌كنم.

اما ملوان تيمي است كه هر فصل با مشكلات مالي بسياري دست و پنجه نرم مي‌كند، تا جايي كه حتي در فصل نقل و انتقالات نمي‌تواند به رفع نقاط ضعف تيم اقدام كند. جدايي بازيكني مثل زارع به ملوان ضربه نمي‌زند؟

ملوان تيمي است كه با وجود مشكلات مالي، طرفداران هميشگي خود را دارد. بازيكنان و مربيان هم هميشه با جان و دل زحمت مي‌كشند و سعي دارند بهترين عملكرد را به نمايش بگذارند مهمترين عاملي هم كه ملوان را سرپا نگه داشته، همين هواداران هستند وگرنه مسائل مالي تيم را با هزار و يك مشكل و معضل روبه‌رو مي‌كند. اميدوارم اين مشكلات حل شود؛ چون ملوان يك تيم ريشه‌دار است كه حيف است تحت فشار باشد.

درباره خودت چطور، ملوان مي‌تواند نبود مازيار زارع را جبران كند؟

ملوان مربيان بزرگ و خوبي دارد. آقاي احمدزاده هميشه در كنار مربي و استاد، براي بازيكنان يك پدر دلسوز است. بعيد مي‌دانم تيمي كه با هدايت احمدزاده به ميدان برود، متكي به فرد باشد. ملوان بدون شك در غياب من با تكيه به جوانان با انگيزه و هواداراني كه هميشه حمايت مي‌كنند، موفق خواهد بود.

ظاهرا از مسوولان ملوان براي اين كه پيگير ادامه حضورت در اين تيم نبودند دلخور بودي.

فكر مي‌كنم درباره گذشته صحبت نكنيم بهتر باشد، من با ملوان خاطرات خوبي دارم كه با حضور در پرسپوليس هرگز آنها را فراموش نمي‌كنم.

پس از حضورت در پرسپوليس انتقادات زيادي مطرح شد كه مهمترين آن درباره مسائل مالي بود، اين كه مازيار زارع به خاطر پول به پرسپوليس آمده و از ملوان جدا شده است.

اصولا پول نقش مستقيمي در تصميم هيچ ورزشكاري ندارد. درست است كه مسائل مالي هم نقش مهمي در زندگي دارند، اما آينده ورزشي هم اهميت فوق‌العاده‌اي دارد. وقتي مي‌گوييم فوتبال حرفه‌اي بايد علاوه بر پول حرفه‌اي به تفكر حرفه‌اي هم اهميت بدهيم، من به خاطر پول به پرسپوليس نيامدم، بلكه اين تيم را به دليل موقعيتش و اين كه جهشي در فوتبال داشته باشم انتخاب كردم، خيلي از مسائل كنار هم قرار مي‌گيرند تا تصميمي گرفته شود. در مجموع فكر مي‌كنم بازيكني كه پول حرفه‌اي مي‌گيرد، بايد عملكرد حرفه‌اي هم داشته باشد و همه چيز را در مسائل مالي نبيند.

فكر مي‌كني پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات خوب عمل كرد؟

به نظر من پس از تغيير و تحولات ايجاد شده، پرسپوليس با توجه به كمبود وقت خوب عمل كرد و بازيكنان خوبي گرفت. اميدوارم در فصل جديد كه بازي‌هاي پرتعداد و تحت فشاري پيش‌رو داريم،‌ بتوانيم موفق عمل كنيم.

عده‌اي معتقدند پرسپوليس در جذب بازيكناني كه بيشتر ستاره‌هاي فصل گذشته بودند،‌خوب عمل كرده؛ اما مديريت اين بازيكنان كار سختي است و اهميت بيشتري دارد، فكر نمي‌كني پرسپوليس از اين نظر با مشكل مواجه بشود.

طبيعي است كه تيم‌هاي بزرگ به دنبال ستاره‌ها باشند و سعي كنند بهترين‌ها را دور هم جمع كنند. به نظر من،‌تيمي به معناي واقعي بزرگ است كه بتواند ستاره‌ها و بهترين مهره‌هايش را كنار هم هماهنگ كند و با گرفتن بهترين بازي از آنها نتايج خوبي بگيرد.

پرسپوليس اين توانايي را دارد؟

بله پرسپوليس تيم بزرگي است كه هميشه زير ذره‌بين منتقدان و هوادارانش قرار دارد، البته فصل جديد براي هر تيمي در ابتداي كار با ناهماهنگي همراه است، اما اين مساله به مرور زمان حل مي‌شود و تيمي پيروز است كه بتواند اين زمان را به حداقل برساند كه فكر مي‌كنم در پرسپوليس قابليت‌هاي كافي براي اين كار وجود دارد.

از منتقدان گفتي، از حواشي اطراف تيم بزرگي مثل پرسپوليس هراس نداري؟

همه چيز به خود بازيكن بستگي دارد. اگر فقط به تمرين و بهترين بودن در زمين و اجراي خواسته‌هاي مريبان فكر كني، بعيد است كه وارد حاشيه شوي، من هم نهايت تلاشم را مي‌كنم كه در خدمت تيم باشم و از حواشي فاصله بگيرم.

بازگشت قطبي را چطور مي‌بيني؟

قطبي مربي خوبي است كه فصل پيش امتحانش را پس داده است. پرسپوليس با وجود مشكلاتي كه داشت توانست قهرمان بشود، اما مهمترين مساله در فصل جديد اين است كه ما بتوانيم از عنوان قهرماني دفاع كنيم. اگر هماهنگي لازم ايجاد شود و مشكل خاصي پيش نيايد، فكر مي‌كنم تكرار قهرماني دور از دسترس نباشد.

اما سطح توقع هواداران پرسپوليس بالا رفته است. آنها به دنبال قهرماني پرسپوليس در آسيا هستند.

هدف اصلي مجموعه پرسپوليس براي فصل جديد موفقيت در آسياست. پرسپوليس چند سالي است كه شانس حضور در آسيا و رقابت براي كسب قهرماني را از دست داده بود و حيف است حالا كه اين موقعيت را دارد، آن را از دست بدهد. اگر روي يك كار گروهي حساب شده و برنامه‌ريزي صحيح پيش برويم، قهرماني آسيا دست‌يافتني است.

همين برنامه‌ريزي‌ها در ابتداي كار دچار مشكل شده، لغو اردوي اسپانيا و دوري بلندمدت قطبي از تمرينات كه دير به جمع سرخپوشان ملحق شد.

به هر حال وقتي تغييري در برنامه ايجاد مي‌شود، بايد از موقعيت جديد نهايت استفاده بشود. پرسپوليس از اين بابت ضرر نمي‌كند؛ چون تمرينات خوبي داشتيم كه ادامه داشته و كادر فني هم نظارت كاملي بر كار بازيكنان دارد.

براي رقابت با بازيكنان مياني پرسپوليس آماده‌اي؟

خط‌ هافبك امسال پرسپوليس مي‌تواند يكي از بهترين خطوط مياني در فصل جديد باشد. حضور كريم باقري با تجربه در كنار بازيكنان مثل نوري، پتروويچ و بادامكي نويد يك كمربند مياني محكم را مي‌دهد. من هم براي اين‌كه نقشي در موفقيت اين خط داشته باشم، با جان و دل كار مي‌كنم و اميدوارم بتوانم خواست مربيان را تامين كنم.

از يك تيم پرطرفدار شهرستاني به تيم پرطرفداري مثل پرسپوليس آمدي. تاثير تماشاگر را در موفقيت يك تيم چقدر مي‌داني؟

در همين مدت كوتاه متوجه حضور پرشور هواداران پرسپوليس شدم. وقتي براي يك تمرين در هواي گرم بيش از 500 نفر به ورزشگاه مي‌آيند،‌ نمي‌توان از نقش مهم آنها در موفقيت تيمي مثل پرسپوليس گذشت. به نظر من هواداران براي هر تيمي يار دوازدهم هستند.

در هفته سوم مسابقات فصل جديد، پرسپوليس با ملوان روبه‌رو مي‌شود و كاپيتان سابق ملوان بايد مقابل تيم سابقش بايستد.

روز سختي برايم خواهد بود. اميدوارم تاثير منفي در عملكردم نداشته باشد. اگر به ميدان بروم، بايد حرفه‌اي فكر كنم و تمام تلاشم را براي موفقيت تيمم انجام دهم. اما اين باعث نمي‌شود كه ذره‌اي از علاقه‌ام به ملوان كم شود.
من اين تيم را عاشقانه دوست دارم و دوستان خوبم را هرگز فراموش نمي‌كنم. تيمي كه طرفدارانش پس از سال‌ها مثل همان روزهايي كه قايقران را از دست دادند، داغدار فقدانش هستند و فراموشش نمي‌كنند، فراموش شدني نيست و ارزشش را دارد كه در دل بماند. مطمئن باشيد روزي دوباره به ملوان بر مي‌گردم و فوتبال را آنجا ادامه مي‌دهم.

زماني بازيكنان پرسپوليس و استقلال را براي رسيدن به تيم ملي انتخاب مي‌كردند. بازيكني كه از ملوان به تيم ملي راه يافته است تا چه حد اين تفكر را درست مي‌داند؟

در اين‌كه بازيكنان در پرسپوليس و استقلال بيشتر ديده مي‌شوند، شكي نيست؛ حقيقتي است كه وجود دارد، بويژه كه اين دو تيم به دليل طرفداران زيادي كه دارند، هميشه مورد توجه هستند، اما به نظر من مهمترين فاكتور براي رسيدن به تيم ملي توانايي خود افراد هستند تا چند سال پيش 90‌درصد تركيب تيم ملي را بازيكنان پرسپوليس و استقلال تشكيل مي‌دادند اما حال ديدگاه‌ها تغيير كرده و همه تيم‌هاي ليگ اين شانس را دارند كه در تيم ملي بازيكن داشته باشند حتي در مواردي بعضي تيم‌هاي شهرستاني از پرسپوليس و استقلال بيشتر بازيكن در تيم ملي داشتند، بنابر اين فقط پرسپوليس و استقلال راه رسيدن به تيم ملي نيست.

اين بار نام مازيار زارع ميان ملي‌پوشان نبود.

به هر حال، در هر شرايطي بايد به نظر سرمربي احترام گذاشت، من هم سعي مي‌كنم به تيم ملي برگردم و موفق‌تر از گذشته جاي ثابتي براي خودم پيدا كنم.

موقعيت تيم ملي فوتبال براي صعود به جام‌جهاني را چطور مي‌بيني؟

كار خيلي سختي پيش روي تيم ملي است، اما پتانسيل و توانايي تيم خوب است و در چند سال اخير نشان داديم كه مي‌توانيم حتي كارهاي بزرگ را ممكن كنيم. اميدوارم اين رقابت سخت در نهايت به صعود تيم ملي بينجامد.

حضور دايي را در راس كادر فني تيم ملي مثبت ارزيابي مي‌كني؟

دايي اسطوره فوتبال ايران است و يكي از فراموش‌نشدني‌ترين افتخارات تاريخ ورزش كشور. فكر مي‌كنم كه اگر در عرصه مربيگري حمايت شود و فرصت لازم را داشته باشد، بتواند همان افتخارات را در مربيگري تكرار كند.

مازيار زارع پس از پرسپوليس چه هدفي را دنبال مي‌كند؟

از كودكي عاشق بارسلونا بودم و حضور در كنار بهترين بازيكنان دنيا. اميدوارم اين فرصت نصيبم شود كه روزي با پوشيدن پيراهن بارسلونا و حضور در ليگ اسپانيا به آرزويم برسم.

سارا احمديان‌
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن