تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816488109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
تصويب برداشت 20 ميليارد دلار از
حساب ذخيره ارزي

وزير كار و امور اجتماعي از برگزاري نشست فوري كميسيون اقتصادي دولت و بانكها با تصويب برداشت 20 ميليارد دلار از حساب ذخيره ارزي خبر داد. سيد محمد جهرمي در گفت وگو با مهر از برگزاري نشست فوري كميسيون اقتصادي دولت و بانك ها براي تامين منابع مورد نياز بنگاه هاي اقتصادي خبر داد و گفت: با پيگيري هاي به عمل آمده توسط كميسيون اقتصادي دولت دو موضوع براي حل مشكل تسهيلات بانكي و سرمايه در گردش واحدهاي توليدي مطرح و به تصويب رسيد.وزير كار و امور اجتماعي از اختصاص 5 ميليارد دلار از محل حساب ذخيره ارزي براي تامين مواداوليه واحدهاي توليدي كه نياز به ارز دارند، خبر داد و اظهار داشت: انجام اين كار با مديريت وزارت صنايع و معادن صورت خواهد گرفت.وي تصريح كرد: در مصوبه اخير دولت اختصاص 15 ميليارد دلار ديگر از حساب ذخيره ارزي براي پرداخت بدهي دولت به بانك ها و افزايش سرمايه بانك هاي دولتي در جهت امكان افزايش پرداخت تسهيلات به بنگاه هاي اقتصادي نيز ديده شده است.جهرمي ادامه داد: در صورت تحقق مصوبه دولت و انجام هرچه سريعتر هماهنگي هاي برداشت از حساب ذخيره ارزي توسط وزارت صنايع و بانك مركزي و همچنين ارسال لايحه مورد نياز به مجلس براي تصويب مي توان به حل بخشي از مشكلات واحدهاي توليدي اميدوار بود.وزير كار و امور اجتماعي به انجام پيگيري و حمايت جدي از واحدهاي توليدي در اين مقطع از زمان تاكيد كرد و افزود: اميدواريم مجلس به ضرورت و فوريت اين موضوع راي دهد.وي خاطر نشان كرد: با توجه به اهميت موضوع براي دولت و درخواست طرح مسئله به صورت يك فوريت در مجلس، تصويب برداشت ها از حساب ذخيره ارزي توسط نمايندگان مجلس مي تواند بخش اعظمي از نيازهاي واحدهاي اقتصادي و بنگاه ها را پاسخ گويد.

ارسال 67 ميليون پيامك در روز عيد مبعث

به گفته معاون نظارت و مديريت شبكه شركت ارتباطات سيار تعداد 67 ميليون پيامك در روز عيد مبعث مبادله شده كه 60 ميليون آن ها با موفقيت ارسال شد. محمدحسين فلاح اصغري در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به بيش ترين ساعت ترافيك ارسال پيام كوتاه اظهار كرد: ساعت 30:10 تا 13 و 30:19 تا 23 بيش ترين زمان ترافيكي ارسال پيام كوتاه است. وي درباره ميزان ارسال پيامك در روز عيد مبعث گفت: تعداد 67 ميليون پيامك در روز عيد مبادله شد كه 60 ميليون آن با موفقيت ارسال شد. به گفته وي اين ميزان پيام از ساعت 12 نيمه شب عيد مبعث تا ساعت 24 كه روز عيد به پايان رسيد ارسال شد. وي با بيان اين كه حدود 90 درصد از پيامك هاي مشتركان بدون هيچ مشكلي ارسال مي شود، گفت: پيك ترافيكي كه از نظر ما 100 ميليون است را در شب هاي عيد شاهديم اما در روزهاي معمولي ترافيك ما عادي است. وي درباره مهم ترين عوامل ارسال نشدن پيامك ها گفت: اين مشكل 6 تا 7 درصد مربوط به مشتركان و 3 تا 4 درصد به شبكه مربوط است كه اين شبكه شامل مسيرهاي انتقال، سوئيچ هاي مخابراتي ثابت و موبايل و يا قسمت هاي سيگنالينگ شبكه موبايل است و در مورد مشتركان نيز عواملي چون خاموش بودن گوشي يا پر شدن حافظه پيامك، در دسترس نبودن مشترك در ارسال يا دريافت شدن پيامك موثر است. معاون نظارت و مديريت شبكه شركت ارتباطات سيار ايران در بخشي از سخنان خود تاكيد كرد: مشتركان در همه ساعات شبانه روزي مشكلي براي ارسال پيامك ندارند و ما نيز توانايي و قابليت هاي لازم را در اين زمينه فراهم كرديم و شبكه نيز توانايي پاسخگويي به مشتركان همراه اول را در اين زمينه دارد.

5 ماه گذشت; مصوبه افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي هنوز ابلاغ نشده است

با گذشت 5 ماه از سال جديد و تصويب افزايش 17/5 درصدي حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي در دولت، مدير كل امور فني مستمري هاي سازمان تامين اجتماعي گفت: اين مصوبه هنوز براي اجرا به سازمان تامين اجتماعي ابلاغ نشده است. رضا معيني در گفت وگو با فارس اظهار داشت: دولت افزايش 17/5 درصدي حقوق بازنشستگان و مستمري بگيران براي سال 87 را تصويب كرده است كه هر زماني كه اين مصوبه ابلاغ شود قابل اجرا و محاسبه خواهد بود. وي در ادامه گفت: از زماني كه اين مصوبه براي اجرا ابلاغ شود معوقه هاي بازنشستگان و مستمري بگيران از ابتداي سال 87 محاسبه و پرداخت خواهد شد. مدير كل امور فني مستمري هاي سازمان تامين اجتماعي افزود: در حال حاضر منتظر ابلاغ مصوبه افزايش مستمري ها از سوي دولت هستيم. حسينعلي ضيائي، مدير عامل سازمان تامين اجتماعي نيز پيش از اين درباره افزايش مستمري بازنشستگان و مستمري بگيران تامين اجتماعي در سال 87، حداقل مستمري اين افراد را 235 هزار تومان و با احتساب مزايا حدود 300 هزار تومان اعلام كرده بود.

تعيين نوع حساب و بانك پس از جمع آوري
فرم هاي يارانه اي

رييس مركز آمار با تشريح جزئيات نحوه تحويل فرم اطلاعات اقتصادي خانوار گفت: اسامي مدارس تحويل گيرنده فرم اطلاعات خانوار در سايت مركز آمار و سايت استانداري ها موجود است.
محمد مدد در گفت وگو با فارس اظهارداشت: مدارس تحويل گيرنده فرم تقريبا همان مدارسي هستند كه انتخابات در آنها برگزار شده و بر سردر آنها تابلوي مخصوص فرم اطلاعات خانوار و پوستر مربوطه نصب شده است.
مدد در پاسخ به اين سوال كه شماره حساب مربوط به پرداخت يارانه چه زماني از مردم دريافت خواهد شد گفت: پس از جمع آوري اطلاعات و مشخص شدن خوشه هاي جمعيتي، ميزان يارانه مستقيم متعلقه به سه خوشه تعيين شده و سپس به مردم اعلام خواهد شد كه چه نوع حسابي و در كدام بانك افتتاح حساب داشته باشند. وي در پاسخ به اين سوال كه پيش از اين براي مشمولان دريافت سهام عدالت در بانك سپه افتتاح حساب شده و آيا ممكن است اين يارانه ها به آن حساب ها واريز شود اظهارداشت: با تفاهمي كه بين بانك ها صورت خواهد گرفت، در ادامه نوع حساب و بانك مربوطه معلوم خواهد شد.
به مردم اعتماد داريم
رييس مركز آمار در پاسخ به اين سوال كه چقدر به صحيح بودن اطلاعات دريافتي از مردم در قالب فرم اطلاعات خانوار خوشبين هستيد گفت: ما به مردم اعتماد داريم و اميدواريم مردم طبق روال گذشته با دادن اطلاعات دولت را در مسير اهدافش ياري كنند. وي افزود: چنانچه ندرتا نيز اطلاعات غيردقيق باشند، امكان راستي آزمايي اطلاعات به واسطه وجود پايگاه هاي مختلف به هم متصل وجود دارد.
در زمان تحويل فرم مدارك كامل باشد
مدد تاكيد كرد: از مردم مي خواهيم اولا خانوارها طبق برنامه به مدارس تعيين شده مراجعه كنند و ثانيا سرپرست خانوار با به همراه داشتن فرم تكميل شده و مدارك كامل به مراكز مربوطه مراجعه نمايد. وي افزود: مدارك اعم از اصل و كپي شناسنامه و نيز اصل و كپي كارت ملي تمام اعضا خانوار و نيز در صورت مستاجر بودن كپي قرارداد مربوطه است. رييس مركز آمار تاكيد كرد: طبق هماهنگي هاي صورت گرفته شناسنامه المثني قابل قبول است ولي كساني كه فاقد كارت ملي باشند از پذيرش مدارك و فرم آنها معذوريم. وي در پاسخ به اين سوال كه افراد داراي نقص مدارك چه كنند گفت: ما دوماه است كه بر تكميل مدارك تاكيد كرده ايم اگر به هر دليل هريك از مدارك ناقص بود تنها در 5 روز تعيين شده براي هر گروه از خانوار و نيز 5 روز متاخرين براي اين كار زمان است.
5 روز آخر براي متاخرين
مدد با اشاره به اينكه 5 روز آخر مخصوص متاخرين است افزود: از مردم مي خواهيم كه طبق برنامه هاي تعيين شده به مدارس مراجعه كنند و در نظر داشته باشند كه 5 روز آخر براي افرادي در نظر گرفته شده كه در سفر بوده يا در داخل كشور نيستند. وي افزود: عدم مراجعه در زمان هاي تعيين شده كار ما و مردم را سخت خواهد كرد. رييس مركز آمار ساعات مراجعه به مدارس را از ساعت 9 تا 13 و از ساعت 15 تا 19 اعلام كرد. وي يادآور شد: در روزهاي اول ممكن است مدارس بعضا از آمادگي كامل برخوردار نباشند، لذا از مردم مي خواهيم صبورانه با اين مساله برخورد نمايند.

ورود بخش خصوصي براي تامين مسكن اقشار كم درآمد

قطع پرداخت وام مسكن و وام هاي زودبازده موجب ثبات موقت قيمت ها در بازار مسكن شده است. اميرمهدي فولادوندي عضو انجمن شركت هاي ساختماني در گفت وگو با برنا از ورود بخش خصوصي براي تامين مسكن اقشار كم درآمد جامعه خبر داد و گفت: با توجه به اينكه ساخت يك ميليون واحد مسكوني در يك سال براي دولت بسيار مشكل است بخش خصوصي تصميم گرفته است تا بدون احتساب سود اقدام به تامين مسكن اقشار كم درآمد نمايد. وي با اشاره به اينكه بيشترين بخش بازار مسكن خصوصي است از سرمايه گذاري هزار ميليارد توماني يك گروه ساختماني بخش خصوصي براي احداث پروژه تجاري خبر داد و گفت: يكي از عوامل افزايش قيمت مسكن در بازار نرخ بهره بالاي وام هاي پرداختي به انبوه سازان است چراكه هزينه قيمت تمام شده را بالا مي برد.

عرضه تا 5 درصد سهام مخابرات از شنبه آينده

مديرعامل شركت بورس از نهايي شدن گزارشات شركت مخابرات و عرضه تا 5 درصد از سهام بزرگترين شركت دولتي قابل واگذاري در روز شنبه هفته آينده خبر داد.
علي رحماني در گفت وگو با فارس، در خصوص زمان واگذاري 5 درصد از سهام شركت مخابرات اظهار داشت: جزئيات رقم سرمايه اين شركت اعلام شده كه صورتجلسه مجمع فوق العاده آن بايد به امضاي سازمان بورس برسد تا بعد از ثبت افزايش سرمايه و دريافت تاييديه از سازمان بورس مقدمات واگذاري سهام اين شركت مهيا شود. وي گفت: سازمان حسابرسي گزارش هاي مالي اين شركت را صادر كرده و تقريبا تمام اطلاعات مربوط به اين شركت دريافت شده است.

تا دو هفته آينده; نخستين محموله 50 هزار تني سيمان از تركيه وارد كشور مي شود

دبير انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان گفت: اولين محموله سيمان به وزن 50 هزار تن طي 15 روز آينده از تركيه به كشور وارد مي شود. محمدحسن پورخليل در گفت وگو با فارس اظهار داشت: اين محموله شامل 50 هزار تن سيمان تيپ دو است كه به منظور تنظيم بازار استان هاي آذربايجان شرقي و غربي و اردبيل از مرز بازرگان به كشور وارد مي شود.

كاهش 400 هزار توماني قيمت وام مسكن

قيمت وام 18 ميليون توماني مسكن در بازار به دليل ركود حاكم بر بازار خريد و فروش مسكن همچنان در سراشيبي قيمت قرار داشته و به زير 2 ميليون تومان رسيد.
به گزارش فارس، قيمت وام 18 ميليوني مسكن براي متقاضياني كه داراي ضامن معتبر رسمي و گواهي كسر از حقوق باشند بدون هزينه دفتر اسناد رسمي، كارشناسي و وكالتنامه حدود يك ميليون و 650 هزار تومان است. بنابراين گزارش، قيمت وام 18 ميليوني مسكن براي متقاضياني كه ضامن معتبر و گواهي كسر از حقوق نداشته باشند حدود يك ميليون و 950 هزار تومان است.
اين گزارش مي افزايد: هزينه دفتر اسناد رسمي، كارشناسي و وكالتنامه كه حدود 300 هزار تومان تا 400 هزار تومان است را اگر به قيمت وام مسكن اضافه كنيم مبلغ آن به دو ميليون و 200 هزار تومان مي رسد كه حاكي از كاهش قيمت ها نسبت به ماه هاي گذشته مي دهد.
فعالان بازار در خصوص كاهش قيمت وام مسكن در بازار مي گويند: ركود حاكم بر بازار مسكن و بلاتكليفي فروشنده ها و خريداران از وضعيت آينده بازار مسكن و گراني قيمت ها موجب شده تا دارندگان امتياز وام مسكن بيشتر ترجيح دهند امتياز خود را واگذار كنند تا اينكه بخواهند مسكن خريداري كنند. آنان مي افزايند: قيمت وام 18 ميليوني مسكن نسبت به ماه گذشته براي افرادي كه ضامن رسمي نداشته باشند بالغ بر 400 هزار تومان كاهش نشان مي دهد.

عرضه فرش دستباف به نوعروسان و خبرنگاران

طرح عرضه فرش دستباف به نوعروسان و خبرنگاران از 13 مرداد تا 11 شهريور اجرا مي شود. به گزارش ايسنا، سيدجلال الدين بصام مديرعامل شركت سهامي فرش ايران از اجراي طرح هزار در سه هزار ويژه نوعروسان از 13 مرداد تا 11 شهريور ماه خبر داد. وي گفت: در اين طرح دختران نوعروس مي توانند با ارائه عقدنامه خود براي خريد فرش دستباف با پرداخت روزي هزار تومان تسهيلاتي تا سقف سه ميليون تومان در مدت سه هزار روز و بدون پيش پرداخت و كارمزد دريافت كنند. بصام عنوان كرد: به مناسبت روز خبرنگار و تقدير از زحمات اين قشر طرح مذكور شامل خبرنگاران نيز مي شود. مديرعامل شركت سهامي فرش ايران ادامه داد: متقاضيان اين طرح بايد به شركت هاي سهامي فرش ايران در سراسر كشور مراجعه كنند و چنانچه متقاضي خريد بيش از سه ميليون تومان باشند بايد مابقي تسهيلات را به صورت نقدي پرداخت كنند.

اطمينان وزارت نيرو به مردم;
آب كشور آلوده نيست

معاون وزير نيرو اطمينان داد كه هيچ نگراني از بابت آلودگي آب تهران وجود ندارد.
رسول زرگر در گفت وگو با برنا با اعلام اين كه كليه چاه هاي كشور توسط وزارت بهداشت كنترل مي شود، گفت: با نظارت اين وزارتخانه در صورت وجود هرگونه عناصر غيرمجاز ازجمله نيترات در آب، دستور توقف توليد داده خواهد شد.وي با ذكر اين نكته كه در حال حاضر حدود 35 درصد از منابع شهر تهران از منابع چاه ها به روش كاملا بهداشتي است، گفت: اين آب در مخازن تصفيه، كلرزني و توسط وزارت بهداشت كنترل مي شود و سپس به شبكه اضافه خواهد شد.به گفته وي بيش از 50 درصد از آب شرب كشور بوسيله منابع زيرزميني تامين مي شود.زرگر اقدامات اضطراري چون كف شكني و جابجايي چاه ها را باعث ورود نيترات و ساير عناصر غيرمجاز به شبكه آب كشور دانست و در عين حال اطمينان داد كه اين آب هم اكنون سالم است.
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن