تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821153112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نرخ تورم اروپا به بالاترين حد طي 16 سال اخير رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نرخ تورم اروپا به بالاترين حد طي 16 سال اخير رسيد
خبرگزاري فارس : افزايش قيمت جهاني نفت ، نرخ تورم اروپا طي ماه جولاي را به بالاترين حد طي 16 سال اخير افزايش داده است .


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از بلومبرگ ، موسسه آمار اروپا اعلام كرد ، نرخ تورم اروپا طي ماه جولاي به بيش از 1/4 درصد رسيده است . اين رقم طي ماه ژوئن نيز به بيش از 4 درصد رسيده بود . تورم 1/4 درصدي در اروپا از آوريل 1992 تا كنون بي سابقه است . بر اين اساس ، نرخ بيكاري اروپا نيز در اين مدت به بيش از 3/7 درصد افزايش يافته است . بانك مركزي اروپا كه قصد دارد نرخ تورم را به كمتر از 2 درصد كاهش دهد ، سوم جولاي نرخ بهره بانكي را به بيش از 25/4 درصد افزايش داد . كارشناسان اقتصادي به شدت نگران كاهش رشد اقتصادي اروپا تا پايان سال 2008 هستند . اين در حالي است كه ميزان توليدات صنعتي اروپا نيز به شدت در حال كاهش است و اعتماد مصرف كنندگان اروپايي نيز به پايين ترين حد از زمان حوادث تروريستي 11 سپتامبر 2001 رسيده است .
قيمت نفت نسبت به سال گذشته بيش از 60 درصد رشد داشته و اين مساله تاثير زيادي بر رشد تورم در اروپا داشته است . افزايش تورم در حالي موجب كاهش قدرت خريد مردم اروپا شده كه افزايش ارزش يورو در برابر دلار نيز قدرت رقابت صادر كنندگان اروپايي را به شدت كاهش داده است . نرخ بيكاري اروپا نيز براي نخستين بار طي سه سال اخير افزايش يافت و با 1/0 درصد افزايش نسبت به ماه ژوئن به بيش از 3/7 درصد رسيد . بانك بي ان پي پاريباس فرانسه نيز نسبت به وقوع ركود اقتصادي در اروپا هشدار داد . بانك مركزي اروپا رشد اقتصادي اين قاره را طي سال جاري 8/1 درصد و سال آينده كمتر از 5/1 درصد پيش بيني كرده است .
انتهاي پيام /
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن