تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816776532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوذري: نفت اوپك سهميه‌بندي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نوذري: نفت اوپك سهميه‌بندي مي‌شود
وزير نفت ايران از بررسي مجدد سهميه بندي توليد نفت اوپك به طور جدي در صورت ادامه كاهش قيمت و عدم كنترل سطح توليد توسط برخي اعضاي اوپك كه ظرفيت بالا دارند خبر داد.

به گزارش رجانيوز به نقل از فارس، غلامحسين نوذري صبح امروز در حاشيه اولين كنفرانس ملي CNG در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ما بر صنعت CNG به دليل اينكه مي تواند جايگزين مناسبي براي بنزين باشد تأكيد داريم.

وي يادآور شد: هم اكنون 514 ايستگاه عرضه CNG‌ آماده بهره برداري است كه احداث 323 جايگاه آن ظرف سال 86 و 87 صورت گرفته است.

وزير نفت گفت: ظرف اين دو سال به اندازه 7 سال ايستگاه‌هاي CNG آماده بهره برداري و تحويل قرار گرفته‌اند و با 815 هزار خودرويي كه تا امروز دوگانه سوز شده‌اند به جايگاه‌هاي بيشتري نياز داريم تا بتوانيم مدت انتظار در صف‌ها را كوتاه كنيم.

نوذري افزود: برگزاري اين كنفرانس با نگاه به صنعت داخلي و بومي سازي صنعت در زمينه تجهيزات، نصب و سيستم نگهداري صورت گرفته و كم‌كم احداث اين جايگاه‌ها از سرعت بيشتري برخوردار خواهد شد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا برنامه مشخصي براي توسعه جايگاه‌هاي CNG وجود دارد گفت: اين كار جديدي است و اگرچه جديد است دولت به صورت جدي به آن پرداخته است و يكي از دلايل آن نيز اين است كه گاز يك سوخت پاك است.

وي افزايش قيمت‌هاي حامل انرژي را دليل ديگر رويكرد به CNG عنوان كرد و افزود: ساخت جايگاه هاي CNG را در اولويت قرار داده‌ايم و در اين مورد بايد ساخت تجهيزات نفت در اين صنعت توسط سازندگان داخلي و همچنين تسريع در واگذاري زمين با كمك شهرداري‌ها و استانداري‌ها و همچنين توجه به منافع سرمايه گذاران مورد توجه قرار گيرد.

وزير نفت در پاسخ به اين پرسش كه خودروسازان يارانه تخصيص يافته به گازسوز كردن محصولاتشان را كافي نمي‌دانند، اظهارداشت: اين كار توافقي و در ستاد مديريت حمل ونقل سوخت انجام مي‌شود.

وزير نفت در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر موج شكايات مردم از گازسوز كردن خودروها يادآور شد: اولويت ما گازسوز كردن خودروهاي عمومي است زيرا دو سوم مصرف سوخت خودروهاي كشور به خودروهاي عمومي اختصاص دارد. بعد از خودروهاي عمومي درصدديم به سمت گازسوز كردن خودروهاي شخصي برويم.

نوذري درباره درخواست جايگاه داران براي اصلاح قيمت CNG گفت: درباره درخواست جايگاه داران تيمي را تشكيل داده‌ايم تا مشكلات آنان را بررسي كند تا به يك قيمت منطقي و يك شرايط منطقي در اين زمينه برسيم.

نوذري خاطرنشان كرد: يكي از نكاتي كه جايگاه داران مطرح مي كردند قطع برق بود و ما به تمام جايگاه‌هاي تحت نظارت وزارت نفت يك دستگاه ژنراتور داده‌ايم.

وزير نفت ادامه داد: جايگاه‌هاي اختصاصي كه توسط بخش خصوصي اداره مي شوند نيز هر يك براي تهيه ژنراتور ده ميليون تومان وام دريافت كرده‌اند تا با تأمين برق، مردم در صف منتظر نمانند.

نوذري گفت: نكته بعدي اين است كه تهران به عنوان يك كلانشهر كه امسال 350 هزار دستگاه خودروي جديد به آن اضافه شده است نيازمند احداث جايگاه‌هاي جديدي است.

وي گفت: طبق قانون ما اجازه سرمايه گذاري در بخش پايين دستي را نداريم و قيمت زمين در تهران نيز به گونه اي نيست كه جايگاه داران را براي تهيه آن توجيه كند.

وزير نفت گفت: بنابراين تلاش داريم براي تأمين زمين به خصوص در ورودي‌هاي شهر و محل هاي پرتردد با كمك وزارت نفت اين مشكل را حل كنيم.

به وزير نفت گفته شد شركت اينپكس عملا در بيانيه‌اش وزير نفت ايران را به نادرست گويي متهم كرده‌اند شما نمي‌خواهيد اين شركت را تنبيه كنيد؟ نوذري پاسخ داد:‌ اينپكس درخواست كرده ما سهميه ده درصدي اش را حفظ كنيم. نكته اي كه در نامه رسمي شان نوشته اند اين است كه حاضرند خدمات فني را به ما ارائه دهند.

وي در پاسخ به پرسش ديگري تصريح كرد: پيش بيني مي كنيم حداقل نياز كشور به جايگاه CNG تا پايان سال تأمين شود.

وي توضيح داد: هم اكنون 2-3 قرارداد بزرگ داريمكه براي احداث جايگاه‌هاي CNG روند خوبي را طي مي‌كند.

نوذري در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه آيا برنامه‌اي براي ايجاد يك مركز خاص و ويژه نظارت بر راه‌اندازي جايگاه هاي CNG نداريد، گفت: هم اكنون متولي اين كار متمركز است بدين معنا كه تك منظوره‌ها در شركت گاز خودرو و دومنظوره‌ها در شركت پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي متمركز هستند.

وي در پاسخ به اين سوال كه هم اكنون 250 جايگاه فعال بيشتر در كشور وجود ندارد و جايگاه دو منظوره نيز فعال نيست اظهارداشت: به هر حال در سيستم CNG ايمني شرط اول است، اين صنعت نوپا است و تا بخواهد كار بر روي غلطك بيفتد زمان خاص خود را مي‌برد.

وي ادامه داد: هم اكنون تعداد زيادي از سازندگان داخلي به سمت اين صنعت آمده‌اند و فكر مي‌كنم با گرايش صنعتگران مشكلات موجود برطرف شود.

وزير نفت درپاسخ به پرسشي درباره حضور استات اويل در بلوك نفتي آذر گفت: با شركت استات اويل در حال مذاكره هستيم از جمله بلوك‌هايي كه شركت نورث هيدرو آن را كشف كرده و پس از يكي شدن با شركت استات اويل بر توسعه ميدان تأكيد داشتند.

وي با اشاره به فعاليت استات اويل در فازهاي 6، 7 و 8 گفت: اين پروژه نيز با اقدامات اين شركت از پيشرفت خوبي برخوردارند.

نوذري شرايط سرمايه گذاري شركت هاي خارجي در ايران را خوب توصيف كرد و گفت: به محض ابراز تمايل يك شركت شركت هاي بزرگتر نيز براي سرمايه گذاري نفت و گاز در ايران اعلام آمادگي كرده اند.

نوذري از انصراف استات اويل بر پروژه نفت و گاز ايران ابراز بي اطلاعي كرد و گفت: هنوز چيزي به ما اعلام نشده است.

وي تأكيدكرد: اعلام رسانه‌اي شرط نيست و اين انصراف بايد به طور رسمي به ما اعلام شود.

وزير نفت اضافه كرد: در صورت قطعي بودن اين انصراف كار را همچون ميدان نفتي آزادگان با حضور پيمانكاران داخلي دنبال خواهيم كرد.

نوذري درباره اعلام نظر برخي از وزراي نفت اوپك مبني بر احتمال كاهش توليد نفت اين سازمان در صورت تداوم روند نزولي بهاي نفت گفت: درصورت ادامه اين روند يكي از بحث‌هاي جدي و عادي اوپك سهميه بندي خواهد بود به گونه‌اي كه كشورهايي كه ظرفيت توليدشان را افزايش داده‌اند بايد آن را كنترل كند.

وزير نفت افزود: ما به عنوان مسئول كنترل بازار بايد دقت بيشتري بر كنترل سهميه ها داشته باشيم. من فكر مي كنم اوپك به اين موضوع توجه بيشتري خواهد داشت.

نوذري ادامه داد: بحث بر سر بازگشت به سهميه بندي نيست موضوع اين است كه برخي كشورها مازاد توليد دارند كه بايد كنترل كند.

وزير نفت همچنين حفاري اشتباه در فازهاي 9 و 10 را غيرواقعي خواند و در مورد قرارداد توسعه سه واحد ال ان جي با آلمان گفت: هنوز هيچ موضوعي قطعي نشده است. مباحث در حد مذاكره است و قرارداد رسمي با آلمانيها نهايي نيست.
وي درباره بسته پيشنهادي هند براي حضور در خط لوله صلح به وزارت امورخارجه ايران گفت: مذاكرات سه جانبه در بخش كارشناسي در حال انجام است و پس از آن اجلاس وزراي سه كشور برگزار خواهد شد.

به گفته وزير نفت يكي از محورهاي اختلاف ميان سه كشور اصلاح قيمت فروش گاز ايران است.

نوذري در مورد تأثير تحريم بانك مركزي بر نقل انتقال درآمدهاي ارزي حاصل از فروش نفت ايران تصريح كرد: من فكر نمي كنم چنين اتفاقي رخ دهد زيرا بانك‌هاي مركزي درتمام دنيا مستقل و مورد توجه همگان هستند.
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن