تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816174674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش هاي ضد و نقيض؛ الظواهري زنده،زخمي يا مرده؟


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش هاي ضد و نقيض؛ الظواهري زنده،زخمي يا مرده؟
خبرگزاري انتخاب : يك ايستگاه تلويزيوني آمريكايي گزارش كرده است كه احتمالا ايمن الظواهري مرد شماره دو در سازمان القاعده به شدت زخمي است و يا جان داده است.ارتش پاكستان نيز امروز شنبه از گزارش رسانه هاي امريكا مبني بر اينكه ايمن الظواهري مرد شماره دو شبكه تروريستي القاعده در حمله اي موشكي كشته يا زخمي شده است اظهار بي اطلاعي كرد.


گزارشهاي ضد و نقيض، از احتمال مرگ يا زخمي شدن ايمن الظواهري مرد شماره دو القاعده خبر مي دهند.

به گزارش خبرنگار انتخاب به نقل از العربيه.نت؛ يك ايستگاه تلويزيوني آمريكايي گزارش كرده است كه احتمالا ايمن الظواهري مرد شماره دو در سازمان القاعده به شدت زخمي است و يا جان داده است.

ولي مقامهاي رسمي آمريكايي مي گويند كه شواهدي كافي در اين باره وجود ندارد.

شبكه تلويزيوني سي بي اس امريكا گزارش كرده كه رو نوشت نامه اي را از منابعي در پاكستان به دست آورده كه فورا تقاضاي يك دكتر براي درمان ايمن الظواهري مي كند.

گفته مي شود كه ايمن الظواهري در منطقه اي دور افتاده و قبائلي در پاكستان است.

در اين نامه از "شيخ ايمن الظواهري" نام برده شده و گفته شده كه به شدت زخمي است و زخمهاي او عفونت كرده است.

در پايان اين نامه مهر و امضاي "بيت الله محسود" رهبر محلي طالبان پاكستان ديده مي شود و گمان مي رود كه نامه نيز دستخط او باشد.

در همين حال CBS News گفته است كه نمي تواند در باره صحت اين نامه و اينكه مهر و امضاي بيت الله محسود واقعي است، اظهار نظر كند ولي سايت اينترنتي اين خبرگزاري گزارش كرده كه كارشناسان صحت سربرگ اين كاغذ كه سربرگ متعلق به نامه هاي طالبان محلي است و نيز مشابهت مهر اين نامه با مهر اصلي بيت الله محسود را تاييد كرده اند.

تاريخ اين نامه به 29 ژوئيه برمي گردد كه يك روز پيش از آن يكي از مشهور ترين متخصصان القاعده در زمينه سلاح در يك حمله هوايي آمريكا همراه با 5 عرب ديگر در وزيرستان جنوبي كشته شد.

بر اساس گزارش تلويزيون العربيه مقامهاي آمريكايي از رد و يا تاييد اين خبر خودداري كرده اند.

تاكنون چندين بار شايعه مرگ ايمن الظواهري منتشر شده ولي بعد از مدتي او در يكي از سايتهاي اينترنتي ظاهر شده است.

به گزارش انتخاب، در همين حال شبكه تلويزيوني سي ان ان به نقل از شبكه تلويزيوني سي بي اس نيوز آمريكا نيز گزارش داد، احتمال دارد ظواهري به سختي مجروح شده باشد. از سوي ديگر اين احتمال وجود دارد كه وي جان خود را از دست داده باشد.

سي ان ان اضافه كرد، منابع اطلاعاتي ما دلايلي براي اثبات اين ادعا ندارند ، بعضي از اين منابع اين خبر را رد كرده اند و اف بي آي با ذكر اين نكته كه دليلي براي اثبات اين ادعا ندارد، اعلام كرده است اين موضوع را از شبكه سي بي اس نيوز تحقيق خواهد كرد.

خبرنگار انتخاب مي افزايد؛ يكي از مقامات امريكايي نيز تصريح كرد شواهد محكمي درباره كشته شدن ايمن الظواهري مرد شماره دوي القاعده وجود ندارد .

ارتش پاكستان نيز امروز شنبه از گزارش رسانه هاي امريكا مبني بر اينكه ايمن الظواهري مرد شماره دو شبكه تروريستي القاعده در حمله اي موشكي كشته يا زخمي شده است اظهار بي اطلاعي كرد.

به گزارش خبرنگار انتخاب به نقل از خبرگزاري فرانسه از اسلام اباد، شبكه تلويزيوني سي بي اس امريكا اعلام كرده بود نامه اي را از فرمانده طالبان در پاكستان دريافت كرده كه در ان حضور فوري يك پزشك به منظور مداواي ايمن الظواهري در پي حمله هفته گذشته به منطقه اي قبيله اي در مرز افغانستان خواستار شده است.

سخنگوي ارشد ارتش پاكستان اعلام كرد هيچگونه مدرك يا اطلاعي در اين زمينه در دست نيست و اطلاعات موثقي در اختيار نداريم.

مقامات پاكستان پيشتر اعلام كرده بودند در حمله موشكي بيست و هشت ژوئيه در منطقه قبيله نشين وزيرستان جنوبي كارشناس ارشد تسليحات شيميايي القاعده كشته شده است .

يك مقام بلندپايه ارتش پاكستان در شمال غرب اين كشور اعلام كرد گزارش شبكه تلويزيوني سي بي اس امريكا در مورد كشته يا زخمي شدن ايمن الظواهري مورد بررسي قرار گرفته است .

وي كه خواست نامش فاش نشود افزود گزارش رسانه ها را مبني بر اينكه ايمن الظواهري در حمله بيست و هشتم ژوئيه كشته يا زخمي شده،‌ مشاهده كرده است و بررسي صحت و سقم اين گزارش در دست بررسي قرار دارد.

وي گفت مقامات پاكستان تلاش مي كنند به اين نامه كه به گفته سي بي اس توسط بيت الله مسعود فرمانده طالبان در پاكستان نوشته شده است دسترسي پيدا كنند.

يك مقام اطلاعاتي پاكستان در منطقه وزيرستان جنوبي نيز اعلام كرد شايعاتي در مورد كشته يا زخمي شدن ايمن الظواهري در چند روز گذشته منتشر شده است و به رغم اينكه صحت و سقم اين شايعات را مورد بررسي قرار داده ايم تاكنون نتوانسته ايم ان را تاييد كنيم.

گفتني است سخنگوي بيت الله مسعود در اين زمينه اظهار نظري نكرده است .

"أيمن الظواهري" متولد 19 ژوئن 1951 در مصر، با همكاري "أسامه بن لادن" شبكه تروريستي القاعده را در افغانستان پايه ريزي كرد و نفر دوم اين شبكه شد.

گفتني است دولت آمريكا براي دستگيري و يا دادن هرگونه اطلاعات كه به دستگيري "أيمن الظواهري" منجر شود، 25 ميليون دلار پاداش قرار داده است. وي به دليل پيام هاي فراوان ويدئويي و راديويي خود مشهور است.

امريكا الظواهري را پس از انفجارهاي سفارتخانه هاي خود در دارالسلام و نايروبي در فهرست افراد تحت تعقيب قرار داد و او را به دست داشتن مستقيم در حوادث يازده سپتامبر متهم كرد . الظواهري بازوي راست سازمان القاعده و اسامه بن لادن به شمار مي ايد .
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن