تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817960529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زبان برنامه نویسی D


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: --------------------------------------------------------------------------------

D چیست؟
به طور خلاصه، ضمیمه ای نسبتآ جدید برای خانواده زبان برنامه‏نویسی C است که قرار است جایگزین مناسبی برای C++‎ باشد. این زبان برنامه‏نویسی، الگوهای طراحی و فناوری‏هایی را از دیگر زبان‏های برنامه‏نویسی همچون جاوا و C#‎ وام گرفته است. از ویژگی‏های D می توان به Garbage Collected (زباله های جمع شده) اشاره کرد که به همراه شیوه اجرای این برنامه، آن را بسیار سریع‏تر از رقیبان خود در ماشین مقصد اجرا می کند. توسعه دهندگان D، تا کنون کامپایلری برای کامپیوتر x86 ایجاد کرده اند که در محیطهای ویندوز و لینوکس قابل اجرا است. همچنین، تلاش هایی برای یک پارچه کردن D با GCC در حال انجام است.
این زبان توسط والتر برایت، مولف کامپایلرهای C/C++‎ شرکت دیجیتال‌مارس‌ و برنامه نویس اسبق کامپایلر برای Zorland و Symantec، مولف اولیه این زبان بوده است و از پروژه پیاده سازی آن حمایت می کند. اگرچه بسیاری از تصمیمات، در مورد پیشبرد این زبان برنامه نویسی، در گروه های خبری و گفتگو اتخاذ می شود.


تفاوت D با دیگر زبان ها
C++‎
D به منظور پوشش ضعف ها و کمبودهای C++‎ طراحی شده است، اما با وجود قدرتمند بودن آن، پیچیدگی های ناخواسته باعث زمین گیر شدن آن شده است. شاید بزرگترین تغییر D نسبت به C++‎، خودکار کردن Garbage Collection باشد، هرچند که دستورات مستقیم همانند سابق برای خالی کردن زباله کار می کنند.

Java
اگر چه جاوا پدر اصلی D نیست، اما بسیاری از تکنیک های جاوا در آن جای داده شده است. تا جایی که برخی ادعا می کنند، Syntaxهای از پیش تعیین شده در D از بسیاری جهات، به جاوا شبیه است. در صورتی که در حقیقت باید شبیه به یکی از زبان های شی گرای مدرن باشد.
شباهت میان این دو بسیار است. هر دو بین عملوندهای (.) ، ->) و (::) تفاوتی قائل نمی شوند. هر دو NULL را به عنوان کلمه کلیدی می شناسند و از ویژگی Try-catch-finally پشتیبانی می کنند. اما، تفاوت اساسی میان D و جاوا، این است که کدهای دستور زبان D به زبان ماشین ترجمه می شود و مستقیمآ در ماشین مقصد اجرا می شود.

C#‎
این دو، یعنی C#‎ و D در حقیقت دو پاسخ به یک سوال اساسی هستند: چگونه می توانیم C++‎ را بهتر کنیم؟ هر دو از C++‎ مشتق شده اند و عناصری از جاوا را در خود دارند. مهم ترین تفاوت میان D و C#‎، این است که D بر خلاف C#‎ داخل ماشین مجازی اجرا نمی شود. بنابراین می تواند در به‏کارگیری کدهای سیستمی (سطح پایین) مورد استفاده قرار گیرد. این امر باعث می شود D قابلیت مدیریت دستی و ریز به ریز حافظه را در اختیار برنامه نویس قرار دهد، هرچند که C#‎ به گونه ای کاملآ متفاوت این کار را انجام می دهد.
هنوز C#‎ نتوانسته است، توانایی قالبی‌ را همچون C++‎ پیاده کند و این موضوع، از برتری‏های D محسوب می شود.

بار دوم، D چیست؟
تا به حال دریافتیم که D چه چیزهایی نیست. اما بهتر است نقاط قوت و رقابتی این سیستم عامل را بررسی کنیم.
این زبان می تواند کتاب خانه ها و کدهایی که با زبان C نوشته شده اند را استفاده کند و به آن ها متصل شود. بدین ترتیب، دیگر نیازی نیست نگران پشتیبانی از کدهای قدیمی خود باشید. اما، D هنوز به طور کامل با C++‎ همخوانی ندارد. اما نگران نباشید، به زودی بسته ای برای پشتیبانی از C++‎ در راه است.

برنامه نویسی سیستمی
گفتیم که شیوه اجرای D به چه صورت است، بدین ترتیب D می تواند از اسمبلی‌داخل‌متن‌ برای کدنویسی استفاده کند. سرعت سیستمی را تصور کنید که با کدهای ماشین داخل کدهای شیءگرا نوشته باشید.

وضوح واژه‏ای و گرامری
یکی از اهداف D رفع بسیاری از پیچیدگی های ناکارآمد C++‎ است که در بحث استانداردسازی کدها، باعث بروز مشکل برای کامپایلر شده است. گرامر ساده، کار را هم برای کامپایلر و هم برای برنامه نویس آسان می کند و باگ های رایج را کاهش می دهد. به عنوان مثال، D گرامر پرانتزی ضمخت تعریف قالب‏ها را کنار می گذارد و تحلیل و خواندن را آسان تر می کند.

حذف ویژگی های کهنه
شاید بزرگترین هدف زبان D، حذف ویژگی های منسوخ شده و یا ویژگی های پیچیده بی مصرف باشد. برای مثال، D کاملآ به دور از پیش‏پردازنده C عمل می کند، در عوض به توانایی های روش درون‏ساخته تکیه می کند. همچنین، D ارث‏بری چندگانه و اغلب پیچیده C++‎ را، با ارث‏بری ساده و یگانه جاوا و واسطه های آن جایگزین می کند.

قابل ذکر است که این ها، تمام ویژگی ها یا نقاط ضعف این زبان برنامه نویسی نبود و سعی شد نگاهی اجمالی به این زبان برنامه نویسی انداخته شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن