تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816004442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راه اندازي كامل سامانه ثبت اطلاعات مديريت املاك و مستغلات در آذر ماه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: راه اندازي كامل سامانه ثبت اطلاعات مديريت املاك و مستغلات در آذر ماه
معاون شركت خدمات راهبر انفورماتيك وزارت بازرگاني، زمان آغاز به كار سامانه ثبت اطلاعات املاك و مستغلات را آذر ماه سالجاري ذكر كرد و گفت: اين طرح به صورت پايلوت در شميرانات و تهران اجرايي شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود اعلايي در يك نشست خبري با اشاره به راه اندازي سيستم اطلاعات مديريت املاك و مستغلات كشور گفت: هم اكنون بحث استفاده از گواهي ديجيتال يا گواهي الكترونيك براي راه اندازي سيستم اطلاعات مديريت املاك و مستغلات كشور مورد استفاده قرار گرفته به نحوي كه 70 تا 80 هزار بنگاه معاملات ملكي تحت پوشش اين گواهي ديجيتال قرار خواهند گرفت.

معاون شركت خدمات راهبر انفورماتيك وزارت بازرگاني افزود: مركز صدور گواهي ديجيتال در سال 85 افتتاح شده كه البته بهره برداري از آن به اواخر بهمن ماه سال گذشته موكول شده است. در اين راستا از اين امكان الكترونيكي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي با صدرو 11 هزار گواهي ديجيتال، در سيستم مكانيزه ثبت و سفارش واردات كالا براي ده هزار بازرگان و بحث راه اندازي سيستم اطلاعات مديريت املاك و مستغلات كشور استفاده شده است.

وي تصريح كرد: به هر يك از مشاوران املاك يك كد رهگيري و امضاي ديجيتال ارائه مي شود كه بر مبناي آن وقتي مشاوران املاك اطلاعاتي را ثبت مي كنند بايد حتما سند آنرا با امضاي ديجيتال خود رمزدار كند، به غير از صاحب اين امضاي ديجيتال كسي مجوز استفاده از اطلاعات را نداشته و حتي نمي تواند اطلاعات ثبت شده را انكار كند.

اعلايي گفت: در شوراي سياستگذاري مسكن، معاون وزير دادگستري و معاون قوه قضائيه نيز حضور دارند بنابراين مي توان گفت كه عملا قوانين مربوطه براي برخورد با متخلفان وجود دارد و اگر خلافي صورت گيرد طبق قوانين برخورد مي شود.

وي اظهار داشت: اين طرح از نظر ما مي تواند تحولي را در بحث فناوري اطلاعات كشور ايجاد كند . تمامي مشاوران املاك بايد به اين طرح بپيوندند.

اعلايي گفت: دولت به زودي مصوبه اي را خواهد داشت كه بر طبق آن، دولت هيچ گونه خدمت رساني را به كساني كه خارج از اين سيستم ثبت كار معاملات ملكي انجام ميدهند، ارائه نخواهد داد.

وي از اجرايي شدن اين طرح به صورت كامل در اوايل آذرماه سال جاري خبرداد.

در ادامه مصطفي قلي خسروي، رئيس اتحاديه مشاوران املاك گفت: اين طرح مي تواند تحولي عميق را در بازار مسكن ايجاد كند چراكه از تخلفاتي نظير فروش يك واحد مسكوني به چند نفر و مباحث ديگر جلوگيري مي شود.

وي افزود: تعدادي از بنگاه هاي معاملات ملكي كه بدون مجوز به فعاليت خود ادامه مي دهند نيز با راه اندازي اين سامانه از گردونه فعاليت حذف خواهند شد. چراكه مي تواند پاكسازي و ساماندهي فعالان در معاملات ملكي نيز صورت گيرد.

قلي خسروي گفت: هر مشاور املاك كد 4 رقمي مخصوص خود را دريافت مي كند كه به نوعي شناسه آن بنگاه معاملات ملكي به حساب مي آيد. اين طرح از سوي چندين وزير پشتيباني و امضا شده و مدت زمان 15 ماه بر روي آن كار كارشناسي صورت گرفته است.

همچنين در ادامه اعواني ، مدير پروژه راهبري سامانه مسكن وزارت بازرگاني گفت: بحث ساماندهي مسكن يك موضوع امنيتي است كه امروز به يكي از دغدغه هاي اصلي مسئولان كشور تبديل شده است. با راه اندازي اين كارگروه كه به دستور رئيس جمهوري، تولي گري معاون اول رئيس جمهوري و حضور 15 وزير و معاون تشكيل شده مي تواند بازار مسكن را به سمت ساماندهي و آرامش پيش برد.

همچنين علي معصومي، مدير اجرايي پروژه نيز گفت: از ابتداي آذرماه مردم بايد براي خريد و فروش معاملات ملكي خود تنها به واحدهاي صنفي مراجعه كنند كه داراي پروانه كسب و كد رهگيري باشند ضمن اينكه مجهز به امضاي ديجيتال نيز داشته باشند.

وي خاطرنشان كرد: اين سامانه از فعاليت واحدهاي صنفي بدون پروانه كسب از اتحاديه مشاوران املاك جلوگيري مي كند. ثبت اسناد نيز موظف مي شود كه از طريق كد رهگيري اقدام به ثبت رسمي سند املاك كرده و اين خود يك مزيت به شمار مي آيد.

معصومي گفت: با توجه به گستره جغرافيايي وسيع اجراي اين طرح، در كنار اين سيستم آن لاين، يك سيستم آف لاين نيز فعاليت مي كند كه بدون ارتباط با اينترنت اطلاعات سيستم را ثبت و به سيستم آن لاين ارسال مي كند.

وي ادامه داد: بعد از تهيه نرم افزار، اين طرح به صورت پايلوت در شميرانات براي 400 واحد صنفي اجرا شده كه تمام مراحل آموزشي و ارائه گواهي ديجيتال به اتمام رسيده است. پس از آن در تهران براي 7 هزار واحد صنفي نيز اجرا شد. در كرج نيز براي 4 هزار واحد صنفي آموزش شروع شده است.
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن