تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820320959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: اخبار
ايجاد خط ويژه اتوبوس از پارك وي تا پايانه جنوب
چهارمين خط ويژه اتوبوسراني پايتخت، در مسير "پارك وي" تا "پايانه جنوب" ايجاد مي شود.رئيس سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در اين باره افزود: اين خط به طول 21 كيلومتر از پارك وي، آغاز و پس از عبور از مسير بزرگراه شهيد چمران، ميدان توحيد، بزرگراه نواب، خيابان شهيد تندگويان و بعثت، به پايانه جنوب ختم مي شود.نصرالله خادم اسلام با بيان اينكه "عمليات اجرايي چهارمين خط ويژه اتوبوسراني، از ماه آينده آغاز مي شود"، گفت: مطالعات كلي اين طرح، پايان يافته است و در مرحله برنامه ريزي اجرايي قرار دارد و تا سه ماه آينده افتتاح مي شود.بر اساس اين گزارش، خط ويژه يك اتوبوسراني تهران، از تهرانپارس تا ميدان آزادي; خط دو از ميدان آزادي تا خاوران; خط سه از خاوران تا پايانه تهرانپارس ايجاد شده است.رئيس سازمان حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران همچنين از اصلاح هندسي 300 تقاطع پايتخت خبر داد.به گزارش شبكه خبر، خادم اسلام افزود: بيشترين اصلاحات در مناطق مركزي كه حجم زيادي از تقاطع را دارند انجام شده است. وي با اشاره به طرح سازمان در اصلاح هندسي تقاطع هاي شهر تهران گفت: براساس اين طرح هزار تقاطع در مناطق 22 گانه اصلا ح هندسي مي شود. اين مقام مسئول در شهرداري با بيان اينكه اصلاح هندسي تقاطع هاي شهرتهران مي تواند تا 5 درصد به كاهش حجم ترافيك كمك كند، تاكيد كرد: تلاش مي شود، تا نيمه شهريور، كار اجرايي اصلاح تقاطع ها به پايان برسد.

تجهيز 100 چراغ راهنمايي به برق اضطراري
مدير عامل شركت كنترل ترافيك تهران اعلام كرد: تا پايان مرداد ماه 200 دوربين مدار بسته شركت كنترل كيفيت ترافيك تهران به برق اضطراري مجهز مي شوند.حجت الله بهروز تصريح كرد: قطعي هاي مكرر برق در تهران مشكلات فراواني را براي كنترل ترافيك پايتخت به وجود آورده و همين امر شركت كنترل ترافيك تهران را مجاب كرد تا در يك برنامه ضربتي 200 دوربين مدار بسته اين شركت را به برق اضطراري مجهز كند. وي افزود: اين امر مي تواند مشكلات ناشي از كمبود برق در حوزه ترافيك و كنترل آن را تا حدود زيادي كاهش دهد و اين در حالي است كاهش مصرف برق از اولويت هاي شركت كنترل ترافيك محسوب مي شود.مدير عامل شركت كنترل ترافيك تهران از تجهيز چراغ هاي راهنمايي 100 تقاطع مهم شهر به برق اضطراري تا پايان مرداد ماه خبر داد و گفت: تجهيز چراغ هاي راهنمايي به برق اضطراري از برنامه هاي سال جاري شركت بود كه به دليل كمبود برق در تهران شتاب بيشتري گرفت و اميد مي رود كه تا پايان مرداد ماه به اتمام برسد.مدير عامل شركت كنترل ترافيك تهران با اشاره به هزينه بالاي تامين برق اضطراري در تقاطع هاي تهران گفت: از آنجايي كه راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ قادر به افزايش بيشتر نيرو به منظور نظم دهي به تقاطع هاي پايتخت نيست شهرداري مجبور شده تا هزينه بالاي تامين اين تجهيزات را بپردازد.بهروز درخصوص كاهش مصرف برق واستفاده از انرژي جايگزين گفت: استفاده چراغ هاي چشمك زن تهران از انرژي خورشيدي موضوعي بود كه از دو سال گذشته در دستور كار شهرداري تهران قرار گرفت و اين موضوع ربطي به مشكل كنوني كشور ندارد.وي افزود: اين نوع مديريت در چراغ هاي راهنمايي و رانندگي در دنيا مورد استفاده قرار گرفته و نتايج مناسبي هم داشته است چرا كه علاوه بر استفاده از انرژي سبز مي تواند استفاده از انرژي هاي پايان پذير را تا حدود زيادي كاهش دهد.

پلمپ سه موسسه غيرمجاز انتخاب رشته
سه موسسه غيرمجاز انتخاب رشته كنكور روز گذشته توسط مراجع قانوني كشور پلمپ شدند. عبدالرسول پورعباس رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با بيان اين خبر افزود: تلاش مسئولان كشور مبارزه با موسسات غيرمجاز انتخاب رشته است و در اين راه 3 موسسه انتخاب رشته پلمب شدند اما رشد اين موسسات چنان سريع و قارچ گونه است كه به سختي مي توان تمامي اين موسسات را ريشه كن كرد.وي تاكيد كرد: داوطلبان بايد با درايت از مراجعه به اين موسسات خوددداري كرده و با انتخاب رشته مجازي و بر اساس علايق و توانايي خود به انتخاب رشته بپردازند.موسسات انتخاب رشته كنكور كه از زمان اعلام نتايج اوليه كنكور تبليغات گسترده خود را آغاز كرده اند به گفته مسئولان سازمان سنجش هدفي جز كسب درآمد نداشته و نه تنها راهنماي داوطلبان نيستند بلكه به دليل ارائه تضمين قبولي سبب پذيرش داوطلبان در كد رشته محلهايي مي شوند كه داوطلب توان پذيرش بالاتري نسبت به آن كد رشته محل دارد.

اختصاص 800 ميليون تومان به حرفه آموزي معتادان
مشاور دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر، از تهيه بسته كامل حمايتي اشتغال معتادان كه در بردارنده طرح هاي مختلف اشتغالزايي براي آن ها است، براي نخستين بار در كشور خبر داد. دكتر محمدرضا جهاني درگفت وگو با ايسنا، در پاسخ به اقدامات انجام شده در راستاي اشتغالزايي براي معتادان بهبوديافته كشور كه مهم ترين عامل حمايتي براي جلوگيري از عود آن ها به اعتياد محسوب مي شود، ضمن اعلام مطلب مذكور، از اختصاص 800 ميليون تومان در سال جاري از بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر به حرفه آموزي معتادان خبر داد. وي با بيان اين كه با سازمان فني و حرفه اي، تفاهم نامه گسترده اي در راستاي اشتغالزايي براي معتادان رهايي يافته در دست انعقاد است، تاكيد كرد: ديگر نهادهاي دولتي متولي در اين زمينه نيز از جمله وزارت رفاه و تامين اجتماعي و سازمان بهزيستي كشور، طرح هاي مختلفي براي حرفه آموزي به معتادان در نظر گرفته اند كه مجموع اين اقدمات و طرح ها در قالب يك بسته كامل حمايت از اشتغال معتادان در دست تهيه و اجراست. جانشين پيشين دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه با اشاره به اين كه اساسا بودجه اين ستاد در زمينه حرفه آموزي به معتادان، يك بودجه كمكي است، فعاليت گسترده تر نهادهاي دولتي متولي در زمينه توسعه حمايت اجتماعي از معتادان را نيز خواستار شد.

وزير آموزش و پرورش پيش بيني كرد:
دعواي زود هنگام مجلس و دولت بر سر كنكور
وزير آموزش و پرورش، مطرح كردن تنبيه بدني دانش آموزان از سوي رسانه ها را خيانت به آموزش و پرورش دانست. عليرضا علي احمدي در حاشيه مراسم افتتاحيه طرح ولايت دانش آموزان مخترع و مبتكر سراسر كشور در مشهد، در جمع خبرنگاران درباره تنبيه بدني دانش آموزان در مدارس، گفت: درست نيست راجع به اين موضوع صحبت كنيم. وي تصريح كرد: در سيستم آموزشي، حدود 250 هزار فرهنگي حضور دارند، حالا يك نفر هم ممكن است، يك اشتباهي در اين ميان انجام دهد، ولي ما نبايد به اين حرف ها دامن بزنيم. علي احمدي درباره پرداخت مطالبات بازنشسته هاي آموزش و پرورش، گفت: كاري كرديم كه ديگر تحصن هايي در اين باره نداشته باشيم. وزير آموزش و پرورش همچنين در پاسخ به سوال يكي از دانش آموزان، مبني بر اين كه چرا با تغيير هر وزير، برنامه هاي وزارتخانه مربوطه تغيير مي كند، گفت: بايد اصل تغيير را بپذيريم و در همين راستا، هر مسئولي كه سكان دار شود، بايد توانايي هدايت تغيير را داشته باشد. وزير آموزش و پرورش افزود: به زودي دعواي بزرگي بين مجلس و دولت بر سر قضيه كنكور به وقوع خواهد پيوست كه مطمئنا ابعاد وسيعي خواهد داشت. وي درباره كمبود امكانات در مدارس نمونه دولتي، گفت: سعي بر اين است كه به وسيله گرفتن شهريه بيشتر، امكاناتي بهتر در اين مدارس فراهم شود، اما براي جلوگيري از ضايع شدن حقوق دانش آموزان، نظارت بيشتري بر اين امر لازم خواهد بود. علي احمدي در رابطه با تغييرات كتاب هاي درسي دوره دبيرستان نيز گفت: كتاب هاي سطح اول دبيرستان را در سال جديد تحصيلي تغيير اساسي خواهيم داد.

موضوع كاهش آلودگي هواي تهران فراموش شده است
ابتكار-معاون شهردار تهران با انتقاد از كم توجهي به مسئله مهم آلودگي هواي تهران، خواستار توجه جدي مسئولان مربوطه به موضوع كاهش آلودگي هوا كه به صورت مستقيم با سلامت تك تك شهروندان سر و كار دارد، شد. به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، سيد جعفر تشكري هاشمي در مراسم معارفه مديرعامل جديد ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران مشكلات متعدد اقتصادي و معيشتي مردم را از جمله موانع توجه به موضوع مهمي مانند آلودگي هوا برشمرد و اظهار كرد: دست و پنجه نرم كردن با مشكلات جديدي مانند قطع برق باعث شد، مشكل قديمي آلودگي هواي تهران از يادمان برود. معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با تاكيد بر اين كه هواي آلوده سلامت شهروندان به ويژه كودكان و سالمندان را مورد تهديد جدي قرار داده و وضعيت محيط زيست به يك معضل اساسي در تهران تبديل شده، تصريح كرد: متاسفانه موضوع كاهش آلودگي هواي تهران به عنوان مشكل ديرپا و ريشه دار پايتخت به دست فراموشي سپرده شده است. بنابراين گزارش به موجب حكم جداگانه اي كه از سوي معاون شهردار تهران صادر شد، حسن اكباتاني به عنوان مشاور و مدير دفتر حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران منصوب شد.
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن