تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813063656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميز خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ميز خبر
آيت ا... جنتي:تحريم ها را تحمل مي كنيم

گروه سياسي: امام جمعه موقت تهران با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار اخيرشان با كارگزاران نظام در عيد بزرگ مبعث و توصيه ايشان به صبر و مقاومت در همه شرايط، مردم را به صبر در برابر مشكلات فراخواند. آبه گزارش ايرنا، يت الله جنتي با تاكيد بر اين كه مقاومت ها بايد ادامه يابد، اظهار داشت: تحريم ها و دشمني ها را تحمل مي كنيم و در پايگاه اسلامي خود مي ايستيم. دبير شوراي نگهبان خاطرنشان كرد: همان گونه كه ائمه اطهار(ع) در مقابل فشار ها مقاومت كردند و صبر و مقاومت آنان سبب شد تا اسلام و تشيع بماند، همچنين انقلاب اسلامي بوجود آمد و قدرت شرك و دشمن بر اثر مقاومت شكسته شد، امروز نيز مقاومت ها بايد ادامه يابد. وي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه با تقدير از قوه قضاييه، وزارت اطلاعات و نيروي انتظامي براي دستگيري و اعدام اشرار گفت: اين اقدام، كار بسيار خوبي بود و بايد ريشه فساد ها برچيده شود. خطيب نماز جمعه تهران تصريح كرد: در جمهوري اسلامي ايران معني ندارد شخصي 50 نفر را بكشد و آرام آرام در خيابان راه برود يا كسي تجاوز به عنف كند و آزادانه در جامعه تردد نمايد. وي افزود: اين كارها ده سال پيش بايد انجام مي شد اما اكنون هم كه انجام شده است، قابل تقدير است. جنتي كساني را كه در خارج نشسته اند و از بيرون جايزه مي گيرند و اين كارها را محكوم مي كنند، نكوهش كرد و گفت: اگر بلاهايي نظير تجاوز به عنف بر سر آنان مي آمد، آن وقت به مردم ايران حق مي دادند. خطيب نماز جمعه تهران در ادامه خطبه دوم نماز جمعه با تبيين موضوع اخلاقيات اجتماعي از ديدگاه قرآن كريم، گفت: بايد بينديشيم كه به چه ميزان گرفتار گناهاني چون غيبت، تهمت و دروغ شده ايم. وي تصريح كرد: مردم وقتي زندگي اسلامي خواهند داشت كه با اخلاق اسلامي زندگي كنند. جنتي با بيان اين كه با رعايت اخلاق اسلامي كرامت همه انسان ها محفوظ مي ماند، اظهار داشت: با تهمت زدن، دروغ گفتن و غيبت كردن صحنه اجتماعي به هم مي خورد و اگر اين موارد در جامعه نفوذ و شيوع پيدا كند، سلب اطمينان از افراد در جامعه عموميت مي يابد و افراد مورد سو» ظن قرار مي گيرند. دبير شوراي نگهبان به موضوع رعايت اخلاق در مسايل سياسي اشاره و تاكيد كرد كه رعايت نكردن اين مسايل وحدت جامعه را به هم مي زند. وي مردم را به تفكر در صفاتي كه قرآن براي متقين معرفي كرده است، فراخواند و گفت: بايد از خود سئوال كنيم كه چرا به آنجا كه مي خواهيم، نرسيده ايم.

المرت: سوريه با ايران قطع رابطه كند

گروه سياسي: نخست وزير رژيم صهيونيستي كه براي شكستن اتحاد جمهوري اسلامي ايران و سوريه تلاش مي كند، گفت كه دمشق بايد بين گزينه قطع روابط با ايران و گزينه رنج بردن از انزواي بين المللي دست به انتخاب بزند. به گزارش ايسنا، ايهود المرت گفت كه مذاكرات صلح با سوريه كه با وساطت تركيه آغاز شد، مي تواند در نهايت براي هر دو طرف صلح را به ارمغان آورد، اما اين امر به انتخاب سران سوريه براي قطع يا تداوم رابطه شان با ايران بستگي دارد. به گزارش شبكه خبري پرس تي وي، سوريه از مدت ها قبل بازگرداندن ارتفاعات جولان را كه رژيم صهيونيستي در سال 1967 به اشغال خود در آورد، خواستار بوده است، اما اين رژيم از انجام اين كار خودداري مي كند. رژيم صهيونيستي قطع روابط سوريه با ايران را پيش شرط بازگرداندن اين ارتفاعات به سوريه قرار داده است. المرت گفت: در مرحله اي خاص ديگر فرستادن سيگنال كافي نيست، حتي اگر اين سيگنال ها بسيار مثبت باشند. نخست وزير رژيم صهيونيستي در ادامه با اشاره به برچسب "محور شرارت " كه آمريكا در سال 2002 بر ايران، عراق و كره شمالي زد،گفت: سوريه بايد بين حمايت از ايران، شراكت در محور شرارت و رنج بردن از انزواي بين المللي و يا صلح، پيشرفت اقتصادي و داشتن جايگاهي در خانواده ملت ها دست به انتخاب بزند. بشار اسد، رييس جمهور سوريه تا كنون اين درخواست را با قاطعيت رد كرده و گفته است كه طرح اين درخواست مثل اين است كه سوريه از تل آويو بخواهد به رابطه اش با آمريكا خاتمه دهد. از سوي ديگر وزير جنگ رژيم صهيونيستي نيز از شوراي امنيت سازمان ملل خواست كه تحريم هاي جديد و شديدتري را عليه ايران اعمال كند. به گزارش خبرگزاري فرانسه، ايهود باراك روز چهارشنبه پس از ديدار با بان كي مون، دبيركل سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت كه در ديدار با با وي بر لزوم اعمال تحريم هاي "دندان دار" عليه تهران تاكيد كرده است.

تاكيد احمدي نژاد برگسترش روابط با تركيه

گروه سياسي: محمود احمدي نژاد، روابط فرهنگي و تاريخي ايران و تركيه را ريشه دار دانست و گفت: عزم جمهوري اسلامي ايران براي گسترش روابط با تركيه جدي است. رئيس جمهوري تصريح كرد : دو كشور دوست و برادر يكديگر بوده و به همين دليل هر دوملت به تحولات و سرنوشت يكديگر علاقه مند هستند و آن را پيگيري مي كنند. به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، احمدي نژاد صبح روز پنجشنبه به هنگام دريافت استوارنامه سفير جديد تركيه در ايران اظهار اميدواري كرد كه با همت و اراده مسوولان عالي رتبه دو كشور، شاهد بسط و توسعه روز افزون روابط دو جانبه در تمام زمينه هاي مورد علاقه باشيم. "سليم كاراعثمان اوغلو"، سفير جديد تركيه نيز در اين ديدار با ابلاغ بهترين سلام هاي رييس جمهوري، دولت و ملت تركيه به دولت و ملت ايران، از توسعه بيش از پيش روابط آنكارا و تهران ابراز خرسندي كرد.

كروبي:تصميمي براي حضور در انتخابات نگرفته ام

مهدي كروبي گفت: هنوز تصميمي براي حضور در انتخابات نگرفته ام ولي معتقدم بايد به صورت حزبي در انتخابات عمل كرد و مطمئنا در صورت حضورم در انتخابات گروه هايي از من حمايت مي كنند و گروه هايي نيز از من حمايت نخواهند كرد. به گزارش مهر، دبيركل حزب اعتماد ملي در حاشيه جشن بزرگ مبعث در مسجد قندي تهران در جمع خبرنگاران در واكنش به اخبار برخي رسانه ها مبني بر رد صلاحيت خاتمي در صورت حضورش در انتخابات، با تاكيد بر وجود تضارب افكار در جامعه، اظهار داشت: بايد همه تلاش كنند انتخابات سالمي برگزار شود تا همه سلايق در آن شركت كنند.وي درادامه تاكيد كرد: اينگونه شايعات را نيز گروه هاي تندرو سياسي درست مي كنند. نبايد به گروه هاي تندرو توجه كرد و بعيد مي دانم چهره خاتمي به گونه اي باشد كه در صورت حضورش در انتخابات رد صلاحيت شود. دبير كل حزب اعتماد ملي افزود: بايد محيط سياسي را به دور از تخريب آرام نگه داشت تا گروه هاي سياسي هر كدام كه تمايل داشتند با هم ائتلاف كنند تا انتخابات پرشوري داشته باشيم.كروبي در خصوص ديدارش با عبدالله نوري نيز تصريح كرد: حضورم در منزل نوري ربطي به انتخابات نداشت و قبلا نيز در برنامه هايي كه ايشان در منزلش برگزار مي كرد، شركت كردم.

تماس هاي غيرمستقيم تهران و قاهره

گروه سياسي: منابع ديپلماتيك عربي در قاهره از تماس هاي غير مستقيم بين تهران و قاهره در روزهاي اخير از طريق يك طرف عربي خبر دادند.به گزارش مهربه نقل از روزنامه الخليج امارات، منابع ديپلماتيك عربي در قاهره فاش كردند: در خلال اين تماس هاي غير مستقيم، طرف عربي مذكور نامه هايي بين دو طرف با هدف كاستن از تنش در روابط دوجانبه رد و بدل كرد.به گفته اين منابع، طرف عربي اخيرا نامه اي را از سوي دولت مصر به دست مقامات ايراني رساند كه در آن قاهره، تهران را به انجام مذاكرات با غرب درباره مسئله هسته اي ايران با هدف پايان دادن به بحران موجود در منطقه و گشايش افق هايي براي حل و فصل اختلافات در خاورميانه از طريق انجام مذاكرات و راه هاي مسالمت آميز تشويق و ترغيب كرد.منابع مذكور در ادامه خاطر نشان كردند: طرف ايراني نيز نارضايتي خود را از حضور نيافتن احمد ابوالغيط وزير امورخارجه مصر در كنفرانس وزيران امورخارجه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد تهران كه در هفته گذشته برگزار شد، از طريق طرف مذكور عربي ابراز داشت.

عارف:بنياد باران هويت حزبي و سياسي ندارد

گروه سياسي: اولين دفتر نمايندگي استاني بنياد باران با حضور محمدرضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات در مشهد افتتاح شد. به گزارش ايسنا، عارف، رييس هيات مديره بنياد باران در اين مراسم با تشريح فعاليت هاي اين موسسه غيردولتي گفت: افتتاح اولين دفتر نمايندگي استاني بنياد باران در استان خراسان را به فال نيك مي گيريم و اميدواريم با افتتاح ساير شعب در استان ها، بنياد باران بتواند به رسالت خود در سه سطح منطقه اي، ملي و فراملي عمل كند. وي با بيان اين كه در ماه هاي اول سال 84، بين مديران ارشد دولت اصلاحات اين بحث جدي وجود داشت كه چگونه مي توانيم تجارب دوران بعد از انقلاب را به دولت هاي آينده انتقال دهيم، گفت: همچنين احساس مي شد اصلاح طلبان به يك كانون فكر و مركز همگرايي نياز دارند تا احساس كنند آن مركز متعلق به آن هاست كه حاصل اين بحث ها به تشكيل "بنياد آزادي، رشد و آباداني ايران" (باران) منجر شد و اساسنامه آن نيز به تصويب رسيد. وي همچنين تاكيد كرد كه بنياد باران هويت حزبي و سياسي ندارد.

آيت ا... مقتدايي: روحانيون از ترويج خرافات جلوگيري كنند

گروه سياسي: آيت الله مقتدايي گفت: افراد شياد و گمراه با انگيزه هاي قبلي، افكار ضاله، خرافات و عرفان هاي كاذب را ترويج مي دهند و روحانيون بايد جلوي آنها را بگيرند. مدير حوزه علميه قم در گردهمايي ائمه جماعات استان قم با گراميداشت و تبريك عيد سعيد مبعث اظهار كرد: مبعث منشا تمام خيرات است و انگيزه آن براي دعوت الي الله بوده است. نايب رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: كسي كه مي خواهد مردم را به احكام دين، اعتقادات و اخلاقيات دعوت كند، بايد دعوت او با آگاهي و بصيرت باشد. به گزارش مركز خبر حوزه، مدير حوزه علميه قم، استقامت، ايستادگي، موعظه و نصيحت را در امر تبليغ بسيار مهم بيان كرد و گفت: علما، روحانيون و ائمه جماعات نبايد تنها به منبر و اقامه نماز اكتفا كنند، بلكه بايد با اجراي برنامه هاي صحيح براي جوانان، در همه اوقات آنان را جذب و هدايت كنند. مقتدايي با اشاره به حضور تعداد زيادي زائر در هر هفته در شهر مقدس قم افزود: علما در برابر ناهنجاري هاي جامعه، مسووليت بسيار سنگيني دارند و با تدوين و اجراي برنامه هاي جذاب و با بيان نكات اخلاقي، از نشر فساد جلوگيري كنند و مانع به ثمر رسيدن خواسته هاي شوم دشمنان و گمراهان شوند. عضو شوراي عالي حوزه علميه قم گفت: روش تبليغ بايد آن طوري كه پيامبر تبليغ مي كردند، باشد و ما بايد در هر زمان و مكان فرصت را غنيمت بدانيم و در انديشه روشنگري مردم و نشر معارف اسلامي باشيم.

وزيرارشاد:براي القاي شبهات يارانه نمي دهيم

گروه سياسي: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: وزارت ارشاد دولت نهم براي القاي شبهات يارانه نمي دهد و كمك نمي كند.به گزارش فارس، محمد حسين صفار هرندي در يازدهمين كنگره سالانه اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان در تالار ابن خلدون دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران سخن مي گفت در پاسخ به اين سوال كه آيا وزارت ارشاد براي چشم انداز 20 ساله فرهنگي كاري انجام داده است، اظهار داشت: پراكنده كاري هايي شده اما به صورت نظام يافته چشم انداز فرهنگي طراحي نشده است البته در سند چشم انداز نكات متعددي در مقوله فرهنگ پيش بيني شده كه آنها هم به تبع مقوله مهندسي فرهنگي اتفاق خواهد افتاد.يكي از دانشجويان با بيان اينكه در برخي پژوهش هاي صورت گرفته حدود 300 تا 400 شبهه در زمينه هاي مختلف در دوران اصلاحات مطرح بوده و وزارت ارشاد نيز از مطبوعات منتشر كننده آن حمايت مي كرده است از صفار پرسيد شما براي ترويج ارزش ها و واكسينه كردن نسل جوان چه كاري انجام داده ايد؟ گفت: البته القاي شبهه ها در همه زمان ها در مطبوعات، فيلم ها، توليدات فرهنگي، كلاس هاي دانشگاه و برخي تريبون ها بوده است. حتي در سالهاي 64 و 65 و در اوج سالهاي محبوبيت امام راحل، ضد انقلاب سلطنت طلب در خيابان هاي تهران راه افتاد و ضمن شعار دادن عليه امام تقاضاي بمباران جماران را مطرح كرد.وي با بيان اينكه از دكان هايي كه جلوي دكان خدا زده مي شود خيلي نترسيد، افزود: عده اي در زمان پيامبر جلوي منبر ايشان منبر مي زدند كه نمونه هايي از اين دست را خداوند در آيات آخر سوره جمعه مطرح كرده است.وزير ارشاد در اين زمينه افزود: فرق دوره ما يعني دوره اي كه مدعي است پيگير تحكيم شعارهاي انقلاب و ارزشهاي اصولي اسلام است آن است كه الان براي اينكه آن شبهات در جامعه القا بشود يارانه نمي دهد و كمك نمي كند بلكه جلوي آن را مي گيرد. البته جلوگيري آن افتان و خيزان است يعني يك قدم تاليف قلوب مي كند و يك قدم برخورد جدي و قانوني كه به نظر من جواب هم خواهد داد.صفار هرندي ادامه داد: فاجعه اين است كه دولت بيايد كمك كند و بگويد همين درست است.وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه وزارتخانه ما بايد بسترساز باشد و زمينه را فراهم كند، تصريح كرد: ما بايد به رسانه هايي كه مي خواهند قدم درست بردارند كمك كرده و يارانه بدهيم و خوشبختانه در اين دوره دهها موسسه كه بانيان آن چهره هاي خدوم فرهنگي و انقلابي هستند مجوز گرفته اند تا وارد عمل شوند.وي با بيان اينكه بين كساني كه در مقابله با ارزش ها صف آرايي مي كنند و كساني كه حامي ارزش ها هستند تفاوت قائل هستيم، اظهار داشت: وزارت ارشاد دولت نهم با كساني كه در رسانه ها تجزيه طلبي را به عنوان يك فرهنگ مثبت جا مي اندازند با كساني كه مدافع تماميت ايران هستند تفاوت مي گذارد و هيچ وزيري و وزارتخانه و گروه مديريتي با اين صراحت اين موضوعات را مطرح نكرده اند و فكر مي كنند ما ساده ايم كه اينها را مي گوييم.صفار هرندي اضافه كرد: در نظام اسلامي به مخالفان و معاندان نسبت به حكومت اسلامي نبايد اجازه فعاليت هاي ضد انقلابي داده شود چه برسد به اينكه يارانه هم بدهيم البته مخالفان دولت را نمي گويم، دولت به مخالفان خودش جايزه هم مي دهد اما كسي كه مباني نظام را مي زند و تشويق مي كند كه با اسلحه به جان مردم بيفتند بايد در چارچوب موازين و قوانين با او برخورد شود.
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 283]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن