تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816820231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليلگر سياسي.. مداخله هاي آمريكا مانع دستيابي به توافق درباره برنامه هسته اي ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تحليلگر سياسي.. مداخله هاي آمريكا مانع دستيابي به توافق درباره برنامه هسته اي ايران است
تهران / واحد مركزي خبر/ سياسي 11 /05 /87
00:12:26.22
شبكه تلويزيوني العربيه بخشي از برنامه «پايان هفته» خود را به موضوع پاسخ احتمالي ايران به بسته پيشنهادي غرب و تاكيد كشورهاي غربي بر دريافت پاسخ روشن از ايران درباره اين بسته اختصاص داد. العربيه علاوه بر پخش گزارشي درباره گمانه زنيها از پاسخ احتمالي ايران به بسته پيشنهادي در مصاحبه با خبرنگار خود در بروكسل به بررسي موضع غرب در برابر پاسخ احتمالي ايران پرداخت. العربيه همچنين در مصاحبه با كارشناس مسايل راهبردي در تهران ، جزئيات پاسخ احتمالي ايران به بسته پيشنهادي را بررسي كرد.
امير موسوي در مصاحبه شبكه تلويزيوني العربيه با وي در پاسخ به سوالي درباره موضع ايران در برابر اصرار غرب بر تعيين زمان مشخصي براي اعلام پاسخ ايران به بسته پيشنهادي گفت: ايران از ابتدا با تعيين زمان مشخصي براي اعلام پاسخ خود مخالفت كرد و آن را مخالف توافقنامه ژنو دانست. توافق ايران با غرب به اين صورت بود كه مذاكره كنندگان دو طرف ، پيشنهادهاي طرف مقابل را به اطلاع سران كشورهاي خود برسانند تا در صورت امكان پس از دو هفته دو طرف در گفتگوهاي جديدي ديدگاههاي خود را مطرح كنند. طرف آمريكايي بخش «در صورت امكان» اين توافق را حذف كرده است.
بنابراين ما فقط چند ساعت پس از گفتگوهاي ژنو شاهد كارشكني آمريكا بوديم و كاندوليزا رايس پس از اين گفتگوها اعلام كرد كه ايران دو هفته فرصت دارد كه پاسخ خود را به بسته پيشنهادي اعلام كند. تهران از همان ابتدا اين موضوع را رد كرد.
«نجوي قاسم» مجري اين برنامه گفت: آيا اين موضوع به معناي حاكم شدن فضاي منفي درباره پاسخ ايران به بسته پيشنهادي است با توجه به اينكه تهران درباره انگيزه طرف مقابل از گفتگوها ابراز ترديد كرده است؟ وي در پاسخ اظهار داشت: به نظر من پاسخ هيچ طرفي ، طرف مقابل را راضي نكرده است. ايران منتظر پاسخ مثبت به پيشنهادهاي خود ، از طرف شش كشور بزرگ است و انتظار دارد كه اين كشورها پاسخ روشني به اين پيشنهادها بدهند. طرف غربي در مقابل، بر لزوم پاسخ دادن ايران به بسته پيشنهادي غرب تاكيد مي كند. هفت طرف شركت كننده در گفتگوهاي ژنو به اين نتيجه رسيدند كه نكات مشتركي بين دو بسته پيشنهادي غرب و ايران وجود دارد. در اين شرايط اين طرفها بايد بار ديگر با يكديگر گفتگو كنند و پيش نويس طرحي را بر اساس نكات مشترك دو بسته پيشنهادي امضا كنند. در صورت نهايي شدن اين نكات مشترك ، امكان آغاز گفتگوهاي سازنده بدون پيش شرط ، بين ايران و شش كشور بزرگ وجود دارد.
مجري العربيه گفت: آيا تصور نمي كنيد كه كشورهاي غربي درخواست ايران براي گفتگوهاي بيشتر را وقت كشي بدانند؟
موسوي در پاسخ اظهار داشت: ايران بر حق خود در چارچوب پيمان منع گسترش سلاحهاي هسته اي اصرار دارد. گزارشهاي بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي و محمد البرادعي ، موضع ايران را تاييد مي كند زيرا همه اين گزارشها بر صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران تاكيد دارد. سوالاتي مطرح شده كه ايران براي پاسخ دادن به آنها و همكاري فراگير با آژانس اعلام آمادگي كرده است. طرف غربي در اين باره شتابزده عمل مي كند و مسايل را به صورت سياه و سفيد مي بينند در صورتي كه در واقع رنگها و مراحل مختلفي وجود دارد كه نمي توان انتظار داشت پاسخ ايران «مثبت يا منفي» باشد زيرا بايد مسايل مختلفي در نظر گرفته شود. وي اضافه كرد روسيه و چين پيش از اين با تعيين زمان مشخصي براي ايران به منظور اعلام پاسخ اين كشور به بسته پيشنهادي مخالفت كرده بودند زيرا مي دانند كه ايران خواهان همكاري و گفتگوي جدي است. شتابزدگي و پيش شرطهاي بعضي كشورهاي غربي ، به گفتگوها با ايران ضربه مي زند. به نظر من اگر مداخله هاي مستقيم آمريكا در اين موضوع نبود امكان رسيدن به راه حل وجود داشت.
تجديد نظر دولت آمريكا درباره تعيين زمان دو هفته اي براي ايران مي تواند گام مثبتي به منظور دستيابي به راه حلهاي ميانه باشد. حتي طرف آمريكايي اكنون براي رسيدن به توافق با ايران تلاش مي كند و تهران هم خواهان دستيابي به توافق است اما كارشكني، اعمال فشار و پيش شرطها را رد مي كند. در صورت آغاز مذاكرات جدي مي توان به نتيجه اي رسيد كه همه طرفها از آن راضي باشند.
00:17:30.21
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن