تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816346006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: دليل اول دشمني با انقلاب، ماهيت آن است


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: دليل اول دشمني با انقلاب، ماهيت آن است
جام جم آنلاين: حجت‌الاسلام و المسلمين علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به نامگذاري روز سوم شعبان روز ميلاد امام حسين (ع) به نام روز پاسدار، اظهار كرد: «افتخار پاسداران و بسيجيان عزيز اين است كه روز سوم شعبان به نام روز پاسدار از سوي امام خميني (ره) نامگذاري شده است.»


به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين سعيدي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي اين هفته نمازجمعه‌ي تهران افزود: «نامگذاري برخي ايام و اختصاص آنها به برخي عناوين بايد تناسبي داشته باشد. سنخيتي بين ماهيت سپاه و نوع نگرش و عملكرد پاسداران با امام حسين (ع) بوده است كه چنين افتخاري را نصيب اين عزيزان كرده‌اند.»

وي با اشاره به نقش سپاه در پاسداري از انقلاب اسلامي عنوان كرد: «سپاه، نهادي است برخاسته از انقلاب و از درون مردم. از بستر انقلاب اين نهاد مقدس به وجود آمد و در طول اين سه دهه، نقش بسيار تعيين‌كننده‌اي را در پاسداري از انقلاب از خود به نمايش گذاشت.»

سعيدي درباره فلسفه‌ تاسيس سپاه اظهار كرد: «معمولا نيروهاي نظامي جهان براي صيانت از مرزها و تامين امنيت داخلي و خارجي است اما سپاه پاسداران بر مبناي قانون اساسي براي پاسداري از انقلاب و دستاوردهاي آن تشكيل شده است و اين ويژگي منحصر به فردي است. سپاه يك نيروي مكتبي و برخاسته از انقلاب براي پاسداري از انقلاب و دستاوردهاي آن است و فلسفه‌ي وجودي اين نهاد بر اساس قانون اساسي چنين بوده است.»

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، با طرح اين سوال كه آيا انقلاب و نظام با خطر و تهديد مواجه است كه نهادي را براي پاسداري از آن اختصاص داده‌اند؟ افزود: «انقلاب اسلامي ما با طيف‌هاي گسترده‌اي از خطرات مواجه است. دليل اول ماهيت انقلاب است. انقلاب اسلامي ما در وهله‌ي اول انقلاب مكتبي و متكي به سيره‌ي نبوي و ائمه‌ي معصومين (ع) است و يك انقلاب مبتني بر دين حيات‌بخش اسلام است.»

«دوم اينكه اين انقلاب بر ضد حكومت استبدادي بود و سوم اينكه انقلاب اسلامي ايران ضد استعماري است. استعمارگران ساليان طولاني كشور ما را دستخوش منافع خود قرار داده بودند و اين انقلاب توانست دست آنها را از منافع كشور قطع كند.»

وي، ويژگي ديگر انقلاب اسلامي را ضد استكباري بودن آن عنوان كرد و گفت: «انقلاب اسلامي با مستكبرين و قلدرهاي اين عالم در ستيز است و ماهيتا ضد استكباري است. ويژگي پنجم اين انقلاب نيز حامي و مدافع مستضعفين و ملت‌هاي مظلوم بودن است. بنابراين دليل اول دشمني با اين انقلاب، ماهيت آن است.»

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، در ادامه خاطر نشان كرد: «اين انقلاب بر عهد و پيمانش ايستاده است و صف طولاني از تهديدات عليه اين انقلاب به پا خاستند كه آن را از پا در بياورند بنابراين چنين انقلاب گسترده‌اي با تهديدات و دشمني‌ها مواجه بوده و هست لذا بانيان قانون اساسي بسيار هوشمندانه به اين انقلاب توجه داشته‌اند و يك نهاد مكتبي را براي صيانت از اين انقلاب و دستاوردهاي آن تاسيس كرده‌اند.»

وي افزود: «در طول اين سه دهه اين نهاد مقدس توانست با همه‌ي وجود در همه‌ي عرصه‌ها پاسداري كند و با قطرات خونش و ايثار جان بهترين نيروهايش از مجموعه‌ي انقلاب صيانت كند.»

سعيدي با بيان اينكه انقلاب همواره با سه گونه تهديد مواجه بوده و هست، تصريح كرد: «گونه اول، تهديدات نظامي است كه به آن تهديدات سخت مي‌گويند و دوم، تهديد نيمه سخت است؛ مثل آشوب‌هاي منطقه‌اي و ايجاد ناامني‌ها براي به چالش كشيدن انقلاب.»

نماينده‌ ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، تهديدات نرم و فرهنگي را سومين گونه تهديدات دشمن عنوان كرد و افزود: «در برخي كشورها شاهد انقلاب‌هاي مخملي بوده‌ايم و قطعا در دستور كار دشمن، تهديدات نرم و تهاجم فرهنگي و به قول مقام معظم رهبري شبيخون فرهنگي وجود دارد.»

وي با بيان اينكه «نبرد ما نبرد نامتقارن و ناهمطراز است» ، تصريح كرد: «اين يعني يك طرف انقلاب اسلامي ايران و دفاع از حركت جهاني اسلام در برابر استكبار به سركردگي آمريكا قرار دارد. نامتقارن به معناي نابرابر نيست بلكه به معني نامتشابه است. ما نقاط قوت و ضعفي داريم و دشمن هم نقاط ضعف و قوتي دارد و اگر ما نقاط قوت خود را تقويت كنيم مي‌توانيم به پيروزي برسيم.»

سعيدي با بيان اينكه اصولا در صدر اسلام هم نبرد، نبرد ناهمطراز و نامتقارن بود به عنوان نمونه گفت: «مثلا در جنگ بدر، لشكر اسلام 313 نفر بود و لشكر كفر 1000 نفر؛ يعني عده و عده و سلاح و مهمات متوازن نبود اما پيامبر اعظم (ص) نقاط ضعف دشمن را شناسايي و نقاط قوت جبهه حق را برجسته مي‌كرد بنابراين در اكثر نبردها پيروزي با جبهه حق بود.»

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، به عوامل پيروزي جبهه حق اشاره كرد و گفت: «معمولا در نبرد نامتقارن، اصولي حاكم است؛ مثل استقلال، قابليت واكنش سريع و چند منظوره بودن يك نيرو. به نظر مي‌رسد مهمترين اصلي كه از نظر نگرش ديني در جبهه حق حرف اول را مي‌زند، معنويت، ايمان به خدا و پايداري و استقامت است.»

وي ادامه داد: «در صدر اسلام هم جبهه حق ولو اينكه كم بودند اما به‌خاطر معنويت، ايمان، اخلاص، پايداري و فداكاري كه داشتند خداوند امدادهاي غيبي را نصيب آنها مي‌كرده است. در دفاع مقدس نيز وضعيت چنين بود و در حالي كه آمريكا و شوروي كنار صدام بودند ولي ما متكي به ذات باري‌تعالي و نيروهاي فداكار بوديم و با برخورداري از معنويت توانستيم پيروز شويم.»

سعيدي با بيان اينكه در نبرد ناهمطراز ايمان به خدا حرف اول را مي‌زند، افزود: «امروز ملت ايران پرچمدار جهاني شدن اسلام است. امروز ملت بزرگ ايران پرچمدار دفاع از مظلومين و مقابله با مستكبرين جهان است. چنين ملتي بايد متكي به ذات باري تعالي باشد. اخلاص، ايثار، صبر و گذشت مي‌تواند عامل موفقيت باشد.»

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اضافه كرد: «ملت ما و نيروهاي سپاه و بسيج با تكيه بر معنويت، ايثار، گذشت و صبر توانسته‌اند صحنه‌هاي ارزشمندي را بيافرينند. بنابراين اگر بخواهيم در اين مصاف با دشمن پيروز شويم، نياز به اصل مهم معنويت و وفاداري به آرمان‌ها و اهداف داريم. سپاه و بسيج در سرلوحه‌ي كارشان معنويت، دينداري و دين‌مداري را قرار داده‌اند و توانسته‌اند بزرگ‌ترين حماسه‌ها را بيافرينند.»

وي اظهار كرد: «اولين بخشي كه سپاه حضور فعال داشت بخش امنيتي بود. اين فرزندان اسلام در همان روزهاي آغازين انقلاب وارد صحنه شدند و توانستند آتش فتنه‌هاي دشمن را خاموش كنند. اين آشوب‌ها در هر انقلابي مي‌توانست آن را سركوب كند ولي نتوانست انقلاب اسلامي را سركوب كند.»

سعيدي گفت: «دومين بخشي كه سپاه در آن ايفاي نقش كرد، هشت سال دفاع مقدس بود. در هشت سال جنگ تحميلي در يك سوي جنگ يك انقلاب نوپا و نيروي مسلحي كه چندان هم آماده نبود قرار داشت و در طرف ديگر ارتش مجهز دشمن و حاميانش؛ ولي نيروهاي مسلح مكتبي ارتش و به ويژه سپاه و بسيج خود را به سرعت ساماندهي كردند و در سه عرصه‌ي دفاع، تثبيت و تهاجم توانستند خطرات را دفع كنند.»

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه دنياي امروز به حقانيت ايران و نيروهاي مسلح ايران پي برده‌اند، افزود: «امروز مي‌بينيم كه سرنوشت صدام به كجا رسيد و انقلاب اسلامي نيز در چه جايگاهي قرار دارد.»

وي سومين عرصه‌ سپاه را حفاظت از شخصيت‌ها و اماكن حساس عنوان كرد و افزود: «منافقين نقش ستون پنجم و عوامل بيگانه را در كشور به عهده گرفتند و بهترين شخصيت‌ها را به شهادت رساندند. اگر اين حركت ادامه پيدا مي‌كرد لطمه‌اي جدي براي انقلاب بود و سپاه چنين خطري را دفع كرد و كنار زد.»

سعيدي اضافه كرد: «عرصه‌ي چهارمي كه سپاه در آن ايفاي نقش كرده است، بحث امنيت پرواز است. يكي از چالش‌هاي جدي كه دشمن ايجاد كرد، ربايش هواپيماها بود كه مي‌توانست خطري را براي انقلاب به وجود بياورد كه اين ماموريت در سال 63 به سپاه محول شد. بيش از 100 مورد دشمنان اقدام به ربايش هواپيما كرده‌اند ولي به خاطر حضور به موقع و ماهرانه سپاه در اين عرصه، دشمن حتي در يك مورد هم موفق نشده است.»

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، عرصه‌ي پنجم سپاه را عرصه‌ي سازندگي دانست و عنوان كرد: «پس از پيروزي انقلاب، سپاه اجازه خواست با ورود به عرصه‌ي سازندگي به انقلاب كمك كند. سپاه با همه‌ي توان در آن بخش وارد شد و گام‌هاي بلند و موثري برداشت و به طور كلي بيش از 1600 پروژه‌ي بزرگ و كوچك اجرا كرد و اكنون نيز 285 پروژه‌ي سنگين و بزرگ در دست اقدام دارد.»

سعيدي با تاكيد بر اينكه انقلاب هر كجا تهديد شود، سپاه بايد حضور داشته باشد، تصريح كرد: «يكي از چالش‌هاي كشور ما بعد از جنگ، چالش اقتصادي بود. سپاه در همان راستاي ماموريت خود وارد اين عرصه شد و همچنان در اين مسير گام‌هايي را خواهد برداشت.»

وي به حضور سپاه و بسيج در عرصه‌ي فرهنگي اشاره كرد و گفت: «اين عرصه يكي از ميدان‌هاي گسترده و فعال سپاه بوده است كه بيشترين كار بسيج را هم كار فرهنگي شكل مي‌دهد. انقلاب ما انقلاب فرهنگي است. بسياري از انقلاب‌ها كه سقوط كرد در گردنه فرهنگي ساقط شد و دشمن سعي زيادي دارد كه جامعه‌ي ما را به لاابالي‌گري بكشاند و بسيج نقش زيادي را در اين عرصه دارد.»

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، خاطر نشان كرد: «سپاه در همه‌ي عرصه‌ها حضور دارد و يك نيروي نظامي نيست و ماموريت آن هم نظامي و هم فرهنگي است و نسبت به روند انقلاب هوشيار و آگاه است.»

وي تاكيد كرد: «آينده‌ي اين نظام ماندني است و ان‌شاءالله به انقلاب مهدي (عج) ختم خواهد شد اما اين الزاماتي دارد و آن، اين است كه مردم بر خط ولايت و رهبري حركت كنند. چنين رهبري در دنيا بي‌نظير است و بايد از آن تبعيت كرد. سپاه و بسيج هم به عنوان بازوهاي قدرتمند ولايت فقيه در همين راستا حركت مي‌كنند.»

سعيدي با اشاره به تحول ساختاري سپاه و بسيج اظهار كرد: «اينكه سپاه داراي 31 سپاه استاني شده در راستاي ساماندهي اين نهاد است تا در برابر تهديدات دشمنان بتواند واكنش سريع انجام دهد. اين ساختار در راستاي پاسخگويي به نيازهاي ماست.»
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن