تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815375468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقصر تراشي!


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: مقصر تراشي!
به تازگي علت ديگري براي اين مشكل مطرح شده است كه اگرچه بي سابقه نيست ، اما متفاوت از اظهار نظرهاي پيشين مقامات وزارت ارتباطات است.
كورش شمس- چندي پيش دكتر سليماني وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در برنامه "نگاه يك" سيما علت كيفيت نامناسب شبكه همراه اول و اختلالات اين شبكه را بدون هيچ توضيح شفافي "قيد و بندها و دخالت سازمان هاي نظارتي" عنوان كرده بود و مسئولان شركت ارتباطات سيار نيز كمي پيش تر ، اجراي برنامه هاي توسعه شبكه همراه اول را عامل اين اختلالات معرفي كرده بودند.
اين در حاليست كه به تازگي علت ديگري براي اين مشكل مطرح شده است كه اگرچه بي سابقه نيست ، اما متفاوت از اظهار نظرهاي پيشين مقامات وزارت ارتباطات است.
معاون فني و مهندسي شركت ارتباطات سيار ايران ، اخيرا درباره دليل مشكل آنتن‌دهي شبكه‌ تلفن همراه گفته است :"در برخي مسيرها در زمان‌هايي به دليل ساخت‌وسازهايي كه انجام مي‌شود‌ - آنتن دهي شبكه - دچار مشكل شده و ساختمان‌ها و برج‌هايي كه ساخته مي‌شوند در كار ما ايجاد خلل كرده و آنتن‌دهي را با مشكلاتي مواجه مي‌كنند.
سيدحسن رضوي در عين حال از آنچه كه ممانعت شهروندان از نصب سايت هاي BTS خوانده است به عنوان عدم همكاري مردم نام برده و اظهار داشته است كه در ماه هاي اخير تعداد آنتن هاي جمع‌آوري شده از نصب آن ها بيش‌تر بوده است .
همچنين ، اين مقام مسئول تبليغات نادرست به خصوص از سوي رسانه ها را عامل بدبيني و نگراني مردم نسبت به اين آنتن ها معرفي كرده است. پيش از آغاز به كار شركت "سايت شرينگ" و بر طرف شدن مسائل اين اپراتور با شهرداري تهران كه مانع از نصب آنتن ها در نقاط مختلف شهر مي شد، يكي ديگر از دلايل عمده اختلالات شبكه همراه اول ، عدم همكاري شهرداري بود كه نه تنها اجازه نصب دكل به اپراتورها نمي داد بلكه در مواردي مانند شهرداري اصفهان ، مالكان ساختمان هاي بلند را نيز براي نصي آنتن بر روي بام خود تحت فشار قرار مي داد.
يكي ديگر از دلايل مهم و موثر بروز اختلال در شبكه همراه اول، ترافيك بالاي اين شبكه در برخي از ساعات روز و عدم مراعات مشتركان براي كاهش مكالمات خود در ساعات پيك شبكه اعلام شده بود.
با اين وصف اگر موانع و مشكلات موجود بر سر راه اپراتور اول تلفن همراه را كه در حال حاضر 27 ميليون مشترك را پوشش مي دهد ، فهرست كنيم به نتيجه جالب توجهي دست خواهيم يافت.
اين كه شبكه همراه اول با وجود واگذاري هاي گسترده سيم كارت طي دو سال گذشته و همچنين به رغم آن كه پروژه هاي توسعه 6 ميليون خط موبايل و پروژه GC ها با تاخير زيادي روبرو شده اند در فهرست موانع و مشكلاتي كه تا كنون از زبان مسئولان وزارت ارتباطات عنوان شده اند، و هر چيزي به عنوان مقصر معرفي شده به جز ، ايرادات و كاستي هاي احتمالي شركت ارتباطات سيار.
به عبارت ساده تر با كنار هم چيدن اين عوامل و بررسي آنها مي توان نتيجه گرفت كه اين اپراتور به رغم تمام مشكلاتي كه پيش رو دارد كوچكترين تقصيري در بروز اختلالات شبكه نداشته است و هيچ ايرادي به آن وارد نيست.
آنچه مسلم است، عدم همكاري مردم، براي موكول كردن مكالمات خود به ساعات غير پيك ، مخالفت آنها با نصب آنتن هاي BTS ، ساخت و سازهايي كه بدون هماهنگي با شركت ارتباطات سيار انجام مي دهند، قوانين و مقررات دست و پاگير و دخالت هاي بي مورد سازمان هاي نظارتي ، سنگ اندازي هاي شهرداري عوامل بسيار موثري در بروز اختلال شبكه همراه اول هستند كه بي ترديد برخي از آنها را با هيچ منطقي نمي توان انكار كرد.
اما، سئوال اين است كه آيا اپراتور اول تلفن همراه ، تنها اپراتور دنياست كه با اين قبيل مسائل مواجه است؟ آيا در كشورهاي ديگر هيچ ساختمان بلندي وجود ندارد و شهرداري ها اجازه مي دهند تا دكل هاي آهني و بلند خود را در هرجايي كه دوست داشتند نصب كنند؟
آيا شهروندان آنها هرگز در مورد آسيب هاي ناشي از مجاورت با آنتن هاي موبايل نگران نيستند و تمام سعي خود را به كار مي گيرند كه در ساعات كم ترافيك و در نقاط كم جمعيت مكالمه كنند يا پيام كوتاه ارسال نمايند؟
اگر چنين باشد،برخي اپراتورهاي اروپايي ، امريكايي و اپراتورهاي چيني كه تعداد مشتركان آنها حداقل چهار برابر جمعيت ايران است، يا اساسا كار نمي كنند يا اين كه فقط در بيابان هاي مسطح و فاقد جمعيت انبوه كه شهرداري هم نمي تواند مخل كارشان شود به مشتركان خود سرويس مي دهند.
واقعيت اين است كه شانه خالي كردن از زير بار مسئوليت و مقصر تراشي كار چندان سختي نيست و هزينه اي هم در بر ندارد، اما اپراتور موفق و خوش نام اپراتوري است كه مي تواند به رغم تمام موانع و مشكلات خدماتي با كيفيت و رقابتي به مشتركان خود ارائه دهد و با مجموعه اي عظيم از مشتركان ناراضي دست به گريبان نباشد
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن