تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816899764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فناوري جديد پيل هاي سوختي در خودروهاي نسل جديد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: فناوري جديد پيل هاي سوختي در خودروهاي نسل جديد
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد بين الملل .
سجاد ولدي
هنگامي كه در نمايشگاه هاي بين المللي خودرو قدم مي زنيم، هيچ چيز به اندازه خودروهاي سبز و فناوري آبي (BLUE-TEC) براي ما تازگي نخواهد داشت. شركت هاي خودروسازي بزرگ جهان براي ادامه بقاي محصولات خود در بازارهاي جهاني، نياز به خودروهايي با كمترين آلايندگي ممكن دارند. بسياري از محصولات اين سازندگان به دليل عدم رعايت استانداردهاي زيست محيطي، اكنون ديگر مجوز فروش در كشورهاي صنعتي جهان همچون ايالات متحده و بسياري از كشورهاي اروپايي را ندارند و توليد آنها براي هميشه متوقف شده است.
شركت خودروسازي هونداي ژاپن از پيشگامان توليد خودروهاي كم آلاينده و صنعت خودروهاي سبز مي باشد. موتور كم مصرف و دوست دار محيط زيست CVCC در دهه 1970 يكي از نمونه هاي بارز پيشينه درخشان هوندا در زمينه طراحي و ساخت موتورهاي كم مصرف و كم آلاينده است. تطابق محصولات هوندا با استانداردهاي زيست محيطي سخت گيرانه و جدي ايالات متحده و اروپا، بيانگر قدرت و توانايي اين شركت خودروسازي در صنعت توليد خودروهاي پاك است. در حال حاضر، I-VTEC جديدترين موتور ساخت شركت هوندا است و مورد پذيرش تمامي استانداردهاي زيست محيطي جهان قرار گرفته است.
ساچيتو فوجيموتو مدير برنامه سلول هاي سوختس هوندا در تشريح صنعت خودروهاي سلول سوختي و جايگاه هوندا در اين صنعت مي گويد: سلول هاي سوختي (FUEL-CELL)، مهم ترين شاخه تحقيقاتي آزمايشگاه هاي پيشرفته هوندا است. توانايي هوندا در زمينه طراحي و ساخت خودروهاي مجهز به سلول هاي سوختي، قابل قياس با توانايي تويوتا در صنعت هيبريد مي باشد. محصول پاك جديد هوندا ، FCX Clarity برترين خودروي جهان است كه با سلول هاي سوختي (FUEL-CELL) كار مي كند. نخستين مدل سلول سوختي Clarity در سال 2007 وارد بازار خودروي ايالات متحده شد و با استقبال گرم خريداران روبرو شد. هزينه مصرف سوخت اين مدل در حدود 600 دلار در هر سال بود. با توجه به اين مبلغ مي توان گفت، خودروهاي سلول سوختي به دليل افزايش شديد قيمت سوخت هاي فسيلي و محدوديت هاي جدي استانداردهاي زيست محيطي، رقيب بزرگي براي خودروهاي درون سوز خواهند بود.
وي در ادامه مي گويد: فناوري توليد خودروهاي سلول سوختي همينك به دست مهندسان و طراحان هوندا تدوين شده و آماده است. مشكل اصلي ما، معرفي اين صنعت به خريداران و ترغيب آنها براي استفاده از خودروهاي پاك سلول سوختي بجاي هيولاهاي بنزين سوز است. خودروهاي مجهز به فناوري سلول سوختي، نياز به تبليغات و حمايت دارند. به عنوان مثال، FCX Clarity تنها خودرويي كم مصرف و پاك نيست. اين خودروي زيبا در اولين بازديد توجه بيننده را جلب مي كند و وي را به سمت خود مي كشد. خودرو در همان نگاه اول، نمي تواند همه خصوصيات ويژه و برتري هايش را به بيننده نشان دهد و اين ظاهر خودرو است كه در نگاه اول، بيش از هر چيز ديگري مشتري را جذب مي كند.
هدف بعدي هوندا از صرف هزينه هاي هنگفت و انجام تحقيقات گسترده در زمينه سلول هاي سوخت، استفاده از هيدروژن به عنوان سوخت است. فوجيموتو مي گويد: زمين پوشيده از درياها و اقيانوس هاي پهناور است و تا زماني كه آب و خورشيد باشند، هيروژن هم خواهد بود. از آنجايي كه آب همواره يكي از محصولات ناشي از واكنش هاي شيميايي درون سلول هاي سوختي است، مي توان هيدروژن را به عنوان يكي از واكنش دهنده هاي اساسي آنها در نظر گرفت. به بياني ديگر، هيدروژن قابليت سوختن در سلول هاي سوختي را دارا مي باشد.
فوجيموتو مي افزايد: خودرو و صنعت خودروسازي مقوله ديگري هستند و براي بكارگيري سلول هاي سوخت هيدروژني در خودروها به عنوان منبع تامين انرژِي مورد نياز موتور، راه سخت و دشواري پيش رو داريم. هوندا در حال حاضر طرح ديگري با عنوان ايستگاه انرژي خانگي خورشيدي را در دست تحليل و بررسي دارد. بنابر اين برنامه زيست محيطي، از خانه مالك خودرو به عنوان جايگاه سوخت گيري خودروي سلول سوختيش استفاده خواهد شد. ابتدا خانه مالك خودرو به باتري هاي خورشيدي مجهز مي شوند. انرژي خورشيد به كمك اين باتري ها جذب و به انرژي الكتريكي و يا حرارتي تبديل مي شوند و براي تجزيه آب و به دست آوردن هيدروژن مورد استفاده قرار مي گيرد. به اين ترتيب، مالك خودرو براي تامين سوخت خودروي هيدروژني خود ديگر نيازي به صرف هزينه و خريد هيدروژن ندارد و در خانه خود مي تواند عمليات سوخت گيري را انجام دهد.
گرچه طرح هوندا براي ساخت خودروي هيدروژني و تامين سوخت مورد نياز آن به كمك باتري هاي خورشيدي كار گذاري شده در پشت بام و ديوارهاي خانه مالك خودرو، قدري علمي-تخيلي و ماوراي ظرفيت هاي روز جهان است، FCX Clarity پديده اي واقعي و غير تخيلي مي باشد كه قابليت استفاده از سلول هاي سوخت در صنعت خودروسازي را به اثبات رسانده است. فوجيموتو مي گويد: اگر محصولات سلول سوختي بخواهند با خودروهاي پاك موجود در بازار رقابت كنند، بايد كمترين انتظارات ممكن از يك خودروي معمولي يعني قدرتي معادل 134 اسب بخار و سرعت بيشينه اي برابر با 160 كيلومتر در ساعت داشته باشند. هوندا در صنعت خودروهاي سلول سوختي جايگاهي همچون تويوتا در صنعت خودروهاي هيبريد دارد. آينده ديگر جايي براي دايناسور هاي بنزين سوز ندارد و از آن صنعت هيبريد و صنعت سلول سوخت (FUEL-CELL) خواهد بود.
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1718]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن