تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815616257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با اشاره به عدم دعوت از كريمي و مهدوي‌كيا دايي: نمي‌خواهم از همبازيان سابقم انتقام بگيرم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با اشاره به عدم دعوت از كريمي و مهدوي‌كيا دايي: نمي‌خواهم از همبازيان سابقم انتقام بگيرم
خبرگزاري فارس: سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: بر خلاف مطالب منتشره در برخي رسانه ها من به فكر گرفتن انتقام و تسويه حساب با همبازي هاي سابقم نيستم.


به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از سايت دبي اسپورت، علي دايي پس از برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال و بعد از آنكه مديران فعلي نتوانستند با خاوير كلمنته براي هدايت تيم ملي به توافق برسند،‌ به عنوان سرمربي تيم ملي فوتبال ايران انتخاب شد تا در مرحله مقدماتي جام جهاني 2010 مسئوليت هدايت تيم ملي را بر عهده داشته باشد.
مصاحبه دايي پيرامون مسايل مختلف درباره تيم ملي فوتبال ايران را مي خوانيم:
س: از زماني كه سرمربي تيم ملي ايران شده ايد چه دستاوردهايي براي اين تيم داشته ايد و اكنون در چه موقعيتي قرار داريد؟
- به نظرم ما سير صعودي خوبي در تيم ملي داشته ايم. با توجه به اينكه فدراسيون فوتبال به تازگي كار را آغاز كرده بود و همچنين در آن موقعيت برنامه‌اي‌ براي هدايت تيم ملي آماده نشده بود، در آن شرايط دشوار اوضاع را كنترل كرديم و خدا را شكر مي كنم كه تيم ملي سرانجام از دور سوم مرحله مقدماتي جام جهاني 2010 صعود كرد. ما در سه مسابقه اول نتايج خوبي را كسب نكرديم، ‌اما در سه ديدار پاياني پيروزي هاي حياتي را كسب كرديم و نتايج نشان داد كه فوتبال ايران به روزهاي خوش گذشته‌اش برگشته است.

س: ارزيابي منصفانه كاپيتان علي دايي كه تجربه اندكي در زمينه مربيگري داشته، براي انتخاب سرمربيگري تيم ملي از ميان مربيان متعدد ايراني چيست؟
-من شاگرد همه مربيان ايراني هستم و آنها استاد من در اين زمينه هستند. مربيگري ام در تيم سايپا و تيم ملي ايران فقط به خواست خدا بود، چون بعد از خداحافظي از دوران بازي در سايپا مي خواستم به مدت سه يا چهار سال استراحت كنم. با توجه به عنايت خداوند من به عنوان سرمربي سايپا انتخاب شدم و توانستم كه مقام قهرماني را در مسابقات ليگ برتر ايران به دست آورم. علاوه بر قهرماني در سايپا خدا به من كمك كرد كه مسئوليت هدايت تيم ملي ايران را نيز به عنوان سرمربي ايران به عهده بگيرم.

س: آيا انتظار داشتيد كه با تجربه كوتاه مدتي كه در زمينه مربيگري داشتيد، سرمربي تيم ملي شويد؟ در شرايطي كه مسئولان فوتبال ايران با خاوير كلمنته در اين زمينه مذاكرات جدي را انجام مي دادند. علاوه بر آن گفته مي شود كه دايي را مسئولان رده بالاي دولتي با توجه به شهرتش به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب كردند؟
- در وهله اول بايد بگويم كه هيچ مقام ارشد دولتي نقشي را در انتخابم به عنوان سرمربي تيم ملي نداشته است و فقط با كمك خدا اين سمت را كسب كردم.
در آن زمان حتي فكر اين را هم نمي كردم كه سرمربي تيم ملي خواهم شد و به لحاظ رواني نيز براي چنين شرايطي آمادگي نداشتم و فقط روي تيم سايپا و حضور در ليگ قهرمانان آسيا تمركز داشتم.
زماني كه خاوير كلمنته به ايران آمد براي همكاري از مربيان ايراني از جمله خودم خواست كه كمكش كنند،‌اما من نپذيرفتم، حتي در اين مورد فدراسيون فوتبال ايران نيز با من صحبت كرد،‌ در پاسخ به آنها تاكيد كردم كه فقط زماني با تيم ملي همكاري مي كنم كه سرمربي اين تيم باشم.
من به طور كامل مربيگري تيم ملي را فراموش كرده بودم، تا اينكه يك روز صبح در حالي كه در تمرين تيم سايپا بودم مسئولان فدراسيون فوتبال تلفني با من تماس گرفتند و خواستند كه مسئوليت هدايت تيم ملي را بر عهده داشته باشم.

س: در مرحله سوم مقدماتي و در 2 مسابقه خانگي برابر تيم هاي ملي سوريه و امارات نمايش خوبي را ارائه نكرديد، آيا آن زمان به اين موضوع فكر مي كرديد كه با تشديد فشار رسانه ها و هواداران جايگاه تان را از دست بدهيد؟
- بايد بگويم كه در آن شرايط واقعاً موقعيت برايم سخت بود و فشار رسانه ها عليه من و تيم ملي بسيار بالا بود؛ زيرا من بازيكنان جواني را به تيم ملي دعوت كرده و با اين تصميم ريسك بزرگي كردم.
با پذيرش اين مسئوليت در واقع آبرو و اعتبارم را براي تيم ملي گذاشتم، اگر چه به كار خودم، تيم ملي ايران و استعداد بازيكنان ايراني ايمان دارم و به همين دليل اين ريسك را انجام دادم. با وجود فشارهاي سنگين، من اطمينان داشتم كه تيم ملي ايران از مرحله سوم مقدماتي صعود مي كند زيرا به خودم و تيم ملي كشورم اعتقاد كامل داشتم. همه بازيكنان تيم ملي با همديگر دوست و يكدل بودند و به همين دليل ما صعود كرديم.
پس از كسب سه تساوي و با وجود نگراني مردم و علي رغم آنكه شبكه ملي تلويزيوني با انجام يك مسابقه پيامك مبني بر اينكه آيا تيم ملي ايران مي تواند به دور بعد صعود كند يا خير؟ و با وجود همه فشارهاي رواني، همه بازيكنان تيم ملي سخت تلاش كردند و روحيه بالايشان در ديدار برابر تيم هاي ملي سوريه و امارات و كسب پيروزي هاي درخشان در خارج از خانه را به اثبات رساندند و در واقع آنها ثابت كردند كه توان غلبه بر شرايط دشوار را دارند؛ زيرا در سه ديدار پاياني نتايج خيلي خوبي را به دست آورديم و راهي مرحله بعدي شديم.

س: در ديدار رفت برابر امارات و برخلاف مقررات، شما در ورزشگاه آزادي و يك روز قبل از شروع مسابقه به همراه كادر فني تان نحوه تمرينات آنها را زير نظر گرفتيد. آيا چنين رفتاري در فوتبال حرفه اي امري طبيعي است؟
- خير اينطور نبود. واقعيت اين بود كه مسئولان تيم ملي امارات فكر مي كردند كه زمان تمرين از ساعت 19تا 20 در ورزشگاه آزادي است،‌ اما آنها با يك ساعت و نيم تاخير به آزادي رسيدند و ما اجازه داديم كه اماراتي به مدت نيم ساعت بيشتر در زمين آزادي تمرين كنند و اين تنها دليلي بود كه ما در ورزشگاه آزادي مانديم.
اگر ما مي خواستيم تمرينات امارات را زير نظر بگيريم، بدون شك فرد ديگري از كادر فني مان را به آزادي مي فرستاديم و خودمان در آن وضعيت تمرين را نظاره نمي كرديم. من مجموعه اي از افرادي را در اختيار دارم كه مي توانند بهترين شرايط فني حريفان را ارزيابي كنند و بدون شك آنها قادرند به راحتي تمرينات و بازي هاي امارات را آناليز كنند.

س: به نظرتان از گروه تان در مرحله قبلي تيم‌هاي ملي ايران و امارات شايسته صعود بودند؟
- به نظرم فوتبال امارات نسبت به سال هاي گذشته پيشرفت زيادي داشته است و بازيكنان اين تيم سال ها است كه در كنار همديگر بازي مي كنند و شناخت خوبي از يكديگر دارند و به همين دليل ما نمي توانيم امارات فعلي را با 7 يا 8 سال گذشته مقايسه كنيم، اگر چه در گروه ما تيم ملي سوريه نيز مي توانست به خوبي صعود كند. سوري ها تيم بسيار خوبي داشتند، اما به خواست خدا تيم هاي ملي ايران و امارات راهي مرحله بعدي شدند.

س: به نظرتان به لحاظ تاكتيكي و انفرادي فوتبال امارات چه تفاوتي نسبت به سال هاي گذشته داشته است؟
- به نظرم تيم ملي فعلي امارات با سال هاي گذشته به لحاظ تاكتيكي فرق كرده و بازيكنان اين تيم نيز انسجام و هماهنگي بالايي دارند. آنها خيلي خوب همديگر را در زمين پيدا مي كنند و بالا رفتن سطح فني بازيكنان و حضور طولاني مدت آنها در كنار همديگر تاثير زيادي در ايجاد تغييرات تاكتيكي اين تيم داشته است، در حالي كه بازيكنان ايراني قبل از ديدار با امارات فقط 12 روز با هم تمرين كردند. اين شرايط نشان مي دهد ما فرصت كافي را در اختيار نداشتيم. تيم ملي امارات از بازيكنان خوب بهره مي برد و دولت امارات امكانات خوبي را برايشان فراهم كرده است و مي توانم بگويم كه حتي ما يك دهم از امكاناتي را كه اماراتي‌ها دارند را در اختيار نداريم، اما بازيكنان ايراني خيلي خوب هستند و استعدادهايشان را در زمين فوتبال نشان داده اند.

س: گفته مي شود كه دايي همواره پس از شكست يا تساوي تيمش به رسانه ها انتقاد مي كند و اين روش باعت تنفر خبرنگاران شده است. آيا از اين موضوع مي توان چنين استباط كرد كه دايي فرد متكبري است؟ مثلاً بعد از تساوي تيم ملي ايران برابر امارات در ورزشگاه آزادي قاطعانه اعلام كرديد كه امارات را در اين تيم را شكست خواهيد داد.
- هيچ يك از اين ادعاهايي را كه بيان كرديد نمي پذيرم. من فقط كار خودم را انجام مي دهم ، اما معتقدم كه همه چيز بايد دوطرفه باشد. اگر شما به من احترام بگذاريد بدون شك احترام خواهيد ديد. برخي از همكاران رسانه اي شما در ايران و در خارج از كشور خواسته هاي غيرمعمولي دارند.
در ايران خبرنگاران محترم و پاكي حضور دارند، اما تعداد اندكي وجود دارند كه شيطنت مي‌كنند و در روزنامه هايشان خبرهاي كذب منتشر مي كنند و ما با چنين گروهي ارتباط خوبي نداريم. در حال حاضر من رابطه بسيار خوبي با رسانه ها و خبرنگاران ايراني دارم و احترام زيادي برايشان قائل هستم؛ زيرا بدون فعاليت آنها كار ما در تيم ملي بي معنا است. آنها قشري هستند كه به جذابيت، زيبايي فوتبال و توجه مردم به كارمان را فراهم مي كنند و در مجموع من با اين اظهار نظر كه شما كه مرا فردي مكتبر مي دانيد مخالف هستم.

س: بسياري معتقدند كه با مربيگري دايي در تيم ملي زمان تسويه حساب و گرفتن انتقام از بازيكناني از جمله علي كريمي و غلامرضا عنايتي و چند بازيكن ديگر كه در زمان كاپيتاني هم بازي آنها بود فرا رسيده و دايي به عنوان سرمربي تيم ملي مي خواهد با كنار گذاشتن آنها و دعوت كردن از بازيكنان جوان و بي تجربه مي خواهد جو تيم ملي را كنترل كند. تا چه حد اين استدلال ها صحيح است؟
- به طور كلي من چنين ديدگاهي را قبول ندارم به عنوان مثال عنايتي در مرحله قبلي به تيم ملي دعوت شد و براي ما نيز در 2 مسابقه بازي كرد، ‌اما وي خواسته هايمان را برآورده نكرد. علي كريمي نيز مدت طولاني است كه در بند مصدوميت بوده و بازي نكرده است.

س: علي كريمي و مهدي مهدوي كيا از جمله بازيكنان با تجربه اي هستند كه در اين مرحله از دور مقدماتي جام جهاني مي توانند به تيم ملي كمك كنند. بنابراين فقط به اين دلايلي كه مي گوئيد نمي توان چنين ستاره هايي را به تيم ملي دعوت نكرد؟
- در شغل ما هيچ بايدي وجود ندارد و ملاك اصلي ام براي دعوت بازيكنان تيم ملي آمادگي و انگيزه بازيكنان است. مطمئناً اگر مهدوي كيا و كريمي به لحاظ بدني آماده باشند و با برنامه هاي تاكتيكي ما تطبيق داشته باشند ما آنها را در تركيب تيم ملي ايران خواهيم ديد. در فوتبال دنيا هيچ مربي وجود ندارد كه بخواهد ستاره هايش را بي دليل كنار بگذارد. من براي كسب موفقيت مسئوليت مربيگري تيم ملي ايران را پذيرفته ام، بنابراين شرايطي را برنامه‌ريزي مي كنم تا بتوانم به هدفم برسم. ما تلاش كرده‌ايم كه عدالت را در تيم ملي ايران رعايت كنيم به همين دليل بهترين و آماده ترين بازيكنان را به اردوي تيم ملي فرا خوانده‌ايم. شايد علي كريمي در اين ماه يا 2 ماه آينده به آمادگي مطلوب برسند، ‌اما من نمي توانم در اين موقعيت كساني را كه آماده نيستند به اردو بياورم.

س: بازيكناني مانند ايمان مبعلي و مهرزاد معدنچي از جمله بهترين بازيكنان مسابقات باشگاهي امارات بودند و عنوان آقاي گلي را نيز به دست آوردند. چرا آنها به تيم ملي ايران دعوت نشدند؟
- شايد حق با شما باشد،‌ اما ما بازيكنان ملي پوش را انتخاب كرديم و بنيان اصلي تيم را بر حسب آماده ترين نفرات شكل داديم و بر اين مبنا كه كدام بازيكنان مي توانند با حضور در تيم ملي مشكلات را حل كنند، نفرات ملي پوش را برگزيديم.
در اين مدت كوتاهي كه سرمربي تيم ملي بوده ام از همه تجاربي كه در تيم سايپا داشته ام استفاده كرده‌ام. خط مشي اول من براي انتخاب نفرات آمادگي جسماني بازيكنان است و هرگز به نام ها توجه نكرده ام، چون اسامي در ميدان مسابقه بازي نمي كنند، بلكه آمادگي بازيكن مي تواند در مسابقات براي تيم بازي كند و ما بازيكنان بزرگي را در اختيار داريم.
براي مثال كادر فني تيم ملي امارات براي انتخاب نفرات بايد از ميان 35 بازيكن 30 بازيكن را به اردو دعوت كند، اما در ايران شرايط فرق دارد و كادر فني بايد از ميان 60 بازيكن 30 نفر را به اردو تيم ملي دعوت كند و همين شرايط كارم را در تيم ملي دشوار مي كند به همين دليل گاهي اوقات موضوع به اين ختم مي شود كه ما معدنچي يا مبعلي را به تيم ملي دعوت نكنيم اگر چه اين احتمال وجود دارد كه دوباره آنها به تيم ملي دعوت شوند.
به عبارت ديگر گاهي اوقات اشتباهات پيامدهاي خوشايندي در پي نداشته، من هرگز ادعا نمي كنم كه هميشه تصميماتم درست بوده است. امكان اشتباه از سوي هر كسي وجود دارد، ‌اما من تا كنون هرگز تعمدي براي عدم دعوت از بازيكني خاص را در نظر نداشته‌ام. اگر اشتباهي در تيم ملي وجود داشته بدون شك غير عمدي بوده است و من دوباره تاكيد مي كنم كه هيچ مربي در جهان حاضر نيست بهترين بازيكنانش را بي دليل بيرون بگذارد.

س: شما به خوبي آگاه هستيد كه در مرحله مقدماتي جام جهاني هر تيم ملي براي نمايش مطلوب به بازيكنان باتجربه نياز دارد. آيا با بازيكنان جوان در جايي كه حريفان با نفرات بسيار حرفه اي حضور دارند مي توانيد به مرحله پاياني صعود كنيد؟
- من به اين بازيكنان جوان اعتقاد دارم،‌ البته اين بدان معنا نيست كه آنها هيچ كمبودي ندارند، اما همين نفرات مي توانند به چيزهاي بزرگي دست يابند. من به اعتقادي به ستاره ها ندارم زيرا معتقدم در فوتبال حرف اول و آخر را كار گروهي مي زند نه بازي تك ستاره ها.
شما ديديد كه در جام ملت هاي اروپا تيم هاي به ستاره هايشان تكيه كردند چطور از مسابقات حذف شدند، اما تيم هاي راه يافته به مرحله پاياني با كار گروهي به اين موفقيت رسيدند. بازيكنان بزرگ و تاثير گذار همواره به تيمشان كمك خواهند كرد. بازيكناني مانند جواد نكونام و آندرانيك تيموريان به ويژه نكونام به عنوان كاپيتان تيم ملي تا كنون كمك هاي زيادي به ما كرده است. من براي رسيدن به موفقيت به بازيكنان بزرگ نياز دارم ،‌اما آنهايي كه شما نام مي بريد ستاره نيستند و من معتقدم بازيكنان بزرگي هستند و بارها عملكرد هاي خوبي از خود نشان داده اند.
ستاره هاي فعلي روزي يك بازيكن بودند و اين فرصت براي آنها فراهم شد تا بتوانند به بازيكنان بزرگ و ستاره تبديل شوند. در اولين مسابقه ام براي تيم ملي ايران فقط 20 دقيقه مقابل تيم ملي عمان بازي كردم و همان فرصت عاملي شد كه بتوانم 12 سال در تركيب ثابت براي تيم ملي بازي كنم.
اگر در آن زمان به من فرصت داده نمي شد هرگز نمي توانستم به يك ستاره تبديل شوم، علاوه بر اين ما بايد به بازيكنان آماده و جوان فرصت بدهيم كه توانايي هايشان را در ميدان مسابقه نشان دهند.

س: گفته شده كه علي دايي،‌سرمربي سابق سايپا بازيكنان زيادي را از اين تيم به تيم ملي ايران دعوت كرده است. آيا در مرحله مقدماتي اين نفرات مي توانند به تيم ملي ايران كمك كنند؟
- اين قضاوت درستي نيست. من اطلاعات زيادي از تيم و بازيكنان سايپا دارم و معتقدم كه نفرات بسيار بزرگي در اين تيم بازي مي كنند، ‌اما بر خلاف اين ادعا بازيكنان متعددي از ساير تيم ها در تيم ملي حضور دارند.
من فقط از تيم سايپا ابراهيم صادقي و سيد جلال حسيني را به تيم ملي دعوت كرده ام. بالاخره به عنوان سرمربي بايد اين حق را به من بدهيد نفرات تيم ملي را خودم انتخاب كنم. من 2 سال پياپي را در تيم سايپا سپري كردم و بازيكنان بسيار خوبي را در اين تيم مشاهده كرده و 3 يا 4 بازيكن را به اردوي تيم ملي دعوت كردم و از ميان آنها فقط سيد جلال حسيني بازيكن ثابت تيم است.
ما از تيم هاي سايپا، استقلال، پرسپوليس يا سپاهان بازيكناني را دعوت كرده ايم و اگر كه بازي ايران برابر كويت در خارج از خانه را تماشا كرده باشيد مي بينيد كه حسين كعبي در آن مسابقه غايب بود،‌اما در مسابقه برگشت خودش را ثابت كرد و در ديدار برگشت در تركيب 11 نفره به ميدان رفت.

س: حضور همزمان تان در تيم ملي و باشگاه سايپا عامل شد كه زمان زيادي از دست برود.آيا مي توان چنين برداشت كرد كه همين موضوع عاملي شد كه شما نتوانيد به خوبي شرايط بازيكنان ايراني شاغل در خارج از كشور را زير نظر بگيرد و بازيكنان شايسته اي را به اردوي تيم ملي دعوت نكنيد؟
- من با اين ديدگاه تان مخالف هستم، چون من و همكارانم همه بازي هاي بازيكنان ايراني شاغل در امارات را از شبكه تلويزيوني دبي اسپورت تماشا كرديم. دوباره تاكيد مي كنم اگر كه مي خواستيم بهترين هاي ايران را دعوت كنيم بايد 60 نفر را به اردو فرا مي خواندم كه عملاً انجام چنين تصميمي امكان پذير نيست.
علاوه بر بهترين هاي ليگ برتر ايران، ليگ امارات و لژيونرهاي شاغل در اروپا من 2 بازيكن را هم از دسته دوم انتخاب كردم كه با آنها مجموع فهرست ما به 63 نفر رسيد.از ميان همه نفرات من بايد 25 نفر را انتخاب مي كردم و امكان استفاده از همه نفرات را ندارم و بر حسب نياز و آنهايي كه بتوانند خواسته هاي كادر فني ر ابر آورده كنند را به اردو دعوت كرده ام.

س:اخيراً از سوي شما نقل و قول شده است كه بايد از حضور بازيكنان ايراني براي بازي كردن در كشورهاي عربي مانند قطر و امارات به دليل ضعيف بودن اين ليگ ها بايد جلوگيري شود. آيا اين موضوع را تائيد مي كنيد؟
- من معتقدم كه بازيكنان خوب و ملي پوش ايراني بايد در اروپا بازي كنند و من چنين عنوان كردم اگر بازيكني با من در مورد بازي كردن در خارج از ايران مشورت كند به وي پيشنهاد مي كنم به تيم هاي اروپايي بپيوندد و اين واقعيتي كه سطح فوتبال اروپا به مراتب بالاتر از امارات است.

س:اما علي دايي از ليگ قطر و انتقال به آلمان فوتبال حرفه اي خود را آغاز كرد؟
- اين مشكلي نيست چون من در آن زمان هيچ پيشنهادي از تيم هاي اروپايي نداشتم.من زماني كه به قطر رفتم فعاليتم را در زمين با جديت و در آرامش انجام دادم، سپس با حضور در ليگ قهرمانان به آلمان ترانسفر شدم. دوباره تكرار مي كنم هر بازيكني كه از اروپا پيشنهاد دارد براي پيشرفت بايد با آنجا برود زيرا ليگ هاي اروپايي از هر جاي ديگر بهتر هستند.بهترين بازيكنان آسيايي با انتقال به تيم هاي اروپايي كه قلب فوتبال در جهان هستند چيزهاي جديدي را مي توانند بياموزند. مسابقات باشگاي اسپانيا (لاليگا) يا آلمان (بوندس ليگا) را همه تماشا مي كنند،‌اما مسابقه هاي باشگاهي ليگ برتر و امارات چنين وضعيتي ندارند.

س:اجازه بدهيد كه به عقب برمي گرديم و در باره مرحله مقدماتي جام جهاني صحبت كنيم.تيم ملي ايران فوتبال ايران در ديدارهاي آغازين به شدت به لحاظ رواني و رسانه اي تحت فشار بود.آيا فكر نمي كنيد كه در اين مرحله هم با همنا فشارها روبرو شويد؟
- روي تيم ملي ايران همواره فشار وجود دارد و هميشه مردم و رسانه ها انتظار پيروزي از تيم ملي را دارند. براي مثال اگر امروز ما با تيم ملي برزيل بازي كنيم مردم دوست دارند ما برنده شويم.ما با اين فشارها در مرحله بعدي هم روبرو خواهيم شد و من اينجا خودم را براي وقف تيم ملي آماده كرده‌ام و از عواقب آن نيز آگاه هستم.براي من مربيگري در تيم ايران كه بيش از 75 ميليون جمعيت دارد افتخار بزرگي است و به همين دليل خيي خوشحال هستم. هر كسي نمي تواند اين لطف خداوند را براي خدمت به مردم داشته باشد،‌ اما من اين فرصت را در زمينه مربيگري و بازي داشته ام.دعا مي كنم كه دوباره آنها را شاد كنم زيرا آنها هميشه مرا حمايت كرده اند.تنها دليلي كه من به تيم ملي آمده ام همين خدمت رساني به مردم است،‌شايد اگر شايد فرد ديگري به جاي من بود نمي توانست اين مسئوليت مرا بپذيرد. دوست دارم براي شادي دل مردم كشورم ايران يكي از تيم هاي حاضر در جام جهاني 2010 باشد.

س: شما با قاطعيت بازيكنان جوان خود را باور داريد. اين امكان وجود دارد كه اعتماد به نفس بالا به لحاظ رواني دچار استرس و فشار شوند؟
- در تيم ملي ما بسيار متحد هستيم و از بروز فشار رواني روي بازيكنان مان جلوگيري كرده ايم. من همواره در شكست ها و تساوي‌ها مسئوليت را بر عهده گرفته ام، اما پيروزي به آنها تعلق داشته است.آنها تلاش مي كنند كه بهترين بازي هايشان را در ميدان ارائه كنند و تلاش كرده ايم با رفع مشكلات آنها را بدون استرس و فشار رواني به ميدان بفرستيم كه اين روند كار آنها نيز تاثير گذار است.

س: محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران ارتباط نزديكي با فوتبال دارد. وي تمرينات شما را از نزديك تماشا كرده و بارها از تيم‌تان به خوبي حمايت كرده است و از شما خواست كه علي كريمي را ببخشيد تا به اردو برگردد. به نظر مي رسد كه با وجود خواسته احمدي نژاد، توجه چنداني براي بازگشت علي كريمي به تيم ملي انجام نشد؟
- رئيس جمهوري در ايران مرد بزرگي است و فعاليت ها وي بسيار سخت تر از مشكلات ما است. وي بارها به طور شفاف از تيم ملي حمايت كرده و ما را دوست دارد. احمدي نژاد با حضور در جلسات تمريني به بازيكنان ما روحيه خوبي مي دهد. ايشان در واقع از فدراسيون فوتبال ايران خواست كه علي كريمي آماده را ببخشند، اما به لحاظ فني من مسئوليت دارم و نمي توانم كه بازيكنان ناآماده را دعوت كنم.

س: در مرحله چهارم مقدماتي جام جهاني 2010 برابر تيم هاي ملي عربستان، كره جنوبي،‌ كره شمالي و امارات چه نتايجي را كسب خواهيد كرد؟آيا مي توانيد راهي مرحله پاياني شويد؟
- در گروه ما تيم هاي بزرگي حضور دارند و همه مسابقات براي ما بسيار مشكل خواهند بود بنابراين بايد خودمان را براي مسابقه هاي حساس و حريفان بزرگ آماده كنيم.با وجود احترامي كه براي همه حريفان خود قائلم،‌ اما ما به مرحله پاياني صعود خواهيم كرد چون توانايي بازيكنان ايران بالاتر از حريفان است.

س: شما تجربه بازي كردن در تيم هاي بزرگ فوتبال اروپا مانند بايرن مونيخ را داريد. بعد از بازگشت از اروپا شما به لحاظ شهرت و تجارت نيز فرد موفق بوده ايد.آيا اين ديدگاه در موردتان صحيح است؟
من همواره سعي كرده ام كه در زندگي ام برنامه داشته باشم.هرگز برنامه هاي شخصي خود را با برنامه هاي ورزشي ام تداخل نداده ام ،همواره با كمك خداوند برنامه هايم را به موقع اتخاذ كرده ام. شايد بدانيد كه من از يكي از بهترين دانشگاه هاي ايران بنام شريف مدرك دانشگاهي ام را گرفته ام و دكتراي حرفه‌اي خود را در رشته روانشناسي كسب خواهم كرد. در كنار همه اين فعاليت ها، تجارت خود را نيز ادامه خواهم داد. سازماندهي درست از دلايل اصلي موفقيتم در زندگي بوده است البته در كنار اين ها همسرم، دوستان و خانواده ام نيز كمك هاي زيادي به من كرده اند.

س:علي دايي در زمينه فوتبال حرفه اي مرحله به مرحله پيشرفت هاي زيادي داشته و اكنون سرمربي تيم ملي فوتبال ايران است. بعد از فوتبال چه فعاليتي را انجام خواهيد داد؟آيا شما قصد داريد كه در حوزه هاي مديريتي و اداري فعاليت كنيد؟
- من دوست دارم كه در زمينه فوتبال كار كنم همچنين مربيگري را بيش از پشت ميز نشيني دوست دارم. شايد روزي به مديريت فكر كنم، اما اين نوع كار اداري در زمينه فوتبال خواهد بود.اكنون فقط به مربيگري در تيم ملي ايران فكر مي كنم تا بر دانش فني خود افزوده و در كلاس هاي مربيگري نيز شركت كنم.

س: بازي يا مربيگري كردن در اروپا آرزوي هر فردي است.آيا فكر مي كنيد كه يك روز مانند يك مربي حرفه اي در تيم هاي اروپايي فعاليت كنيد؟
- بديهي است كه در شرايط فعلي فقط به تيم ملي كشورم فكر مي كنم ،‌اما هر مربي در دنياي فوتبال به رسيدن به جايگاه مطلوب و كار كردن در سطح بالا فكر مي كند.من همچنين تلاش بهترين تلاشم را انجام مي دهم تا اينكه روزي در اروپا سرمربي شوم.
انتهاي پيام/
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن