تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820524747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير علوم:رفع شائبه باند بازي در جذب هيئت علمي / برخي تشكلها دچار غرور شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وزير علوم:رفع شائبه باند بازي در جذب هيئت علمي / برخي تشكلها دچار غرور شده اند
وزير علوم با انتقاد از آنچه تحت عنوان ضعف تئوريك در تشكلهاي دانشجويي مطرح كرد، گفت: برخي از تشكلها دچار غروري شده اند كه مانع از پرداختن آنها به مطالعات اساسي مي شود، اين در حاليست كه تشكلها بايد براي رفع نياز خود با مراجع علمي، سياسي و فرهنگي، حوزه هاي علميه و فرهيختگان جامعه در تماس باشند.

به گزارش خبرگزاري مهر، محمد مهدي زاهدي در مراسم افتتاحيه اردوي دانشجويان پسران تشكلهاي سياسي دانشجويان در دانشگاه صنعت آب و برق شهيد عباسپور با بيان اينكه تشكلهاي دانشجويي بايد در دو سطح ملي و جهاني قدرت تحليل سياسي داشته باشند، تاكيد كرد: بايد فضا از يك تشكل دانشجويي چند هزار نفره وسيع تر ديده شود. خوب عمل كردن عين آرمانخواهي، اصولگرايي، عدالت خواهي و عدالت محوري است. تشكلهاي دانشجويي يك نهاد تاثيرگذار در مسائل داخل كشور و بين المللي هستند بنابراين رسالت سنگيني دارند و حضورشان به عنوان مدافعين محكم آرمانخواهي و انقلاب اسلامي كاملا موثر است.

وي با بيان اينكه تشكلهاي دانشجويي نبايد تحت تاثير القائات بي مورد قرار گيرند، در جمع فعالان تشكلهاي دانشجويي گفت: قرار نيست تحت تاثير جريانات قرار بگيريم يعني نبايد با جوسازيها عقب نشيني كنيد و از آرمانخواهي و عدالتخواهي و مدافع بودن از اصول و ارزشهاي انقلاب عقب بمانيد.

وزير علوم با اشاره به سال نوآوري و شكوفايي از تشكلهاي دانشجويي خواستار خلاقيت شد و افزود: وزارت علوم و تشكلهاي دانشجويي در زمينه نوآوري بايد مكمل يكديگر باشند بنابراين تشكلهاي دانشجويي نبايد منتظر نوآوري مديران دانشگاهها باشند.

زاهدي به تشكلهاي دانشجويي گفت: مواظب باشيد كه دشمنان نظام و انقلاب مي خواهند با ايجاد تفرقه بين شما جدايي ايجاد كنند بنابراين با رفاقت و همدلي كاري كنيد كه توطئه هاي دشمنان خنثي شود.

به گزارش مهر، محمد مهدي زاهدي در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان حاضر در اين نشست كه عنوان كرد وزارت علوم مدعي شده طي پنج سال دانشگاه اسلامي را محقق مي كند، توضيح داد: هيچ گاه نگفته ام مي توان دانشگاهها را پنج ساله اسلامي كرد اما يقينا در پنج سال مي توان بسترهاي مناسبي فراهم كرد و با پياده كردن نقشه جامع به عنوان نقشه راه به دانشگاه اسلامي رسيد.

وزارت علوم در تدوين نقشه جامع علمي كشور اهمال نكرده است

وي در خصوص نقشه جامع علمي كشور گفت: به محض تاكيد مقام معظم رهبري بر روي نقشه جامع علمي كشور گروهي در وزارت علوم در اين خصوص مامور شدند و به نظر مي رسد قوي ترين گروهي كه در كشور بر روي نقشه جامع علمي مي تواند كار كند همان گروهي است كه در وزارت علوم فعال شد و شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز كار را به جايي رساند كه جمع بنديهايي در ارتباط با نقشه جامع علمي كشور در حال انجام است.

وزير علوم خاطرنشان كرد: وزارت علوم نه تنها درباره نقشه جامع علمي كشور اهمال نداشته بلكه پيشگام بوده و بيشترين تاثير را در تدوين آن داشته است.

زاهدي راه اندازي پايگاه استنادي جهان اسلام ( ISC ) را از ديگر اقدامات در راستاي دانشگاه اسلامي دانست و گفت: وزارت علوم مامور شده بر اساس رهنمودهاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و در چارچوب مصوبات سازمان كنفرانس اسلامي امور اين پايگاه را پيش ببرد.

وي بازنگري آئين نامه ارتقاي اعضاي هيئت علمي را يك بازنگري جدي دانست و افزود: در آئين نامه ارتقا ديگر اسمي از ISI نبرديم بلكه عنوان ISC آورده شده و در ادامه با قرار دادن عنوان "بقيه پايگاههاي استنادي" امكان به احتساب درآمدن مقالات نمايه شده در ساير پايگاههاي استنادي نيز فراهم شده است يعني آنچه در آئين نامه جديد ارتقا آمده به معناي حذف ISI نيست بلكه فضاي جديدي براي دانشمندان كشورهاي اسلامي است.

باند بازي در جذب هيئت علمي را نه تكذيب مي كنم نه تاييد

وزير علوم خاطرنشان كرد: اين ايراد عنوان مي شد كه گروههاي آموزشي براي جذب عضو هيئت علمي باند بازي مي كنند، البته اين را نه تاييد و نه تكذيب مي كنم بلكه اين دغدغه در شوراي اسلامي شدن دانشگاهها بررسي و به شوراي عالي انقلاب فرهنگي رفت كه براي برطرف شدن شائبه ها آئين نامه جديدي براي جذب عضو هيئت علمي تدوين شود كه بر اساس آن جذب هيئت علمي به هيئت مركزي جذب اعضاي هيئت علمي به عهده ستاد وزارت علوم سپرده شد.

ايرانيهاي بيرمنگام دانشجو اميركبير نيستند

به گزارش مهر، وزير علوم، تحقيقات و فناوري در خصوص آنچه تحت عنوان وضعيت نامناسب دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در انگليس تحت عنوان دانشجويان "بيرمنگام" گفت: متاسفانه مصوبه اي مربوط به دولت قبل بود كه دانشجوياني براي دانشگاه بيرمنگام و نه اميركبير پذيرش شدند و قرار بوده بخشي از تحصيل خود را تحت نظر اساتيد دانشگاه اميركبير بگذرانند بنابراين افرادي كه در اخبار ذكر مي شوند دانشجوي بيرمنگام هستند نه اميركبير.
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن