تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815392726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسعه‌ي پايدار با تفكر انتقال‌ تيم‌ها كاملا ناپايدار است خبيري: برخي از تصميمات پشتوانه‌ي آماري، تطبيقي و علمي ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: توسعه‌ي پايدار با تفكر انتقال‌ تيم‌ها كاملا ناپايدار است خبيري: برخي از تصميمات پشتوانه‌ي آماري، تطبيقي و علمي ندارند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

محمد مهدي خبيري گفت: تحقيقات تربيت بدني طي سال‌هاي اخير به لحاظ هدف‌گذاري بيش از 80 درصد كاربردي بوده است، ولي اين كه چقدر به مرحله‌ي تجاري مي‌رسد و يا اجرايي مي‌شود، جاي بحث دارد. اين مقوله از دست دانشگاهيان خارج و به محيط‌هاي اجرايي و سازمان‌ها و تشكيلات ورزشي در كشور مربوط مي‌شود كه از جمله آنها مي‌توان به ادارات كل تربيت بدني، سازمان ورزش، آموزش عالي، فدراسيون‌ها، هيات‌ها و آموزش و پرورش اشاره كرد.

عضو هيات علمي دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه پايان‌نامه‌هاي دانشجويي و رساله‌هاي دكترا تنها براي گرفتن مدرك تحصيلي و بدون توجه به نياز ورزش است، اظهار كرد: گاهي دانشجويان مجبور به تحقيق هستند و در نهايت به تشكيلات ورزشي مراجعه و سعي در جلب نظر آنها دارند كه البته به نتيجه نمي‌رسند. دانشجو به دنبال حل مشكل خودش است، به اين جهت از نمونه‌هاي تشكيلات ورزشي استفاده مي‌كند و از آنجا كه اين تحقيقات نياز محور نيست و سفارش داده نشده است و براساس انتخاب خودش صورت مي‌گيرد، قابل بهره‌برداري نيست و بي‌توجهي نسبت به اين بخش از پژوهش‌ها كاملا طبيعي است.

وي با بيان اين كه از آنجايي كه پايان نامه‌ها نتوانسته‌اند نياز ورزش را رفع كنند، دره‌ي عميقي ميان محققين و مسوولان اجرايي ايجاد شده است، تصريح كرد: براي شناسايي نياز ورزش و پر كردن فاصله بين اين دو قشر نياز است كنگره‌اي تحت اين عنوان برگزار شود، اين مساله در دنيا فراگير است. در برخي نقاط به صورت شكاف و در جامعه‌ي ما به تعبيري مانند دره‌اي عميق است.

عضو كميته‌ي آسيا ويژن كنفدراسيون فوتبال آسيا ادامه داد: هر مديري كه مي‌خواهد تصميم بگيرد، بايد براساس آمار و تجزيه و تحليل كمي و كيفي باشد كه البته اين امر زمان‌بر است و زود بازده نيست. تحقيقات بايد به طور مستمر انجام شود و محققان نتيجه‌ي پژوهش‌ها را به مديران ارايه دهند تا براين اساس تصميم‌گيري‌ها حاصل شود. در حال حاضر به ورزش لطمه مي‌زنيم چرا كه برخي از تصميمات پشتوانه‌ي آماري، تطبيقي و علمي ندارند. واگذاري باشگاه‌هاي تهراني به شهرستان‌ها براساس چه تحقيق و چه كار تطبيقي صورت گرفته است؟ هيچ كس منكر توسعه‌ي ورزش نيست. توسعه‌ي پايدار در ورزش با اين تفكر كه يك شبه تيم‌هاي فوتبال را به شهرستان‌ها منتقل مي‌كنيم، كاملا ناپايدار است. معتقدم عدم استفاده از مباحث علمي از مولفه‌هاي تحريري در ورزش است.

عضو هيات علمي دانشگاه تهران با بيان اينكه جاي خوشحالي دارد سازمان مجري چنين كنگره‌ي علمي است، درباره دومين كنگره ملي مديريت ورزش متذكر شد: اين كنگره با تلاش سازمان برگزار شد و چراغ سبز خوبي براي كساني است كه كار علمي مي‌كنند ولي كافي نيست. براي كاربردي و تجاري كردن تحقيقات اين چنين كنگره‌هايي كافي نيست. بعد از چنين كنگره‌هايي مي‌بينيم كه سازمان تربيت بدني به راحتي نمي‌تواند تصميمات يك شبه بگيرد چرا كه فعاليت‌هاي ارايه شده در كنگره بيانگر آمادگي و بهره‌برداري از زمينه و بستر پژوهش است. اين امر را به فال نيك مي‌گيريم و بايد به ديده‌ يك پروسه به طور مستمر به آن نگاه كنيم.

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه چگونه مي‌توان ذهنيت‌هاي دانشگاهيان و مديران ورزش را نسبت به هم تغيير دهيم، خاطرنشان كرد: اين گونه بحث‌ها انحرافي است و به ورزش كمك نمي‌كند. معتقدم مطرح كردن اين مباحث بار سنگيني است كه روي زمين مانده است. يكي از مقالات ارايه شده در كنگره براي تعليم و تربيت ورزش و مقاله‌اي ديگر در بحث حرفه‌اي بودن مطرح شد كه ما از آنها در كشور بي‌بهره‌ايم. بجاي اينكه ضعف‌هاي هم را بگوييم به آسيب شناسي بپردازيم. نبايد فعاليت‌هايمان را به رخ هم بكشيم و همديگر را تضعيف كنيم.

عضو كميته آسيا ويژن AFC متذكر شد: اساتيد و مديران ورزشي همه سوار بر قايقي هستند كه سوراخ‌هاي متعددي دارد. بنابراين هر دو گروه را به ته آب مي‌برد. كساني كه پس از انقلاب مديريت ورزش را برعهده گرفته‌اند، افرادي صبور و قابل گذشت بوده‌اند و براي استفاده از همه‌ي پتانسيل ورزش به هر طيفي فراخوان همكاري دادند. ارتباط مجريان و محققان ورزشي مانند بز لاغري است كه اگر گوشتش را بكنيم، چيزي از آن باقي نمي‌ماند.

وي درباره‌ي نقطه نظر دانشگاهيان و مديران ورزش نسبت به هم اظهار كرد: هيچ كدام از اين دو بخش درست نمي‌گويند. كساني كه پول مي‌دهند و با سختي در ورزشگاه‌ها ثبت نام مي‌كنند، حرف حق مي‌زنند. اگر كاري انجام مي‌دهيم و اعداد و ارقام را مطرح مي‌كنيم، تنها به وظيفه‌مان عمل نموده‌ايم. اساس كار مردم هستند و ما به آنها خدمات نمي‌دهيم. بيشتر نگران خودمان هستيم و با پول مردم فخر فروختن كار درستي نيست. يكي از مباحث ارايه شده در كنگره بحث تكريم مشتري بود كه از ارزش‌گذاري به مردم در بالاترين سطح گفت. در سطوح اجرايي دولت، سازمان، باشگاه‌ها و مردم به ترتيب قرار مي‌گيرند. مردم بايد از امكاناتي كه در اختيارشان قرار مي‌گيرد به محيط ورزش بيايند. علي‌آبادي آمار گرايش مردم به ورزش همگاني را 10 درصد اعلام كرد كه آمار قشنگي نيست و ضد تكريم به مردم است.

انتهاي پيام
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن