تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816366835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشتب داغ ثبت نام مقطع دبيرستان در انتظار افزايش سرانه يا دريافت شهربه


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشتب داغ ثبت نام مقطع دبيرستان در انتظار افزايش سرانه يا دريافت شهربه
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ اين روزها تب و تاب ثبت نام در شهر ديده مي‌شود، هركجا را كه نگاه مي كنيم، پدر يا مادري دغدغه‌اي جز انتخاب مدرسه‌اي مناسب براي ادامه تحصيل فرزند خود را ندارندو اين در حالي است كه هزينه هاي سرسام آور نگهداري مدرسه دغدغه كمبود سرانه را بيش از هر سال ديگر به رخ مسئولان و مدير مدرسه مي كشد.


نيوشا روزبان
اواخر خردادماه سالجاري
قبل از شروع ثبت نام در مدارس، وزارت آموزش و پرورش امسال نيز همانند دو سال گذشته رسماً اعلام كرد كه هيچ مدرسه‌اي حق ندارد در هنگام ثبت نام مبلغي به عنوان شهريه از دانش‌آموزان دريافت كند، اين درحالي است كه نه تنها مدارس شهر تهران، بلكه مدارس كل كشور، در سال گذشته به دليل واريز نشدن به موقع سرانه دانش‌آموزي، با مشكلات مالي بسياري مواجه شدند، به گونه اي كه عده‌اي از مسئولان مدارس بر اين باورند، بهترين روش براي حل مشكلات مالي مدارس، دريافت وجه از دانش‌آموزان است.

دبيرستان آيت الله سعيدي 2شنبه 31تير ماه
هيچ مشكلي در ثبت نام دانش آموزان وجود ندارد

مدير مدرسه در پشت ميز خود مشغول بررسي مشكلات ثبت نام دانش آموز بود و با صبوري مثال زدي به حرفهاي والدين گوش مي دادو هركسي را به فراخور مشكل خود راهنمايي م يكرد.
ولي‌اله صنايع پركار مدير دبيرستان پسرانه شهيد آيت‌الله سعيدي در منطقه شش، كه 9 سال سابقه مديريتي در دبيرستان البرز را دارد، در خصوص ثبت نام دانش‌آموزان در اين مدرسه گفت:در حال حاضر هيچ مشكلي در ثبت نام دانش آموز وجود ندارد و مبلغي را به مدرسه در هنگام ثبت نام پرداخت نمي كند، البته اين مدرسه در طول سال، براساس قانون مدارس هيئت‌امنايي مبلغي تا سقف 120 هزار تومان از دانش‌آموزان دريافت مي كند.
وي تصريح كرد: مدارس دولتي نيز از اين امر مستثني نبوده و براساس مبلغي كه براي آنها از سوي آموزش و پرورش تايين مي‌شود، در طول سال، وجهي را از دانش‌آموزان دريافت مي كنند.
وي ابراز داشت: البته مشكل مدارس هيئت امنايي مانند مدرسه ما اين است كه، اولياء مدرسه در طول سال مبلغ مورد نظر را كه البته تصويب شده هم است، پرداخت نمي‌كنند و اين عدم پرداخت مشكلات مالي زيادي را براي ما به همراه خواهد داشت.
وي افزود: دريافت پول در هنگام ثبت نام براي دوره دبيرستان بايد اجرايي شود، اما چنين مسئله‌اي با سياست‌هاي نظام آموزشي مغايرت دارد، در قانون اساسي آمده است كه آموزش عمومي رايگان است، اين آموزش عمومي تا پايان دوره دبستان معنا دارد، در ساختار آموزش و پرورش دبستان آموزش عمومي است و از آن به بعد دبيرستان است كه آن آموزش عمومي نيست.
اين مدير مدرسه گفت: عدم پرداخت به موقع سرانه دانش‌آموزي به مدارس سبب شده تا گاهي، حتي پولي براي پرداخت آب و برق ساختمان مدرسه نداشته باشيم.

تنهامبلغ كارت دانش آموزي و كارت بيمه دريافت مي شود

صحبتي معاون دبيرستانه پسرانه شهيد آيت‌الله سعيدي نيز در ادامه سخنان مدير اين مدرسه اظهار داشت: در هنگام ثبت نام دوره‌ متوسطه، تنها 2 هزار تومان وجه دريافت مي شود كه اين مبلغ براي كارت دانش‌آموزي و كارت بيمه است.
وي تاكيد كرد: البته در طول سال، در هفته پيوند اولياء و مربيان، از اولياء دانش‌آموزان به صورت همت عالي و در غالب مشاركت مردمي مبلغي دريافت مي شود، اگر كمك مردمي نباشد، مدرسه نمي‌تواند به فعاليت‌هاي خود ادامه دهد.
وي تصريح كرد: در سال 86، متاسفانه وزارت آموزش و پرورش سرانه‌هاي دانش‌آموزي را واريز نكرده و اين امر سبب شد تا مدارس كشور در سال گذشته دچار مشكلات مالي شوند، البته ما سعي كرديم تا با كمك‌هاي مالي كه از اولياء مدارس دريافت مي‌كرديم، بين 50 تا 60 درصد از مشكلات را برطرف كنيم.
وي ابراز داشت: براي سازگاري با قانون اساسي، موظف هستيم تا پولي را در هنگام ثبت نام دريافت نكنيم، اما من معتقدم تا كمك اولياء به مدارس نباشد، مدارس نمي توانند به كار و فعاليت خود ادامه دهند، اما متاسفانه به دليل عدم اطمينان اولياء به مسئولان مدارس، اين كمك‌ها به ندرت صورت مي گيرد.
وي افزود: البته اين را بايد بگويم، مردم ما تا زماني كه اجبار بالاي سر آنها نباشد پولي به مدرسه پرداخت نمي كنند، در واقع اگر در هنگام ثبت نام از اولياء دانش‌آموز پولي دريافت نكنيم، در طول سال نيز نمي‌توانيم مبلغ مورد نظر را دريافت كنيم.

اخذ وجه و محدود تحصيلي و سكونتي دلايل عمده شكايتهاي مردمي است

اصغري رئيس ستاد ثبت نام شهر تهران نيز در رابطه با شكايات مردمي از ثبت‌نام ها در شهر تهران گفت: تا امروز تعدادي گزارشات از سوي بازرسان در سطح شهر در خصوص شكايات مردم به دليل اخذ وجه از والدين توسط يك سري مدارس و همچنين شكاياتي نظير مشكلات محدوده تحصيلي و سكونتي به دست ما رسيده است.
وي اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل وزارت‌خانه و ديوان محاسبات، مدارس دولتي غير از دريافت هزينه بيمه و كارت دانش‌آموزي و كتاب، حق دريافت هيچ هزينه‌ ديگري را به عناوين مختلف از دانش‌آموزان ندارند، اما بعضي از مديران در سطح شهر چنين برخورداري را داشته‌اند.
وي تصريح در پايان تصريح كرد: هنوز تصميمي در رابطه با چگونگي برخورد با مديران متخلف نگرفته‌ايم، بعد از تصميم‌گيري مناسب در رابطه با مديران، وجوه دريافت شده احتمالاً به دانش‌آموزان بازگردانده خواهد شد.
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 685]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن