تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805349935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكرار/ توسط مدير عامل شركت بورس؛ دلايل رونق بازار سهام با اعلام جزئيات معاملات 4 ماهه بورس تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تكرار/ توسط مدير عامل شركت بورس؛ دلايل رونق بازار سهام با اعلام جزئيات معاملات 4 ماهه بورس تشريح شد
خبرگزاري فارس: مديرعامل شركت بورس با اعلام وضعيت 4 ماهه بازار سهام و جزئيات معاملات دلايل رونق بورس را تشريح كرد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، علي رحماني در جلسه بررسي وضعيت بازار سهام و شاخص‌ها و قيمت‌ها و در حضور كارگزاران، سرمايه‌گذاران حقوقي و برخي مسئولان بازار سرمايه سخن مي‌گفت وضعيت 4 ماه ابتدايي بازار سهام را از جهات گوناگون تشريح كرد.

*جزئيات نقدينگي هاي ورودي به بازار سهام

وي اظهار داشت: آنچه طي اين مدت رخ داده رشد قابل توجه جريان نقدينگي ورودي به بورس است به طوري كه در سال 85 در برابر جريان 60 ميليارد توماني منفي اشخاص حقوقي (كه فروشنده بودند)، اشخاص حقيقي 400 ميليارد تومان (بدون اعمال افزايش سرمايه شركت ها) و براساس عرضه‌هاي اوليه نقدينگي وارد كردند و در سال 86 مجموع نقدينگي جديد 849 ميليارد تومان بود كه از اين حجم 320 ميليارد تومان
(معادل 38 درصد) مربوط به اشخاص حقيقي و 529 ميليارد تومان (معادل 62 درصد) به سرمايه‌گذاران حقوقي اختصاص داشت.
وي ادامه داد: اما در 4 ماهه نخست سال جريان نقدينگي در مجموع هزار و 402 ميليارد تومان بودكه 628 ميليارد تومان (45 درصد) مربوط به مردم و 774 ميليارد تومان (55 درصد) به اشخاص حقوقي اختصاص داشت.
به گفته رحماني كل وجوه سرمايه‌گذاري خارجي در مدت ياد شده 51 ميليون دلار بود اما سهم اين بخش از سرمايه‌گذاري در بازار سهام ايران كمتر از يك دهم درصد است.

* 2 عامل موثر در ورود نقدينگي

مديرعامل شركت بورس در خصوص عوامل موثر در ورود نقدينگي‌هاي جديد خاطرنشان كرد: از لحاظ مسائل درون سازماني ورود شركت‌هاي اصل 44 و افزايش پيش‌بيني سود شركت‌ها دو عامل اثرگذار در جذب نقدينگي بودند به طوري در برابر پيش‌بيني سود 7 هزار و 144 ميليارد توماني و تحقق 6 هزار و 507 ميليارد توماني و تقسيم سود 4 هزار و 708 ميليارد توماني شركت‌ها در سال گذشته، در سال جاري پيش‌بيني سود شركت‌ها با رشد 54 درصدي به 10 هزار و 970 ميليارد تومان رسيده كه بخشي از اين مبلغ مربوط به شركت‌هاي جديد بورس است.

*رشد سرعت گردش سهام

رحماني تعداد شركت‌هاي بازارهاي اول و دوم را 318 شركت و تابلوي چهارم را 60 شركت معرفي كرد و در رابطه با سرعت گردش سهام اظهار داشت: سرعت اين تغيير در طول سال گذشته 17 درصد و 4 ماهه نخست 86 به ميزان 64/3 درصد بوده اما در طول سال جاري اين متغير به 68/10 درصد رسيده است.

*افزايش تعداد و حجم كدهاي معاملاتي

وي تعداد كدهاي معاملاتي جديد صادره در سال‌هاي 85 و 86 را 89 هزار و 61 هزار اعلام كرد و گفت: در حالي در چهار ماهه نخست سال جاري 25 هزار و 809 كد جديد صادر شد كه اين آمار در مدت مشابه سال قبل 16 هزار كد بود، از سوي ديگر طي 4 ماه ابتدايي سال 87 در 233 هزار كد معامله انجام شده كه در مدت مشابه سال گذشته 195 هزار معامله بود.
رحماني افزود: اين در حالي است كه 25 هزار نفر كمتر از 10 درصد نقدينگي وارد بورس كردند و باقي نقدينگي مربوط به كدهاي قديمي بود.
به گفته وي كل معاملات خريد و فروش انجام شده در سال جاري 11 هزار و 400 ميليارد تومان بود كه هزار و 400 ميليارد تومان توسط پول جديد انجام شده است.

* كاهش صنايع زيان ده بورس

وي ميانگين بازدهي بورس براساس شاخص را طي يك سال اخير (از تير 86 تا تير 87) 5/60 درصد اعلام كرد و گفت: در گذشته از 36 صنعت حاضر در بورس فقط 11 صنعت سودده بودند اما اخيرا 20 صنعت سودده و 16 شركت زيان دهي داشته اند اما براساس پيش‌بيني‌هاي سود سهام، فقط 3 صنعت زيان ده و 33 صنعت ديگر سودده هستند.
وي ادامه داد: از سوي ديگر ميانگين P/E بازار (نسبت قيمت به درآمد) از 2/5 مرتبه سال گذشته به 68/5 مرتبه افزايش يافته كه نشان دهنده رشد ورود نقدينگي جديد است.
مديرعامل بالاترين مقام اجرايي بازار سرمايه حجم عرضه‌هاي اوليه و دولتي را 3 هزار و 600 ميليارد تومان اعلام كرد كه 2 هزار و 230 ميليارد مربوط به معاملات غيرنقدي و سهام عدالت و رد ديون بود.

*دلايل رونق بورس

رحماني در بررسي دلايل رونق بازار سهام طي ماه‌هاي اخير گفت: افزايش سودآوري شركت‌ها و ترسيم سودآوري متدوام، اصلاح قيمت محصولاتي چون سيمان و شوينده‌ها ، كاهش سودآوري بازار رقيب يعني مسكن و عرضه‌هاي اوليه سهام شركت‌ها باعث افزايش جذابيت بورس براي عموم و سرازير شدن جريان نقدي ‌شد كه اين رويه مي‌تواند بازار را گرمتر و فرصت‌هايي را بوجود آورد.
رحماني از شركت‌ها خواست تا با عرضه سهام از رشد بي‌رويه قيمت‌ها و معطلي پول سرمايه‌گذاران جلوگيري كنند.

*تحليل شاخص و...

رحماني در تحليل روند حركت شاخص كل بورس با بيان اينكه معاملات بلوكي در محاسبه شاخص لحاظ نمي‌شود گفت: در بررسي شاخص بايد سيكل قيمت جهاني محصولات تحليل شود.
وي در خصوص حسابداري تورمي خاطرنشان كرد: ضمن تاكيد بر تقسيم سود ساليانه كمتر شركت‌ها، كيفيت سود در ضوابط پذيرش آمده و به اين متغيرها به جريان نقدي عملياتي مرتبط شده و بر اين اساس يك نوع طبقه بندي شركت‌ها انجام شده است.
رحماني با اشاره به عدم سياست شركت بورس در ارزان يا گران فروشي سهام تصريح كرد: اگر سازمان خصوصي‌ساي قيمت‌گذاري 5 گانه سهام را منتشر كند مفروضات مشخص و اذهان عمومي به هم نزديك خواهند شد.
وي در خاتمه با بيان اين مطلب كه گروهي از سرمايه‌گذاران دنباله رو هستند گفت: مشكل تحليل اندك و پايين مشكلي جدي است و متاسفانه بسياري از سرمايه‌گذاران به جاي تجزيه و تحليل به ديگران اقتدا مي‌كنند.
انتهاي پيام/
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن