تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812576138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به مناسبت روز جهاني شير مادر/ شيرمادر هديه خدا براي تولد نوزاد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: به مناسبت روز جهاني شير مادر/ شيرمادر هديه خدا براي تولد نوزاد
دين مبين اسلام به هر موردي كه با سلامت و زندگي موفق انسان در ارتباط باشد با جديت پرداخته و انسان ها را به بكارگيري از تعاليم زندگي بخش خود فراخوانده است.


موفق وي در آينده ضروري است تغذيه با شير مادر است.
اسلام پيش از دستيابي انسان به علومي كه نشان مي دهد تغذيه با شير مادر چه فوايدي دارد ، بارها در قرآن به شير مادر اشاره و حق شير دادن و شير خوردن را تشريح كرده است.
پيامبر اعظم (ص ) و ائمه اطهار (ع) نيز بارها بانوان را به تغذيه كودكان با شير مادر فرا خوانده اند.
بر اساس آخرين تحقيقات در استان سمنان درصد تغذيه نوزادان با شير مادر 7/87 درصد است و اين رقم در برابر آمار كشوري 88 درصدي نشان مي دهد اين استان در بخش آموزش مادران به تغذيه با شير مادر موفق بوده است.
درصد تغذيه انحصاري با شير مادر تا چهار ماهگي در اين استان نيز 9/50 اعلام شده است كه نشان مي دهد در فرهنگ مردم استان سمنان تغذيه كودك با غذاي كمكي زودتر از حد معمول آغاز مي شود.
ترويج فرهنگ تغذيه باشير مادر علاوه بر خانواده ها در بيمارستان ها نيز در حال اجراست.
دكتر"فرشيد فريور" رييس گروه خانواده دانشگاه علوم پزشكي سمنان از فعاليت شش بيمارستان دوستدار كودك در سمنان، دامغان، گرمسار و مهديشهر خبر داد و متذكر شد: در اين بيمارستان اصول ده گانه تغذيه با شير مادر رعايت مي شود.
دكتر "مريم شيباني" كارشناس سلامت كودكان و شير مادر معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي سمنان با بيان اينكه كودكان شيرمادرخوار نسبت به ساير كودكان سالم تر باهوش تر هستند گفت: در شير مادر بيش از 300 نوع عامل ضد ميكروبي وجود دارد و احتمال ابتلاي كودكان شير مادر خوار به عفونت تنفسي گوش و كليه، آسم، چاقي، آلرژي، ديابت، اسهال، سرطان هاي دوران كودكي نظير لنفوم، پوكي استخوان، و سندرم مرگ گهواره (مرگ ناگهاني نوزاد در هنگام خواب ) بسيار كم است.
"مينو سعيدي" جواني است كه به تازگي مادر شده است او كه از آموزش هاي تغذيه با شير مادر استفاده مي كند مي گويد: در اوايل تولد فرزندم تصور مي كردم شيرم كفاف سير كردن او را نمي دهد و به همين دليل است كه او مرتب گريه مي كند يا انگشتش را مي مكد اما با مطالبي كه در اين دوره هاي آموزشي ياد گرفتم حالا مي دانم اگر فرزندم ماهانه حداقل 500 گرم وزن اضافه كند يعني شيرم براي سير كردن او كافي است.
"اكرم محتشمي" نيز بانويي كارمند است كه پس از پايان دوران مرخصي زايمان به محل كار خود بازگشته است، او علاوه بر تغذيه فرزند خود با شير مادرو غذاي كمكي از شير خشك نيز استفاده مي كند.
او مي گويد : با اينكه مي دانم شير خشك نسبت به شير مادر شيرين تر است و علاوه بر اينكه بر روي دندان هاي فرزندم اثر منفي مي گذارد ممكن است فرزندم در آينده نزديك به خاطر طعم شير و آسان تر بودن استفاده از شيشه از شير مادر رويگردان شود بخاطر موقعيت شغلي مجبور به استفاده از شير خشك هستم.
دكتر شيباني در خصوص تغذيه با شير مادر براي كودكان مادران كارمند با رد هر گونه استفاده از شير خشك گفت: اين مادران بايد از روش شيردوشي استفاده كنند تا در زماني كه در منزل نيستند هم كودك از شير مادر تغذيه شود.
وي افزود: شير دوشيده شده مادر در هواي اتاق بدور از گرما شش تا هشت ساعت، در يخچال تا 48 ساعت، در جايخي تا دو هفته، در فريزر معمولي و دماي 18 درجه زير صفر تا سه ماه و در فريزر صنعتي و دماي 32 درجه زير صفر تا شش ماه قابل استفاده است.
اين كارشناس از شيشه به عنوان "آلت قتاله" ياد و تصريح كرد: شيشه هاي شير استريل نيستند و موجب ايجاد بيماري هاي اسهالي و مرگ نوزادان خواهند شد.
وي متذكر شد: شير دوشيده شده بايد با قاشق يا فنجان به نوزاد خورانده شود و در بيمارستان نيز شير دوشيده شده با سرنگ يا لوله هاي معده به كودك داده مي شود.
همانگونه كه پزشكان و كارشناسان تغذيه كودكان خط قرمزي به روي استفاده از شيرخشك مي كشند در دين مبين اسلام نيز هيچ شيري به غير از شير مادر براي تغذيه كودك توصيه نشده است بگونه اي كه در تعاليم اسلام آمده است اگر مادر به هردليلي نمي تواند به فرزند خود شير دهد براي نوزاد دايه گرفته شود.
ك4 506/7340/608 شماره 411 ساعت 20:08 تمام
 پنجشنبه 10 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن