تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818831122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آقاي اوباما! شما هم مسئوليد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آقاي اوباما! شما هم مسئوليد
خبرگزاري انتخاب : ● شهير شهيد ثالث: اگر قرار است پيشنهادي كه شما براي حل مسئله ايران مي خواهيد بر روي ميز قرار دهيد همين باشد كه هست، ديگر اينهمه بحث و حديث و رفتن جورج بوش و آمدن شما چه خاصيتي مي تواند در بر داشته باشد و اين چگونه "تغييري" است؟


سناتور ايلينوي و كانديداي حزب دموكرات براي انتخابات رياست جمهوري ماه نوامبر آمريكا، آقاي برك اوباما، در جريان ملاقاتي كه با نمايندگان دموكرات كنگره آمريكا داشت آنان را در جريان نتايج و برداشت هاي خود از مسافرت اخيرش به خاورميانه قرار داد. او در جريان سخنراني يك ساعته اش گفت: "كسي در اين خصوص مستقيما چيزي به من نگفته است اما از صحبت هائي كه داشتم احساسم اينست كه اگر تحريم ها به نتيجه نرسد اسرائيل مصمم است كه به ايران حمله كند." حقيقت اينست كه ظاهرا آقاي اوباما نيز هنوز اين درس بزرگ را فرا نگرفته كه بين حل مشكلات جهان و حفظ منافع اسرائيل بايد يكي را برگزيند.

نياز به نبوغ چنداني نيست و قطعا اوباما نيز قادر است دريابد كه اين راه رفته به بن بست رسيده است. سكوت و يا حمايت بي قيد و شرط از اسرائيل نه تنها به حل مشكلات اين جهان بحران زده و بخصوص منطقه در حال انفجار خاورميانه كمكي نمي كند بلكه ادامه اين سياست، روز به روز بر اقتدار و تسلط افراطيون خواهد افزود.

اگر اوباما قرار است با شعار "تغيير" بر سر كار آيد لابد خيل عظيم متفكران و سياستمداران و آن بخش از دنياي كورپوريت كه حامي وي هستند به اين نتيجه رسيده اند كه سياست هاي كمپاني بوش و شركاء آمريكا را غرق در گرفتاري و بحران نموده است و اگر چنين است سخناني كه در پي مي آيد را چگونه مي توان تفسير كرد؟

اوباما در پاسخ به "هاوارد برمن" (Haward Bermen) نماينده ايالت كاليفرنيا كه از وي سئوال مي كند با ايران چگونه برخورد خواهيد كرد، مي گويد: "اگر ايرانيان پيشنهادي را كه هم اينك به آنان شده قبول نكنند، به اين اميد كه رئيس جمهور آينده به آنان پيشنهاد بهتري خواهد داد، سخت در اشتباهند."

دو مسئله. نخست اينكه اگر قرار است پيشنهادي كه شما براي حل مسئله ايران مي خواهيد بر روي ميز قرار دهيد همين باشد كه هست، ديگر اينهمه بحث و حديث و رفتن جورج بوش و آمدن شما چه خاصيتي مي تواند در بر داشته باشد و اين چگونه "تغييري" است؟ دوم اينكه چگونه است كه در بين اين نمايندگان كسي پيدا نشد كه از آقاي اوباما بپرسد در صورت حمله اسرائيل به ايران شما چگونه با آن كشور برخورد خواهيد كرد، ضمن اينكه ايشان حداقل به اندازه ژنرال مايك مولن هم شجاعت از خود بخرج نداده است كه به اسرائيل بگويد، بهتر است طرح حمله به ايران را به بايگاني بسپارد.

پس از هفته ها سخنان پي در پي رابرت گيتس و آدميرال مايك مولن در مخالفت با حمله به ايران، اينك آقاي ايهود باراك وزير دفاع اسرائيل در واشنگتن بسر مي برد و ظاهرا هم از خود حرارت و فعاليت بسياري نشان مي دهد.

به نوشته روزنامه اينترنتي اسرائيل Ynet هدف از اين سفر باراك گرفتن تعهد از آمريكا براي حمايت هاي لجستيك در صورت حمله اين كشور به ايران است.

پس از ملاقات با رابرت گيتس وي دوبار در يكروز با كانداليزا رايس ملاقات كرد. بار دوم، ملاقات، خصوصي و همراه با صرف شام بود كه صرفا موضوع ايران مطرح و مورد بحث قرار گرفت. ايهود باراك در همين فرصت كوتاه قرار است با مشاور امنيت ملي ستيفن هدلي نيز ملاقات كند و انتظار مي رود كه در اين جلسه جورج بوش نيز به آنان بپيوندد.

اين توضيح كه اگر ايران به يك بمب اتمي دست يابد امنيت آمريكا به مخاطره خواهد افتاد و اين همه جنجال و فشار و تهديد معلول اين نگراني است قابل قبول نيست. هيچ عقل سليمي نمي پذيرد كه دستيابي ايران به يك و يا حتي چند سلاح اتمي، امنيت آمريكا را با بيش از پنج هزار و اسرائيل را با بيش از ۲٠٠ سلاح اتمي به مخاطره خواهد انداخت، بخصوص كه تمامي جنگها و كودتاها و ناآرامي هاي منطقه در پنجاه سال گذشته حاصل اعمال اين دو كشور بوده است. بهتر است حقيقت را به مردم دنيا بگوئيد. شما با اين اعمال خود به گفته هاي محمود احمدي نژاد اعتبار مي بخشيد.

شهير شهيد ثالث

[email protected]
 پنجشنبه 10 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن