تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 26 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811370869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پروژه‌هاي نيمه تمام عمراني از ديروز تا امروز ـ 2 اختصاص 80 درصد اعتبارات عمراني آذربايجان غربي براي تكميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پروژه‌هاي نيمه تمام عمراني از ديروز تا امروز ـ 2 اختصاص 80 درصد اعتبارات عمراني آذربايجان غربي براي تكميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام
خبرگزاري فارس: توسعه پايدار هر كشور در گرو توسعه زيربنايي آن كشور است و اين مقوله با مديريت دولت نهم، تكميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام از برنامه سوم توسعه، آغاز و بهره‌برداري از پروژه‌هاي جديد در سه ساله برنامه چهارم توسعه شتاب بيشتري به خود گرفته است.


به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه، مدير كل دفتر برنامه‌ريزي و بودجه استانداري آذربايجان غربي مي‌گويد: اتمام طرح‌هاي نيمه تمام از اولويت‌هاي اساسي دولت است و بر همين اساس امسال بيش از 80 درصد بودجه 2 هزار ميليارد ريالي آذربايجان غربي به تكميل 2 هزار و 118 پروزه نيمه تمام و مستمر اختصاص يافته است.
علي رزمجو با اشاره به شناسايي و اولويت‌بندي پروژه‌هاي عمراني آذربايجان غربي مي‌افزايد: تكميل پروژه‌هاي مصوب در نخستين دور سفر هيئت دولت به استان، بهسازي و احداث راه روستايي، اجراي طرح‌هاي آبرساني به روستاها، اجراي طرح‌هاي عمران روستايي و توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري از مهم‌ترين شاخصه‌هاي توزيع اعتبارات عمراني آذربايجان غربي در سال جاري است.
مديركل دفتر برنامه ريزي و بودجه آذربايجان غربي اولويت‌بندي طرح‌هاي عمراني، توزيع اعتبارات براساس فصول 17 گانه بودجه و برنامه شهرستان‌ها براي مبادله سريع موافقتنامه هاي طرح‌هاي عمراني با دستگاه‌هاي اجرايي را از اقدامات مهم عنوان كرد.
رزمجو در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به پيش‌بيني تخصيص 70 درصدي بودجه عمراني استان در سال جاري افزود: امسال تخصيص اعتبارات عمراني به دستگاه‌هاي اجرايي بر اساس پيشرفت فيزيكي طرح‌هاي در دست اجرا خواهد بود و دستگاه‌هاي اجرايي بايد به اين امر توجه جدي كنند.
وي در ادامه تكميل مطالعات طرح تهيه برنامه آمايش استان، تكميل مطالعات سطح بندي توسعه شهرستان‌ها، بخش ها و دهستان ها، تدوين برنامه پنجم توسعه و سازندگي استان بر اساس نتايج مطالعات آمايش را از ديگر برنامه‌هاي در دست اجراي دفتر برنامه ريزي و بودجه استانداري آذربايجان غربي در سال جاري عنوان كرد.
رئيس سازمان صنايع و معادن آذربايجان غربي نيز با اشاره به روند توسعه استان در بخش صنعت و معدن مي‌گويد: با روي كار آمدن دولت نهم و در سه ساله برنامه چهارم توسعه، تسهيلات بانكي از نظر تعداد 2/3، از نظر مبلغ 14 و از نظر اشتغال 4/3 درصد رشد داشته است كه اين نشان از توجه دولت نهم به بخش صنعت در استان‌هاي غيرصنعتي است.
محمد حاج زماني ادامه مي‌دهد: 3 هزار و 190 طرح در قالب بنگاه‌هاي كوچك اقتصادي و زودبازده به بانك‌ها معرفي شده است كه از اين مجموع براي يك هزار و 775 طرح مبلغ 8 هزار و 885 ميليارد ريال مصوب شده كه تاكنون نيز 592 ميليارد تومان براي يك هزار و 500 طرح پرداخت شده است.
وي بيان مي‌كند: در حال حاضر در اين استان 7 هزار و 800 طرح صنعت و معدن در دست اجراست كه با بهره‌برداري از آنها براي 164 هزار نفر فرصت شغلي ايجاد مي‌شود.
حاج زماني با اعلام اينكه از مجموع اين طرح‌ها 7 هزار و 620 طرح تا 60 درصد و 245 طرح از بيش از 60 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار هستند، اضافه مي‌كند: عمده طرح‌هاي نيمه تمام در زمينه سيمان، فولاد، صنايع وابسته به ميوه، صنايع وابسته به سنگ، دو واحد پتروشيمي در مياندوآب و مهاباد و صنايع شيميايي است.
وي با اشاره به اينكه 245 طرح نيمه تمام در زمينه صنعت و معدن در استان وجود دارد كه بيش از 60 درصد پيشرفت فيزيكي دارند، خاطرنشان مي‌كند: با بهره‌برداري از آنها براي 7 هزار نفر در استان فرصت شغلي ايجاد مي‌شود.
حاج زماني با اعلام اينكه در سه ماهه اول سال جاري 89 پروانه بهره‌برداري صادر شده است، خاطرنشان مي‌كند: اين تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افزايش يافته ه با هزينه 740 ميليارد ريال براي اجراي اين طرح‌ها براي 995 نفر زمينه اشتغال فراهم شد.
حاج زماني مي‌افزايد: در اين مدت صدور پروانه‌هاي بهره‌برداري از نظر اعتبار 131 و از نظر اشتغال 10 درصد رشد نشان مي‌دهد.
وي به آمار صدور جواز تاسيس اشاره كرده و اظهار مي‌دارد: در سه ماهه اول سال جاري 459 فقره جواز تاسيس صادر شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 كاهش يافته است.
حاج زماني محدود شدن منابع بانكي، سيستم انقباضي در ارائه تسهيلات، هدفمند شدن جوازهاي تاسيس و اشباع برخي از كالاهاي توليدي در استان را از دلايل كاهش صدور جواز تاسيس عنوان مي‌كند.
وي متذكر مي‌شود: در تيرماه سال جاري نيز با پايان عمليات ساخت‌ و ساز و نصب ماشين‌آلات براي 41 واحد صنعتي در آذربايجان غربي، پروانه بهره‌برداري صادر شده كه اين طرح‌ها در مجموع با 350 ميليارد و 730 ميليون ريال سرمايه‌گذاري اجرا شده‌اند.
وي اضافه مي‌كند: با بهره‌برداري از آنها براي 444 نفر شغل ايجاد شده است.
حاج زماني خاطرنشان مي‌كند: در تير سال جاري 133 فقره جواز تاسيس با 2 هزار و 264 ميليارد و 417 ميليون ريال سرمايه‌گذاري صادر شده است.
وي صدور پروانه بهره‌برداري براي شش واحد معدني با 11 ميليارد و 129 ميليون ريال سرمايه‌گذاري را از ديگر اقدامات سازمان صنايع و معادن در تيرماه گذشته اعلام كرده و يادآور مي‌شود: با بهره‌برداري از اين واحدها با ايجاد اشتغال براي 72 نفر سالانه 182 هزار تن انواع مواد معدني هم استخراج مي‌شود.
وي در ادامه به بخشي از چالش‌هاي صنعت و معدن اشاره و تصريح مي كند: محدوديت در پرداخت منابع و تسهيلات بانكي به علت سيستم جديد بانكي ناشي از مهار تورم در كشور سرمايه در گردش واحدها را با مشكل مواجه كرده است.
حاج زماني خدمات زيربنايي نظير برق، زمين و هزينه‌هاي تغيير كاربري را به دليل كشاورزي بودن استان از ديگر مواردي عنوان كرد كه صنعت را در اين استان با مشكل مواجه كرده است.
وي با اعلام اينكه درياچه اروميه مي‌تواند مواد اوليه بيش از 30 صنعت را تامين كند، مي‌گويد: به دليل مسائل توريسم، قرار گرفتن اين درياچه به عنوان تالاب بين‌المللي و برخي موارد كارشناسي نظير پايين آمدن سطح آب امكان فعاليت‌هاي صنعتي در اين درياچه را از صنعتگران گرفته است.
حاج زماني در پايان خاطرنشان كرد: نبود نيروي انساني مجرب و اداره شدن كارخانجات با سيستم سنتي مالك مدير، كوچك مقياس و جزيره‌اي بودن آنها، هم پيوند نبودن واحدها با صنعت، نگرش منفي در برخي از كارشناسان ذي ‌ربط در صنعت نظير بانك‌ها و سازمان‌هاي نظارتي كه نسبت به متوسط كشور سختگيرتر عمل مي‌كنند، فضاي مناسبي را براي توسعه سرمايه‌گذاري در صنعت استان فراهم نمي‌كند.
مدير كل كار و امور اجتماعي آذربايجان غربي با اشاره به عملكرد دولت نهم در زمينه ارائه تسهيلات در قالب بنگاه‌هاي كوچك اقتصادي زودبازده مي‌گويد: دولت نهم رفع مشكل اشتغال را در برنامه‌هاي خود قرار داده است و بر اين اساس طبق مطالعات اوليه تحت بنگاه‌هاي كوچك اقتصادي زودبازده از اواخر سال 84 شروع و به مرحله اجرا گذاشته شد.
علي سليماني ادامه مي‌دهد: براي جوابگويي به بيكاران و جوايندگان كار راهكارها و پارامترهاي مختلفي را مي‌توان پشت سر هم رديف كرد اما بنگاه‌هاي كوچك اقتصادي زودبازده از اهميت و جايگاه ويژه‌اي براي اشتغال و همچنين صنعت استان داشته است.
وي با اعلام اينكه توسعه پايدار كشور بدون منابع انساني متخصص، توانمند و متعهد امكانپذير نيست، يادآور مي‌شود: نيروي كار يك منبع ارزشمند براي توسعه پايدار هر كشور است كه پايه‌ريزي بنگاه‌هاي كوچك اقتصادي زودبازده نيز بر اين اساس بوده است.
سليماني عملكرد بنگاه‌هاي اقتصادي را مثبت ارزيابي كرده و مي‌افزايد: پس از بررسي 14 شاخصه مهم بنگاه‌هاي كوچك اقتصادي زودبازده آذربايجان غربي جزو پنج استان برتر كشور در عملكرد بنگاه‌ها انتخاب شده است.
دبير كار گروه اشتغال و سرمايه گذاري استان سهم كل اعتبارات تخصيصي بنگاه‌هاي كوچك و اقتصادي زودبازده استان را 16 هزار و 935 ميليارد ريال اعلام كرده و اظهار مي‌دارد: 102 درصد مبلغ تخصيصي حدود 17 هزار و 331 ميليارد ريال مصوب شده كه از اين ميزان 7/74 درصد حدود 12 هزار و 657 ميليارد ريال منجر به عقد قرار داد و 7/63 درصد حدود 10 هزار و 700 ميليارد ريال از مبلغ مصوب به متقاضيان در تمامي بخش‌ها پرداخت شده است.
سليماني متذكر مي‌شود: با توجه به اينكه 102 درصد مبلغ تخصيصي براي بنگاه‌هاي كوچك اقتصادي زودبازده مصوب شده است بانكها ديگر پذيرش طرح و تقاضا ندارند.
توسعه پايدار هر كشور در گرو توسعه زيربناهاي آن كشور است و اين مقوله با روي كار آمدن دولت نهم، تكميل پروژه‌هاي نيمه تمام از برنامه سوم توسعه، آغاز و بهره‌برداري از پروژه‌هاي جديد در سه ساله برنامه چهارم توسعه، شتاب بيشتري را به خود گرفته است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گزارش از:
طاهره زينالي خبرنگار فارس اروميه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتهاي پيام/م
 پنجشنبه 10 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 292]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن