تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812622266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سه شنبه آينده ؛ بررسي صلاحيت سه وزير پيشنهادي رئيس جمهوري در مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: سه شنبه آينده ؛ بررسي صلاحيت سه وزير پيشنهادي رئيس جمهوري در مجلس
گروه سياسي - مسعود بصيري: در پي معرفي حسيني، بهبهاني و كردان به ترتيب به عنوان وزراي اقتصاد، راه و ترابري و كشور از

سوي دولت نمايندگان مجلس، به احتمال زياد و بنا بر اعلام محمدرضا باهنر سه شنبه آينده براي بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي تشكيل جلسه مي دهند.
البته هر گونه گمانه زني در شرايط حاضر و انجام پيش بيني در خصوص ميزان آراي هر وزير پيشنهادي خيلي زود است، اما شواهد امر حاكي از آن است كه به ترتيب حسيني و كردان بايد تلاش بيشتري را براي جلب نظر نمايندگان انجام دهند.كردان به دليل سوابق خود، بيش از حسيني براي مجلس نام آشناست، اما حسيني حداقل در اين مورد از كردان عقب تر است، تا آنجا كه مخبر كميسيون اقتصادي به خبرنگاران گفت: تا امروز فكر مي كرديم كه صمصامي به عنوان وزير پيشنهادي اقتصاد به مجلس معرفي مي شود، زيرا در كميسيون اقتصاد با صمصامي جلسه داشتيم و برنامه هاي او را بررسي كرديم، همچنين نظرات كميسيون را به صمصامي منتقل كرديم.
محمدرضا خباز در عين حال كه انتخاب وزير و معرفي آن را حق رئيس جمهور دانست، اما افزود: نمايندگان امروز همزمان با ملت در جريان معرفي وزراي پيشنهادي قرار گرفتند، اما بهتر اين بود كه دولت با كميسيونهاي تخصصي مجلس هماهنگي مي كرد، زيرا براي ارايه رأي اعتماد به وزرا، اين هماهنگي اوليه لازم است و به همين دليل ما با آقاي صمصامي جلسه داشتيم. البته صمصامي در جلسه كميسيون اقتصادي گفته، فكر نمي كنم به عنوان وزير اقتصاد معرفي شوم.
روح ا... حسينيان نيز با ابراز شگفتي از وزراي پيشنهادي رئيس جمهوري گفت: از اين معرفي شگفت زده شده ام و اميدي بر اين كه آنها بتوانند كاري انجام بدهند وجود ندارد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه پس چرا رئيس جمهور اين افراد را معرفي كرده، گفت: اين سؤال را از رئيس جمهور بپرسيد.
*انتخاب اعضاي هيأت رئيسه كميسيون ويژه بررسي طرح تحولات اقتصادي
اعضاي هيأت رئيسه كميسيون ويژه بررسي طرح تحولات اقتصادي دولت انتخاب شدند و بر اساس آن، غلامرضا مصباحي مقدم به رياست اين كميسيون برگزيده شد.
كاظم دلخوش با بيان اين مطلب افزود: محمدرضا تابش و روح ا... حسينيان به عنوان نواب رئيس، علي اصغر زارعي و عباس رجايي به عنوان منشي و اينجانب نيز به عنوان مخبر اين كميسيون انتخاب شديم. مخبر كميسيون ويژه بررسي طرح تحول اقتصادي ادامه داد: ما از نمايندگان دولت براي حضور در جلسات كميسيون دعوت خواهيم كرد، زيرا هنوز نظرات دولت براي نمايندگان شفاف نيست و بايد مشخص شود كه دولت چه كالاهايي را از سبد يارانه حذف مي كند و بايد مشخص شود كه اين يارانه ها به چه قشري از جامعه تعلق مي گيرد.
دلخوش گفت: نظر مقام معظم رهبري اين است كه قواي سه گانه و نيز مجمع تشخيص مصلحت نظام نظر خود را درباره اجراي طرح تحول اقتصادي ارايه كنند و اگر همگي به اين نتيجه رسيدند كه اين طرح اجرا شود، آن وقت طرح مذكور اجرا مي شود.
همچنين روز سه شنبه مصباحي مقدم نيز در گفتگو با خبرنگاران پارلماني گفت: تصميم داريم با دولت تعامل مثبت داشته باشيم و در همين راستا، مكاتبه اي با رئيس جمهور كرديم و در اين مكاتبه از رئيس جمهور خواستيم تا وقت ملاقاتي را تعيين كند و اميدواريم كه اين ملاقات زودتر انجام شود.
وي در خصوص معرفي وزراي پيشنهادي دولت نيز با بيان اين كه از هفته پيش خبر انتخاب آقاي حسيني شنيده مي شد، گفت: نام آقاي حسيني مطرح بود، ولي اين خبر عمومي نشده بود.
مصباحي مقدم هر گونه اظهارنظر درباره احتمال رأي مجلس به وزراي پيشنهادي را به بررسي بيشتر گزينه هاي پيشنهادي رئيس جمهوري موكول كرد، اما تأكيد كرد: در خصوص معرفي وزرا، هيچ مشورتي با مجلس نشده است.
*باز هم تجمع معلمان حق التدريسي
گويا سريال تجمع معلمان حق التدريسي در مقابل مجلس پاياني ندارد و تقريباً هر يكي دو هفته در مقابل در شمالي مجلس مي توان عده اي را ديد كه با نصب پلاكارد يا در دست گرفتن كاغذ نوشته هايي، خواستار استخدام خود در آموزش و پرورش هستند.اين معلمان روز سه شنبه نيز در مقابل مجلس بوده و از نمايندگان مي خواستند براي استخدام و بيمه آنها راهكاري بينديشند. جواد جهانگيرزاده، قاضي پور و ذاكري نمايندگان شهرستان اروميه با حضور در جمع معلمان حق التدريسي شهرستان اروميه به آنها قول دادند تا مشكلات آنها را پيگيري كنند.
*الجزيره پشت «اعدام فرعون» بوده است
محمد حسين صفار هرندي گفت: گفته مي شود سازنده اصلي فيلم «اعدام فرعون» الجزيره بوده، اما يك گروه غيردولتي هم از آن حمايت كرده است.
وي كه در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران پارلماني در خصوص اين فيلم سخن مي گفت، در جواب سؤال ديگري مبني بر اين كه آيا فيلم مذكور از وزارت ارشاد داراي مجوز بوده است، اظهار داشت: اين فيلم يك فيلم رسمي نبود تا مجوز بگيرد. يكي ديگر از خبرنگاران از وزير ارشاد كه روز سه شنبه براي پاسخ به سؤال الياس نادران در مورد دلايل توقيف خبرگزاري فارس در مجلس حضور يافته بود، سؤال كرد: آيا روزنامه «همشهري عصر» توقيف شده است و او پاسخ داد: ما اصلاً روزنامه همشهري عصر نداريم، يك روزنامه داريم كه اسم آن «همشهري» است و ممكن است در چاپهاي مختلف بيرون آيد و اين امر دست خود روزنامه است.
گفتني است، نادران كه از پاسخ وزير ارشاد در خصوص دلايل توقيف خبرگزاري فارس در كميسيون مربوطه قانع نشده بود، روز سه شنبه سؤال خود را در صحن علني مطرح كرد و وزير ارشاد به آن پاسخ گفت، اما نادران باز هم قانع نشد
صفار در خصوص ماجراي توقيف فارس به نمايندگان گفت" از ديد بنده خبرگزاري فارس يك خبرگزاري تأثيرگذار است كه بنده نيز مدتي قبل از حضور در دولت نهم در آن حضور داشته ام، اما اصل ماجرا از اين قرار است كه در پي چندين خبررساني كه خبرگزاري فارس در مورد مسايل اقتصادي كشور در ماه هاي گذشته داشته و همچنين اطلاع رساني در مورد جابجايي مقامات كه بسياري از موارد شايعه بوده كه در آخرين خبري كه منجر به توقيف شد، عنوان شده بود كه بركناري رياست بانك مركزي قوت گرفت.
وي گفت: پس از انتشار اين خبر، آقاي مظاهري با دولت تماس گرفته كه اگر مي خواهيد من را كنار بگذاريد، چرا از طريق رسانه ها به من خبر مي دهيد و مستقيم به بنده نمي گوييد. اين در حالي است كه اثر رواني و مخرب زيادي در مورد اين خبر وجود دارد، ضمن آن كه ما با تحريمهاي زيادي از خارج مواجه هستيم و همچنين رؤساي بانك بر اساس اين خبر، تماسهاي زيادي براي علت آن با ما داشتند.
صفار هرندي گفت: اگر اين خبر و شايعه پراكني كه بعد هم مشخص شد دروغ بوده است، جامعه را دچار بحران كند، چگونه بايد در مقابلش بي تفاوت باشيم. در حالي كه ما دغدغه سه روز توقيف رسانه اي را داريم، مگر مي توانيم دغدغه آشوب در جامعه را نداشته باشيم.صفار هرندي افزود: قانوني كه ما را ملزم به اين كار مي كرد، قانون پيش روي ما براي قوت فرهنگ و ارشاد اسلامي است، زيرا بر اساس اين قانون در مورد مؤسسات خبري حق داريم، مجوز صادر كنيم.
نادران نيز گفت: اين كه مي فرماييد خبرهاي اقتصادي فارس شايعه بود، بفرماييد در ماه هاي اخير چند درصد اخبار اقتصادي كه خبرگزاري فارس منتشر كرده درست بود و چند درصد شايعه است تا ما تكليف خود را بدانيم.وي تصريح كرد: اين كه شما مي فرماييد خبر احتمال جايگزين مظاهري موجي از التهاب را در جامعه و در بين رؤساي بانكها ايجاد كرده است، بفرماييد كه در مدت كوتاه پس از انتشار اين خبر، چگونه و كي اين موج ايجاد شده است. در دولتي كه 9 وزير جابجا مي كند و شب انتخابات وزير كشور را كنار مي گذارد، آيا موج التهاب ايجاد نمي شود؟
نادران ادامه داد: اين كه فرموديد هيأت نظارت بر خبرگزاريهاي غير دولتي براي تصميم در خصوص توقيف خبرگزاري فارس تشكيل جلسه داده است، براي من قابل فهم نيست كه اين جلسه چطور تشكيل شده است. لطفاً بفرماييد از هفت نفر عضو هيأت نظارت چند نفر در آن جلسه حضور داشتند و اسامي و آراي آنها را نيز بگوييد.
 پنجشنبه 10 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن