تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817798118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دايي:درانتخابم به عنوان سرمربي هيچ مسوول بلندپايه اي نقش نداشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دايي:درانتخابم به عنوان سرمربي هيچ مسوول بلندپايه اي نقش نداشت
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): "علي دايي" سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان در گفت وگويي مفصل با شبكه تلويزيوني "دبي اسپورت" به تشريح مسائل فني تيم ملي، ديدارهاي تداركاتي، شرايط انتخاب وي به عنوان سرمربي و استفاده از بازيكنان جوان در تركيب تيم ملي و بسياري موارد ديگر پرداخت.


متن كامل اين گفت وگو به شرح زير است:
س: آقاي دايي دستاوردهاي شما از زماني كه مسووليت مسائل فني تيم ملي فوتبال ايران را بر عهده گرفته ايد، چه بوده و وضعيت چگونه است؟
ج: به نظر من تيم ملي تاكنون روند رو به جلويي را داشته است. در ابتدا روزهاي سختي داشتيم. تازه اعضاي هيات رييسه فدراسيون مشخص شده بود و من آماده مربيگري تيم ملي نبودم اما به تدريج كنترل را به دست گرفتيم و از خدا براي صعود تيم ملي به دور چهارم جام جهاني سپاسگزارم. در سه مسابقه اول نتايج خوبي نگرفتيم با وجود اين كسب سه پيروزي حساس نشان مي دهد كه تيم ما به روزهاي خوب خود برگشته است.
س: علي دايي كه تجربه كمي در مربيگري دارد وضعيت خود را در بين مربيان كنوني فوتبال ايران چگونه مي بيند؟
ج: من شاگرد ديگر مربيان ايراني هستم و همه آنها استادان من هستند. مربيگري من در سايپا و تيم ملي فقط به اراده خداوند بود. مي خواستم بعد از خداحافظي با دنياي بازيگري سه يا چهار سال استراحت كنم و بعد به مربيگري بپردازم با وجود اتفاقاتي كه در باشگاه سايپا افتاد مربيگري اين تيم را پذيرفتم و به لطف خدا به عنوان قهرماني ليگ برتر رسيديم. در حال حاضر نيز در تيم ملي بي نصيب از لطف و كمك خدا نيستم.
س: آيا بعد از تجربه اندكي در مربيگري انتظار داشتيد سرمربي تيم ملي ايران شويد آنهم با توجه به اينكه نزديك بود يك مربي اسپانيايي براي اين پست انتخاب شود؟ همچنين گفته مي شود كه مقامات ارشد دولت ايران نقش به سزايي در انتخاب شما داشتند.
ج: قبل از هر چيز بايد بگويم كه هيچ مسوول بلند پايه اي در انتخاب من نقش نداشت و همه چيز به اراده خداوند بود. در آن زمان به اين مسئله نه فكر مي كردم و نه حتي از نظر روحي آمادگي آن را داشتم. تمام توجهم به عملكرد تيم سايپا در مسابقات قهرماني آسيا بود. وقتي "خاوير كلمنته" وارد ايران شد از من براي همكاري تقاضا كرد اما نپذيرفتم. حتي فدراسيون فوتبال ايران هم اين مسئله را با من در ميان گذاشت اما گفتم كه اگر بخواهم روزي با فدراسيون همكاري كنم، فقط سرمربي خواهم بود نه دستيار مربي. به همين دليل اين موضوع را فراموش كردم تا اينكه وقتي يك روز صبح سر تمرين سايپا بودم فدراسيون با يك تماس تلفني اين پست را به من پيشنهاد كرد.
س: تيم ملي ‌در دو مسابقه خانگي مقابل سوريه و امارات عملكرد خوبي در ورزشگاه آزادي در حضور هوادارانش نداشت. آيا در آن زمان فكر نكرديد كه ممكن است به خاطر فشار مردم و رسانه مجبور شويد تيم ملي را ترك كنيد؟
ج: قبلا هم گفته ام كه شرايطم بسيار سخت بود. فشار مطبوعات روي من و تيم ملي بسيار زياد بود چون از گروهي از بازيكنان جوان دعوت كرده و استفاده مي كردم كه ريسك بالايي داشت. وقتي اين مسووليت را پذيرفتم در واقع شهرت خود را گروه گذاشتم. با وجود اين به خاطر اعتمادي كه به كارم، فوتبال ايران و بازيكنان با استعداد آن داشتم، مسووليت تيم ملي را پذيرفتم.
به رغم وجود فشارهاي زياد مطمئن بودم كه به خاطر ايمان به خودم و تيم ملي مي توانيم از دور اول صعود كنيم. اعضاي تيم همگي با هم دوست هستند و ما با اتحاد و يكدلي به دور بعد صعود كرديم. اگرچه مردم بعد از سه تساوي نگرانند اما با وجود تمامي فشارهاي رواني، بازيكنان تيم ملي خيلي خوب كار كردند و با روحيه بالايي كه از خود نشان دادند توانستند بر آن وضعيت سخت غلبه كنند. ما دو مسابقه سخت و حساس خارج از خانه مقابل امارات و سوريه داشتيم اما از هر دو بهترين نتيجه را كسب كرديم.
س: شما و كادر فني تيم قبل از مسابقه با امارات در ايران، بر خلاف مقررات تمرينات اين تيم را در ورزشگاه آزادي زير نظر گرفتيد. آيا به نظر شما اين يك حركت حرفه اي در فوتبال است؟
ج:‌ خير، اينطور نبود. واقعيت اين است كه امارات قرار بود از 7 تا 8 بعدازظهر در آ‍زادي تمرين كند اما چون آنها با نيم ساعت تاخير به ورزشگاه رسيدند، ما اجازه داديم كه سه دقيقه ديگر در زمين بمانند. اين تنها دليل حضور ما در ورزشگاه در خلال تمرين آنها بود. اگر مي خواستيم تاكتيك هاي تمريني اين تيم را ببينيم قطعا به جاي خود،‌فرد ديگري را به ورزشگاه مي فرستاديم چون من همكاراني دارم كه اين مسائل را با دقت بهتر و بيشتري بررسي مي كنند و به راحتي مي توانند تمرينات و مسابقات امارات را تحليل كنند اما اين داستان ها به خاطر نيم ساعت تاخير تيم امارات بود.
س: آيا معتقديد كه ايران و امارات تنها تيم هايي بودند كه شايستگي صعود از گروه را داشتند؟
ج:‌ به نظر من امارات در چند سال گذشته پيشرفت زيادي داشته است. بازيكنان اين تيم سال هاست با هم بازي مي كنند و خيلي خوب همديگر را مي شناسند. به همين دليل نمي توان آنها را با 7-8 سال پيش مقايسه كرد. آنها در حال حاضر از هماهنگي بيشتري برخوردارند اما در اين گروه سوريه هم شانس صعود داشت. آنها تيم بسيار خوبي داشتند اما به لطف خداوند ايران و امارات صعود كردند.
س:‌شما مسابقات امارات را ديده ايد. آيا اين تيم با تيم چند سال گذشته فرقي كرده است؟ آيا تغييري در روحيه بازيكنان و تاكتيك هاي فردي آنها مي بينيد؟
ج: معتقدم كه تيم كنوني امارات فرق هاي زيادي از نظر تاكتيكي و همكاري بين بازيكنان با تيم قبلي دارد. آنها همديگر را بهتر مي شناسند و همچنين شنيده ام كه بسياري از اين بازيكنان در تيم جوانان امارات هم با هم بوده اند. بنابراين مي توان گفت كه بازيكنان نقش مهمتري در تغيير سطح تكنيكي تيم امارات دارند اما بازيكنان تيم ملي ايران فقط 12 روز قبل از مسابقه با امارات در تهران با هم بازي كرده بودند. اين نشان مي دهد كه ما زمان كافي در اختيار نداشتيم. تيم امارات بازيكنان خوبي در اختيار دارد،‌دولت اين كشور امكانات خوبي را براي آنها به وجود آورده است و مي توان گفت كه ما يك دهم امكانات تيم امارات را هم نداريم اما بازيكنان ما خيلي خوب بازي كردند و استعداد بالاي خود را در فوتبال نشان دادند. دو مسابقه ما در مقابل امارات بسيار سخت بود و همين امر دوباره ثابت كرد كه فوتبال امارات بهتر از گذشته است.
س: گفته مي شود كه وقتي تيم ملي مي بازد، مساوي مي كند يا نتيجه متوسطي مي گيرد علي دايي به گونه اي با رسانه ها رفتار مي كند كه مورد پسند خبرنگاران نيست.آيا مي توان دليل اين امر را تكبر علي دايي دانست؟ براي مثال بعد از تساوي با امارات در تهران شما با قاطعيت اعلام كرديد كه اين تيم را در امارات شكست خواهيد داد!
ج:‌ اين ادعاها را قبول نمي كنم. من فقط كارم را انجام مي دهم اما همه چيز بايد دو طرفه باشد. احترام، احترام مي آورد. اگر شما به من احترام بگذاريد، قطعا به شما احترام گذاشته مي شود. تعداد كمي از همكاران شما در رسانه هاي ايران و ديگر كشورها سوال هاي بي ربطي مي پرسند. خبرنگاران بسيار محترم و بزرگواري در ايران هستند اما تعداد كمي هم شيطنت مي كنند و خبرهاي دروغي را در روزنامه ها چاپ مي كنند. من رابطه خوبي با اين گروه از خبرنگاران و رسانه ها ندارم. در حال حاضر احترام زيادي براي رسانه ها در كشورم قائلم و رابطه بسيار خوبي با آنها دارم. آنها به كار ما زيبايي مي دهند و توجه مردم را به فوتبال جلب مي كنند. آنها وظيفه سنگيني بر عهده دارند با وجود اين كاملا با اين نظر كه من كارم را با تكبر ادامه مي دهم،‌ مخالفم.
س: خيلي ها مي گويند كه دوران علي دايي در تيم ملي به زمان حضور بازيكنان كهنه كاري مثل "علي كريمي" و "عنايتي" بر مي گردد كه بازيكنان ثابت تيم بودند و همچنين اينكه علي دايي از اين بازيكنان نسل خود فاصله گرفته تا بتواندتيم را كنترل كند. تيمي كه بيشتر شامل بازيكنان جوان و بي تجربه است. چنين اظهاراتي تا چه حد صحت دارند؟
ج: اين حرف ها را اصلا قبول ندارم. براي مثال عنايتي به تيم ملي دعوت شد و در دو مسابقه براي ما بازي كرد اما در حد انتظارات ظاهر نشد. علي كريمي مصدم است و مدت هاست بازي نكرده. آيا مي توانيد به من بگوييد چه مدت است بازي او را نديده ايد و چيزي در مورد او شنيده ايد؟
س: اما علي كريمي و "مهدوي كيا" بازيكنان با تجربه اي هستند كه تيم ملي گاهي به آنها نياز خواهد داشت. آيا نبايد آنها را به تيم ملي دعوت كرد؟
ج: در كار ما هيچ "بايدي" وجود ندارد. تنها عواملي كه حضور بازيكنان در تيم را تعيين مي كند، سطح آمادگي آنها، انگيزه و ميزان مفيد بودن آنها براي تيم است. اگر آقاي مهدوي كيا و كريمي به آمادگي برسند و بتوانند تاكتيك هاي ما را به كار بگيرند، آنها را در تيم ملي خواهيم ديد. هيچ مربي نيست كه بهترين بازيكنان خود را كنار بگذارد. آمدم كه موفق باشم پس قطعا بايد از ابزاري استفاده كنم كه موفقيت مرا تضمين مي كنند. ما سعي كرديم عادلانه عمل كنيم و از آماده ترين و لايق ترين بازيكنان دعوت كرديم. شايد علي كريمي بتواند ظرف يك يا دو ماه آماده شود اما من نمي توانم كسي را بي اساس و بدون آمادگي در حال حاضر دعوت كنم.
س: بازيكناني مثل "ايمان مبعلي" و "مهرزاد معدنچي" سال گذشته در ليگ امارات بسيار درخشيدند و به عنوان بهترين بازي ساز و بهترين گل زن انتخاب شدند. چرا آنها را دعوت نكرديد؟
ج:‌ ممكن است اينگونه باشد. نمي توانم از كسي نام ببرم اما ممكن است اين امر درست باشد. ما بازيكنان و تركيب تيم را فقط بر ا ساس اينكه چه كسي بهتر است و افرادي كه مي توانستند مشكلات تيم ملي را حل كنند،‌ انتخاب كرديم. سياست من در مدت كوتاه مربيگري در تيم ملي و همچنين دو سال تجربه مربيگري در سايپا،‌ استفاده از آماده ترين بازيكنان بوده و هرگز به نام بازيكنان توجه نكرده ام. اين نام بازيكنان نيست كه بازي مي كند اما يك بازيكن مي تواند خود را در زمين نشان دهد. ما بازيكنان بزرگي داريم. به عنوان مثال در امارات شما مجبوريد تيم خود را از بين 30 تا 35 بازيكن انتخاب كنيد اما در ايران بايد 30 نفر از بين يك گروه 60 نفره انتخاب شوند كه اين وظيفه مرا بسيار دشوار مي كند. همين امر باعث مي شود بازيكني مثل مبعلي و معدنچي دعوت نشوند اما در شرايط مختلف ممكن است آنها را هم دعوت كنم. از سوي ديگر برخي اشتباهان نيز ممكن است روي دهد. ادعا نمي كنم كه هميشه كار درست را انجام مي دهم. هر انساني ممكن است اشتباه كند و من هيچ كاري را در تيم ملي و يا دعوت از بازيكنان عمدا انجام نداده ام. اگر هم اشتباهي شده قطعا عمدي نبوده است. دوباره اعلام مي كنم كه هيچ مربي در دنيا نيست كه بهترين بازيكنان خود را خارج از زمين نگه دارد.
س: شما خيلي خوب مي دانيد كه حضور در جام جهاني نيازمند بازيكنان با تجربه است. آيا فكر مي كنيد كه در صورت صعود به جام جهاني يعني جايي كه حرفه اي ترين بازيكنان حضور دارند، مي توانيد با اين تيم جوان عملكرد خوبي داشته باشيد؟
ج: من به اين بازيكنان جوان ايمان دارم. آنها نه تنها چيزي كم ندارند بلكه ممكن است بهتر از ديگران هم باشند. اعتقادي به ستاره ها ندارم. اولين و آخرين كلمه در فوتبال "كار تيمي" است و نه بازي يك ستاره. بايد ديده باشيد كه چگونه تيم هايي كه روي ستارگان خود حساب كردند از مسابقات يورو 2008 حذف شدند اما تيم هايي كه تا آخرين مراحل پيش رفتند و قهرمان اين رقابت ها فقط روي كار تيمي تكيه كردند. بازيكنان بزرگ و كليدي هميشه بايد كمك حال تيم باشند. قطعا به بازيكنان بزرگ نياز دارم اما اين بازيكنان كه شما اسم برديد، ستاره نيستند با وجود اين فكر مي كنم كه آنها بازيكنان بزرگي هستند و نشان داده اند كه مي توانند بزرگ باشند. ستارگان امروز فوتبال روز مثل آنها بوده اند. آنها فرصت ستاره شدن را داشتند. اين بازيكنان هم مثل آنها روزي به ستاره تبديل خواهند شد. من در اولين مسابقه خود فقط 20 دقيقه در مقابل عمان بازي كردم اما از آن به بعد 12 سال بازيكن ثابت تيم شدم. اگر اين شانس به من داده نمي شد هرگز به يك ستاره تبديل نمي شدم. بنابراين بايد اين شانس را به بازيكنان جوان بدهيم تا توانايي هاي خود را نشان بدهند.
س: گفته مي شود كه دايي به خاطر اينكه مربي سايپا بوده تعداد بسياري از بازيكنان را از اين تيم انتخاب كرده. آيا چنين تركيبي مي تواند به تيم كمك كند؟
ج: اين قضاوت درستي نيست. من اطلاعات كافي در تيم سايپا داشتم و معتقدم كه اين باشگاه بازيكنان بزرگي دارد اما باشگاه هاي ديگر هم با بازيكنان بيشتري در تيم ملي هستند. ما فقط از "ابراهيم صادقي" و "سيد حسين جلالي" در تيم ملي استفاده كرديم. بالاخره اين نظر و سليقه سرمربي است كه تركيب تيم را شكل مي دهد و بايد به من اجازه داده شود كه خودم تيمم را انتخاب كنم. من دو سال در سايپا بودم و بازي بازيكنان قدرتمند آن را زير نظر داشتم و سه يا چهار نفر از آنها را براي تيم ملي انتخاب كردم و از اين ميان فقط سيد جلال حسيني به بازيكن ثابت تيم تبديل شد. ما از بازيكنان همه باشگاه ها استفاده مي كنيم فرقي نمي كند سايپا،‌ استقلال، پرسپوليس يا سپاهان باشد. در مسابقه خارج از خانه ايران مقابل كويت كه با تساوي 2 بر 2 خاتمه يافت، از حسين كعبي استفاده نكرديم اما عملكرد او بعدا بهتر شد و وي به جمع يازده نفر اصلي برگشت.
س: حضور همزمان شما در سايپا و تيم ملي خيلي وقتتان را تلف مي كند. آيا اين باعث بي توجهي به بازيكنان ديگر باشگاه هاي ايراني و خارجي و در نتيجه دعوت نكردن از بازيكناني كه شايسته حضور در تيم ملي هستند و آسيب اين تيم نشده است؟
ج: با اين حرف شما موافق نيستم. ما هم مثل بقيه همكارانم تمامي مسابقات ليگ امارات و اخبار شبكه "دبي اسپورتس" را تماشا و دنبال مي كنيم. همانطور كه قبلا هم اشاره كردم اگر بخواهيم همه بازيكنان خوب خود را جمع كنيم بايد حداقل 60 نفر را به تيم ملي دعوت كنيم و اين عملي نيست. به غير از ليگ برتر ايران، ليگ امارات و لژيونرهاي اروپايي خود، بازي دو بازيكن از دسته دوم را هم زير نظر داريم كه مجموع بازيكنان را به 63 نفر مي رساند. من چاره اي جز انتخاب 25 بازيكن ندارم. نمي توانم از همه آنها استفاده كنم. به جاي كدام يك از آنها بايد بازيكناني را انتخاب كنم كه شما گفتيد؟ ما بازيكنان را بر اساس نياز خود و توانايي آنها انتخاب مي كنيم و نهايت تلاش خود را براي جمع كردن بهترين ها در كنار هم انجام مي دهيم.
س: چگونه فدراسيون فوتبال ايران با مسووليت هاي همزمان شما در سايپا و تيم ملي كنار مي آيد؟ اگر بخواهيد يكي از آنها را انتخاب كنيد، كدام يك را انتخاب خواهيد كرد؟
ج: بايد توضيح بدهم كه ديگر مربيگري سايپا را بر عهده ندارم و قراردادم با اين باشگاه تمام شده است. در حال حاضر من مسووليت مربيگري تيم ملي را دارم و عضو هيات مديره باشگاه سايپا هستم و هيچ نقشي در مسائل تكنيكي اين تيم ندارم. در حال حاضر تمام وقت و توجه من به تيم ملي فوتبال ايران است.
س: به نقل از شما اعلام شده بود كه بازيكنان حرفه اي ايران بايد از بازي در كشورهاي عربي مثل امارات و قطر به خاطر ضعف ليگ هاي آنها بپرهيزند. آيا اين اظهارات را تاييد مي كنيد؟
ج: اين موضوع كمي فرق مي كند. در حال حاضر بيشتر بازيكنان خوب ايران از جمله ملي پوشاني كه پيشنهاداتي از خارج دارند با من مشورت مي كنند. از آنجايي كه من پيشرفت آنها را مي خواهم به آنها توصيه مي كنم كه به جاي بازي در باشگاه هاي امارات اگر پيشنهادي از اروپا دارند، به تيم هاي اروپايي بروند. از شما مي پرسم، آيا دوست نداريد بازيكنان امارات در اروپا بازي كنند؟
س:اما علي دايي خودش از ليگ قطر شروع كرد؟
ج: مشكلي نيست چون در آن زمان من پيشنهادي از اروپا نداشتم. وقتي به قطر رفتم با لذت و آرامش كار كردم سپس در جام باشگاه هاي آسيا بازي كردم و بعد به آلمان رفتم. اكنون تكرار مي كنم، هر بازيكني كه پيشنهادي از اروپا دارد بايد براي پيشرفت به آنجا برود چون بهتر از هر جاي ديگر است. به همين دليل تمامي بازيكنان آسيا دوست دارند به اروپا بروند كه قلب فوتبال جهان است و مي توانند چيزهايي جديدي در آنجا ياد بگيرند. همه آسيا مسابقات ليگ هايي مثل بوندسليگا يا لاليگا را تماشا مي كنند اما ليگ برتر ايران يا ليگ امارات...
س: علي دايي، علي كريمي، جواد نكونام و مسعود شجاعي همگي در قطر و امارات بازي كرده اند و بعد به اروپا رفته اند. آيا فكر نمي كنيد رفتن مستقيم به اروپا سخت تر باشد؟
ج: كاملا با حرف شما موافقم. در آن زمان علي دايي يا علي كريمي، نكونام يا شجاعي هيچ پيشنهادي از اروپا نداشتند. من به قطر رفتم و از مسائل حاشيه اي دور ماندم و خوب تمرين كردم. اگر بازيكني اكنون به من بگويد كه پيشنهادي هم از قطر و هم از اسپانيا دارد به او توصيه مي كنم كه به اسپانيا برود و اين طبيعي است. من تجربه و پيشرفت بازيكنانم را مي خواهم كه مي تواند به تيم ما در آينده كمك كند.
س: بگذاريد به دور اول مقدماتي جام جهاني برگرديم. تيم ايران به خاطر كسب نتايج ضعيف در مسابقات اول زير فشار رواني و رسانه اي زيادي بود. آيا فكر نمي كنيد ممكن است دوباره با چنين فشاري روبرو شويد؟
ج: همشه روي تيم ملي فشار هست. رسانه ها و مردم هميشه پيروزي مي خواهند. براي مثال اگر ايران امروز با برزيل بازي كند مردم دوست دارند ايران ببرد. در دور بعد هم با همين فشار مواجه خواهيم بود اما من با اطلاع از همه اين مسائل آمده ام كه خود را وقف كنم. از نظر من سرمربي تيم ملي و خوشحال كردن 75 ميليون ايراني افتخار بزرگي است. خدا به هر كسي نعمت خدمت به مردمش را نمي دهد اما من اين فرصت را هم به عنوان بازيكن و هم به عنوان مربي داشته ام. دعا مي كنم بتوانم دوباره آنها را خوشحال كنم چون آنها هميشه از من حمايت كرده اند. اين تنها دليل آمدن من است، شايد اگر فرد ديگري به جاي من بود چنين مسووليت بزرگي را نمي پذيرفت. دوست دارم براي خوشحال كردن مردمم با اين تيم به جام جهاني بروم.
س: شما اعتقاد بسياري به بازيكنان جوان تيم ملي داريد. آيا چنين اعتمادي باعث فشار رواني روي بازيكنان نمي شود؟
ج: ما يك گروه واحد در تيم ملي هستيم و هميشه سعي كرده ايم از ايجاد فشار رواني روي بازيكنان جلوگيري كنيم. هميشه مسووليت تساوي ها و شكست ها را بر عهده مي گيرم اما پيروزي ها متعلق به آنهاست چون نهايت تلاش خود را انجام داده اند و تاكنون خيلي خوب كار كرده اند اما هرگز مشكلات خارجي و مسائلي را كه مي تواند باعث ايجاد فشار رواني شود و روي عملكرد آنها تاثير بگذارد را به بازيكنان منتقل نمي كنيم.
س: بازيكنان تيم ملي در مسابقات رفت عملكرد خوبي نداشته و در مسابقات خانگي با مشكلاتي دست به گريبان بوده است اما اين مسئله در مسابقات برگشت برعكس است. نقاط ضعف تيم در كسب اين نتايج چه چيزهايي بوده است؟
ج: مشكل اصلي ما كمبود زمان بود. مدت زيادي فرصت براي تمرين با هم نداشتم. فقط هشت روز قبل از مسابقه با كويت تمرين كرديم. قبل از ديدار با امارات مسابقات ليگ ايران در فاصله زماني بسيار كوتاهي برگزار شده بود. فقط يك مسابقه دوستانه با زامبيا داشتيم اما مسابقات دوستانه بيشتري نياز داشتيم كه جور نشد. با وجود اين بعد از دو مسابقه مقابل كويت و امارات روز به روز پيشرفت كرديم. در تهران اطلاعات خوبي در مورد امارات به دست آورديم و آنها را در العين شكست داديم و اين روند را با شكست سوريه در خاك خود ادامه داديم. اگر زودتر شروع مي كرديم قطعا نتايج بهترين مي گرفتيم. در حقيقت مسابقات رفت براي ما مثل ديدارهاي تداركاتي بود.
س: گروه خود را با تيم هاي كره جنوبي و شمالي،‌ عربستان و امارات چگونه ارزيابي مي كنيد؟ آيا صعود خواهيد كرد؟
ج: تيم هاي بزرگي در گروه ما هستند. همه مسابقات براي ما بسيار سخت خواهند بود و بايد خود را براي حريفان قوي تر آماده كنيم. با توجه به تيم هاي ديگر اين گروه معتقدم كه ما به عنوان تيم اول گروه صعود مي كنيم چون توانايي بازيكنان ما بيشتر از بازيكنان تيم هاي ديگر است.
س: شما تجربه بازي در تيم هاي حرفه اي اروپا مثل بايرن مونيخ را داريد. شما بعد از بازگشت از اروپا هم محبوب بوديد هم تاجر. درست است؟
ج: همشه سعي كرده ام در زندگي برنامه ريزي داشته باشم. مسائل شخصي، ورزش و همچنين امور تجاري را با هم قاطي نمي كنم. سعي مي كنم با برنامه ريزي دقيق و كمك خداوند به اين مرحله برسم. ممكن است ندانيد كه من مدرك ليسانس از يكي از بهترين دانشگاه هاي ايران يعني دانشگاه شريف را دارم. اخيرا در رشته تربيت بدني فوق ليسانس گرفته ام و به زودي دكترا مي گيرم. در كنار همه اين فعاليت ها،‌ تجارت را هم ادامه خواهم داد. موفقيت نسبي من در زندگي به خاطر برنامه ريزي درست است. هميشه كساني مثل همسر خوبم كه مرا تحمل كرده و خانواده و دوستان بسيار خوبم بوده اند كه به من كمك كرده اند.
س: نقش خانواده شما و به خصوص پدرتان در موفقيت شما چيست؟
ج:‌من تمامي موفقيت هايم را مديون والدينم به خصوص پدرم هستم كه اصلي ترين حامي من براي ادامه تحصيلات بوده است. وقتي در دانشگاه قبول شدم، او مرا براي ادامه فوتبال تشويق كرد و هميشه بهترين پيشنهادها را براي من داشت. او هميشه عاشق خانواده اش بود و من موفقيتم را مديون والدينم هستم.
س: ما با علي دايي صحبت مي كنيم كه پله پله در دنياي فوتبال پيشرفت كرد و اكنون سرمربي تيم ملي كشورش است. هدف بعدي شما بعد از فوتبال چيست؟ آيا دنبال پست هاي اجرايي يا مديريتي هستيد؟
ج: واقعا كار در زمين فوتبال را دوست دارم. عاشق مربيگري هستم و كار در زمين را به مديريت پشت ميز ترجيح مي دهم. ممكن است روزي به مديريت روي بياورم اما قطعا در فوتبال خواهد بود. در حال حاضر همه فكر من هدايت تيم ملي و افزايش اطلاعات تكنيكي ام و شركت در كلاس هاي مربيگري است.
س: بازي در اروپا آرزوي هر بازيكن يا مربي است. آيا فكر مي كنيد روزي بتوانيد يك مربي حرفه اي در اروپا شويد؟
ج: در حال حاضر تمام توجه من به تيم ملي است اما من هم مثل هر مربي ديگري در دنيا كه به حضور و فعاليت در سطوح بالاتر حرفه اي است، نهايت تلاشم را براي مربيگري در اروپا انجام مي دهم.
س:‌ پيام شما براي بينندگان شبكه "دبي اسپورتس" چيست؟
ج: مي خواهم از مردم خوب امارات تشكر كنم. من يكسال در امارات بازي كردم و آنها هميشه مثل همين حالا كه محبت خود را به من نشان داده اند. براي همه آنها آرزوي سلامتي و موفقيت مي كنم و از دبي اسپورت هم تشكر مي كنم.
 چهارشنبه 9 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن