تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820674783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تردد كاميون‌هاي حامل كالا بين كشمير تحت اداره هند و كشمير تحت كنترل پاكستان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تردد كاميون‌هاي حامل كالا بين كشمير تحت اداره هند و كشمير تحت كنترل پاكستان
سرينگر- يك منبع مطلع روز سه شنبه گفت كه تردد كاميون‌هاي حامل كالا بين كشمير تحت اداره هند و كشمير تحت كنترل پاكستان به احتمال قوي از اواسط شهريور ماه سال جاري آغاز خواهد شد.

به گزارش ايرنا از سرينگر، يك گروه متشكل از مقام‌هاي بلندپايه دولت مركزي هند هم اكنون در سرينگر، مركز تابستاني جامو و كشمير، به منظور نهايي‌سازي جزئيات راه اندازي خدمات هفتگي اتوبوسراني و كاميون راني بين سرينگر و مظفرآبا، مركز كشمير تحت اداره پاكستان ، بسر مي‌برند.

قائم مقامان وزارت خارجه هند و پاكستان ، در طول آخرين تبادل نظرهاي فيمابين ، با يكديگر در مورد راه اندازي خدمات اتوبوسراني و كاميون راني بين اين دو شهر به توافق رسيدند.

اين گروه تحت رهبري اس .سيكاندان ، يكي از مديران كل وزارت كشور هند ، روز دوشنبه از نواحي مقدم بخش‌هاي يوري و پونچ به منظور بررسي جنبه ي فني كار ديدن كرد.

علاوه بر مقام‌هاي گمرك و مهاجرت عده‌اي از مقام‌هاي بلندپايه از جمله كولديپ كهودا، رئيس پليس جامو و كشمير و ديلباغ سينگ ، بازرس كل سازمان اطلاعات هند، اين گروه را همراهي كردند.

اين گروه گزارشي را در مورد تسهيلات زيربنايي لازم براي عبور مسافران و كالاها از خط كنترل بين هند و پاكستان در كشمير تهيه و به دولت مركزي تسليم خواهد كرد.

مقام‌هاي بلندپايه هند و پاكستان روز جمعه راه‌هاي ممكن را براي تقويت بيش از پيش تجارت و خدمات ترابري بين اين دو كشور مورد بررسي قرار داده و با يكديگر در مورد روش‌هاي لازم براي اجراي موثر مقررات موجود در مورد عبور از خط كنترل تبادل نظر كردند.

طرفين ، در طول اين تبادل نظرها، با يكديگر در مورد بسياري از تدابير جلب اعتماد در رابطه با عبور از خط كنترل كه مي‌توانند در تشديد تماس بين مردم دو بخش كشمير و كاهش اختلافات مفيد واقع گردد به توافق رسيدند.

اين تدابير شامل افرايش خدمات اتوبوسراني در مسيرهاي سرينگر- مظفرآباد و راوالكوت - پونچ از دو هفته يكبار به هفته‌اي يكبار و نهايي سازي مقررات لازم براي راه اندازي تجارت بين دو بخش كشمير و خدمات كاميون راني مي‌شود.

در اين حال ، سيف‌الدين سوز، وزير منابع آبي هند، روز سه شنبه گفت كه راه اندازي تجارت در طرفين خط كنترل به مردم اين منطقه در آغاز يك فصل نوين كمك خواهد كرد.

وي افزود كه راه انداز تجارت بين سرينگر و مظفرآباد نه تنها براي مردم كشمير مفيد واقع خواهد گشت بلكه به هند و پاكستان در بهبود رابطه فيمابين كمك خواهد نمود.

سوز گفت كه ارزش مبادلات تجاري بين هند و پاكستان از ‪ ۸۵۰‬ميليون دلار در طول سال مالي ‪ ۲۰۰۵ - ۲۰۰۶‬به ‪ ۶۷/۱‬ميليارد دلار در طول سال مالي ‪-۲۰۰۷‬ ‪ ۲۰۰۶‬افزايش يافته است .
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن