تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821136560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمد علي آبادي:قضاوت را به مردم مي سپارم/ دنيا امروز نمي خواهد ورزش ايران موفق باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: محمد علي آبادي:قضاوت را به مردم مي سپارم/ دنيا امروز نمي خواهد ورزش ايران موفق باشد
رئيس سازمان تربيت بدني از فعاليت هاي اخير اين سازمان به نيكي ياد كرد و قضاوت در خصوص عملكرد دولت نهم در مقوله ورزش را به مردم سپرد.

به گزارش خبرنگار مهر محمد علي آبادي در نشست خبري افتتاح 20 پروژه ورزشي استان كه در شهريار برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: امروز ورزش يكي از راهكارهاي اساسي برون رفت جامعه جوان ما از فسادهاي اخلاقي است. متاسفانه يكي از مشكلاتي كه امروز جهان را به شدت تهديد مي كند و در جامعه جهاني از آن براي به انحطاط كشيدن جوانان ما استفاده مي كنند تهديد اجتماعي و اخلاقي است كه مطمئنا اين موضوع آسيب هاي بزرگي را به كشور و مملكت وارد مي سازد.

وي تصريح كرد: جهان استكبار برابر جوانان ما ايستاده و براي بلعيدن اين جامعه دهان باز كرده است اما با لطف خدا و با توجه به فرهنگ، شعور، اعتقاد به مليت و مذهب جوانان ما در اين 30 سال برابر استكبار جهاني ايستاده اند.

رئيس سازمان تربيت بدني اضافه كرد: براي جلوگيري از انحطاط جامعه جوان نياز مبرمي به فضاي ورزشي وجود داشت تا آنها با تكيه بر ورزش برابر اين هجمه بزرگ بايستند.

وي تاكيد كرد: از ابتداي ورودم به سازمان تربيت بدني 5 - 6 ماه به تحقيق و بررسي در مورد مسائل ورزشي پرداختم و پس از آن فعاليت منسجمي را آغاز كردم زيرا مي دانستم كار توام با برنامه نتيجه بخش خواهد بود. ما نمي توانستيم كار را تعطيل كنيم و طرح هاي جامع يا ناجامع از خود باقي بگذاريم. ما بايد كار مي كرديم و امروز نتايج كار ما افتتاح طرح هاي مهم ورزشي در سراسر كشور است.

علي آبادي با بيان اينكه براي عمليات عمراني و ساخت و سازهاي ورزشي نياز به افزايش بودجه داشتيم، افزود: اين موضوع را در هيئت دولت ارائه كرديم و در نهايت با تصويب رئيس جمهور بودجه ما براي فعاليت هاي عمراني افزايش يافت.

وي خاطرنشان كرد: تا امروز حدود 2600 پروژه عمراني ما به اتمام رسيده و 3500 مكان وزشي در كل كشور در دست احداث قرار دارد. قصد داريم اين روند رو به رشد را ادامه دهيم تا جايي كه احساس كنيم به جايگاه واقعي خود در ورزش رسيده ايم.

رئيس سازمان تربيت بدني با بيان اينكه هدف ما اين است كه بهترين امكانات ورزشي را براي جوانان فراهم كنيم، تصريح كرد: سعي داريم بزرگترين مجموعه هاي ورزشي را كه اختصاص به يك رشته يا رشته هاي خاص و عمومي دارد را مورد ساخت و ساماندهي قرار دهيم تا بازيكنان و ورزشكاران مستعد ايراني كه در همه نسل ها وجود دارند شناسايي شوند.

وي افزود: جوانان ديروز ما مرد جنگ بودند و از آرمانهاي جمهوري اسلامي دفاع كردند. جوانان امروز نيز به فعاليت هاي علمي و ورزشي مي پردازند و فردا نيز بايد در مقوله هاي اقتصادي نقش هاي مهمي را در جهان ايفا كنند.

علي آبادي تاكيد كرد: قصد داريم با ارائه آمار فعاليت هاي خود قضاوت را به مردم بسپاريم. از سال 1357 تا سال 1384 كه 27 سال بود مجموعا 1400 مكان ورزشي در كشور مورد بهره برداري قرار گرفت اما دولت نهم اين توفيق را دارد كه در حدود سه و نيم سال فعاليتش 2600 پروژه ورزشي را به اتمام رسانده و به جامعه ورزش تحويل داده است. متوسط توليد سالانه ما در خصوص سرانه ورزش 20 برابر متوسط توليد سالانه در 27 سال گذشته بوده است.علاوه بر اينها 3500 پروژه ورزشي ديگر در دست ساخت داريم كه تا پايان سال جاري مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

وي در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران كه از علي آبادي پرسيد "هدفش از مقايسه عملكرد حال حاضر سازمان تربيت بدني با دوره هاي پيشين چيست؟"، اظهار داشت: ما قضاوت نمي كنيم و وظيفه ما تنها اين است كه كارهاي خود را بيان كنيم. يقينا همه كار كرده اند اما شما مي توانيد با بررسي پروژه هاي احداث شده در 27 سال ابتداي انقلاب با پروژه هاي احداث شده در 5/2 سال گذشته به صحت يا نادرستي اين صحبتها پي ببريد. اگر غلط بود كارمان زير سئوال مي رود اما اگر صحيح بود وظيفه شرعي شما انعكاس و بازتاب اين فعاليت هاي مفيد و ورزشي در دولت نهم است.

وي در ادامه صحبت هايش با بيان اينكه در روز شنبه هفته آينده 112 پروژه ورزشي ديگر توسط مديران سازمان تربيت بدني، مسئولان ورزشي، مسئولان استانداري و مديران ديگر سراسر كشور افتتاح مي شود، تاكيد كرد: از ابتداي تاريخ ورزش ايران كل مكانهاي ورزشي مورد بهره برداري قرار گرفته حدود 4500 مجموعه بوده است كه امروز به تقريبا 7200 مكان ورزشي توسعه يافته است. البته آنچه در اين 4 سال تكميل و تحويل مردم مي شود براساس وعده دولت بيش از 5 هزار مكان ورزشي نسبت به 75 سال گذشته است كه اين موفقيتي بسيار ارزشمند خواهد بود.

مهندس علي آبادي همچنين با اشاره به افزايش ميزان مدال آوري ورزشكاران ايران نسبت به گذشته تاكيد كرد:اين افزايش بي نظير است كه نمونه آن ارتقا جايگاه ورزش ايران در بازيهاي آسيايي از پله دهم دور گذشته به جايگاه ششم بازيهاي آسيايي قطر بوده است. ما همچنين در اين مدت بيشترين مدالهاي تاريخ ورزش را كسب كرده ايم و اميدواريم موفقيت هاي ورزشكاران ما در عرصه هاي آسيايي و جهاني همچنان روز به افزايش باشد.

وي ادامه داد: ما طبق وعده خود توانستيم با كاروان 55 نفري در المپيك پكن شركت كنيم. تمام اين 55 ورزشكار مجوز حضور در المپيك را كسب كرده اند و در بين آنها ورزشكاري نبود كه همانند دوره هاي گذشته با كارت افتخاري و بدون كسب حد نصاب در اين مسابقات شركت كند.

رئيس سازمان تربيت بدني تاكيد كرد: ما در دوره هاي گذشته بازيهاي آسيايي در 15 يا 16 رشته و حدود 200 ورزشكار شركت مي كرديم اما برنامه ما اين است كه در بازيهاي آسيايي گوانجو در 25 تا 30 رشته و در كاروان 500 ورزشكار كنيم كه اين بزرگترين كاروان تاريخ ايران خواهد بود. البته برنامه ريزي ما بر اين است كه در آن مسابقات 350 ورزشكار مرد و 150 ورزشكار زن از ايران حضور داشته باشند.

علي آبادي در مورد المپيك 2012 لندن نيز گفت: طبق برنامه ريزي قصد داريم با 114 نفر در آن مسابقات به ميدان برويم كه المپياد ورزشي شروع حضور موفقيت آميز ورزشكاران ايران در آن رقابت خواهد بود البته در يك نشست خبري بزرگ در اين خصوص صحبت هاي فراواني خواهيم داشت.

وي در خصوص ورزش بانوان تاكيد كرد: هدف ما اين است كه تا سال آينده بيش از 2000 مجموعه ورزشي اختصاصي را براي بانوان ورزشكار ساخته و مورد بهره برداري قرار دهيم تا آنها در محيطي سالم و امن به ورزش ادامه دهند.

رئيس سازمان تربيت بدني در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران پيرامون مشكل دانشگاه تربيت بدني اظهار داشت: اين مشكل توسط شركت تجهيز حل مي شود. طبق برنامه ريزي انجام شده دانشجوهاي اين دانشگاه طي شش ماه آينده براي ادامه تحصيل به كرج منتقل مي شوند.

علي آبادي در مورد دلايل اين سازمان براي استفاده نكردن از طرح جامعه ورزش افزود: آن طرح تئوريك و قابليت اجرا نداشت. ما بدنبال كتاب نوشتن بر روي تاقچه گذاشتن نيستيم بنابراين با عملياتي كردن آن كارهاي جديدي را در ورزش انجام داديم.

وي در خصوص ايجاد آزمايشگاه دوپينگ تصريح كرد: اين آزمايشگاه بايد زير نظر و با تاييد وادا ساخته شود البته هزينه هاي آن بسيار زياد است و ساخت چنين آزمايشگاهي در ايران به صرفه نيست. اگر روزي به اين نتيجه برسيم كه كشورهاي ديگر هم حاضر مي شوند آزمايشهاي دوپينگ خود را به ايران بفرستند ما چنين كاري را انجام مي دهيم اما امروز هزينه ارسال آزمايش هاي دوپينگ ورزشكاران بسيار كمتر از ساخت چنين آزمايشگاهي در ايران است.

وي با اشاره به اهميت خصوصي سازي در امر ورزش تاكيد كرد: خصوصي سازي طبق اصل 44 كه يكي از اصول بسيار مهم و ارزشمند قانون اساسي كشورمان است بايد به صورت جامع انجام شود. مطمئنا يكي از راههاي خصوصي سازي در عرصه ورزش كه باعث رشد اقتصاد در بلند مدت مي شود واگذاري بخش هاي خصوصي به مردم با نظارت دولت است، البته ما در شروع كار به علت نياز شديد به فضاهاي ورزشي و گله مندي مردم نقاط مختلف كشور از نبودن چنين فضاهايي به احداث اماكن ورزشي در كل كشور پرداختيم.

علي آبادي افزود: با اين روش گام بلندي در خصوصي سازي برداشته و مردم مي توانند حضور فعالي در ورزش داشته باشند. البته در سه بخش حاكميتي كه ساخت ورزشگاه هاي بزرگ و ملي است، فضاي ورزش روستايي و همچنين فعاليت عمراني ادامه خواهد داشت كه تنها مورد سوم را به فدراسيون هاي بخش خصوصي واگذار مي كنيم.

وي در خصوص تعداد ورزشكاران فعال حرفه اي در سطح كشور گفت: نمي توان در حال حاضر آمار دقيقي در اين خصوص ارائه كرد اما بيشترين ورزشكاران حرفه اي ما دررشته ها فوتبال، بسكتبال، واليبال، جودو، كشتي به شكل حرفه اي فعاليت مي كنند البته شايد همانند ورزش دنيا نياز نباشد در همه رشته ها ورزشكار حرفه اي داشته باشيم اما هدف ما اين است ورزش را به وضعيتي برسانيم كه امكان استفاده آن براي همه اقشار جامعه وجود داشته باشد تا از بين آنها بهترين ها را انتخاب و با انجام برنامه ريزي مناسب آنها را آماده حضور موفق در ميادين مختلف بين المللي بنمائيم.

وي خاطرنشان كرد: دنيا امروز نمي خواهد ورزشكاران ما موفق شوند و به هر روشي مقابل ما مي ايستند اما ما مستقل و آزاد هستيم و سعي كرده ايم برابر اين كارشكني هاي استكبار جهاني بايستيم.

علي آبادي در پايان گفت: سرانه قبلي ورزش 42 سانتيمتر بود كه تا آخر سال، آن را 85 سانتي متر مي رسانيم و هدف ما براي سال آينده رساندن اين سرانه به 100 متر مكعب خواهد بود كه اميدوارم با برنامه ريزي و كمك مسئولان و شما اهالي رسانه به اين موفقيت بزرگ دست يابيم.
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 373]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن