تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815473535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد سايت هوادار دولت از معرفي كردان به جاي هاشمي


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: انتقاد سايت هوادار دولت از معرفي كردان به جاي هاشمي
آنچه كه در تغيير پورمحمدي به نظر مي‌رسيد، احساس ضرورت برخي تغيير رويكردها بود و اين تحول هم اكنون با ابهام روبرو شده است.
آفتاب: يك سايت نزديك به يكي از مشاوران ارشد رئيس‌جمهور در مطلبي كه امروز با عنوان « چرا هاشمي براي وزارت كشور معرفي نشد؟»، منتشر كرد از معرفي علي كردان، به عنوان گزينه پيشنهادي احمدي‌نژاد براي تصدي مقام وزارت كشور انتقاد كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي آفتاب، اين سايت با مرور تحولاتي كه در نهايت به معرفي كردان از سوي دولت به مجلس انجاميده و يادآوري اين نكته كه «طي 5/2 ماه گذشته از گزينه‌هاي متعددي براي تصدي پست وزارت كشور نام برده شده بود»، نوشت: «نخستين بار نام محمدرضا رحيمي كه پس از مجلس هفتم بايد از ديوان محاسبات خداحافظي مي‌كرد، به عنوان گزينه احتمالي وزارت كشور مطرح شد. احتمالي كه با برخي انتقادها مواجه شد و پس از مدتي نيز در حالي كه حتي معاون اجرايي رئيس جمهور خبر داده بود حكم رحيمي براي وزارت كشور صادر شده است، وي به عنوان معاون حقوقي و پارلماني رئيس جمهور منصوب شد».

اين سايت با بيان اين نكته كه «علي رغم اينكه انتصاب رحيمي در پست جديد احتمال معرفي او به عنوان وزير پيشنهادي كشور را تقريباً منتفي ساخته بود، باز هم در برخي محافل از اين مسئله سخن گفته مي شد»، در ادامه آورده‌است: «به موازات اين گمانه زني‌ها درخصوص وزير احتمالي كشور، نام افرادي مانند جهرمي وزير كار و امور اجتماعي نيز مطرح شد. اين در حالي بود كه مجتبي ثمره هاشمي مشاور ارشد رئيس جمهور اين خبر را تكذيب كرد».

سايت مذكور، با اشاره به اخباري كه در روزهاي اخير اين احتمال را مطرح مي‌كرد كه «در صورت معرفي سيد مهدي هاشمي به مجلس وي رأي لازم را كسب نخواهد كرد»، تأكيد كرده‌است: «اين در حالي بود كه مجلس هشتم قصد تقابل با دولت را نداشته و پيش بيني مي شد چنانچه هاشمي در همان روزهاي اول آغاز به كار مجلس نيز معرفي مي شد، مي توانست رأي لازم را براي تصدي اين وزارتخانه مهم كسب كند».

تحليل‌گر اين سايت منتسب به يكي از مشاوران برجسته احمدي‌نژاد، با تأييد اين احتمال كه «انتصاب برخي استانداران در كاهش رأي [سيد مهدي هاشمي] در مجلس مؤثر بوده است»، مدعي شده‌است اين «انتصابات با نظر محمدرضا رحيمي انجام گرفته است».

اين سايت همچنين «روحيات هاشمي مبني بر خودداري از لابي‌هاي سياسي و اصرار بر حضور در قدرت» را نيز به عنوان ديگر دلايل عدم معرفي وي به مجلس به عنوان گزينه پيشنهادي تصدي وزارت كشور برشمرده‌است.

اين سايت با يادآوري اين موضوع كه «علي كردان وزير پيشنهادي كشور، معاون سابق مالي- اداري سازمان صداوسيما در دوره مديريت علي لاريجاني و از ياران نزديك رئيس مجلس هشتم است»، نكته قابل توجه در معرفي وزير كشور، را «بررسي رويكرد آتي اين وزارتخانه كليدي» دانسته، و نوشته‌است: «برخي فعالين سياسي معتقدند چنانچه قرار بود گزينه‌اي با اين ويژگي‌ها معرفي شود، مصطفي پورمحمدي به مراتب مقتدرتر و مجرب‌تر بود».

اين سايت با تأكيد بر اين نكته كه «آنچه كه در تغيير پورمحمدي به نظر مي‌رسيد، احساس ضرورت برخي تغيير رويكردها بود»، تصريح كرده‌است: «اين تحول هم اكنون با ابهام روبرو شده است».

تحليلگر سايت مذكور در پايان، دليل احتمالي معرفي كردان از سوي احمدي‌نژاد را چنين برشمرده‌است: «رئيس جمهور با اين اقدام قصد داشته است از ايجاد فضاي تقابل دولت با مجلس هشتم در ماههاي اول فعاليت اين مجلس و بهره برداري‌هاي بعدي جريان مخالف اصولگرا جلوگيري نمايد».
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن