تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815310940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سهميه شير خراسان رضوي به 500 تن افزايش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سهميه شير خراسان رضوي به 500 تن افزايش مي يابد
مشهد - خبرگزاري مهر: رئيس سازمان بازرگاني خراسان رضوي گفت: سهميه شير استان از 15 مردادماه از 450 تن به 500 تن افزايش مي يابد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد علي صفرزاده ظهر امروز در جلسه كميسيون تنظيم بازار استان افزود: از ابتداي دي ماه سال 86 سهميه شير استان از 369 تن به 450 تن افزايش يافت كه با توجه به نزديك شدن ماه مبارك رمضان اين سهميه 50 تن ديگر افزوده مي شود كه قسمت عمده آن به شهرستانهاي كم برخور دار و با سهميه پايين فعلي اختصاص داده مي شود.

وي كالا رساني، تقويت شبكه هاي توزيع و تشديد اقدامات نظارتي و كنترلي در اختيار سازمان بازرگاني را از مهمترين برنامه هاي اين سازمان براي تنظيم بازار روزهاي آتي برشمرد و اظهار داشت: در آستانه ماه مبارك رمضان دو كالا برگ روغن نباتي و قند و شكر براي توزيع اين اقلام اعلام و اجراي طرح سبد خانوار با تركيب برنج، روغن نباتي، قند و شكر، گوشت مرغ و حبوبات براي كارگران، كارمندان، نيروهاي مسلح و فرهنگيان پيگيري خواهد شد.

صفرزاده تصريح كرد: با توجه به نزديك شدن به زمان بازگشايي مدارس 10 ميليون جلد دفترچه دانش آموزي در استان توزيع خواهد شد كه شش ميليون و 700 هزار جلد آن در شركت بازرگاني استان در حال انتقال و توزيع است.

رئيس سازمان بازرگاني استان با اشاره به توزيع مرحله جديد كالا برگ شهري در استان از 15 مردادماه گفت: برگزاري نمايشگاه عرضه مستقيم كالا از 13 شهريور در مشهد و از اول شهريور در همه شهرستانهاي استان با اولويت تامين نياز مردم به اقلام غذايي و كالاهاي مورد نياز دانش آموزان از ديگر برنامه هاي تنظيم بازار اين سازمان است.

وي با ارائه گزارش از وضعيت سيمان استان پس از خروج سيمان از سبد حمايتي دولت، افزود: طبق مصوبه هيئت وزيران از تاريخ 10 تيرماه سيمان از سبد حمايتي خارج شد كه به دنبال آن هر تن سيمان به سقف قيمت 65 هزار تومان به ازاي هر تن در اختيار كارخانجات سيمان استانها و انجمن كارفرمايان سيمان كشور قرار گرفت.

صفرزاده تصريح كرد: در اين رابطه مسئوليت سياستگزاري، نظارت، كنترل و هماهنگي در استانها به يك كميته سه نفره با عضويت روساي سازمانهاي بازرگاني و صنايع و معادن استان و دبيري مديرعامل كارخانه سيمان كه بيشترين سهم استان را دارد واگذار شده است.

وي تاكيد كرد: سهميه سيمان استان از اول مردادماه از 166 هزار تن به 208 هزار تن و از تعهد توليد توسط چهار كارخانه به 6 كارخانه افزايش يافته است.

وي گفت: در سال 86 طبق ارزيابي صورت گرفته توسط سازمان حمايت از مصرف كنندگان، سازمان بازرگاني خراسان رضوي در امر نظارت و بازرسي در سطح كشور داراي رتبه اول بوده و از نظر تشكيل پرونده هاي تخلف صنفي و غير صنفي با 5/10 درصد رتبه دوم كشف تعداد عناوين تخلف با 10 درصد رتبه سوم، سرعت در بررسي پرونده هاي متشكله رتبه اول، تعداد ناظران افتخاران فعال با 12 درصد رتبه اول و تعداد گزارشات مردمي ستاد خبري 124 با 10 درصد رتبه دوم كشور را داشته است.

در اين جلسه، علي غفوري مقدم رئيس كميته تخصصي قيمت گذاري و نظارت بر قيمت كالاها و خدمات كميسيون تنظيم بازار استان نيز اظهار داشت: به صورت روزانه حدود 60 قلم كالا و به صورت دو هفته اي بيش از 220 قلم كالا توسط اين كميته نرخ گذاري و در سايت سازمان حمايت از مصرف كننده ثبت مي شود.

وي با بيان اينكه بهره گيري كه از اين اطلاعات قيمت كالا مي شود يكي از مواردي است كه در كميته بررسي و نرخ گذاري كالا و خدمات مورد استفاده قرار مي گيرد، اظهار داشت: طبق نتايج بررسي مقايسه اي ميانگين قيمت كالاهاي اساسي در مشهد با ميانگين كشوري در سه ماهه ابتداي سال با بررسي بيش از 50 قلم كالاي مشخص، در 50 درصد از اين كالا ها قيمت در مشهد از ميانگين كشوري پايين تر در 28 درصد بالاتر و در 22 درصد مساوي بوده است.

غفوري مقدم با اشاره به نرخ گذاري انواع آجر، بتن، گچ و پيگيري قيمت شن و ماسه توسط اين كميته افزود: تعداد دستگاههاي دخيل در حوزه نرخ گذاري كه بدون هماهنگي اطلاع كميسيون تنظيم بازار اقدام به نرخ گذاري عمده خدماتي كه در سبد مصرف خانوار مي كنند از مسائلي است كه بايد به صورت جدي رسيدگي شود.
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن