تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804739402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار لرستان:اطلاع رساني صحيح نقش مهمي در فرهنگ سازي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استاندار لرستان:اطلاع رساني صحيح نقش مهمي در فرهنگ سازي دارد
خرم آباد - خبرگزاري مهر: سيد حسين صابري گفت: اطلاع رساني صحيح و به موقع نقش بسيار مهمي در فرهنگ سازي در جامعه ايفا مي كند.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، استاندار لرستان عصر دوشنبه در جلسه شوراي اطلاع رساني استان اظهار داشت: اطلاع رساني صحيح و به موقع نقش بسيار مهمي در فرهنگ سازي در جامعه ايفا مي كند به طوري كه شاهد تاثير مثبت آن در بسياري مواردي از جمله در بحث صرفه جويي در مصرف برق بوده ايم.

سيد حسين صابري با تاكيد بر اهميت و ضرورت اطلاع رساني اين امر را در صورتي مفيد دانست كه به هنگام بوده و به نيازهاي مخاطبان و جامعه براي دانستن و آگاهي توجه شود، تصريح كرد: گاهي اوقات در جامعه مسئله اي حساسيت برانگيز مي شود كه در صورت توجه به آن و اطلاع رساني صحيح و دقيق و آگاه نمودن مردم نسبت به آن مي توان جلوي بسياري از شايعه سازيها، تشنجات و سوء استفاده هاي احتمالي را گرفت.

وي با اشاره به اينكه از نظر ساماندهي بخش اطلاع رساني در استان كارهاي مطلوبي صورت گرفته است، افزود: در اين زمينه اگر جلوتر از ساير استانها نباشيم به طور قطع و يقين از آنها عقب نمانده ايم.

استاندار لرستان لزوم توجه به امر اطلاع رساني را با توجه به حجم گسترده اخبار در روز و منابع متفاوت براي دسترسي به آن بسيار مهم ارزيابي كرد و خواستار تلاش بيشتر كليه اعضاء در اين زمينه شد.

صابري اطلاع رساني و آگاه نمودن مردم نسبت به امور جامعه را از نشانه هاي توجه مسئولان به افكار عمومي مردم دانست و بيان داشت: توجه مسئولان و اعتماد آنها به مردم در مورد آگاهي دادن به آنها موجب اميدواري مردم و اعتماد متقابل خواهد شد.

وي همچنين خواستار توجه و گسترش بيشتر امر اطلاع رساني در استان شد و عنوان كرد: بايد پايگاههاي اطلاع رساني متعدد توسط دستگاههاي اجرايي طراحي شود تا از اين روش دسترسي آسان مردم به اخبار و عملكرد هاي دولت انجام شود.

صابري بر فعال كردن پايگاههايي همچون مساجد، بسيج و سپاه به عنوان اقشار موثر و مورد اعتماد تاكيد كرد و گفت: مي توان خبرنامه هاي ويژه و كم هزينه را براي اطلاع رساني چاپ كرد و در اختيار ائمه جماعات مساجد، مبلغين و روحانيون به عنوان يك پايگاه اطلاع رساني مطمئن قرار داد.

استاندار همچنين با اشاره به نقش ارتباط نزديك مسئولان با مردم در اطلاع رساني از خدمات و عملكرد دولت گفت: طرح شميم خدمت يكي از موارد موفق اين امر است كه در استان در حال اجرا است.

وي افزود: سخنان قبل از خطبه هاي نماز جمعه نيز يك كانال ارتباطي قوي است كه مديران مي توانند از طريق آن ارتباط خود را با مردم افزايش داده و در امر اطلاع رساني گام بردارند.

صابري در ادامه با اشاره به اهميت و جايگاه صدا و سيما در امر اطلاع رساني تاكيد كرد: صدا وسيما به عنوان رسانه ملي بايد تلاش زيادي در اين زمينه داشته باشد.

وي ادامه داد: اين سازمان بايد داراي يك برنامه ريزي فعال براي برقراري ارتباط متقابل مردم و مسئولان باشد و حتي مي تواند با تهيه ميز گردهاي چالشي امر اطلاع رساني را به روز و به هنگام ارائه كند.

استاندار نقش روابط عمومي هاي ادارات را به عنوان پل ارتباطي اداره متبوع با مردم مورد توجه قرار داد و خواستار تشكيل منظم جلسات شوراي هماهنگي روابط عموميهاي استان شد.

وي توجه به باز خورد و تأثيرات اخبار منتشر شده را بسيار مهم دانست و افزود: كليه دستگاههاي اطلاع رساني بايد به اين مسئله توجه ويژه داشته باشند.

صابري در ادامه با اشاره به نزديكي هفته دولت خواستار تسريع در انجام مقدمات برگزاري آن شد و بيان داشت: هفته دفاع مقدس نيز در راه است كه بايد خود را براي برگزاري با شكوه آن آماده كنيم.

سيد رضا دهناد معاون بر نامه ريزي استانداري لرستان نيز در ادامه اين جلسه با اشاره به فعاليتهاي مثبت انجام شده در زمينه اطلاع رساني از عملكرد دولت و دستگاههاي اجرايي استان، اظهار داشت: در نظام نامه اطلاع رساني سعي شده تا ضعفهاي موجود در اين زمينه جبران شود اما براي اجرايي شدن آن نياز است دبيرخانه اين شورا فعاليت بيشتري داشته باشد.

محسن محرري، معاونت پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري نيز ضمن ارائه پيشنهاداتي در زمينه اجرايي شدن نظام نامه، بيان داشت: پايگاه اطلاع رساني استانداري توسط اداره كل فناوري اطلاعات در حال بازسازي است كه به اين وسيله اطلاع رساني استانداري مفيدتر و به روزتر خواهد شد و كليه علاقمندان مي توانند به آن مراجعه كنند.

فرماندار خرم آباد نيز در ادامه با تاكيد بر امر آموزش روابط عمومي هاي ادارات استان، گفت: هر كدام از مسئولان به تنهايي مي توانند به عنوان يك رسانه براي انتقال اخبار و عملكرد دولت عمل كنند كه در صورت منظم بودن اين امر اطلاع رساني مي تواند بسيار تأثير گذار باشد.

حسن شريعت نژاد با تأكيد بر اهميت روحانيت در امر اطلاع رساني صحيح و ارتباط آنان با مردم خواستار انتقال جديدترين اطلاعات و اخبار عملكرد به وسيله خبرنامه ها و ساير امكانات به آنان شد.

مديركل حوزه استاندار نيز با اشاره به دقت در امر اطلاع رساني، پيشنهاد كرد: دبيرخانه شوراي اطلاع رساني و روابط عمومي ها همانند خبرگزاريها داراي سرويسهاي مختلف خبري باشند.

داريوش درويشي تاكيد كرد: اخبار ورودي و خروجي استانداري بايد مورد تحليل و دقت نظر قرار گيرد.

مديركل سياسي و انتخابات استانداري لرستان نيز با تأكيد بر عمل در چهارچوب نظام نامه و عملياتي كردن آن، يادآور شد: بايد گروهي مسئول رصد نيازهاي خبري جامعه بوده و انتشار اخبار نيز بر اساس اولويت بندي اين گروه صورت گيرد و همين امر موجب جلوگيري از بروز برخي خلاها در زمينه اخبار و اطلاعات در جامعه مي شود.

علي چراغيان نيازهاي خبري جامعه را در دو گروه كوتاه مدت و بلند مدت تقسيم بندي كرد و بر ضرورت سرعت عمل در انتشار اخباري كه نياز كوتاه مدت جامعه است تاكيد كرد.

حجت الاسلام قنبر علي خادمي، مديركل سازمان تبليغات اسلامي لرستان نيز در ادامه ضمن اشاره به اينكه انقلاب اسلامي كشور ما حاصل فداكاري و خون فشاني متدينين جامعه بوده است با اشاره به آمادگي مبلغين و طلاب در امر اطلاع رساني خاطرنشان كرد: اطلاع رساني را بايد به مساجد و مصلاها گسترش داده و با توجه به تعهد اين طيف از جامعه و اعتمادي كه مردم نسبت به آنها دارند مي توانند رسانه اي مطمئن و موثق براي انتشار اخبار باشند.
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن