تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816491236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر/وقوع سيل در ماه آينده گلستان را تهديد مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر/وقوع سيل در ماه آينده گلستان را تهديد مي كند
گرگان - خبرگزاري مهر: بر اساس اعلام مسئولان امر خطر بروز سيل در مرداد و شهريور ماه سال جاري در گلستان جدي و تهديد كننده است ، از اين رو به اعتقاد آنها براي كنترل اين تهديد بايد به مديريت بحران، تدوين قوانين و نظامنامه جامع و اصولي در منطقه توجه ويژه شود.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، كارشناسان از سيل به عنوان تهديد اصلي و مهم در استان گلستان نام مي برند و بر لزوم اتخاذ روشهاي علمي و نوين براي پيشگيري از خسارتهاي آن تاكيد دارند اين درحالي است كه سالانه حوادث زيادي در گلستان رخ مي دهد و براساس يافته هاي پژوهشي، گلستان مقام اول سيل خيزي و طغيان رودخانه هاي كشور را به خود اختصاص داده است.

جمعي از كارشناسان و مسئولان در حاشيه كارگروه تخصصي سيل و طغيان رودخانه هاي كشور در گرگان و در گفتگو با خبرنگار مهر، توجه به مهندسي رودخانه ها، اطلاع رساني و آموزش به مردم، هماهنگي بيشتر بين دستگاههاي اجرايي، توجه به آبخيزداري، تدوين قوانين و مقرارت ساخت و ساز در حريم رودخانه ها و مديريت بحران در روستا را براي كاهش خسارت ناشي از سيل در منطقه مهم برشمردند.

طرح جابجايي و ايمن سازي مناطق سكونتگاهي در معرض بحران از ديگر طرحهاي موثر براي مقابله با بحرانهاي احتمالي عنوان شد.

طبق آمار 700 روستاي گلستان در معرض بروز سيل قرار دارد.

معاون امورعمراني استانداري گلستان گفت: خطر وقوع سيل تا شهريورماه اين استان را تهديد مي كند از اينرو بايد براي پيشگيري از اين بحران آمادگي لازم در منطقه ايجاد شود.

هوشنگ غلامزاده افزود: تامين و تجهيز امكانات دهياريها به عنوان مديران حوادث غيرمترقبه در مناطق روستايي ضروري است.

وي اظهار داشت: سيل هرساله خسارتهاي زيادي در منطقه به بار مي آورد، بنابراين بايد به گونه اي عمل شود تا شمار خسارت اين حادثه طبيعي كاهش يابد.

وي خاطرنشان كرد: نقاط امن و در معرض بحران روستاها بايد شناسايي و ساماندهي شود و اطلاع رساني مطلوبي در اين زمينه صورت گيرد.

به گفته غلامزاده، سيل به عنوان حادثه طبيعي همواره تهديد كننده و در كمين است و بايد هميشه براي مقابله با اين بحران آمادگي كامل وجود داشته باشد.

معاون عمراني استانداري گلستان ادامه داد: رعايت قوانين و مقرارت اصولي ساخت و سازها و بيمه محصولات كشوري و اماكن مسكوني از ديگر طرحهايي است كه بايد فراگير و گسترده شود.

يك كارشناس آب و خاك از گرگان گفت: تدوين برنامه جامع و توجه بيشتر به فعاليتهاي آبخيزداري امري ضروري است.

محمد جهاني در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: كم توجهي به فعاليتهاي آبخيزداري و روند رو به رشد تخريب عرصه هاي ملي پيامدهاي ناگواري از جمله بروز سيل را در كشور به بار مي آورد.

وي اظهار داشت: فرسايش خاك مهمترين دليل بروز سيل و ازبين رفتن پوشش گياهي است كه بايد به اين بخش توجه ويژه شود.

وي خاطرنشان كرد: سالانه 15 تا 20 ميليون تن فرسايش خاك در مناطق شمالي كشور از جمله گلستان رخ مي دهد كه اين امر پيامدهاي زيانباري از نظر اقتصادي و اجتماعي دارد.
به گفته جهاني به دليل بهره برداري غير اصولي از منابع آب و خاك ميزان خسارتها و بروز سيل در مناطق شمالي از جمله گلستان زياد است.

اين كارشناس ادامه داد: اجراي طرحهاي آبخيزداري بايد به صورت يك فرهنگ عمومي درآيد تا اثرات مخرب سيل را در منطقه كاهش دهد.

وي افزود: ارتقاي سطح آگاهيهاي عمومي از طريق تشكلهاي غيردولتي و مردم نهاد واقعيتي است كه نبايد ناديده گرفته شود.

وي يادآور شد: بر اساس آمار در فاصله سالهاي 1330 تا 1370، يك هزار و 360 سيلاب در كشور به وقوع پيوست كه درصدي از آن در استان گلستان بوده است.

به گفته وي حوادث طبيعي از جمله سيل سالانه ميلياردها ريال به اقتصاد ملي كشور خسارت وارد مي كند كه با اين اعتبار مي توان هزاران طرح عمراني در كشور ايجاد شود.

ناصر طالبي كارشناس ارشد كشاورزي از گنبد نيز گفت: متاسفانه وضعيت حفاظت از خاك در مناطق شمالي از جمله گلستان چندان مطلوب نيست و كاهش خسارتهاي ناشي از سيل علاوه بر اجراي طرحهاي اصولي و زيربنايي به فرهنگ سازي و آموزش توده هاي مردم نياز دارد.

وي اظهار داشت: بايد راه كارهاي مناسب براي كنترل اثرات منفي سيل در منطقه بررسي و به آمايش سرزمين نيز توجه اساسي شود.
وي خاطرنشان كرد: توجه به مهندسي رودخانه ها اولويت مهمي است و اكنون به دليل برداشت غيرمجاز و دخل و تصرف، برخي از رودخانه هاي گلستان از حالت طبيعي خارج شده اند.

به گفته طالبي، سيل به عنوان يك معضل جدي و يك بحران استاني در گلستان مطرح است كه براي كنترل اين پديده بايد طرح جامع ارائه شود.

اين كارشناس ادامه داد: بسياري از اين حوادث طبيعي كه رخ مي دهند، نتيجه عملكرد و دخل و تصرف انسان در طبيعت است و ساخت و ساز غير اصولي از بين بردن پوشش گياهي در اين زمينه موثر است.

مسئول ستاد حوادث غيرمترقبه گلستان گفت: سيل همه ساله اين استان را تهيديد مي كند، بنابراين دستگاههاي اجرايي براي پيشگيري از خسارتهاي احتمالي بايد تعامل مطلوب داشته باشند.

رسول حسام در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اتخاذ روشهاي علمي مقابله با سيل ضروري است و بايد به اقدامات بنيادين اين حوزه توجه ويژه شود.

وي اظهار داشت: تقويت سيستمهاي باران سنجي و هواشناسي از ديگر مواردي است كه بايد در اولويت قرار گيرد و براي كاهش آسيبها و خسارتهاي احتمالي به مردم اطلاع رساني و آموزش لازم ارائه شود.

وي مديريت بحران درروستا را مهم دانست و گفت : دهياران بايد مناطق درمعرض خطر را در منطقه شناسايي و به مردم اطلاع رساني كنند.
حسام، ايمن سازي و جابجايي روستاهاي در معرض بحران را از ديگر طرحها برشمرد و گفت: امسال 50 روستاي منطقه ايمن سازي و جابجا مي شوند.

بيش از يك ميليون و 600 هزار نفر جمعيت گلستان در 24 شهر و بيش از 1400 روستا و منطقه سكونتگاهي به سر مي برند.
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن