تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815326160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاپيتان دوچرخه سواران در راه سومين المپيك - براى رسيدن به خط پايان آرزويم ركاب مى زنم


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: كاپيتان دوچرخه سواران در راه سومين المپيك - براى رسيدن به خط پايان آرزويم ركاب مى زنم
مريم عالى زاده
Maryam Aalizade
اگر روزى ركاب زدن در تور آذربايجان نهايت آرزوهايش بود و فقط اسمى از تورهاى معتبر آسيا و دنيا مى شنيد براى اولين بار در تاريخ دوچرخه سوارى او بود كه سال ۲۰۰۷ در قهرمانى جهان اشتوتگارت از خط پايان گذشت و نامش براى هميشه در ليست ۴۵ ركابزن برتر دنيا ماندگار شد. كاپيتان تيم ملى حالا مى خواهد پيراهن تيم ملى را براى سومين بار در المپيك هم برتن كند. او با مدال نقره تايم تريل قهرمانى آسياى تايلند و گرفتن عنوان بهترين ركابزن آسيا، براى اولين بار مجوز استارت در اين رشته را براى المپيك گرفت. حسين عسگرى با سابقه ۱۷ ساله در تيم ملى در مسيرهاى مختلفى از تورهاى بين المللى و آسيايى ركاب زده، از نزديك با حرفه اى هاى دنيا در المپيك سيدنى و آتن هم رقابت كرده. خوب مى داند كه در جاده هاى پرفراز و نشيب پكن چه راه سختى را بايد براى رسيدن به خط پايان همراه حرفه اى ها پشت سر بگذارد. به همين خاطر است كه مى خواهد در آخرين المپيك جور ديگرى براى ايران ركاب بزند تا به چيزى كه تا الان به آن نرسيده برسد. به قول خودش شايد اگر ۵ سال پيش دوچرخه سواران ايران همين راه را آمده بودند امروز ركاب زدن در تور دوفرانس ديگر براى ايرانى ها يك رويا نبود. حسين عسگرى با اميد بيشترى به سومين المپيك مى رود. شايد براى او و همدوره اى هايش دير شده باشد اما همين كه حالا دوچرخه سوارى ايران در دنيا غريبه نيست و راه براى جوانتر ها باز شده، خوشحالش مى كند. كاپيتان تيم ملى مى داند با تجربه اى كه از دو المپيك قبلى دارد ديگر حسين عسگرى سيدنى و آتن نيست: «اگر هر سال ۳۳۰ هزار كيلومتر را در تمرين و مسابقه ركاب زده باشم، بعد از اين همه سال خيلى آماده شدم و بدنم مستحكم تر از قبل شده.» او اميدوار است در پكن روز مسابقه روز او باشد: «يك حسين عسگرى خستگى ناپذير و سرحال كه با گذشتن از خط پايان المپيك يك نتيجه بى سابقه را در كارنامه خودش به نام ايران ثبت كند.» حسين اين حرف ها را وقتى به زبان مى آورد كه با دست پر از آخرين مسابقه تداركاتى به ايران برگشته، قهرمانى بين آسيايى ها و قرار گرفتن بين سه ركابزن اول تورچين هايلگ.
آخرين تداركات براى حسين عسگرى حسابى خوش يمن بود. همه مى گويند دور از انتظار و عالى كار كردى، تو خيلى آماده بودى يا حريفان زياد قدر نبودند
اكثر آنهايى كه آمده بودند دوچرخه سواران معمولى نبودند كسانى بودند كه در توردوفرانس ها جزو ۱۰ نفر بودند و مقام هاى خوبى داشتند. امسال تنها سالى بود كه توانستم پيراهن طلايى را سه روز نگه دارم اما مى توانستم بهتر هم باشم.
تو بين آسيايى ها اول شدى و در رده بندى كلى تور بين بهترين هاى اروپا و امريكا نفر سوم شدى، بهتر از اين هم مى شد
حقم بود كه پيراهن طلايى را تا آخر تور حفظ كنم اما تنهايى نمى شد اين كار را كرد. بايد بچه هاى تيم كمك مى كردند. مسوولان تيم اصرار داشتند كه در تيمى نتيجه بگيريم و پتروشيمى قهرمان كل تور شود كه همين طور هم شد. به خاطر همين پيراهن طلايى را از دست دادم.
مثل اينكه تور چين هايلگ تداركات خوبى بوده و براى آخرين المپيك حسابى آماده ات كرده
اكثر ورزشكارانى كه آمده بودند بعد از مسابقه ماندند تا براى المپيك همانجا تمرين كنند. صد در صد به نفع ما بود هر چند شرايط مسير و آب و هوايى با المپيك فرق داشت و در پكن در هوايى گرفته مسيرى طولانى را بايد ركاب بزنيم اما تدارك خيلى خوبى بود. وقتى دو هفته در ارتفاع ۳۸۵۰ مترى ركاب بزنى هموگلوبين خون ات افزايش پيدا مى كند. اين جور ركاب زدن ها بدن را به شرايط خيلى خوبى مى رساند و باعث مى شود دو سه هفته ورزشكار را كاملا آماده نگه دارد.
حسين عسگرى حالا كه از مسابقه برگشته چقدر آماده است نسبت به دو المپيك ديگر وضعيت ات چطور است
نسبت به سيدنى و آتن شرايط خيلى بهترى دارم. از نظر بدنى خيلى آماده ام و با اميد بيشترى به چين مى روم. اگر در سال ۳۳۰ هزار كيلومتر در تمرينات و مسابقه ركاب زده باشم بعد از اين همه سال خيلى بزرگتر شدم، آمادگى و استحكام و قدرت بدنم هم بيشتر از آن موقع است.
نگفتى چقدر آماده اى، به نظر مى رسد يكى از آماده ترين هاى المپيكى ها تو باشى.
۸۰ تا ۹۰ درصد به آمادگى كه مى خواستم رسيدم. بايد ببينم در فرصتى كه تا المپيك داريم چه مى شود.
برنامه خاصى دارى
نياز دارم كه تا المپيك تمرينات تخصصى در تايم تريل را انجام دهم، امسال براى اولين بار مى توانيم دراين رشته هم در المپيك استارت بزنيم. فكر مى كنم نماينده ايران من باشم. يك هفته، ۱۰ روز زمان كمى است اما بايد زير نظر آقاى ناصرى تمرينات را پيگيرى كنم.
به خاطر مدال نقره آسيايى تايلند بود كه دوچرخه سوارى ايران مجوز استارت در المپيك را در اين رشته گرفت. تخصص اصلى ات همين است، برنامه اى هم دارى
در المپيك ۵۰ نفر در تايم تريل استارت مى زنند. 45 نفر ازآنها حداقل يك بار قهرمان جهان شدند و جزو ۱۰ نفر اول دنيا و بهترين ها هستند. هر آسيايى بتواند در زمان بهتر از آنها به خط پايان برسد، ركورد خوبى مى زند، نه براى خودش بلكه در آسيا، با شرايط بدنى كه من دارم اگر ۶ ماه تمرينات تخصصى مى كردم، مى توانستم بين ۲۵ نفر باشم اما حالا اگر مشكلى پيش نيايد و شرايط خوب باشد چند نفرى از خوب هاى دنيا را هم بگيرم، ركورد خوبى برايم مى شود.
در بين دوچرخه سواران ايرانى، تجربه بيشترى در المپيك دارى
بعد از سيدنى و آتن، همه در المپيك پكن انتظار ديگرى از كاپيتان تيم ملى دارند.
در المپيك قبلى به خط پايان نرسيدم شرايط خيلى سخت بود. اميدوارم روز مسابقه روز من باشد و از نظر بدنى شرايط خوبى داشته باشم. يك حسين عسگرى سرحال و خستگى ناپذير كه بتواند نتيجه بى سابقه اى را براى دوچرخه سوارى ايران و آسيا بگيرد.
سال ۲۰۰۷ توانستى براى اولين بار در قهرمانى جهان اشتوتگارت از خط پايان بگذرى، فكر مى كنى در پكن هم بتوانى آرزوى رسيدن به خط پايان المپيك را براى ايران برآورده كنى
دوست دارم گذشتن از خط پايان براى ايرانى ها ديگر آرزو نباشد. مى خواهم جورى كه شايسته اعتبار ايران و دوچرخه سوارى آن است ركاب بزنم و به نتيجه اى كه تا به حال به آن نرسيدم برسم. در قهرمانى جهان مسير ۲۵ كيلومتر از المپيك كمتر بود، اما فقط همين نيست، مسير المپيك خيلى سنگين تر از قهرمانى جهان در آلمان است. اميدوارم مشكلى پيش نيايد و به خط پايان برسم. اينطورى خستگى مان بعد از ۲۶۵ كيلومتردر مى رود. ما مى توانيم از آسيايى ها كه ركابزن حرفه اى هم دارند در المپيك جلو بزنيم و بهتر نتيجه بگيريم.
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن