تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806370033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حوادث - جوان اسيدپاش روانه زندان شد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: حوادث - جوان اسيدپاش روانه زندان شد


حوادث - جوان اسيدپاش روانه زندان شد

گروه حوادث:پسري كه در خواستگاري از دختر مورد علاقه‌اش ناكام مانده بود، با پاشيدن اسيد روي صورت اين دختر انتقام گرفت. اين جوان پس از گذشت حدود چهار سال به تازگي روانه زندان شد. ساعت 30/16 دقيقه اوايل آبان‌ماه سال 83 ماموران كلانتري 120 سيدخندان متوجه داد و فرياد‌هاي زني شدند و به همين دليل به بررسي موضوع پرداختند. ماموران پس از حضور در محل با دختر جواني روبه‌رو شدند كه خود را بر زمين مي‌كوبيد و فرياد مي‌زد. از آنجايي كه صورت اين دختر جوان به شدت زخمي شده بود ماموران او را به بيمارستان مطهري رسالت و سرانجام لبافي‌نژاد انتقال دادند. پس از انتقال اين دختر جوان كه آمنه نام دارد تلاش‌هاي پزشكان براي بهبود وضعيت جسمي او آغاز شد. اما ديگر فايده‌اي نداشت، فردي ناشناس روي صورتش اسيد پاشيده بود. از آنجايي كه به نظر مي‌رسيد آمنه هدف انتقام قرار گرفته است، بلافاصله پس از بهبود نسبي اين دختر جوان مورد بازجويي قرار گرفت. آمنه درخصوص حادثه تلخي كه برايش اتفاق افتاده است به ماموران گفت: مدت‌ها قبل پسري كه پنج سال از من كوچك‌تر بود به خواستگاري من آمد. من و خانواده‌ام مخالف بوديم و به همين دليل به خواستگاري مجيد پاسخ منفي داديم. آمنه درخصوص آشنايي‌اش با مجيد گفت: چند ماه قبل از حادثه در دانشكده برق با مجيد آشنا شدم او هميشه به من ابراز علاقه مي‌كرد حتي چندبار مادرش با خانه تماس گرفت اما مادر من به دليل تفاوت‌هاي زياد فرهنگي، سني و خانوادگي به آنها پاسخ منفي داد. اما مجيد دست‌بردار نبود. به پيشنهاد يكي از دوستانم با او قرار گذاشتم تا براي هميشه به اين موضوع خاتمه دهم. براي اينكه او دست از سرم بردارد به او گفتم كه به عقد فرد ديگري درآمده‌ام اما مجيد پس از شنيدن اين حرف از من خواست تا از همسر ساختگي‌ام طلاق بگيرم در غير اينصورت همسرم را به قتل مي‌رساند. چند روز بعد با او برخورد كردم ناگهان مجيد ظرفي را كه مايع سرخ‌رنگي در آن بود جلو آورد و روي صورتم پاشيد. احساس سوزش زيادي كردم، نمي‌دانستم چه بلايي به سرم آمده اما زماني كه فهميدم چشم چپم را از دست داده‌ام متوجه شدم مجيد روي صورتم اسيد پاشيده است.

17بار عمل جراحي فايده‌اي نداشت
پس از صحبت‌هاي آمنه تحقيقات براي شناسايي مجيد آغاز شد اين در حالي بود كه چشم راست آمنه نيز در شرف نابينايي بود به همين دليل با توصيه پزشكان و با كمك دولت اين دختر جوان به اسپانيا انتقال يافت. در آنجا 17 عمل جراحي پلاستيك روي صورت آمنه انجام شد. اين در حالي بود كه چشم راست آمنه نيز تحت درمان قرار گرفت. پس از آن آمنه به ايران بازگشت اما متاسفانه پس از گذشت مدتي چشم راستش را هم از دست داد.
جوان اسيدپاش بازداشت شد
مجيد پس از انتقال به پليس آگاهي در بازجويي‌ها گفت: آمنه را خيلي دوست داشتم فقط مي‌خواستم به او برسم، زماني كه او و خانواده‌اش پاسخ منفي به من دادند كنترلم را از دست دادم، نمي‌خواستم آمنه با فرد ديگري ازدواج كند. به همين دليل به فكر انتقام افتادم، روز حادثه او را از مسير خانه تا محل كار تعقيب كردم، سپس در يك فرصت اسيدي را كه از قبل فراهم كرده بودم روي صورتش پاشيدم و متواري شدم. پس از اظهارات مجيد، تحقيقات كارآگاهان جنايي درخصوص اين حادثه آغاز و پرونده او به دادسراي جنايي پايتخت انتقال داده شد. اين در حالي است كه روز گذشته بازپرس شعبه شش دادسراي جنايي پرونده با صدور قرار مجرميت براي مجيد او را به زندان فرستاد. قرار است مجيد به اتهام اسيدپاشيي در دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شود.
بايد رفتارهاي ترويج‌كننده‌ خشونت در جامعه از بين برود
رئيسي در خصوص راهكارهاي پيشگيري از وقوع جرم اسيدپاشي مي‌گويد: اگر بخواهيم پيشگيري اساسي و درازمدت باشد، بايد رفتارهايي را كه در جامعه سبب ترويج خشونت مي‌شود، از بين ببريم و به هر حال زماني اين جرائم بروز مي‌كند كه افراد نمي‌توانند بين روان و جسم خود ارتباط صحيح و تعادل رواني ايجاد كنند.
وي با تاكيد بر نقش آموزش در اين زمينه، مي‌افزايد: بايد از طريق آموزش و پرورش، رسانه‌ ملي، مطبوعات و خبرگزاري‌ها به آموزش مهارت‌هاي زندگي بپردازيم تا افراد بياموزند كه بين جسم و روان‌شان تعادل ايجاد كرده و از رفتارهاي پرخطر بپرهيزند و اگر دچار خشم و عصبانيت مي‌شوند، روش‌هاي كنترل آن را نيز ياد بگيرند و از اين طريق است كه مي‌توانيم نه تنها اسيدپاشي كه ساير خشونت‌ها را نيز از بين ببريم.
اين وكيل دادگستري به ايسنا مي‌گويد با ابراز اين عقيده كه مجازات‌هاي در ملاء عام ترويج‌كننده‌ خشونت است، مي‌گويد: مجازات نبايد حفظ انتقام را در فرد مجني‌عليه و بستگان او توسعه دهد و سبب شود كه خشونت را به نوع ديگر و به شكل قانوني توسعه دهند بلكه مجازات بايد به سمت اصلاح پيش برود و بيش از آنكه جنبه‌ انتقام شخصي داشته باشد، جنبه‌ پيشگيرانه بيابد. اما اين حادثه تنها حادثه‌هايي نيست كه اتفاق افتاده است چندي پيش نيز مرد جواني با پاشيدن اسيد به صورت دختر مورد علاقه‌اش كه سارا نام داشت او را به قتل رساند و از سوي بازپرس جنايي تهران مجرم شناخته شد. ماجرا اين‌گونه بود كه : ساعت 10 شب چهارشنبه 11 ارديبهشت سال‌جاري ماموران كلانتري 112 ابوسعيد از وقوع يك فقره اسيد‌پاشي به صورت يك دختر جوان با خبر شدند، ماموران با حضور در خيابان نواب دريافتند موتور‌سواري ناشناس با بستن راه يك دختر 24 ساله به نام سارا بر صورت وي اسيد پاشيده است. بررسي‌ بيشتر نشان داد: ماموران اورژانس ابتدا سارا را به بيمارستان لقمان و سپس به بيمارستان بقيه‌الله منتقل ‌‌كردند كه در آنجا اقدامات درماني موثر واقع نشد و اين دختر جوان جان باخت.
شاملو بازپرس شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران در خصوص اين پرونده گفت: ابتدا مادر سارا با حضور در دادسرا مدعي شد جوان اسيد‌پاش خواستگار سابق سارا دخترش بوده است كه چهار سال قبل با سارا آشنا شده و پس از آنكه سارا حاضر به ازدواج با وي نشده است با انگيزه انتقام از وي دست به اين كار زده است. وي گفت: تحقيقات در خصوص اين متهم آغاز شد تا اينكه مشخص شد مظنون به قتل به نام رضا خواستگار سمج وي بوده كه احتمالا دست به اين اقدام زده است بدين ترتيب رضا شناسايي و شامگاه 4 خرداد سال‌جاري دستگير شد و به ارتكاب اسيد‌پاشي اعتراف كرد .رضا در بازجويي‌ها مدعي شد: ‌از چهار سال پيش با سارا دوست بودم و قصد ازدواج با وي را داشتم اما در اين مدت اين دختر مرا را بازي داده و به بهانه‌هاي مختلف از ازدواج با من خودداري مي‌كرد. شب حادثه قصد قتل سارا را نداشتم و فقط مي‌خواستم با اين كار سارا را ترسانده و مجبور كنم تا با من ازدواج كند.
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن