واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: تلويزيون - تصويربرداري موفقيت آميز سريال كارآگاه علوي
تلويزيون - تصويربرداري موفقيت آميز سريال كارآگاه علوي
سعيد قطبيزاده:تهيهكننده سريال «كارآگاه علوي» گفت: در سري دوم اين سريال تلاش شده جلوههاي تصويري جايگزين بر حقي براي متريال واقعي باشد و اين تكنولوژي نه با هدف بزرگنمايي تصويري بلكه بهدليل كمبود لوكيشن مورد استفاده قرار ميگيرد. حميدرضا يراقچيان در پاسخ به اين پرسش كه آيا با پايان تصويربرداري و انجام بيش از نيمي از مرحله تدوين، سريال «كارآگاه علوي» آنطور كه انتظار ميرفته كار به سرانجام رسيده است و ميتواند موفقيت سري نخست را تكرار كند، گفت: بهدليل زحمات كارگردان نتيجه كار درخشان بود و سري دوم «كارآگاه علوي» بهتر از آنچه تصور ميكردم از آب درآمده است. وي با اعلام اينكه «كارآگاه علوي» در مرحله پست پروداكشن قرار دارد، دراينباره اظهار كرد: هماينك مراحل تدوين، ساخت موسيقي، صداگذاري و جلوههاي ويژه اين سريال انجام ميشود و هرچه جلوتر ميرويم شرايط مطلوبتر پيش ميرود.
اين تهيهكننده با اعلام اينكه مرحله پست پروداكشن «كارآگاه علوي» توسط چند گروه انجام ميشود، در اينباره خاطرنشان كرد: در ابتدا تصورمان براين بود كه ميتوان با يك تيم، جلوههاي ويژه اين سريال را انجام داد؛ اما هرچه جلوتر رفتيم متوجه شديم كه به چند تيم نياز داريم كه هركدام بهطور مجزا كارهايي چون مدلسازي، سه بعديسازي و غيره را انجام دهند. به گفته حميدرضا يراقچيان تلاش شده جلوههاي ويژه سريال «كارآگاه علوي» با تكنولوژي روز دنيا مطابقت داشته باشد و از استعدادهاي جواني كه در ايران كار ميكنند استفاده شود. تهيهكننده سري دوم «كارآگاه علوي» در پاسخ به اين پرسش كه استفاده از جلوههاي ويژه در سريال كارآگاهي با چه هدفي صورت ميگيرد و چه جايگاهي دارد، گفت: ما از جلوههاي ويژه براي خلق صحنههاي اكشن، آنهم به شيوهاي كه در وهله نخست به ذهن مخاطب متبادر ميشود، استفاده نميكنيم؛ بلكه سعي شده به گونهاي از اين تكنولوژيها استفاده شود كه بينننده بيآنكه متوجه اتفاقي باشد، تنها ببيند كه شكل كار عوض شده است. وي استفاده از برخي جلوههاي ويژه را در راستاي امكان استفاده از لوكيشنهاي متنوع دانست و افزود: سعي ما بر اين بود تا از تصويربرداري در لوكيشنهاي تكراري پرهيز كنيم و به همين دليل بخش كوتاهي از سريال را در شهرك سينمايي غزالي تصويربرداري كرديم. وي ادامه داد: سري دوم «كارآگاه علوي» در لوكيشنهاي خاصي تصويربرداري شد و تلاش كرديم كمي تنوع لوكيشن داشته باشيم؛ اين سريال در ادامه يكي از سريالهاي پرمخاطب تلويزيون ساخته شد، بنابراين سعي كرديم همان جذابيتها را كماكان حفظ كنيم. حميدرضا يراقچيان به اين پرسش كه آيا از تكنيك پرده آبي براي سريال «كارآگاه علوي» استفاده شده است، پاسخ مثبت داد و افزود: درحال حاضر بسياري از فيلمهاي روز دنيا در استوديو فيلمبرداري ميشوند و از سيستم پرده آبي براي آنها بهره ميگيرند. در فيلمي مثل «اتاق وحشت» (به كارگرداني ديويد فينچر) از جلوههاي ويژه بسياري استفاده شده است كه بيننده اصلا نميتواند آنها را تشخيص دهد. سعي ما بر اين است كه جلوههاي ويژه در سريال «كارآگاه علوي» نيز از اين دست باشد. تهيهكننده «كارآگاه علوي» در پاسخ به پرسشي درباره تاكيد بر استفاده از نيروهاي جوان و با استعداد براي انجام جلوههاي ويژه اين سريال خاطرنشان كرد: تجربه ثابت كرده است كه هرگاه در كشورمان از نيروهاي خودجوش در بخش فرهنگي استفاده كردهايم، موفق بودهايم. آنچه مسلم است هماينك دركشورمان سيستمها و رايانههاي پيشرفته كه با تكنولوژي روز جهان مطابقت داشته باشند، خصوصا در بخش جلوههاي ويژه تصويري كم و يا به ندرت در دسترس قرار دارد. تهيهكننده سريال «كارآگاه علوي» در پايان اين گفتوگو از آمادهسازي اين مجموعه در فصل پاييز و طبق برنامه قبلي خبر داد و گفت: اگر شرايط با ما ياري كند، «كارآگاه علوي» در زمره سريالهايي قرار ميگيرد كه در موعد مقرر به اتمام ميرسد. سريال «كارآگاه علوي» به كارگرداني حسن هدايت و با بازي احمد نجفي در مركز سيمافيلم ساخته ميشود.
سه شنبه 8 مرداد 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]